abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:29:31 #126
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_70062020
Ziet er goed uit!! En een stoere kruiwagen

Hoe is de eerste stucwerkervaring bevallen? Het ziet er vanaf hier goed uit iig
Nog beginnersfoutjes gemaakt waar wij nog van kunnen leren?
Ik ga binnenkort ook zelfs iets stucen, ik heb de voorraad kelder/kamer/hok als experimenteerruimte gekozen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_70062883
Wauw, ook een tuin die gepimpt wordt
*Volgt
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:55:50 #128
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70062946
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ziet er goed uit!! En een stoere kruiwagen

Hoe is de eerste stucwerkervaring bevallen? Het ziet er vanaf hier goed uit iig
Nog beginnersfoutjes gemaakt waar wij nog van kunnen leren?
Ik ga binnenkort ook zelfs iets stucen, ik heb de voorraad kelder/kamer/hok als experimenteerruimte gekozen
Ik vind dat hij het heel goed heeft gedaan! Die muren waren echt een drama: afgebrokkeld en helemaal ongelijk. Maar het ziet er nu weer prachtig uit.

Ik zal Arty vanavond even op dit topic wijzen voor de tips & tricks.

@ Bluezz: ja het is echt zandbakkentijd in K&W hè?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:46:32 #129
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70066878
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:08 schreef Duderella het volgende:
Aan ons nu om het terras (op de foto's bijna niet te zien) op te schuren en opnieuw in de olie te zetten (iemand daar ervaring mee?).
Ik dacht dat ik dat ook met mijn terras moest doen: schuren en in de olie.
Nadat ik er met de hogedrukspuit overheen ben gegaan, was het weer als nieuw. Schuren hoeft zeker niet meer en over in de olie zetten denk ik nog even na.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:05:06 #130
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70067502
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:46 schreef Barbie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat ook met mijn terras moest doen: schuren en in de olie.
Nadat ik er met de hogedrukspuit overheen ben gegaan, was het weer als nieuw. Schuren hoeft zeker niet meer en over in de olie zetten denk ik nog even na.
Oh! Dat zou heel mooi zijn, want dat hele terras op de knietjes schuren is niet iets waar ik me op verheug.
We hebben net een hogedrukspuit gekocht, dus dat komt mooi uit!
pi_70067703
Ligt er geen hardhout op je terras? Volgens mij hoef je dat niet perse te oliën, dan vergrijst het gewoon onder invloed van het weer.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:42:20 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70068469
Ik wilde idd ook hogedrukspuit zeggen. Schuren zou mij echt niks lijken.

Ziet er goed uit allemaal!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 18:48:42 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70068671
En toch Dude... ik vond je tuin in DH ook zo onwijs gaaf, met die konijntjes en plastic bloemen enzo.
pi_70069934
Oh, het ziet er al heel gezellig uit! met alle blommekes!

Ik wil van onze puinbak af
pi_70070164
Overigens een toffe tuinset!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:49:41 #136
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70070726
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:48 schreef Brighteyes het volgende:
En toch Dude... ik vond je tuin in DH ook zo onwijs gaaf, met die konijntjes en plastic bloemen enzo.
Jaaaa! Mijn meisjestuin! Met mijn konijntjes. Och wat een zoet tuintje was dat inderdaad!
Kijk eens wat ik vond?

Ik zei straks tegen Arty: We hebben een paadje in onze tuin! Het is nu net echt! Wat grote mensen hebben! Dat kan ik soms zo raar vinden. Ik zet ook snel de plastic bloemetjes weer terug hoor.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:00:11 #137
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70071104
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:12 schreef styliste het volgende:
Ligt er geen hardhout op je terras? Volgens mij hoef je dat niet perse te oliën, dan vergrijst het gewoon onder invloed van het weer.
Dat zou wel kunnen ja. Maar ik vind dat grijze niet zo heel mooi.

O en de stand van zaken:

Morgen komt hij weer, onze tuinheld!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:05:46 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70071304
Het is idd ook wel een grotemensenpaadje!

Die foto! Dat is een kilo of 20 BE minder dan nu.
pi_70071351
die tuinheld kan wel paadjes leggen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:11:11 #140
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70071496
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:05 schreef Brighteyes het volgende:
Het is idd ook wel een grotemensenpaadje!
Ja hè? Nou, straks met alle rommeltjes weer in de tuin, lijkt het vast al weer wat minder net echt.
quote:
Die foto! Dat is een kilo of 20 BE minder dan nu.
Hier andersom. Kilo of tien minder nu. Maar damn, ik wil die tieten terug! Maar wat was het leuk hè? Denk er nog altijd met plezier aan terug. En Sandertje die plat ging en toen die fotosoep met die politielijnen eromheen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:13:03 #141
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70071563
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:06 schreef LieLie het volgende:
die tuinheld kan wel paadjes leggen
Zeg dat!

Zeg en wat is de planning, met je puinbak? Ga je er deze zomer nog van genieten, of is dat een project voor volgend jaar?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:13:14 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70071572
Die heb ik nog wel ergens. Voor als Damian later groot is.

Btw, doen jullie iets van langzaamgroeiend gras of zo dan? Jullie lijken me niet de types om elke week te gaan maaien.
pi_70071711
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:13 schreef Duderella het volgende:

[..]

Zeg dat!

Zeg en wat is de planning, met je puinbak? Ga je er deze zomer nog van genieten, of is dat een project voor volgend jaar?
Er staat een foto van de puinbak in het algemene klustopic..
Dat kan geen jaar wachten..

Maar na het verwijderen van het puin en de afschuwelijke carport zal het meeste moeten wachten tot volgend jaar inderdaad..
pi_70071937
Ik vind het terras leuk! Zo opgehoogd, vlonders en bij het huis, met uitzicht op de tuin. En leuke blommetjes! Gaat er verder nog wat gebeuren behalve het pad en nieuw gras?
Wat is die schuur netjes gestuukt nu, het kan zowat een kantoor zijn, daar zou ik mijn tuinspullen niet in durven opbergen!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:27:50 #145
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70072116
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Die heb ik nog wel ergens. Voor als Damian later groot is.

Btw, doen jullie iets van langzaamgroeiend gras of zo dan? Jullie lijken me niet de types om elke week te gaan maaien.
Langzaamgroeiend gras? Bestaat dat?
Arty maait om de week of zo. Ik vind dat namelijk romantisch. Daarom heb ik hem, zodra we dit huis hadden gekocht, een grasmaaier gegeven:

Op dat koperen plaatje staat gegraveerd:
Oppergazonmeester [insert Arty's echte namen]
Dat heb ik dus speciaal laten maken!
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:17 schreef LieLie het volgende:

[..]

Er staat een foto van de puinbak in het algemene klustopic..
Dat kan geen jaar wachten..

Maar na het verwijderen van het puin en de afschuwelijke carport zal het meeste moeten wachten tot volgend jaar inderdaad..
Oh, het is wel vrij dramatisch ja, je puinbak! Maar daar kun je wel iets prachtigs van maken.
Waarom heb je trouwens geen eigen topic over je verbouwing? Heeft die juf van je je soms niet geleerd om verslag te doen?
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:23 schreef Syytön het volgende:
Ik vind het terras leuk! Zo opgehoogd, vlonders en bij het huis, met uitzicht op de tuin. En leuke blommetjes! Gaat er verder nog wat gebeuren behalve het pad en nieuw gras?
Wat is die schuur netjes gestuukt nu, het kan zowat een kantoor zijn, daar zou ik mijn tuinspullen niet in durven opbergen!
Wat er verder nog gaat gebeuren is belachelijk veel (roze! ) bloempotten volzetten met mooie bloeiers en over een tijdje misschien ook eens kijken naar verlichting in de tuin. Nu zetten we de boel vol met kaars- en olielichtjes 's avonds, en dat is ook wel erg gezellig. Maar verder is het dan zo'n beetje klaar. O ja en de struikjes die ik dit jaar heb gepland tegen de schuur en schutting (o.a. besjes, bramen, passiebloemen en blauwe regen) moeten mooi gaan groeien en bloeien, maar de kans is groot dat dat volgend jaar pas tot volle wasdom komt.

Ja die schuur. Wij vonden 'm op een bepaald moment wel érg Jan des Bouvrie, met al dat wit. Gelukkig staat er nu genoeg rommel in om het wat te breken, zeg maar. En nu zijn we ook wel half gek hoor, want we wilden in de schuur dezelfde kleur als we in huis hebben, maar dan de matte versie. Zodat het allemaal bij elkaar past. Nou, het kost een paar duiten, maar dan heb je wel een compatible rommelhok bij je huis. Soms denk ik echt: ...

[ Bericht 19% gewijzigd door Duderella op 16-06-2009 20:53:03 ]
pi_70072969
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:27 schreef Duderella het volgende:

[..]

Oh, het is wel vrij dramatisch ja, je puinbak! Maar daar kun je wel iets prachtigs van maken.
Waarom heb je trouwens geen eigen topic over je verbouwing? Heeft die juf van je je soms niet geleerd om verslag te doen?

Ja, tja.. maar ik ga nu overheidscommunicatie doen, dan gooi je niet zomaar alles op straat
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:53:45 #147
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70073139
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:50 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, tja.. maar ik ga nu overheidscommunicatie doen, dan gooi je niet zomaar alles op straat

Eén-nul.
pi_70073192
Wij hebben trouwens ook een schuurtje in de tuin... 9x3 zo'n beetje.. Uitermate geschikt om blommetjes aan te hangen (en een loungebank tegenaan te metselen, maar daar gaat nog niet helemaal in mee )
Uitermate ongeschikt dan weer om te stucen, laat staan in dezelfde kleur als de muur in de kamer

Heb er wel vertrouwen in.. paar ton puin eruit, carport tegen de vlakte en dan eens kijken wat wijsheid is..
pi_70073312
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:27 schreef Duderella het volgende:

[..]
Ja die schuur. Wij vonden 'm op een bepaald moment wel érg Jan des Bouvrie, met al dat wit. Gelukkig staat er nu genoeg rommel in om het wat te breken, zeg maar. En nu zijn we ook wel half gek hoor, want we wilden in de schuur dezelfde kleur als we in huis hebben, maar dan de matte versie. Zodat het allemaal bij elkaar past. Nou, het kost een paar duiten, maar dan heb je wel een compatible rommelhok bij je huis. Soms denk ik echt: ...
Vergeet alleen de plintjes niet. Dat zie ik soms bij andere mensen gebeuren, dat na jaren de vloerplinten in de schuur nog steeds niet zitten.
pi_70073320
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:53 schreef Duderella het volgende:

[..]

Eén-nul.

Offtopic over verslaglegging gesproken trouwens.. Vinden de experts de 'verslaggevers ter plaatse' (die altijd heel erg ter plaatste staan te zijn, uren en uren nadat de laatste enigszins relevante persoon de ter plaatse plaats heeft verlaten) van Hart van Nederland ook zo triest, of is dat gewoon helemaal journalistiek verantwoord enzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')