abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63804423
Hallo,

Ik heb zojuist een brief ontvangen van het woningbureau en daar word ik uitgenodigd om te gaan kijken in een woning waar ik op heb geschreven. Ik sta op nummer 3 en er worden vijf kandidaten uitgenodigd.
Het is voor mij de eerste keer dat ik naar zo'n bezichtiging ga. Wat moet ik me erbij voorstellen?
En hoe groot is de kans dat ik de sleutel krijg? (is dat groot of vrijwel niet bij een 3de plek. gezien er nog 2 andere voor me zijn).
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:04:45 #2
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63806022
heel klein
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63806211
Ik heb mijn appartement juist als 3de gekregen, daarvoor ben ik naar een bezichtiging geweest waar ik ook 3de was maar dat huis heb ik toen afgewezen.
Klussen deel 1 en 2
pi_63806257
Ik was ook derde of zelfs vierde, en kreeg de woning omdat de personen vóór mij niet eens op kwamen dagen. Dat was eerder regel dan uitzondering, dus ik zou zeker een bezoekje brengen als ik jou was.
pi_63806258
Als de twee voor je het niet willen wil jij het waarschijnlijk ook niet, zou me geen zorgen maken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63806577
Ik stond 7e op de lijst voor mijn vorige huurwoning, en die heb ik dus toch gekregen. Verder, het feit dat ze al 5 mensen tegelijk uitnodigen voor een bezichtiging doet vermoeden dat meestal niet de nummer 1 het huis ook neemt.
pi_63827932
Hmmmz dus wie weet
pi_63829023
Ik was eens nummer 31 (in Den Haag) voor een studio in het centrum: ik mocht hem hebben, maar heb toch ervoor bedankt: lees = het was een uitgewoond hok met minimaal daglicht.
pi_63829959
Kijkt een woningbureau alleen naar het rangnummer, of ook wie het meest zo'n appartement nodig heeft?
Stel nummer 1 en 2 hebben al een huisje in de stad, en ik nog niet. Telt dat mee?
pi_63830597
Ik stond nummer 29 en heb het huis destijds gekregen. Je weet dus maar nooit! Volgens mij kijken ze niet naar wie het huis het meest nodig heeft, maar naar inschrijftijd en dergelijke. Met een beetje geluk komen nummer 1 en 2 niet opdagen en krijg jij het huis.
It is your friends who make your world!
pi_63830933
halloo Destrix ze kijken ook naar je inkomen of je wel kan betalen!!
pi_63833476
Dus als ik het goed begrijp maak ik toch wel kans op dit huisje, omdat ik derde sta!
pi_63836910
Ja.

Als 1 en 2 als een huisje in de stad hebben zou dat niet uit moeten maken, tenzij jij helemaal geen huis hebt of iets in die richting.
Klussen deel 1 en 2
  maandag 8 december 2008 @ 11:26:40 #14
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63846791
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:36 schreef DonJames het volgende:
Ik stond 7e op de lijst voor mijn vorige huurwoning, en die heb ik dus toch gekregen. Verder, het feit dat ze al 5 mensen tegelijk uitnodigen voor een bezichtiging doet vermoeden dat meestal niet de nummer 1 het huis ook neemt.
Heb dat al wel eens vaker meegemaakt bij woonstede, vooral bij die appartementen waar jij woond(de)/
Maar het is altijd een gok...
Ik sta op dit moment ook 3de, dus zit een beetje met de zelfde situatie en spanning.
Wanneer weet je of iedereen heeft afgehaakt? Nummer een moet voor morgen hebben gereageerd, maar er is nog niets te zien van acceptatie op het internet dus hoop dat hij ook niet komt opdagen en nummer 2 ook niet!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 8 december 2008 @ 11:27:18 #15
190186 hierissieweer
pi_63846803
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:12 schreef Destrix het volgende:
Dus als ik het goed begrijp maak ik toch wel kans op dit huisje, omdat ik derde sta!
33%
  maandag 8 december 2008 @ 11:38:05 #16
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_63847041
Ff een hoopvol bericht: ik was ook derde en ik heb het huis gekregen.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  maandag 8 december 2008 @ 11:38:55 #17
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63847059
Nummer 1 en 2 kunnen ook nog keuze hebben tussen verschillende huizen (omdat ze daar ook hoog komen te staan) en daarom een ander huis kiezen.
Of ze staan voor de zekerheid alvast ingeschreven terwijl ze pas over een paar jaar willen verhuizen en nu dus eerst alles afwijzen om straks in een keer boven aan te staan als ze echt een huis zoeken. (dit laatste geldt natuurlijk niet als je zelf moet reageren op een huis (tenzij dat verplicht is ofzo) maar als er met een meer algemenere wachtlijst wordt gewerkt)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 8 december 2008 @ 11:45:45 #18
190186 hierissieweer
pi_63847205
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:38 schreef maok het volgende:
Nummer 1 en 2 kunnen ook nog keuze hebben tussen verschillende huizen (omdat ze daar ook hoog komen te staan) en daarom een ander huis kiezen.
Of ze staan voor de zekerheid alvast ingeschreven terwijl ze pas over een paar jaar willen verhuizen en nu dus eerst alles afwijzen om straks in een keer boven aan te staan als ze echt een huis zoeken. (dit laatste geldt natuurlijk niet als je zelf moet reageren op een huis (tenzij dat verplicht is ofzo) maar als er met een meer algemenere wachtlijst wordt gewerkt)
k moet zeggen dat ik in het verleden heel veel op huizen heb gereageerd, gewoon om te kijken hoe ver ik kwam en dus ook wel het een en ander aangeboden heb gekregen...
pi_63848179
Ik stond 22e en kreeg de woning. Het appartement zag er niet uit, en de eerste 21 van de lijst konden daar niet doorheen kijken of kwamen gewoon niet opdagen. Ik ging wel kijken, kluste een maandje en had een prima woning
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_63888725
ik heb ooit eens een appartement gekregen toen ik nummer 4 was.. de eerste drie waren niet gekomen (konden denk ik ook wel iets dichterbij het centrum krijgen..)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_63892040
Wanneer mag je gaan kijken?
  woensdag 10 december 2008 @ 12:26:47 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63902342
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:54 schreef Destrix het volgende:
Kijkt een woningbureau alleen naar het rangnummer, of ook wie het meest zo'n appartement nodig heeft?
Stel nummer 1 en 2 hebben al een huisje in de stad, en ik nog niet. Telt dat mee?
Nee dat telt niet mee, ze letten puur op inschrijfduur.

Let wel op dat je niet genept wordt. Ik ben ook wel eens uitgenodigd en toen was ik nummer 2. In de brief stond duidelijk dat je allerlei papieren enzo bij je moest hebben om meteen zaken te doen als je gekozen werd. Nummer 1 had een aantal dingen niet bij zich, dus ik dacht "Mooi dan is de woning van mij" Ineens werden de regels ter plekke aangepast en mocht nummer 1 later nog met de papieren komen. Ik ben er toen ontzettend kwaad over geworden, maar toen kreeg ik een zwamverhaal over uitzonderingen etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_63902593
Wij kregen ons huisje als nummer 9. We zaten tijdens de bezichtiging zelf in Bonaire (klinkt cool toch...;) )

Mijn zwager is voor ons gegaan en de andere 8 (waren dus allemaal op komen dagen) waren niet geïnteresseerd. Mijn zwager was in zijn bouwvakkers kleding en kraakte het huis compleet af. Hij heeft huisje voor ons geaccepteerd en meteen een lijst van aanpassingen gegeven (oa nieuw plafond slaapkamer, nieuwe tegels en in toilet, douchescherm en wasmachine aansluiting in badkamer etc etc). Er moest veel aan het huisje gebeuren maar 2 maanden later hadden wij een goedkoop en erg leuk huisje. (wat we binnenkort weer gaan verlaten: huis gekocht)
  woensdag 10 december 2008 @ 17:20:19 #24
190186 hierissieweer
pi_63909916
Ik sta inmiddels 2de hoe gaat het bij jou Destrix?
  maandag 15 december 2008 @ 23:21:35 #25
190186 hierissieweer
pi_64045331
En meer nieuws inmiddels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop