abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:35:33 #101
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63805585
uiteraerd!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:36:00 #102
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63805600
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:35 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben echt like, genius!

Srsly! Wil iemand het horen ?
Spit it out PF
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_63805627
Ik dacht misschien kunnen we met dit topic lootjes doen voor kerst Srsly! Dat alle vaste posters en de n00bies die heel graag mee willen doen mee mogen doen!

Dat we dan allemaal ergens wat dingen neerzetten van wat je leuk zou vinden en dat je per post een pakje verstuurd. (Wel dat 1 iemand weet wie wie heeft voor het geval er iets mis gaat..)

Lijkt mij zoo leuk! En dan heb ik in ieder geval een kerstcadeau
Ik dacht aan 8 euro incl verzendkosten (het gaat om het gebaar, en ik wil niemand buiten sluiten!!) en dat we het uiterlijk 20 december versturen per post en dat we het allemaal 27 december open gaan maken, voor het geval je een rot kerst hebt gehad en je dan toch nog iets heel leuks hebt

Oh en dat iedereen voor dinsdag 9 december 22:30 moet PMen wie mee wil doen (met lijstje + adres) om het spannend te houden. En dan PM ik terug te bevestiging. En dat er dan lootjes worden getrokken.

Of is dit een stom idee ?

[ Bericht 8% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 06-12-2008 15:43:45 ]
pi_63805642
Ja, stom idee

Oh postzegels naar Zweden zijn niet echt zo heel duur, dus zelfs Nynke zou mee kunnen doen! En ColdFeet!
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:41:28 #105
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63805685
Ik vind het wel een tof idee, PF! Al ist misschien wat lastig te regelen, online lootjes trekken Maar daar is vast wat op te verzinnen!
pi_63805729
Ik vind het wel een heel lief idee, PF!

Trouwenstrouwentrouwens, ik heb op vakantie een ring gekregen van m'n lief nee, geen verlovingsring. Gewoon een ring
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_63805752
Wat cute Sieraden zijn leuk en al helemaal gekregen van vriendjes
pi_63805766
Ik vind het ook een leuk idee, maar pakjes verzenden kost 6,75 of zo. Dus misschien moet het ook nog in een enveloppe kunnen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:47:31 #109
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63805777
lootjestrekken is heel makkelijk op lootjestrekken.nl of sinterklaaslootjes.nl (weet niet precies meer)

weet nog niet zeker of ik enoeg geld heb om mee te doen sorry! maar wel n leuk idee
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:48:09 #110
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63805782
Goed punt miss metmelk! Bij bijv. wereldwinkel kan je leuke prutjes kopen die in enveloppen passen en kleine kadobonnetjes/kaartjes kunnen ook in een envelop!
Of een platgeslagen teddybeer

Oh en Goodbye, lieeef! Wat voor ring is het?
pi_63805789
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:46 schreef conleche het volgende:
Ik vind het ook een leuk idee, maar pakjes verzenden kost 6,75 of zo. Dus misschien moet het ook nog in een enveloppe kunnen.
In een envelop kun je zelfs nog een spijkerbroek verzenden!
- puppelsokken
- oorbellen
- noem het maar op!

Pakket is 6,20 (dus als je iets voor 1,80 weet haha) en iets ter grote van een boek 4 euro bij sns mail oid?

En op een envelop gaat maximaal ±2,50. En mijn lenzen (8 paar lenzen, 3 platte flessen vloeistof en wat doosjes komen ook altijd met de post)
pi_63805826
Maximale afmetingen post:
* Minimumformaat 14 x 9 cm
* Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
* Maximumgewicht: 3 kg

Dus co als je opeens heel creatief bent weet je hoe groot een schilderijtje maximaal mag zijn
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:20:39 #113
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63806299
joehoe? anyone?

dilemma: twee maanden geleden al een theaterkaartje gekocht, ga vanavond met vrienden. zouden ook samen gaan eten, dat heb ik af moeten zeggen ivm financiele sores, maar nu heb ik echt 0% zin om te gaan naar t theater. beetje te laat om mn kaartje aan iemand anders over te doen....

maar ik heb echt een kutbui. wil helemaal niet naar buiten meer.... wil in pyama op de bank tv kijken...

ben ik een hele flauwe aap als ik bel dat ik t niet red en me niet goed voel?
pi_63806360
Anders ga je zodat je je daarna goed gaat voelen!
Ik heb er ook heel vaak geen zin in (ja ik ga heel vaak naar het theater ) maar dan ben je er en ben je even met je hoofd ergens anders en kom je er uit met nieuwe en betere ideeën!
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:24:20 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63806367
Kwak: mijn ervaring met dat soort dingen is dat je er dan als een berg tegenop ziet en jezelf alleen maar gaat aanpraten dat het een verschrikking gaat zijn en hier 1000 redenen voor verzint - dit alles, terwijl als je je er overheen zet en GAAT het 9 van de 10 keer gewoon heel leuk en gezellig wordt. Ik heb dan alleen iemand nodig die me een schop onder mn hol geeft zodat ik ga, en achteraf ben ik daar blij mee

Wil niet zeggen dat als je je echt niet lekker voelt, je gewoon ook thuis kan blijven, misschien is bovenstaande helemaal niet herkenbaar voor je
pi_63806369
Oh en ik ben zo spoiled, maar weten iemand een leuke blu ray DVD?
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:26:38 #117
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63806412
jullie hebben uiteraard 100% gelijk. ik ga ook maar gewoon... lekker veel makeup op, dikke jas aan....
pi_63806471
Hier hangt sinds kort een enorm lcd scherm met een blu ray speler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63806484
Je kan altijd nog halverwege weggaan! Of je zit net zoals ik altijd op rij 1 en met een kut humeur 2 uur afgezeken te worden door Jochem Myer is zo vreselijk dat het bijna grappig wordt
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:39:50 #120
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63806634
Wat een schattig idee PF .

Zo, mijn huis is opgeruimd, man is beterder en mijn casa ruikt naar de divine wildstoofpot die ik vanochtend gebrouwen heb, fidelidee.

Vanaaf is het hier pakjes avond met 719 cadeau's voor mini en nul voor iemand anders .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:41:08 #121
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63806654
Wall-E?
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:44:46 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63806706
Jeej, veel plezier met pakjesavond, Vivi! Sinterklaas met kindjes lijkt me idd 10x zo leuk! Vind Sinterklaas ook echt een kiddie-feest eigenlijk!

Wall-E is trouwens idd heel leuk Beetje weer ouderwetse Disney, zonder de meelbiet-humor.
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:48:29 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63806763
Wij deden ook altijd alleen Kerst, maar nu met de kleine ook weer Sint idd .
pi_63806866
Ik ben weer een beetje in een panic bui.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
P.s. dit is echt een teringlang kut verhaal.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:03:08 #126
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63806985
pf lieverd ik kan niet zo goed tips geven want je klinkt echt een beetje als mij in je hoofd dus ik kan t niet beter...
pi_63807005
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:03 schreef kwakveense het volgende:
pf lieverd ik kan niet zo goed tips geven want je klinkt echt een beetje als mij in je hoofd dus ik kan t niet beter...
Alleen doe ik veel langer vrolijk door posten en jij zegt het meteen

Heb jij ook altijd dat je moet huilen als je wil zeggen wat je echt voelt in je hart
en dus maar een stom grapje maakt om dat te verbergen?
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:07:05 #128
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63807047
Oww PF *aai* Weer een typisch geval van miscommunicatie, bijna alles geloof ik. Gelukkig is daar alles meestal ook wel mee op te lossen, gewoon uitpraten en zeggen dat je elkaar kennelijk verkeerd begrepen hebt. Je paps en mams met kerst e.d. ook: gewoon vragen hoe het nou zit, of je het goed begrijpt. Familie vriendje: idem, vragen wat zij ongeveer in gedachten hebben met eten.
Wat betreft vriendje: meeste mannen snappen het niet als je subtiel bent, geloof ik! Gewoon zeggen dat je liever iets samen doet volgende keer, of anders proberen je er overheen te zetten (is lastig, i know ik laat vriend ook zn eigen ding doen, maar vaak denk ik dan toch "Jamaar ik ben hier! En waaarom wil ie dan ergens anders heeeeen. Aan de andere kant, eigen dingen doen is gezond enzo )
pi_63807101
PF, jij lijdt aan een vrouwenkwaal en wel de volgende: Het ik leg niks uit, maar wil toch dat mannen me begrijpen syndroom. Als je bij mannen niet duidelijk zegt wat je wilt of bedoelt, dan snappen ze het niet. Dus als jij vandaag iets leuks wilde doen dan had je moeten zeggen: Hee gorgeous (of eventueel zijn naam). zullen we vandaag dit of dat gaan doen (ook fijn is dan als je al een idee hebt wát je wilt doen, zodat je niet de hele dag dan maar op de bank blijft hangen en om de 5 minuten zegt: wat zuwwe eens gaan doen?).

Echt dit is de tip van de eeuw, doe er je voordeel mee. WEES DUIDELIJK.
pi_63807246
SPOILER
.
pi_63807286
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat m'n punt is. Dat ik alleen maar met hem af wil spreken als we iets gaan doen. Of niet meer bij mij thuis. Of dat als hij iets met m'n broertje wil doen hij mij er buiten moet laten en mij niet moet laten wachten..

Woah wat veel zinnen in lijdende vorm.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:38:59 #132
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63807625
Heel herkenbaar hoor, PF! Zelfs terwijl ik samenwoon kan ik m'n vriend soms nog wel schieten dat 'ie liever gaat trainen of andere dingen voor zichzelf wil doen dan bij mij te zijn . Achja, we moeten nou eenmaal respecteren dat vrouwen volgens mij meer aandacht willen dan mannen. Die van mij heeft in elk geval echt behoefte aan tijd voor zichzelf en realiseert zich vaak niet hoe hij met al zijn bezigheden (vooral werk en sport) maar weinig tijd voor mij overhoudt. Als je er maar over praat. Dat is het belangrijkste. Het is niet dat hij kwaadwillend geen aandacht aan jou besteed, maar meer dat hij er een andere opvatting van heeft .
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:40:23 #133
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63807642
Volgens mij is je punt gewoon dat je wilt dat hij niets liever doet dan tijd aan jou besteden! En al helemaal niet jou 'gebruiken' om iets met iemand anders te gaan doen.
pi_63807676
Hm, ik heb ook veel tijd voor mezelf nodig, maar als we elkaar zien wil ik wel dat WIJ elkaar zien. Deze week van woensdag 18:00 tot donderdag 08:00 (en na het eten was ik gelijk in slaap gevallen...)
En vrijdag van 20:00 tot 14:00 (en hij was ook nog fitnessen) En na het eten waren we gaan badderen en was ik DOOD moe.

Dus oké misschien moet ik niet om 23:00 al in slaap vallen, of misschien moeten we niet in de avond uurtjes afspreken. Ik moet elke dag om 07:00 op en hij heeft maar 1 vak dus meestal om 11:00 of zo..

Ik snap dat in slaap vallen ook niet zo, normaal ben ik nooit moe en heb ik energie voor 10!
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:43:09 #135
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63807696
Ik voel me trouwens ook niet opperbest vandaag. Ik heb nu een tijdje een nieuw baantje, maar het bevalt me nog niet echt of soms zelfs echt niet. Ik ben misschien een verwend kreng, maar ik kan er dus écht niet tegen als ik ergens werk waar ik me niet prettig voel. Dan wordt m'n hele week er door beinvloed wanneer ik weer moet werken en duren de uren zo ontzettend lang. En dat alles met z'n mager kutsalaris . Bah, daar baal ik echt van. Misschien toch maar op zoek naar een nieuw baantje...

Verder moet ik mezelf even een schop onder m'n hol verkopen. Mijn plan voor vandaag is; Zometeen hardlopen, daarna lekker koken en nog even een begin maken aan m'n essay. Vanavond misschien wel naar de film... Voel ik me vast beter door .
pi_63807768
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Volgens mij is je punt gewoon dat je wilt dat hij niets liever doet dan tijd aan jou besteden! En al helemaal niet jou 'gebruiken' om iets met iemand anders te gaan doen.
Ik denk het Want hij heeft meestal zo een planning in z'n hoofd en dan knik ik altijd zo van ja en amen maar dan komt het er wel op neer dat hij z'n ding doet en ik.. Niet. Want als ik weet dat ik iets ga doen is mijn hele hoofd daar van vervuld en kan ik nergens anders meer aan denken. Beetje vervelende eigenschap ook

En op zich moet ik denk ik gewoon maar duidelijker zijn van hoe en wat, ik ben veel te meegaand zo erg dat ik zelfs met mezelf in de knoop kom. En daar heeft niemand wat aan. Hij heeft 1 vak, wil 4x per week fitnessen, 1x in de 1 a 2 weken een hele dag werken. Om de twee weken van vrijdag tot maandag naar z'n ouders of met dingen als kerst en verjaardagen. Dinsdag avond gaat hij naar zijn vereniging. En ik wordt er ergens tussen gefriemeld. (Oke, eerlijk, ik slaap vaak op woensdag bij hem omdat ik anders om 5:30 op moet staan.. Aangezien we beide amper uit bed kunnen komen in de ochtend veroorzaakt dat ook weer allemaal stress.)

Woah, plan van aanpak. M'n eigen leven leiden en hem er infrommelen. En duidelijk zeggen wat ik voel/wil. Houden jullie mij in de gaten ? Dan stop ik voor nu met dit monoloog!
pi_63807783
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik voel me trouwens ook niet opperbest vandaag. Ik heb nu een tijdje een nieuw baantje, maar het bevalt me nog niet echt of soms zelfs echt niet. Ik ben misschien een verwend kreng, maar ik kan er dus écht niet tegen als ik ergens werk waar ik me niet prettig voel. Dan wordt m'n hele week er door beinvloed wanneer ik weer moet werken en duren de uren zo ontzettend lang. En dat alles met z'n mager kutsalaris . Bah, daar baal ik echt van. Misschien toch maar op zoek naar een nieuw baantje...

Verder moet ik mezelf even een schop onder m'n hol verkopen. Mijn plan voor vandaag is; Zometeen hardlopen, daarna lekker koken en nog even een begin maken aan m'n essay. Vanavond misschien wel naar de film... Voel ik me vast beter door .
Hoe oud ben je? Wat verdien je? Waar woon je? Zie je er leuk uit? Heb je een rijbewijs?
pi_63807784
Soms hè, soms, ben ik zó blij dat ik al wat ouder ben!! Ik maak mezelf nooit meer ongelukkig met dit soort dingen.
pi_63807808
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:48 schreef conleche het volgende:
Soms hè, soms, ben ik zó blij dat ik al wat ouder ben!! Ik maak mezelf nooit meer ongelukkig met dit soort dingen.
Hm ja dat is zo.. Jij hebt je leven "op orde"
je weet wie je bent
je weet wat je wil
je hebt een huis waar jij de baas bent.

Van daaruit is het wel relax onderhandelen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:50:25 #140
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63807814
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Wat verdien je? Waar woon je? Zie je er leuk uit? Heb je een rijbewijs?
Hahaha. Ik ben 21 jaar, verdien 5,75 ( ), Nijmegen, leuk is relatief en ik heb sinds 5 maanden m'n rijbewijs.
pi_63807817
Hey all,

Wat een leuk idee van het lootjes trekken!!
Ik heb vandaag een weegschaal gekocht en ik weeg nu 73,8 met kleren (en zware laarzen) aan.. pfff! Morgen ochtend nog maar eens, naakt.

Heeft er nog iemand iets van Sinterklaas gehad? Ik heb chocoladeletter gehad van de moeder van mn vriend.. Maar niemand in mn omgeving deed er ook echt aan.

@Goodbye: leuk leuk leuk! mn vriendje kocht vorige week een mooie ketting voor me, zo lief is dat!
pi_63807834
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Hm ja dat is zo.. Jij hebt je leven "op orde"
je weet wie je bent
je weet wat je wil
je hebt een huis waar jij de baas bent.

Van daaruit is het wel relax onderhandelen.
Ik ben vaak zat ook jaloers op jullie hoor, juist omdat je nog zo jong bent, maar dat hele onzekere gedoe gaat er wel wat af met de jaren en dat mis ik als kiespijn!
pi_63807843
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:50 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Hahaha. Ik ben 21 jaar, verdien 5,75 ( ), Nijmegen, leuk is relatief en ik heb sinds 5 maanden m'n rijbewijs.
O dan weet ik wel iets waar je 10-12 euro per uur kan verdienen
incl reiskosten, reistijd vergoeding, lunch en diner vergoeding.

Als je wil dan..
pi_63807847
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:47 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb me eens opgemeten, dan kan ik dat ook bij gaan houden

Borst: 88
Taille: 67
Heupen: 100

I like big butts and I cannot lie zullen we maar zeggen
Jij bent slank! Ik heb 90-67-91 (vlak daarna neemt omvang sterk toe) en ik ben ook slank hoorde ik van PF. Maar ik dacht dat jij wilde aankomen? Of was dat iemand anders?
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Iemand anders heeft huisje gekocht. Baah. Ik wil huisje. En een af essay. En mn fiets terug. En mn leraar was kennelijk vergeten dan ie me uitstel had gegeven voor essay ivm overlijden vader. Dus die heb ik gemaild. En baahaaaaaah.
Aahw . Wat een rotzooi tegelijk.
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik ben weer een beetje in een panic bui.
SPOILER
P.s. dit is echt een teringlang kut verhaal.
PF . Rustig aan he. Het grootste probleem zit waarschijnlijk in je hoofd, anderen zullen je kledingzorgen en andere zorgen waarschijnlijk niet eens opmerken. Enige manier om ze daarvan bewust te maken is (en anderen zeiden het ook al): erover praten. Hij kan niet ruiken als jij ergens mee zit. Ik moet ook keihard gaan janken (of het rustig vertellen, maar vaker dat eerste) bij mijn vriendje voor hij in de gaten heeft dat het echt mis is met me, of dat ik ergens mee zit. Praat hij zal je niet opvreten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:53:23 #145
236335 neen
schone schijn
pi_63807857
Hehe, soms vraag ik me wel eens af waarom jullie je zo druk maken om dat soort dingen

Mijn probleem is juist dat ik me echt nergens druk over kan maken

En een toffe film is Ironman .... bij een vriend van me gezien ook met zo'n blu ray en een veel te groot scherm het was echt toooof heheeeaaa
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:53:23 #146
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63807858
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:48 schreef conleche het volgende:
Ik ben niet zo heul oud. Maar heb wel al bijna 6 jaar met vriend en we voelen elkaar intussen wel zodanig aan dat we best wel Zen zijn samen en we kunnen goed praten over dingen die ons evt dwars zitten.
Af en toe zijn we net een getrouwd stel
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:53:42 #147
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63807864
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

O dan weet ik wel iets waar je 10-12 euro per uur kan verdienen
incl reiskosten, reistijd vergoeding, lunch en diner vergoeding.

Als je wil dan..
Hey, ik sta altijd open voor suggesties .
pi_63807869
Oh en ik heb dus echt van 12 tot 5 in de keuken gestaan en nu ben ik gebroken. En het hele feestgedoe moet nog beginnen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:55:52 #149
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_63807899
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:53 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heul oud. Maar heb wel al bijna 6 jaar met vriend en we voelen elkaar intussen wel zodanig aan dat we best wel Zen zijn samen en we kunnen goed praten over dingen die ons evt dwars zitten.
Af en toe zijn we net een getrouwd stel
Dat herken ik wel goed ja. In het begin van onze relatie moest ik ook elke maand even zo'n emotionele onzekerheids mega-huilbui krijgen (terwijl ik normaal NOOIT huilde). Echt bizar . Maar dat is nu al bijna nooit meer zo, behalve als we allebei veel last hebben van stress (waardoor hij het druk heeft en kortaf is en ik vooral veel aandacht van hem wil ).
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:56:15 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63807904
Chicooo Zijn taarten gelukt / aan het lukken?

Neen: Jaaaaaaaa Iron Man! Robert Downey Jr als ad-remme dude met een lack+abundance aan social skills Erg vermakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')