Dat dus.quote:
Natuurlijk kun je voor dat geld een Mac kopen. Kijk eens op de site van Apple zou ik zeggen.quote:Op maandag 8 december 2008 10:13 schreef Lil.Q94 het volgende:
En 1300 voor een mac is dat realistisch of moet ik dan genoegen nemen met een pc?
Je kan inderdaad Windows via Bootcamp op een Mac draaien. Maar ik heb dat altijd erg omslachtig gevonden in de tijd dat ik een Apple had. Als je even snel een spelletje wilt spelen moet je alles achter laten in OS X om dan te rebooten.quote:Op maandag 8 december 2008 10:13 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik hoef niet de aller nieuwste games op de hoogste instellingen te spelen (Crysis)
Maar ik wil wel af en toe eens een game op kunnen spelen.
Dit zou toch kunnen als ik via Bootcamp Windows erop zet?
Maar wat zijn de voordelen van een Mac t.o.v een Pc en andersom?
En 1300 voor een mac is dat realistisch of moet ik dan genoegen nemen met een pc?
quote:Op maandag 8 december 2008 10:18 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Je kan inderdaad Windows via Bootcamp op een Mac draaien. Maar ik heb dat altijd erg omslachtig gevonden in de tijd dat ik een Apple had. Als je even snel een spelletje wilt spelen moet je alles achter laten in OS X om dan te rebooten.
Tja, het besturingssysteem van Mac (Mac OS X) is erg stabiel, Windows is dat ook wel, maar die sputterd misschien wat sneller tegen dan OS X. Nadeel van een Mac is, is dat je er vrijwel niks aan kunt upgraden mocht je in de toekomst behoefte hebben aan een betere videokaart (voor als je tóch eens die spellen op hogere kwaliteit wilt spelen). Geheugen en harde schijf, dat is eigenlijk het enige wat je kunt upgraden.
Kijk even op apple.com voor de prijzen, die gelden voor elke Apple Premium Reseller in Nederland, dan zie je ook de specificaties van de verschillende videokaarten in de verschillende modellen.
Nou, ik heb altijd een PC ernaast gehad, maar heb inderdaad een aantal jaar een Mac gehad, maar dankzij een hoop problemen met defecten heb ik het vertrouwen in Apple verloren. Is uiteindelijk wel netjes gerepareerd, maar toch had m'n vertrouwen een flinke deuk opgelopen, ook vanwege problemen die m'n maat had met zijn Apple apparatuur.quote:Op maandag 8 december 2008 10:26 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp ben je dus van Mac overgestapt naar Pc
Maar waarom eigelijk?
In theorie is een pc met betere specs sneller. In praktijk merk ik dat een mac iets sneller is, dat komt meer door het besturingssysteem waarbij er minder zooi op de achtergrond draait, en de hele interface werkt mijn inziens intuitiever en sneller.quote:Op maandag 8 december 2008 10:39 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik heb de prijzen van Macs eens bekeken op apple.nl.
Je hebt al een Imac vanaf ¤999.
De specs vallen me tegen.
Maar je kan het geheugen uitbreiden tot 4GB en de harde schijf tot 500GB.
Maar is een pc met dezelfde specs als een mac ook even snel e.d?
Ik wil er vooral veel op internetten mailen en veel films op kijken(dus ook filmpjes van bv youtube)quote:Op maandag 8 december 2008 10:42 schreef SoSolid het volgende:
[..]
In theorie is een pc met betere specs sneller. In praktijk merk ik dat een mac iets sneller is, dat komt meer door het besturingssysteem waarbij er minder zooi op de achtergrond draait, en de hele interface werkt mijn inziens intuitiever en sneller.
Ik hoef absoluut niet de niewste games op de hoogste settings te spelen.quote:Op maandag 8 december 2008 10:52 schreef nietzman het volgende:
Het is het gamen waar je een beetje op stukloopt, tenminste, als je erg veeleisend bent. Daar is het gewoon geen absolute ster in. Ik heb op het moment ook wel GTA4, Far Cry 2, COD5 en RA3 onder Bootcamp (Windows draait ook gewoon op je mac.) draaien en dat speelt ook gewoon lekker soepel, maar de allerhoogste settings hoef je er niet mee te gaan draaien.
Nouja, dat moet allemaal wel prima lopen. Zolang je je gamenerd-vriendjes er niet mee uit hoeft te pimpen is het een prima spelmachine.quote:Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik hoef absoluut niet de niewste games op de hoogste settings te spelen.
Maar wil wel af en toe een game (bv GTA IV) er redelijk op kunnen spelen
Nouja, da's allemaal in the eye of the beholder natuurlijk. In mijn ervaring; ja.quote:Is het btw echt zo dat een mac in vergelijking met een pc veel minder vaak vast loopt?
En kan een mac beter meerdere programma's tegelijk draaien?
Een Mac kan stabieler zijn omdat Apple hun besturingssysteem voor een bepaalde set hardware schrijft. Ze hebben maar x aantal types en die ondersteunen ze. Windows moet geschikt zijn voor alle mogelijke soorten PC's met verschillende apparaten. Daarom kan Windows in verhouding vaker vastlopen, wat dan eerder komt door defecte hardware of brakke drivers die door anderen geschreven zijn. Maar als je je goed laat adviseren over de samenstelling van een PC, dan zal hij op zich niet of nauwelijks vastlopen.quote:Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik hoef absoluut niet de niewste games op de hoogste settings te spelen.
Maar wil wel af en toe een game (bv GTA IV) er redelijk op kunnen spelen
Is het btw echt zo dat een mac in vergelijking met een pc veel minder vaak vast loopt?
En kan een mac beter meerdere programma's tegelijk draaien?
quote:Op maandag 8 december 2008 20:34 schreef xminator het volgende:
Ga gewoon voor de pc.
Behalve als je een achterlijke idioot bent en er niet mee kunt omgaan, bang zijn voor virussen/spware/adware. Kom op zeg.
Aangezien je gewoon wilt internetten, films kijken, mailen en gamen zou ik voor een pc gaan. Voor rond de 700 euro heb je al een erg nette pc waarmee je crysis op high kan spelen. En alle andere spelletjes ook. Als je minder wilt gamen kan je voor 500 euro ook een nette pc samenstellen.
Dat is denk ik niet nodig.quote:Op maandag 8 december 2008 20:46 schreef DaFrenk het volgende:
Ow![]()
Nouja, geen dank.
Edit: Maar ik zou toch nog eerst het apparaat eens gaan bekijken in de winkel, al is het maar om OS X even uit te proberen.
Sorry hoor, maar van alle tientallen switchers die ik langs heb zien lopen heb ik maar éen iemand terug zien switchen, en dat was hoofdzakelijk werk-gerelateerd. Daarnaast hebben de mensen die je een Mac aanraden in 90% van de gevallen zeer veel ervaring met Macs èn PCs, terwijl de PC adepten in dezelfde 90% 'ooit eens een Mac gezien hebben', dus hou die duffe smilies maar voor je.quote:Op maandag 8 december 2008 20:49 schreef xminator het volgende:
Haha, ts![]()
Wil jou over een paar maandjes nog eens zien
Full hd monitor? Wats dat?quote:Op maandag 8 december 2008 21:03 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Zucht zucht...
Ik dacht net zeker te weten dat ik een Mac wilde,
Maar nu breng je me toch wel heel erg aan het twijfelen...![]()
Btw weet je zeker dat ik voor ¤700 een erg nette pc heb die Crysis op high kan spelen?
Wat is de prijs van een pc met ongeveer deze ''specs''
500GB Harddisk.
Intel Core 2 Quad Core Processor (Is toch veel beter en sneller dan Intel Core 2 Dyal Core Processor?)
Een Full HD monitor van 20''/22''
Een mooi toetsenbord/muis.
Een zeer goede videokaart.
Want als ik voor ¤700 al een redelijk goed game systeem heb,
Kan ik voor ¤1300 een übergoede game pc samen stellen / kopen.
Mocht ik toch kiezen voor een Mac dan koop ik btw ook een Xbox 360.
De grote reden dat ik voor een pc zou gaan is toch de prijs...
Een Imac met een aantal upgrades + windows + Xbox360 komt al snel neer op zo'n ¤1600.
Een goede game pc is ¤1300
Opmerking/Aanmerkingen, Suggesties e.d. hoor ik graag
Je hoeft het niet te gaan goedpraten dat je teveel geld hebt uitgegeven voor een kut pc.quote:Op maandag 8 december 2008 21:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar van alle tientallen switchers die ik langs heb zien lopen heb ik maar éen iemand terug zien switchen, en dat was hoofdzakelijk werk-gerelateerd. Daarnaast hebben de mensen die je een Mac aanraden in 90% van de gevallen zeer veel ervaring met Macs èn PCs, terwijl de PC adepten in dezelfde 90% 'ooit eens een Mac gezien hebben', dus hou die duffe smilies maar voor je.
Zie net dit topic voorbij komen in de Active Topics: Nieuwe budget game pc samen stellen tips gevraagd.quote:Op maandag 8 december 2008 21:03 schreef Lil.Q94 het volgende:
Opmerking/Aanmerkingen, Suggesties e.d. hoor ik graag
Mjah, dat is het, ik was ook liever naar de LIDL gegaan voor een inferieure gebruikerservaring.quote:Op maandag 8 december 2008 21:20 schreef xminator het volgende:
Je hoeft het niet te gaan goedpraten dat je teveel geld hebt uitgegeven voor een kut pc.
Dat heb je juistquote:Op maandag 8 december 2008 21:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mjah, dat is het, ik was ook liever naar de LIDL gegaan voor een inferieure gebruikerservaring.
Waarom zal je altijd een mac boven een windows pc aanraden?quote:Op maandag 8 december 2008 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb net nog C&C3 gespeeld op mijn 13" macbook. Gewoon native in OSX. En spore speel ik ook regelmatig.
Gamen gaat dus steeds beter op een mac. Het is niet zozeer de hardware als wel de ondersteuning van gamedevelopers richting Mac. En voor de rest zal ik altijd een mac aanraden boven een windows machine.
gewoon omdat het lekker computeren is. alleen maar voordelenquote:Op maandag 8 december 2008 21:31 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Waarom zal je altijd een mac boven een windows pc aanraden?
Koop een mac, upgraden is helemaal niet nodig als je gewoon filmpjes etc wil kijken, want dat gaat op een out-of-the-box iMac meer dan prima. En anders kun je er later nog ram of een grotere HD bijzetten. En koop idd een 360 om te gamen.quote:Op maandag 8 december 2008 21:25 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ik ben tot deze conclusie gekomen.
Ik koop een Imac, upgrade een aantal dingen, zet er windows op en koop er een Xbox360 bij en ben een hoop geld kwijt maar heb dan wel een zeer mooi systeem dat zeer stabiel is en weinig last heeft van virusssen e.d OF ik koop een übergoede game pc met weliswaar minder mooi uiterlijk maar wel véél sneller en bespaar een hoop geld.
Want zouden jullie doen als je mij was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |