tof, dat ga ik ook doenquote:Op zondag 7 december 2008 14:25 schreef Locusta het volgende:Ik ben in 2006 in India geweest, in het noorden zodat we ook door konden reizen naar Nepal
![]()
Fantastisch mooie reis en fascinerend land![]()
Lhassi en Chai
Ik denk dat de kans groter is dat je wordt dood gereden door een taxiquote:Op maandag 8 december 2008 21:21 schreef Tallz het volgende:
ik vroeg me af of het nog veilig is om een langere tijd naar India te gaan. Na de aanslagen een paar weken geleden raden namelijk een hoop mensen mij af om een tijdje in Delhi te gaan wonen. Wat denken jullie?
Waar ga je allemaal heen?quote:
Geen probleem, gewoon doen. Totdat minbuza een negatief reisadvies geeft, zou ik het niet laten om ergens heen te reizenquote:Op maandag 8 december 2008 21:21 schreef Tallz het volgende:
ik vroeg me af of het nog veilig is om een langere tijd naar India te gaan. Na de aanslagen een paar weken geleden raden namelijk een hoop mensen mij af om een tijdje in Delhi te gaan wonen. Wat denken jullie?
In het zuiden heb je een paar moie hillstations. Als je wil kan ik de namen wel opzoeken voor je. Mijn buurman is er een paar maanden geleden nog geweestquote:Op zondag 7 december 2008 15:17 schreef versteegrob het volgende:
Zijn er mensen nog in Mumbai geweest na de aanslagen?
En ik ben op zoek naar een mooi kuuroord / reinigingsoord in India, mensen bekent hiermee?
In de zomer van 2009 ga ik ruim 5 weken naar India met mijn vriendin
Misschien kun je dan maar beter thuis blijvenquote:Op dinsdag 9 december 2008 00:46 schreef Tallz het volgende:
ja maar een negatief reisadvies komt meestal wel vanaf het moment dat er al wat gebeurt is.
Lijkt me wel, gezien de liggingquote:
Wat denk je zelf.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:58 schreef Tallz het volgende:
Maar valt Delhi ook onder Noord India?
Ik probeer gewoon een beetje een indruk te krijgen over het daadwerkelijke "gevaar". Ik heb namelijk geen idee over de echte kans en het minbuza geeft eigenlijk alleen maar uitleg van wat er recentlijk is gebeurt. Te meer omdat het gericht was op westerlingen en Delhi een vergelijkbare stad is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:31 schreef Locusta het volgende:
[..]
Misschien kun je dan maar beter thuis blijvenLoop je helemaal geen risico!
[..]
Lijkt me wel, gezien de ligging![]()
Tja in India weet je het nooit zeker als je de afgelopen jaren eens terugkijkt. De kans is enorm klein maar het kan net verkeerd uitpakken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:38 schreef Tallz het volgende:
[..]
Na ik probeer een beetje een indruk te krijgen over het daadwerkelijke "gevaar". Ik heb namelijk geen idee over de echte kans en het minbuza geeft eigenlijk alleen maar uitleg van wat er recentlijk is gebeurt. Te meer omdat het gericht was op westerlingen en Delhi een vergelijkbare stad is.
ja uuh geen idee nogquote:
tja, maar dat is ook het geval in de rest van de wereld. Zolang er niet dagelijks/wekelijks aanslagen zijn in India dan vind ik het wel meevallen. Tenzij India en Pakistan dadelijk echt ruzie gaan maken...quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja in India weet je het nooit zeker als je de afgelopen jaren eens terugkijkt. De kans is enorm klein maar het kan net verkeerd uitpakken.
je vraagt offut nog slim is om in india te gaan wonen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:58 schreef Tallz het volgende:
Maar valt Delhi ook onder Noord India?
Tja, ik neem aan dat je wat onderzoek doet naar het land dat je wilt gaan bezoeken (of niet, als je al moet vragen waar New Delhi ligt), maar dan zou je er achter kunnen komen dat in India al jaren spanningen (moslims en hindoes) zijn en het wat dat betreft een wisselvallig land is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:38 schreef Tallz het volgende:
Ik probeer gewoon een beetje een indruk te krijgen over het daadwerkelijke "gevaar". Ik heb namelijk geen idee over de echte kans en het minbuza geeft eigenlijk alleen maar uitleg van wat er recentlijk is gebeurt. Te meer omdat het gericht was op westerlingen en Delhi een vergelijkbare stad is.
Nice! Ik ben in de Pink City (Jaipur) geweest, Jodhpur schijnt ook erg mooi te zijnquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:01 schreef kepler het volgende:
ja uuh geen idee nog
Op het lijstje staan iig de Blue City (?), Varanasi en de Taj Mahal. Verder zie ik wel wat ik tegenkom
In Nepal ga ik een tour doen door de Annapurna regio, en ook langs Chitwan National Park.
Ik zat op de olifant, dus die kun je al wegstrepenquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:44 schreef kepler het volgende:
ik vind een krokodil en olifanten wel wild genoeg
Ik hoop natuurlijk op een tijger, maar dat zal wel niet
als je india op de kaart kan aanwijzen, dan had je ook geweten dat t idd in Noord India ligt. ei!quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:40 schreef Tallz het volgende:
Ik vraag naar Delhi omdat jpjedi zegt dat zijn firma een reisverbod heeft voor Noord India. Dan zijn mijn vragen toch niet zo heel gek? Ik kan Delhi ook wel op een kaart aanwijzen maar waarom zou een firma op dit moment een reisverbod op Delhi leggen?
Ik heb al aardig wat reiservaring en heb me ook aardig in India verdiept. Ik woon op dit moment echter niet in Nederland en ik heb op dit moment dus geen idee wat de sfeer in India is. Alleen familie en vrienden vertellen me dat er aanslagen op westerlingen worden gepleegd. Lijkt me niet zo heel vreemd om te vragen hoe de situatie is.
ik heb het over delhi en niet over india op een kaart. En nogmaals het ging mij niet om de precieze locatie maar om waarom een bedrijf een verbod op delhi zou leggen. Verder bedankt voor je nuttige reactie.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:11 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
als je india op de kaart kan aanwijzen, dan had je ook geweten dat t idd in Noord India ligt. ei!
* Locusta Jaloers is!quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:48 schreef Babbelzz het volgende:
mijn lief is nu in Agra, en heeft op delhi nix gemerkt van extra veiligheidmaatregelen!
Ik ga lekker over 9 dg naar hem toe
ow het is zeker geen gekke vraag, maar voorlopig blijft het bij deze ene aanslag in India. Zover ik weet is er daarna niks groots gebeurt, het probleem zit hem vooral in de spanningen tussen India en Pakistan door weer oplopen door de aanslagen. Maar misschien dat andere mensen je hier wat meer over kunnen vertellenquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:40 schreef Tallz het volgende:
Ik vraag naar Delhi omdat jpjedi zegt dat zijn firma een reisverbod heeft voor Noord India. Dan zijn mijn vragen toch niet zo heel gek? Ik kan Delhi ook wel op een kaart aanwijzen maar waarom zou een firma op dit moment een reisverbod op Delhi leggen?
Ik heb al aardig wat reiservaring en heb me ook aardig in India verdiept. Ik woon op dit moment echter niet in Nederland en ik heb op dit moment dus geen idee wat de sfeer in India is. Alleen familie en vrienden vertellen me dat er aanslagen op westerlingen worden gepleegd. Lijkt me niet zo heel vreemd om te vragen hoe de situatie is.
Heb je een Lonely Planet? Daar staan imho prima hotels inquote:Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef kepler het volgende:
kickje, ik ben op zoek naar een goed(koop) hotel/hostel in Delhi. Ik wil een hotel hebben met betrouwbare airport-pickup, dit omdat ik voor het eerst in Delhi aankom en niet gelijk in het diepe wil springen
Zelf heb ik de Smyle Inn gevonden, iemand hier toevallig ervaringen mee? Of andere tips?
Wij hebben in Hotel Kochar geslapen, heel net, prima, met airco! Toch wel fijn in Delhi!quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef kepler het volgende:
kickje, ik ben op zoek naar een goed(koop) hotel/hostel in Delhi. Ik wil een hotel hebben met betrouwbare airport-pickup, dit omdat ik voor het eerst in Delhi aankom en niet gelijk in het diepe wil springen
Zelf heb ik de Smyle Inn gevonden, iemand hier toevallig ervaringen mee? Of andere tips?
quote:Op zondag 11 januari 2009 11:13 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een hotel in Dehli. Heb nu alleen een ticket geboekt en wil 2 nachten reserveren en de rest in India regelen.
