Je kunt Dario nu toch niet veroordelen tijdens een wedstrijd waarin het collectief heeft gefaald? Je mag dan toch niet verwachten dat hij de boel op sleeptouw neemt. Ik weet ook wel dat Cvitanich misschien niet de kwaliteit heeft om net zo goed te worden als Huntelaar is, maar als hij een functionele spits blijkt te zijn die zijn positie goed invult dan kun je daar het seizoen toch ook mee afmaken? Daar heb je Vennegoor toch niet voor nodig? Je hebt met Leonardo en Bodul ook nog wat achter de hand en als je het vertrouwen echt niet hebt, koop dan een talentje ipv een ouwe lul.quote:Op zondag 7 december 2008 23:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar Toma je begrijpt toch ook wel dat we ons nu geen misstappen kunnen verooloven? En dat hij gewoon ZELF iedere kans moet pakken die hij krijgt?
Hij voetbalt als een natte krant .. misschien dat hij met het tweede ritme op kan doen of dergelijke maar om die jongen als een vis op het droge in het eerste te laten ploeteren een half jaar vind ik overdreven kortzichtig. Het kampioenschap gaat boven alles. Jammer dat je inkoopbeleid op een punt faalt maar als je kampioen wordt hoor je daar niemand meer over en kan je die jongen een zomer lang in laten passen.
Zoiets als Zlatan bedoel je?quote:Op zondag 7 december 2008 23:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, we kunnen beter weer zo'n halfbakken Scandinavische speler halen..
Tsjah maar als je 7 miljoen hebt gekost dan moet je toch wel wat Volendammers van je af kunnen houden? Hij heeft vandaag amper een duel gewonnen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:27 schreef toma het volgende:
[..]
Je kunt Dario nu toch niet veroordelen tijdens een wedstrijd waarin het collectief heeft gefaald? Je mag dan toch niet verwachten dat hij de boel op sleeptouw neemt. Ik weet ook wel dat Cvitanich misschien niet de kwaliteit heeft om net zo goed te worden als Huntelaar is, maar als hij een functionele spits blijkt te zijn die zijn positie goed invult dan kun je daar het seizoen toch ook mee afmaken? Daar heb je Vennegoor toch niet voor nodig? Je hebt met Leonardo en Bodul ook nog wat achter de hand en als je het vertrouwen echt niet hebt, koop dan een talentje ipv een ouwe lul.
Zeven jaar geleden dat daar nog iets fatsoenlijks vandaan kwam.quote:
Rosenberg een rommelaar? Die gozer is gewoon super bij Werderquote:Op zondag 7 december 2008 23:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zeven jaar geleden dat daar nog iets fatsoenlijks vandaan kwam.
Ik dacht meer aan rommelaars als Kennedy, Rommedahl, Rosenberg en Lindgren.
Inderdaad, ik denk dat als ze iets langer het vertrouwen krijgen dat dat echt wel werkt. Vooral bij jongere spelers en nieuwkomers (laten we er daar nou een hoop van hebben), voor hun is het al zo moeilijk om onder die druk te presteren.quote:Op zondag 7 december 2008 23:52 schreef Houniet het volgende:
Bij ons is het probleem dat de meeste na 5 wedstrijden al beginnen te kankeren op spelers.
Nou, volgens mij zijn ze niet zo tevreden hoor in Bremen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:49 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Rosenberg een rommelaar? Die gozer is gewoon super bij Werder
Heeft hij niet voldoende kansen gehad als centrumspits? Ajax kocht KJH niet voor niks.quote:Op zondag 7 december 2008 23:57 schreef BB-boy het volgende:
Rosenberg is misbruikt als buitenspeler, die zou nu eigenlijk niet misstaan als opvolger van KJH.
Speelt amper, laatst wel bij een invalbeurt een zeer fraaie goal gemaakt.quote:Op zondag 7 december 2008 23:48 schreef DurQ het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met luque, die is toch nog steeds van Ajax? komt ie volgend seizoen weer naar Amsterdam? Speelt ie nu goed? Iemand enig idee?
Inderdaad. Rosenberg is geen Ajax-spits. Laten we eerst maar eens een verdediger halen ipv een opvolger voor Klaas-Jan. Oleguer zag er wederom niet zo fris uit vandaag en zoveel hebben we nou ook niet achter de hand verdedigend gezien.quote:Op maandag 8 december 2008 00:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn ze niet zo tevreden hoor in Bremen.
[..]
Heeft hij niet voldoende kansen gehad als centrumspits? Ajax kocht KJH niet voor niks.
Hij heeft ondertussen toch al 10 keer gespeeld dit seizoen. Maar Luque is over the hill.quote:Op maandag 8 december 2008 00:14 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Speelt amper, laatst wel bij een invalbeurt een zeer fraaie goal gemaakt.
Volgens mij zijn ze juist wel tevreden over hem bij Werder. De Duitse Nos voetbaluitzending had laatst nog een klein item over hem. Speelt veel, is betrokken bij veel goals en scoort zelf ook nog wel wat. Bovendien ga je toch geen speler terughalen die min of meer mislukt is bij Ajax.quote:Op maandag 8 december 2008 00:10 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn ze niet zo tevreden hoor in Bremen.
[..]
Heeft hij niet voldoende kansen gehad als centrumspits? Ajax kocht KJH niet voor niks.
quote:Op maandag 8 december 2008 00:14 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Speelt amper, laatst wel bij een invalbeurt een zeer fraaie goal gemaakt.
20 keer gespeeld, 5 goals, 2 assists.quote:Op maandag 8 december 2008 00:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze juist wel tevreden over hem bij Werder. De Duitse Nos voetbaluitzending had laatst nog een klein item over hem. Speelt veel, is betrokken bij veel goals en scoort zelf ook nog wel wat. Bovendien ga je toch geen speler terughalen die min of meer mislukt is bij Ajax.
Volg jij 'm? Heeft 'ie ook al in de basis gestaan? Dacht dat hij alleen zo af en toe mocht invallen.quote:Op maandag 8 december 2008 00:16 schreef toma het volgende:
[..]
Hij heeft ondertussen toch al 10 keer gespeeld dit seizoen. Maar Luque is over the hill.
Kut-AD.quote:Na de 2-1 zong het vak met Ajax-fans massaal over een nieuwe Blind als ‘échte Ajacied.’ Aan het einde van een bewogen transferweek zorgde een tiener zo op twee manieren voor bevlogenheid: als speler met geldingsdrang binnen de lijnen. En daarbuiten als voetballer met wie de achterban van Ajax zich identificeert in een periode waarin kort na elkaar Heitinga, Stekelenburg en Huntelaar in die rol zijn weggevallen.
Nee ik volg het Spaanse voetbal niet ik weet alleen wel dat hij regelmatig speelt.quote:Op maandag 8 december 2008 00:21 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Volg jij 'm? Heeft 'ie ook al in de basis gestaan? Dacht dat hij alleen zo af en toe mocht invallen.
Eduardo Ferreira van Ajax CT schijnt wel goed bezig te zijn. Misschien geeft de trainer daar straks weer een belletje richting Amsterdam..quote:Op maandag 8 december 2008 00:15 schreef toma het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens een verdediger halen ipv een opvolger voor Klaas-Jan. Oleguer zag er wederom niet zo fris uit vandaag en zoveel hebben we nou ook niet achter de hand verdedigend gezien.
Juist. Dat zeg ik dus ook. Eerst maar eens een fatsoenlijke verdediging en een speler die de boel op sleeptouw neemt als het kut gaat.quote:Op maandag 8 december 2008 00:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
We hebben toch een spits? VoH is totaal overbodig.Cvitanich is gehaald als opvolger van Huntelaar. Elke spits die je nu eventueel koopt moet voor de lange termijn zijn. Al is dit niet echt nodig omdat Bodul en Castillion over een tijdje bij het eerste komen. Ajax kan zich beter richten op de zwakke plekken in het elftal.
Het lijkt erop dat die instelling toch nog wat oplevertquote:Op maandag 8 december 2008 00:26 schreef Radegast het volgende:
[..]
Eduardo Ferreira van Ajax CT schijnt wel goed bezig te zijn. Misschien geeft de trainer daar straks weer een belletje richting Amsterdam..
Echt geweldig zijn debuut. Niet alleen heeft hij een van de grootste iconen van Ajax als vader maar hij kan zelf ook nog goed voetballen. Heel zijn jeugd bij Ajax gezeten,aardige gast die komt er welquote:Op maandag 8 december 2008 00:23 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Kut-AD.
Schrijf gerust op dat er voor de 1-2 ook al werd gezongen voor Blind. Nu lijkt men weer een stel gloryhunters en als ik ergens een hekel aan heb...
Ik ben ook wel benieuwd naar Alderweireld.quote:Op maandag 8 december 2008 00:30 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Echt geweldig zijn debuut. Niet alleen heeft hij een van de grootste iconen van Ajax als vader maar hij kan zelf ook nog goed voetballen. Heel zijn jeugd bij Ajax gezeten,aardige gast die komt er wel![]()
(wacht ook met spanning op rodney)
Het is ook een beetje omdat het niet loopt nu. En in vergelijking met vorig jaar mis je in elke linie een bepalende speler. Stekelenburg-Heitinga-Davdis-Huntelaar. Als het niet draait zijn dat soort (Nederlandse)jongens toch belangrijk. Maar in principe zouden Vertonghen,Vermaelen,Lindgren, Suarez dit ook wel moeten doen. Em Gabri doet het met zijn spel alleen Oleguer valt me echt tegen.Ik had echt verwacht dat hij een persoonlijkheid zou zijn die leiding zou geven van achteruit. En ik snap wel dat hij moet wennen maar hij komt van Barcelona. Je zou verwachten dat hij voetballend makkelijk mee zou kunnen.quote:Op maandag 8 december 2008 00:28 schreef Houniet het volgende:
Jammer dat Davids weg is. Die schreeuwt alles bij elkaar.
Ik hoorde het ookquote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Iemand trouwens ook gehoord dat bij nac - ado suarez gescandeerd werd na een schwalbe van de speler? Hoe triest ben je dan zeg..
Het wordt maar weer is duidelijk dat ze bij ADO in alles hopeloos achter de feiten aanlopenquote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Iemand trouwens ook gehoord dat bij nac - ado suarez gescandeerd werd na een schwalbe van de speler? Hoe triest ben je dan zeg..
Dat hoorde ik ook jaquote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Apart, hij speelt bij Sparta.quote:Op maandag 8 december 2008 00:44 schreef Fortitudo het volgende:
poepon doet het ook wel redelijk bij willem2
spartaquote:Op maandag 8 december 2008 00:44 schreef Fortitudo het volgende:
poepon doet het ook wel redelijk bij willem2
Ik vind niet dat je op iedere linie een speler moet hebben die iedereen scherp houdt en anderen zegt waar het op staat als het niet goed draait. Maar we missen wel een échte aanvoerder zoals Davids, Stam en ook Blind dat waren. Vermaelen zou dat wel kunnen naar mijn mening maar hij mist misschien de ervaring. Gabri heeft de mentaliteit maar mist de taalvaardigheid om snel te communiceren. Lindgren? Ik vind hem niet bijzonder en hij is niet een echte leider. Wordt Stekelenburg dan onze aanvoerder die ons door moeilijke tijden helpt? Ik vraag het me af.quote:Op maandag 8 december 2008 00:36 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Het is ook een beetje omdat het niet loopt nu. En in vergelijking met vorig jaar mis je in elke linie een bepalende speler. Stekelenburg-Heitinga-Davdis-Huntelaar. Als het niet draait zijn dat soort (Nederlandse)jongens toch belangrijk. Maar in principe zouden Vertonghen,Vermaelen,Lindgren, Suarez dit ook wel moeten doen. Em Gabri doet het met zijn spel alleen Oleguer valt me echt tegen.Ik had echt verwacht dat hij een persoonlijkheid zou zijn die leiding zou geven van achteruit. En ik snap wel dat hij moet wennen maar hij komt van Barcelona. Je zou verwachten dat hij voetballend makkelijk mee zou kunnen.
quote:Afscheid Huntelaar bij duel tegen ADO
Na een afscheid van de spelersgroep dit weekend, vertrekt Huntelaar vandaag naar Madrid om daar zijn revalidatie te vervolgen. Volgens het Algemeen Dagblad is het de bedoeling van Ajax om hem rond het duel tegen ADO Den Haag op 28 december afscheid te laten nemen van het publiek.
AZ heeft een lastiger programma dan dat wij hebbenquote:Op maandag 8 december 2008 10:05 schreef Dvm86 het volgende:
De nummers 1-5 tot aan de winterstop:
Ajax - NAC
Feyenoord - AZ
FC Groningen - Twente
Vitesse - PSV
AZ - FC Utrecht
NAC - Vitesse
PSV - Feyenoord
Twente - Willem II
De Graafschap - Ajax
Feyenoord - NAC
PSV - Twente