Nee, maar wel een principe. Net als de aristocratie.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:07 schreef Mainport het volgende:
[..]
Meritocratie is geen staatsvorm.
Je moet wel fucking dom zijn om zonder ook maar enige argumentatie zo maar meritocratie te diskwalificeren. Sommige mensen hebben helemaal niet opgestoken van hun opleiding!quote:Op donderdag 4 december 2008 20:01 schreef Mainport het volgende:
Daar moet je wel fucking dom voor zijn, of niet dan! Ik denk wel eens, sommige mensen hebben helemaal niets opgestoken van hun opleiding.
[ afbeelding ]
Een doelrationaliteit die wel als staatsvorm te gebruiken is. Ookal is dat dus niet de enige manier van gebruik. Ik zou wel iets voelen voor een regering die gebasseerd is op de meritocratie trouwensquote:Op donderdag 4 december 2008 20:12 schreef Mainport het volgende:
De aristocratie is een staatsvorm, net zoals democratie. Meritocratie is doelrationaliteit. Next.
Wikipedia is je vriend in dit gevalquote:
Technocratie is verwant aan meritocratie maar niet hetzelfde. Net als een belg niet hetzelfde is als een Nederlander. Technocratie trekt mij een stuk minder overigens. Het lijkt me dat meritocratie kortere lijnen heeft met de kennis die benodigd is. Aangezien de verantwoordelijke zelf de benodigde kennis moet hebben in plaats van adviseurs.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:24 schreef Mainport het volgende:
Dat is een technocratie. Mogelijk nog fouter dan een meritocratie.
Volgende alstublieft.
Waarom?quote:Op donderdag 4 december 2008 20:24 schreef Mainport het volgende:
Dat is een technocratie. Mogelijk nog fouter dan een meritocratie.
Volgende alstublieft.
Sommige zelfs nog minder dan jij denkt....quote:Op donderdag 4 december 2008 20:01 schreef Mainport het volgende:
sommige mensen hebben helemaal niets opgestoken van hun opleiding.
[ afbeelding ]
Nee, teveel moeite voor een bestuursvorm die ook maar net iets beter is dan deze schijndemocratie. Zelfde kansen van vriendjespolitiek, alleen een andere naam.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:32 schreef Mainport het volgende:
Met die wikipediakennis komen we nergens heren. Zoek eerst maar eens een fatsoenlijke definitie van meritocratie op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |