quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:49 schreef TC03 het volgende:Johan claimt dat hij altijd relevante en interessante vragen eruit haalt, maar ik tel vandaag twee achterlijke vragen.
1. Iemand die niet snapt hoe het kan dat de Nederlandse clubs armer zijn terwijl 'Nederland toch een rijk land is'.
2. Iemand die nog maar eens vraagt wat hij over de situatie van FC Utrecht en het ontslag van de assistent-trainers vindt.
Totaal niet relevant en interessant naar mijn mening, maar goed.
Die eerste vraag is op zich een goede vraag, want waarom zou het onmogelijk zijn om het voetbal hier naar een hoger (rijker) niveau te tillen!?
Tuurlijk, dat komt door de politiek en de belastingen etc, maar waarom heeft men daar jaren geleden niet d eregels voor aangepast, want uiteindelijk levert je dat VEEL en VEEL meer op als land.
Nederland kon 20-30 jaar geleden nog prima mee met de top van de wereld, qua voetbalkwaliteit en prijzen enzo. Waarom heeft men dat (mede vanuit de politiek) niet goed vastgehouden!? Gemiste kansen.
We hadden hier gewoon een internationaal aantrekkelijke top-competitie kunnen hebben, als men het beter had aangepakt destijds.
Je moet het belastingtechnisch aantrekkelijk maken voor spelers om hier te komen spelen>>> meer grote namen die naar NL komen om te voetballen>>> NL competitie wordt aantrekkelijker om (gedeeltelijk) uit te zenden in het buitenland>>> meer inkomsten uit uitzendrechten, meer reclameinkomsten, etc etc.
Ik zie ook niet goed in waarom dat onmogelijk zou moeten blijven. Het is echt gewoon een kwestie van de wetten/regels iets gunstiger te maken, en op korte termijn levert dat iets minder op, maar op langere termijn kan zich dat gigantisch goed uitbetalen, en de kwaliteit van het voetbal ook weer naar een hoger niveau brengen.
Maar goed, Den Haag zal het wel weer beter weten.