Zijn er wel eens mensen via India naar de Malediven geweest?
quote:Op vrijdag 26 december 2008 00:20 schreef kepler het volgende:
Hotels heb je van 50 tot 50,000 INRquote:Op zondag 11 januari 2009 11:13 schreef versteegrob het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een hotel in Dehli. Heb nu alleen een ticket geboekt en wil 2 nachten reserveren en de rest in India regelen.
Zijn er wel eens mensen via India naar de Malediven geweest?
Heb het hotel even gezien alleen zit er nou airco bij? Zie alleen dit "All our rooms are Neat with Window, private bath and Unique Airflow system that keeps stale air away from the rooms. Breakfast is included in the price.quote:
Je kan kamers met Airco boeken zo te zien, maar alleen doublesquote:Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Heb het hotel even gezien alleen zit er nou airco bij? Zie alleen dit "All our rooms are Neat with Window, private bath and Unique Airflow system that keeps stale air away from the rooms. Breakfast is included in the price.
"
Ga Goa niet vergelijken met Malediven zeg..quote:Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef versteegrob het volgende:
Bedankt voor je reactie. Waar verblijf je op de malediven? Wil je verder je ervaringen vertellen over de malediven, is het echt zo bijzonder of is Goa ook even mooi?
18 juli tot 24 augustus dus duurt nog even maar dit hotel ziet er prima uit. 2 nachten en airport pickup voor 24 euro. Wist niet dat India zo goedkoop was.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:57 schreef kepler het volgende:
[..]
Je kan kamers met Airco boeken zo te zien, maar alleen doubles
Ik heb verder geen ervaringen met dit hotel hoor, maar het is het beste wat ik kan vinden voor een redelijke prijs
Wanneer vertrek je eigenlijk?
Oke, het wordt natuurlijk Malediven alleen zit ik nog een beetje te kijken naar een mooi resort want er zijn er zoveel. Wil ongeveer 700 tot 1000 euro voor 1 week uitgeven wel prima te doen toch? Ben je nog op meerdere resort verbleven of alleen Komandoo islandquote:Op zondag 11 januari 2009 14:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ga Goa niet vergelijken met Malediven zeg..![]()
Ik heb geen zin om hier een heel vakantie verslag te tikken en er is meer dan voldoende info beschikbaar op internet. Wij gaan naar Komandoo island (Noord Atol geloof ik) omdat het lekker rustig gelegen is en kleinschalig is opgezet. Het ritje met het watervliegtuig spreekt tot de verbeelding natuurlijk.Malediven is een van de werkelijke paradijzen op aarde. Persoonlijk vind ik het 2 keer zo mooi dan curaçao of Aruba. Aangezien men de US Dollar gebruikt is het goed betaalbaar afhankelijk wat je kiest natuurlijk en in welke tijd je gaat. Ik boek via expedia en dan is het betaalbaar. Ik adviseer wel een Atol te nemen ver van Male want dat is gewoon een drukke stad met vliegveld en haven waar je niet het paradijs zo snel zult vinden.
Goa stikt het van de Engelsen en Indiërs en daar willen we nu net eens niets mee te maken hebben op vakantie.Goa is weliswaar ietsjes netter dan menig andere plaats in India maar het blijft er een redelijke puinhoop. De architectuur geeft je meer een vakantiegevoel moet ik zeggen en de levensstijl is er aangenaam. Mensen uit Goa zijn ook beledigd als je ze Indiër noemt. Er zijn helaas de laatste jaren wel veel buitenlanders in de lokale "scene" terecht gekomen al dan niet naief en met slecht gevolg. De resorts zijn er weelderig maar ook erg duur moet ik zeggen.
Als ik het mag zeggen zou ik het wel weten.
Het is niet een supergoed hotel, maar dat zie je ook aan de prijsquote:Op zondag 11 januari 2009 15:23 schreef versteegrob het volgende:
[..]
18 juli tot 24 augustus dus duurt nog even maar dit hotel ziet er prima uit. 2 nachten en airport pickup voor 24 euro. Wist niet dat India zo goedkoop was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |