Gisteravond Capucijn van de tap lopen drinken, prima biertje.quote:
Die zweefteverij is toch niet echt 'nieuw' te noemen? New age was bijvoorbeeld in de jaren zeventig al een bekend fenomeen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:15 schreef Monolith het volgende:
De HP van deze week bevat wel een aantal aardige artikelen o.a. een interview met filosoof Coen Simon die een broertje dood heeft aan de nieuwe 'spirituele' zweefteverij, een diplomaat die even flink uit de school klapt over wantoestanden bij BZ en een artikel over de misplaatste opvattingen over de mens als homo economicus.
Hij ageert voornamelijk tegen de nieuwe spiritualiteit van het 'op zoek gaan naar jezelf' n.a.v. een recent boek van hem.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Die zweefteverij is toch niet echt 'nieuw' te noemen? New age was bijvoorbeeld in de jaren zeventig al een bekend fenomeen.
quote:
Waarom we onszelf zoeken, maar niet vinden
Coen Simon
Wie ben ik? Wat kan ik? Wat voel ik? De tijdschriften- en boekenindustrie tiert welig op deze vragen. Maar het samenstellen van lijstjes over jezelf kan in het oneindige doorgaan, want jezelf zul je niet vinden.
In zeven vurige manifesten maakt Coen Simon korte metten met de heersende zelfhulpcultuur, die zich inmiddels tot in alle uithoeken van onze samenleving heeft genesteld. Iedereen zijn eigen feestje, zijn eigen mening, zijn eigen lichaam, zijn eigen leven en zelfs zijn eigen dood.Simon analyseert niet alleen scherp hoe ego-cultuur leidt tot massacultuur en levenskunst tot schaamteloosheid, hij biedt ook een uitweg: geef je over aan het ritme van de wereld en word wie je bent!
Waarom we onszelf zoeken, maar niet vinden is de beste zelfhulp voor narcisten.
Leuk kerstcadeautje voor als je die mensen kent. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat de bomen in het bos zijn aanwezigheid eindelijk hadden geaccepteerd, dat het hem helpt bij het vinden van zijn bestemming. Er zal wel iets van egotripperij in zitten, maar ik snap de taal niet eens. "Een met jezelf worden"quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij ageert voornamelijk tegen de nieuwe spiritualiteit van het 'op zoek gaan naar jezelf' n.a.v. een recent boek van hem.
[..]
Dat is slang voor jezelf in je reet neuken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Leuk kerstcadeautje voor als je die mensen kent. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat de bomen in het bos zijn aanwezigheid eindelijk hadden geaccepteert, dat het hem helpt bij het vinden van zijn bestemming. Er zal wel iets van egotripperij in zitten, maar ik snap de taal niet eens. "Een met jezelf worden"
De kunst zit hem in je zo verre als mogelijk houden van dergelijke types. Overig het algemeen zijn ze vrij makkelijk identificeerbaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Leuk kerstcadeautje voor als je die mensen kent. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat de bomen in het bos zijn aanwezigheid eindelijk hadden geaccepteert, dat het hem helpt bij het vinden van zijn bestemming. Er zal wel iets van egotripperij in zitten, maar ik snap de taal niet eens. "Een met jezelf worden"
Klinkt meer als paddotripperij.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Leuk kerstcadeautje voor als je die mensen kent. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat de bomen in het bos zijn aanwezigheid eindelijk hadden geaccepteerd, dat het hem helpt bij het vinden van zijn bestemming. Er zal wel iets van egotripperij in zitten, maar ik snap de taal niet eens. "Een met jezelf worden"
Ja, je betaald zelf de prijs als je buitenlandse producten koopt. Je helpt je eigen economie om zeep. Ik koop ook bewust geen Chinese troep.quote:
De HP van 2008, 1998, 1988, 1978 of 1968?quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:15 schreef Monolith het volgende:
De HP van deze week bevat wel een aantal aardige artikelen o.a. een interview met filosoof Coen Simon die een broertje dood heeft aan de nieuwe 'spirituele' zweefteverij, een diplomaat die even flink uit de school klapt over wantoestanden bij BZ en een artikel over de misplaatste opvattingen over de mens als homo economicus.
Chinese troep is inferieur. Mocht Chinese troep ooit superieur worden aan Europese troep, dan zal ik niet aarzelen om Chinese troep te kopen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, je betaald zelf de prijs als je buitenlandse producten koopt. Je helpt je eigen economie om zeep. Ik koop ook bewust geen Chinese troep.
Hele artikel toevallig ook doorgelezen of was het te veel te tekst?quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
'CU wil genocide-ontkenning strafbaar stellen'
Een zwarte dag voor D66 als dit erdoor komt.
Overigens heeft het wel wat ironisch dat een CU parlementslid een vorm van werkelijkheidsontkenning strafbaar wil gaan stellen.quote:De Raad van State vindt het voorstel overbodig, omdat het met de huidige wetgeving ook al mogelijk is om ontkenning van genocide te bestraffen; een rechter kan maximaal een jaar gevangenisstraf of een forse geldboete opleggen. Voordewind is echter van mening dat nu nog niet duidelijk uit de wet blijkt dat negationisme strafbaar is, vandaar dat hij dit én de strafmaat onomwonden in het Wetboek van Strafrecht wil hebben. Aanstaande maandag bespreekt de Tweede Kamer het voorstel.
Kunnen ze eindelijk het ontkennen van de kruistochten strafbaar stellen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:41 schreef Monolith het volgende:
Overigens heeft het wel wat ironisch dat een CU parlementslid een vorm van werkelijkheidsontkenning strafbaar wil gaan stellen.
Dat was de katholieke kerk natuurlijk, daar hebben de protestanten van de CU helemaal niets mee te maken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kunnen ze eindelijk het ontkennen van de kruistochten strafbaar stellen.
Het is toch Christen Unie, niet PU.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat was de katholieke kerk natuurlijk, daar hebben de protestanten van de CU helemaal niets mee te maken.
Dat de protestantse stroming pas later is ontstaan laten we dan maar even creatief achterwege.
Volgens mij houden die best van vissen. Lekker helemaal alleen autistisch naar een dobber staren.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:34 schreef Reya het volgende:
Ik ben een contactgestoorde autist. Wat denk je zelf?
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de vrouwtjes heren? Wordt er nog een beetje gevist door jullie?
Deze heb je hopelijk teruggegooid.quote:
En voor discussie in het algemeen. Iemand die iets verachtelijks stelt hoeft daarom nog niet de mond gesnoerd te worden.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
'CU wil genocide-ontkenning strafbaar stellen'
Een zwarte dag voor D66 als dit erdoor komt.
Elke dag seks met een andere vrouw. Wat jij?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de vrouwtjes heren? Wordt er nog een beetje gevist door jullie?
Mijn tweede naam is Vrouwtjesvisser.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
vooral in dezelfde vijverquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
quote:Resultaat van het door u afgelegde tentamen
* Vak: 0E930 - Belastingrecht voor vastgoed
Tentamendatum: 12-11-2008
Opleiding: Architecture, Building and Planning
Studiefase: Master
Resultaat: 8
Internetheld is mijn virtuele internetavatar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:27 schreef MrX1982 het volgende:
Doe niet zo bijdehand M. Je tweede naam is internetheld.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Pffff volgende week 3 dagen naar Delft...
zoiets vraag je niet aan een heerquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zodat jij d'r lippen kan beschadigen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Deze heb je hopelijk teruggegooid.
Grappenman.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:58 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Zodat jij d'r lippen kan beschadigen?
Mijn voornemens van dit jaar zijn daarmee allemaal in vervulling gegaan.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:20 schreef Sam_Spade het volgende:
Kan je moeder toch nog trots zijn op je verrichtingen dit jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |