Gaan ze daar dicht dan?quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:38 schreef Riro het volgende:
Iemand een idee hoelaat de kroegen in Volendam open gaan morgen?
Ajaxinsidequote:Op zaterdag 6 december 2008 12:45 schreef Breach het volgende:
Waar komt het Podolski-gerucht vandaan?
Ik ga met de streekbus vanaf A'dam Centraal morgen, is dat een beetje te doen of willen er dan 100 malloten met één bus mee? We zijn er rond 11u dus we zien daar wel wat er open is en wat niet..quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:38 schreef Riro het volgende:
Iemand een idee hoelaat de kroegen in Volendam open gaan morgen?
Het zal knap druk worden in de bus, maar dat is vooral gezellig.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:48 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik ga met de streekbus vanaf A'dam Centraal morgen, is dat een beetje te doen of willen er dan 100 malloten met één bus mee? We zijn er rond 11u dus we zien daar wel wat er open is en wat niet..
Ik heb geen idee, zal wel redelijk druk zijn denk ik. Een vriend van me stelde voor om 9 uur te gaan rijden, maar dan zijn we er tussen half 10 en kwart voor 10 al en ik vraag me af of er dan überhaupt wel iets open isquote:Op zaterdag 6 december 2008 12:48 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik ga met de streekbus vanaf A'dam Centraal morgen, is dat een beetje te doen of willen er dan 100 malloten met één bus mee? We zijn er rond 11u dus we zien daar wel wat er open is en wat niet..
quote:Beursexit Ajax nabij?
Ajax toucheert 27 miljoen euro voor aanvaller Klaas-Jan Huntelaar, die overstapt naar Real Madrid.
Het bedrag is meer dan welkom bij de Amsterdamse club, die door het mislopen van de Champions League miljoenen euro's aan inkomsten moet derven. In de Amsterdam Arena is al openlijk gedebatteerd over een zinvolle bestemming van het geld. Ajax zou de miljoenen kunnen gebruiken om zijn uitstaande aandelen terug te kopen en zo een vertrek van de beurs in te luiden.
Ajax kreeg tien jaar geleden een notering, maar die heeft de club niet de voorspoed gebracht waarop was gerekend. De beursgang van Ajax bracht omgerekend een slordige 54 miljoen euro op. Een aandeel kostte toen ruim elf euro. Dat niveau is daarna nooit meer gehaald. Het aandeel Ajax bereikte in 2003 een dieptepunt van 3,50 euro en kost nu 5,75 euro. De marktwaarde van het beursfonds Ajax is nu ongeveer 21 miljoen euro. De club krijgt dat geld door de transfer van Huntelaar ruimschoots binnen en zou daarmee de beursnotering kunnen beëindigen.
Begin dit jaar leek een beursexit al nabij. Een speciale commissie van Ajax kwam in een rapport tot de slotsom dat de tien jaren aan het Damrak geen succes waren gebleken. Het rapport meldde dat het aandeel Ajax vooral in beweging komt bij transfers. Toen Wesley Sneijder vorig jaar overstapte naar Real Madrid, veerde de beurskoers op met zes procent. Deze week na het nieuws over Huntelaar gebeurde hetzelfde.
Vóór de beursgang was Ajax een vereniging die geleid werd door amateurs en een groep zakenmensen. In 1998 moest vanwege de beursgang de omslag worden gemaakt naar een 'professionele organisatie', die naast een ledenraad ook te maken kreeg met een raad van commissarissen.
Juist die omslag, meldde het rapport, is nooit goed van de grond gekomen. Er is sprake van 'een hoge mate van grilligheid in de besluitvormingsprocessen' en bovendien heeft de 'toegenomen verzakelijking' geleid tot een afstandelijke relatie met de supporters'.
Vlak nadat deze week de deal met Real Madrid was rondgekomen, kwam een mogelijke beursexit ter sprake op de aandeelhoudersvergadering van Ajax. Het bestuur liet bij die gelegenheid weten dat Ajax voorlopig een beursnotering houdt, maar sluit een vertrek op een later tijdstip niet uit. Mocht het zover komen, dan zal Ajax niet de eerste zijn. In het buitenland zijn beursgangen van voetbalclubs ook geen doorslaand succes gebleken.
De vraag is of een voetbalclub sowieso wel iets op de beurs te zoeken heeft. Een goede transfer op zijn tijd levert zeker bij Ajax stukken meer op. Daarbij komt dat de vrij verhandelbare aandelen vooral bij de supporters terechtkomen. En die groep is vooral geïnteresseerd in wat Ajax op het veld presteert en niet zozeer in de financiële resultaten. In het voetbal draait het uiteindelijk om de winst, en supporters leggen dat maar op één manier uit.
En daarbij, ik ben om half tien nog niet echt van 't bier. En om nu uren van te voren af te reizen om je vol te gooien met cappucino is ook weer een beetje raar.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:56 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zal wel redelijk druk zijn denk ik. Een vriend van me stelde voor om 9 uur te gaan rijden, maar dan zijn we er tussen half 10 en kwart voor 10 al en ik vraag me af of er dan überhaupt wel iets open is
Denk niet dat Blind echt ipv Sno erbij zit.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:57 schreef bloodysunday het volgende:
Is dat waar van Blind ipv Sno? Vind dat anders erg raar, wat is de gedachte daar achter? Sno geblesseerd ofzo? Want heb nog niet een lijst van de selectie gezien op ajax.nl
We weten allemaal dat je weinig waarde aan de woorden van een voetballer kan hechten, maar met een contract tot 2012 staat Ajax voorlopig sterk. Ik zou zeggen verkoop hem aan het eind van seizoen 2009/2010 voor de hoofdprijs.quote:Luis Suarez (foto) verwacht niet dat hij op korte termijn Ajax verlaat. “Mijn doel is een grote club. Daarom heb ik voor Ajax gekozen,” zegt de Uruguayaan in Sportweek. “Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Zlatan Ibrahimovic; allemaal zijn ze via Ajax op de grote tafel terechtgekomen.”
De grote tafel?
“Ja, de grote tafel. De top van de wereld. Maar volgend seizoen nog niet. Ik denk dat ik dan nog bij Ajax speel.”
Kun je mee op het hoogste niveau?
“Dat heb ik met Uruguay bewezen. (…) Maar ik wil kampioen worden en Champions League spelen met Ajax. Van Basten gaat hier een grote club van maken.”
quote:Op zaterdag 6 december 2008 13:14 schreef Silenus het volgende:
[..]
En daarbij, ik ben om half tien nog niet echt van 't bier. En om nu uren van te voren af te reizen om je vol te gooien met cappucino is ook weer een beetje raar.
Conclusie: 12.30u-wedstrijden moeten verboden worden.
Avondwedstrijdenquote:Op zaterdag 6 december 2008 13:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Pff die half 1 wedstrijden zijn echt kut. De hoeveelste is dit al. Graafschap uit is ook al 2 uur vervroegd. Volgende week gelukkig een leuke avondwedstrijd.
Had Ajax ook geen interesse in hem een paar jaar geleden?quote:SC Heerenveen wil per 1 januari 2009 Andreas Laudrup aan de selectie toevoegen, zo meldt de Leeuwarder Courant. De net achttien jaar geworden Deens jeugdinternational is de zoon van Michael Laudrup, coach van Spartak Moskou. Onlangs werd al bekend dat de tiener een aanbieding van de Moskovieten had ontvangen. Laudrup, geboren in Barcelona, speelt momenteel op amateurbasis voor het Deense Lyngby BK en wil naar een buitenlandse club. Hij keek vijf weken geleden al eens bij de huidige werkgever van zijn vader, maar is volgens diverse Deense media meer gecharmeerd van Heerenveen vanwege de goede naam van de Friese eredivisionist.
De aanvallende middenvelder speelde eerder voor de jeugd van Real Madrid. Hij vertrok daar nadat zijn vader was ingegaan op het aanbod van Spartak Moskou. Laudrup sr. wilde zijn zoon niet in een richting duwen. "Het is helemaal aan hem te beoordelen wat hij wil. Hij is net achttien geworden en kan dus zelf beslissen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |