Wat dacht je van Groningen?quote:Op donderdag 4 december 2008 17:24 schreef LXIV het volgende:
Hier in het Brabantse (waar ik toch zeer aan verknocht ben) zijn er beduidend minder van dat soort instituten of instellingen. Helaas.
Nou, dan zijn we er toch uit?quote:
Ik ben een werk in uitvoering, Z.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:42 schreef Z het volgende:
Ik vind dat je er maar flets uit ziet gellius.
Waarom verwacht jij drempelloze hoogopgeleide mensen antimeritocratisch te zijn?quote:Op donderdag 4 december 2008 18:09 schreef Mainport het volgende:
Waar ik me dan altijd zo over verbaas is waarom al die vrije geesten geen antimeritocratiebeweging beginnen. De gebruikelijke drempels zijn er niet, jullie zijn hoogopgeleide, verlichte mensen en hebben alle tijd van de wereld om iets op poten te zetten.
Natuurlijk is het waar. Ik verzin hier niks.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:13 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ken iemand die naar Den Bosch is verhuisd omdat ze zwakzinnigentherapeute is. Het is echt waar!
Als dat het geval is moeten alle letterkundigen, neerlandici, filosofen, sociologen en historici niet mekkeren dat ze niet aan de bak komen. In de meritocratie is geen plaats voor hen en kennelijk zijn ze het daar dan mee eens. Succes wordt gekwalificeerd als een goedbetaalde baan bij een consulting agency als senior advisor. Dan heb je het gemaakt in je leven. Bovendien zit de samenleving als kenniseconomie prachtig in elkaar. Als je goed rond wilt komen moet je maar een goed stel hersens hebben, anders ga je maar achter de kassa zitten.quote:Op donderdag 4 december 2008 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom verwacht jij drempelloze hoogopgeleide mensen antimeritocratisch te zijn?
quote:
Er valt ook geen touw aan vast te knopen. Doe nog eens een poging, Mainport.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:12 schreef sigme het volgende:
Ik vrees dat ik er geen touw aan kan vastknopen, Mainport.
Ik héb een woordenboek. Het zou alleen fijn zijn als je zou uitleggen wat je bedoelt.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:55 schreef Mainport het volgende:
Ik wil best uitleggen wat meritocratie betekent als jullie niet weten wat dat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |