abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 20:02:57 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_63790958
ah! ik kan het me van Liam niet meer zo herinneren eigenlijk.
Het is bij Ezra echt ineens, sinds een week of 2/3 ofzo. Nou moet ik ook zeggen dat ie pas de laatste tijd zijn spraak een klein beetje aan het ontwikkelen is ook, Ezra heeft niet zo'n haast daarmee.

koppeltje duikelen kan ie wel daareentegen
stormy waters...
sailin'
pi_63791057
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:02 schreef Belana het volgende:
ah! ik kan het me van Liam niet meer zo herinneren eigenlijk.
Het is bij Ezra echt ineens, sinds een week of 2/3 ofzo. Nou moet ik ook zeggen dat ie pas de laatste tijd zijn spraak een klein beetje aan het ontwikkelen is ook, Ezra heeft niet zo'n haast daarmee.

koppeltje duikelen kan ie wel daareentegen
Spraak is hier ook nog niet alles, hij noemt de kleuren dan wel maar de manier waarop...
'tZijn eerder klanken die er sterk op lijken. ''eel, paa, oen, i-ttt, a-ttt, buin..."
  vrijdag 5 december 2008 @ 20:11:36 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_63791155
ik vind het wel heel leuk die ontwikkeling van de taal. Bij Liam ging dat zo snel dat het niet te volgen was (die sprak met 1 jaar/1,5 jaar al en met 2 sprak ie volzinnen) Nu bij Ezra zie ik echt alle letters de revue passeren. Laatst heeft ie de "L" geleerd en die wordt dus ook heel duidelijk uitgesproken "bLLLLauw" zo schattig.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:17:02 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63792691
Renzell, wat super zeg! En wat betreft je zorgen, stel dát het niet veilig (genoeg) voelt, dan zit je toch ook zo weer in een vliegtuig terug? Ik relativeer maar even.
Over schoolkeuze: Het lijkt me wel de moeite waard om je daar eens serieus in te verdiepen. het is tenslotte de bedoeling dat Julius er een jaar of 8 doorbrengt. Een goede orientatie kan dan evt teleurstellingen voorkomen (zie recentelijk topic van Faja).

Beterschap voor Emma!
Hoe was het trakteren (afscheid toch?) Ingrid?

Driftbuien...
Ik ben maar met de Nannymethode begonnen. 2x waarschuwen (niet gooien, niet slaan) en anders maar even in het hoekje staan. Werkt (vooralsnog...) wel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:40:25 #30
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63793238
Beterschap voor Emma!

Fijn om jullie reacties te lezen! Ze stemmen me ook écht wat geruster. Ik heb ineens weer gewoon vooral ZIN om te gaan, in plaats van stress over het hele gebeuren. Het is natuurlijk gewoon supercool dat we twee maanden op reis gaan. Thanks for reminding.

@ Belana; we gaan naar Midden-Amerika, vliegen heen op Guatemala City en terug vanaf San José, Costa Rica. Verder gaan we nog naar Nicaragua, Belize en pikken we kleine stukjes mee van Honduras en Panama.

@Moonah; ik heb me er (gelukkig) al behoorlijk in verdiept. Niet zozeer in de individuele scholen nog, als in de verschillende systemen waar vanuit gewerkt wordt. We zijn vorig jaar al op een intakegesprek bij de vrije school geweest. Ik dacht altijd dat die school perfect zou zijn voor Juul. Maar de vrouw die dat gesprek leidde, was zó'n ontzettende geitenwollensok, dat het me ineens tóch wat ging tegenstaan allemaal. Kortom; vrije school even in de koelkast. Vervolgens heb ik me (met name) verdiept in Jenaplanonderwijs, maar ik heb gewoon nog geen knopen durven doorhakken. En nu heb ik plotseling echt haast, en weet ik nog niet eens waar ik woon straks, dus het is onhandig kiezen zo. Je hebt natúúrlijk gelijk in het feit dat de keuze voor een school er absoluut één is om niet zomaar te maken. Dat wíl ik ook niet, maar nu zie ik plots door de bomen het bos niet meer zo goed. Edoch, nu maar gewoon met frisse moed de Jenaplan- én vrijeschoolmogelijkheden in onze nieuwe woonplaats bekijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 05-12-2008 22:03:41 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:49:58 #31
105888 renzell
pi_63793466
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:18 schreef pinquit het volgende:

En, kan je niet voor de zekerheid vóor de reis in elke stad de beste school uitkiezen? dan heb je dat in iedergeval al geregeld

Dat ga ik ook doen denk ik! Déze week nog, want ik wil het geregeld hebben; NU!

[ Bericht 10% gewijzigd door renzell op 05-12-2008 22:06:16 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 21:54:08 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_63793570
wow, gave reis renzell
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:03:23 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63793839
Ja, maar renzell, ik ga jullie missen!
Maar geen zorgen, jullie doen het hartstikke goed door jullie harten te volgen en Julius gaat dat echt trekken, die is net zoals jullie, man!

Storm was zo lief vanavond en zo blij met alle cadeaus.
Hij kreeg:

• een constructieblokkenset voor een heli en een kraan (heel leuk spul!)
  • een pyjama ("oh, mooooooi")
  • een brandweerwagen van duplo
  • een politiemotor en -helicopter van duplo
  • houten puzzeltje
  • samen met Maria: treinrails en wissels voor de duplotrein en boekje Kerstmis van Dick Bruna.
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 5 december 2008 @ 23:14:53 #34
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_63796018
    Belana, Simon kent al veel kleuren, hij is daar zelf (of door oma?) mee begonnen. Tellen ook, maar dat gaat ook van 1-2-5-9. Twee weet hij wel heel goed te benoemen.

Sugar, jij hebt ook al zo'n dankbare peuter!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
      vrijdag 5 december 2008 @ 23:32:42 #35
    190853 RockabeIIa
    Embracing my inner trailerpark
    pi_63796540
    Brent telt al een tijdje tot 10 als hij de trap op/af loopt
    I'm so glamourous I piss glitter!
    pi_63796617
    Heerst er buikgriep? Sara spuugt en spuugt, het komt uit d;r tenen zowat.. alleen nog maar gal. Maar zo zielig!
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 5 december 2008 @ 23:35:59 #37
    105888 renzell
    pi_63796647
    Hè bah, Fuente, wat naar! Arma Saar!
      vrijdag 5 december 2008 @ 23:40:12 #38
    190853 RockabeIIa
    pi_63796778
    och wat zielig.... Is haar maagje niet wat van streek door wat meer snoepjes dan anders?
    pi_63797826
    Nee, ze wou de hele dag al niet echt eten, heeft ook geen avondeten gehad en pepernootjes o.i.d. wou ze ook niet. Net kwam het va onder en boven eruit... Hebben haar maar even lekker gedouched en ze ligt nu in bed. Wij gaan zo ook maar eens slapen, hopelijk voelt ze zich morgen betr..
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_63800447
    Agossie, hoe is het nu met Sara?

Het trakteren was leuk! Kim vond het wel heel vreemd om in het middelpunt van belangstelling te staan.
    Op de verjaardagsstoel zitten. Ze kreeg mooie feestkroon op en verjaardagskaart met stickers.
    Ze hebben geloof ik wel 5 verjaardagsliedjes gezongen. En toen mocht ze de doosjes uitdelen. Iedereen vond het leuk, de leidsters ook. Er zat een klaphandje en dora koekjes in. Voor de leidsters mini merci.

En nu zit Kim al een tijdje te zingen, van Mega Mindy tot happy birthday. Rond 11.30 komt mijn vriendin met haar zoontje. En dan 's middags de rest. Niet te druk. Morgen komen mijn schoonouders, die moeten dan toch in Assen zijn, combineren ze het. Anders moeten ze 2 dagen achter elkaar. (zo'n 5 kwartier rijden) Had liever de zondag vrij gehad, maar ja. Ik snap het ook wel.

Straks cadeau geven, ben benieuwd!
    pi_63800502
    Gefeliciteerd Kim en Ingrid!
    Fijne verjaardag gewenst. En lekker feesten!
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      zaterdag 6 december 2008 @ 08:50:07 #42
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_63800530
    Van harte, Kim! Ingrid en Djeez, gefeliciteerd!
    Maak er een leuke dag van!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 6 december 2008 @ 10:03:20 #43
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_63800945
    het heeft hier in ieder geval wel geheerst fuente (noord holland) of doet dat nog steeds zelfs (lois vorige week nog ten slotte) beterschap voor Sara!

ah nog meer kleurende en tellende peuters (tellen doet Ezra ook ja, 1,2,3,5,8,10) ik vind het zo grappig

van harte met Kim, maak er een fijne dag van!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_63801509
    Ban harte gefeliciteerd met de verjaardag van Kim

Saartje is al een stuk opgeknapt . Ze heeft ook goed geslapen en is nu heel vrolijk Thnx allemaal
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_63801555
    gelukkig maar dat Saartje weer opgeknapt is!

Amber lag gister om 23.45 in bed. Had gehoopt dat ze uit zou slapen, maar helaas.. om 7.00 was mevruow weer wakker. Ze is op zich wel gzellig maar met vlagen jengelig. Zo lekker naar d'r bed.. Vanmiddag WEER Klaasfeest.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zaterdag 6 december 2008 @ 13:23:30 #46
    141023 ik80
    leer het mij zelf te doen
    pi_63803618
    Kleuren kent Lotte al een poosje, en dan bedoel ik alle standaard kleuren, rood. wit, zwart, blauw, roze, geel, groen, paars, geel. Ze is ook bezig met donker en lichtblauw. Tellen deed ze eerst heel goed, nu telt ze 1/2/4/6/8/9/10 lachen!
    Sinterklaasfeest was erg leuk, nu maar kijken of ze ook wil snappen dat hij weg is en er even geen cadeautjes komen.Ze wil nog elke avond haar schoen zetten...
    pi_63803791
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 13:23 schreef ik80 het volgende:
    Ze is ook bezig met donker en lichtblauw.
    Konk- en i-blauuuuuuwww!
      zaterdag 6 december 2008 @ 13:46:03 #48
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_63803958
    Gelukkig Fuente, want dat is niet leuk! Nu hopen dat ze vlug weer wat fitter wordt zodat jullie vanavond met plezier Klaas kunnen vieren.
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_63806792
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 13:23 schreef ik80 het volgende:
    Kleuren kent Lotte al een poosje, en dan bedoel ik alle standaard kleuren, rood. wit, zwart, blauw, roze, geel, groen, paars, geel. Ze is ook bezig met donker en lichtblauw. Tellen deed ze eerst heel goed, nu telt ze 1/2/4/6/8/9/10 lachen!
    Sinterklaasfeest was erg leuk, nu maar kijken of ze ook wil snappen dat hij weg is en er even geen cadeautjes komen.Ze wil nog elke avond haar schoen zetten...
    max telt precies hetzelfde alleen laat hij vaak ook nog de 8 weg
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      zaterdag 6 december 2008 @ 17:49:18 #50
    190853 RockabeIIa
    pi_63807795
    Ingrid & Djeez, van harte met de verjaardag van jullie dochter!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')