Beterschap voor Emma!
Fijn om jullie reacties te lezen! Ze stemmen me ook écht wat geruster. Ik heb ineens weer gewoon vooral ZIN om te gaan, in plaats van stress over het hele gebeuren.

Het is natuurlijk gewoon supercool dat we twee maanden op reis gaan.

Thanks for reminding.
@ Belana; we gaan naar Midden-Amerika, vliegen heen op Guatemala City en terug vanaf San José, Costa Rica. Verder gaan we nog naar Nicaragua, Belize en pikken we kleine stukjes mee van Honduras en Panama.
@Moonah; ik heb me er (gelukkig) al behoorlijk in verdiept. Niet zozeer in de individuele scholen nog, als in de verschillende systemen waar vanuit gewerkt wordt. We zijn vorig jaar al op een intakegesprek bij de vrije school geweest. Ik dacht altijd dat die school perfect zou zijn voor Juul. Maar de vrouw die dat gesprek leidde, was zó'n ontzettende geitenwollensok, dat het me ineens tóch wat ging tegenstaan allemaal.

Kortom; vrije school even in de koelkast. Vervolgens heb ik me (met name) verdiept in Jenaplanonderwijs, maar ik heb gewoon nog geen knopen durven doorhakken. En nu heb ik plotseling echt haast, en weet ik nog niet eens waar ik woon straks, dus het is onhandig kiezen zo. Je hebt natúúrlijk gelijk in het feit dat de keuze voor een school er absoluut één is om niet zomaar te maken. Dat wíl ik ook niet, maar nu zie ik plots door de bomen het bos niet meer zo goed. Edoch, nu maar gewoon met frisse moed de Jenaplan- én vrijeschoolmogelijkheden in onze nieuwe woonplaats bekijken.
[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 05-12-2008 22:03:41 ]