abonnement Unibet Coolblue
pi_63756506
Schokkend nieuws uit Nigeria:
quote:
Moordenaar Nigeriaanse heksenkinderen opgepakt
In zuidoost-Nigeria heeft de politie een man gearresteerd die 110 'heksenkinderen' zou hebben vermoord. "Bisschop" Sunday Ulup-Aya vertelde een documentaire-filmteam dat hij de kinderen vrijmaakte van bezit door de duivel. Maar na zijn arrestatie heeft hij de politie verteld dat hij alleen de 'heksen' in de kinderen heeft vermoord, niet de kinderen zelf.

Kinderrechtenactivisten zeggen dat kinderen regelmatig worden afgestoten, afschuwelijk verminkt of zelfs vermoord, omdat hun families denken dat het heksen zijn. Zelfbenoemde "pastors" persen families financieel af om de kinderen te verbannen, maar daarvoor is nog niemand vervolgd.

Een woordvoerder van het Child Rights and Rehabilitation Network (CRARN) zegt: "Er zijn hier zo veel mensen die geloven dat kinderen door de duivel bezeten kunnen zijn, dat er zelden actie wordt ondernomen tegen mensen die erop aandringen om kinderen aan gruwelijkheden bloot te stellen." Hij stelt de misstanden al zes jaar aan de kaak, maar pas nu een filmteam uit Groot Brittannië beelden toonde, is er een arrestatie verricht. De staat wijt dat aan "een gebrek aan documentatie".

In het huis van de "bisschop" zijn twee kinderen aangetroffen, maar geen bewijzen dat er kinderen zijn vermoord. Maar er is een filmopname waarop hij het moorden toegeeft. In het verleden zijn "pastors" die beweerden dat ze de duivel konden verdrijven uit kinderen met geweld, wel eens gearresteerd, maar stilletjes weer vrijgelaten door de politie.

Kinderen in de staat Akwa Ibom krijgen de schuld van alle pech die hun familie ten deel valt. Ze worden afgestoten of verkocht aan handelaren, die ze aan het werk zetten als slaaf of prostituee. Anderen worden gewelddadig verbannen. CRARN noemt als voorbeeld een kind bij wie spijkers in het hoofd zijn geslagen. Eerder deze week is een kind binnengebracht bij een reddingscentrum, dat uit een stromende rivier wist te klimmen. "De oom van de jongen had pijnlijke zwellingen in zijn benen. Zijn conclusie was dat het kind een heks moest zijn. Hij sprak een vloek uit over het kind en gooide het jongetje in de rivier."
Oorspronkelijke bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/7764575.stm

Weerzinwekkend, dit soort praktijken. Het lijkt erop dat de regering de ernst ervan niet echt inziet. Onschuldige kinderen zijn het slachtoffer. Ze worden vermoord, verminkt of eindigen als slaaf of in de prostitutie. Een ernstige mensenrechtenschending waartegen de wereld in opstand zou moeten komen.
pi_63756740
Ben je nu de cultuurrelativisten op stang aan het jagen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63756750
domme apen. maar dat wisten we al.
pi_63756809
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:20 schreef damian5700 het volgende:
Ben je nu de cultuurrelativisten op stang aan het jagen?
Nee, ik ben een ernstige mensenrechtenschending aan de kaak aan het stellen. Het verbijstert mij tot welke gruwelijke dingen mensen in staat zijn om zoals fictiefs als de duivel.
pi_63758491
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik ben een ernstige mensenrechtenschending aan de kaak aan het stellen. Het verbijstert mij tot welke gruwelijke dingen mensen in staat zijn om zoals fictiefs als de duivel.
Ik voorspel iets over moslims in de komende posts.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63758838
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef Quir het volgende:
Ik voorspel iets over moslims in de komende posts.
Waarom? De benaming "bisschop" die deze man meekrijgt, komt op mij niet over als een moslim-aangelegenheid.
quote:
De twee grootste religies in Nigeria zijn de islam en het christendom. 50% van de bevolking Moslim, 40% christen en heeft 10% een inheemse godsdienst. Een minderheid is aanhanger van traditionele natuurgodsdiensten. In de voornamelijk islamitische noordelijke staten geldt de sharia. In het voornamelijk christelijke zuiden gelden de wetten van de overheid, terwijl de aanhangers van natuurgodsdiensten hun eigen rechtspraak hebben.
Bron: Wikipedia

Dit bericht gaat over een staat in het zuidoosten, dus veronderstel ik dat het om christelijk gebied gaat. Daarom wordt ook over "bisschoppen" en "pastors" gesproken.
  donderdag 4 december 2008 @ 16:35:39 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_63758840
Het zou toch bijna geen misdaad tegen de menselijkheid meer zijn als Nigeria van de aardbodem verdween.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63759215
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom? De benaming "bisschop" die deze man meekrijgt, komt op mij niet over als een moslim-aangelegenheid.
[..]

Bron: Wikipedia

Dit bericht gaat over een staat in het zuidoosten, dus veronderstel ik dat het om christelijk gebied gaat. Daarom wordt ook over "bisschoppen" en "pastors" gesproken.
Iets met daden en fictie.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63759256
Prachtig he dat Afrika?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63759304
Brengt het de olie leveringen in gevaar? Zo nee? Dan interesseert het niemand!
pi_63759388
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:54 schreef _The_General_ het volgende:
Brengt het de olie leveringen in gevaar? Zo nee? Dan interesseert het niemand!
Hoe wou je die hele bende daar gaan oplossen dan? Wrang, maar ik vraag me af of het allemaal wel met direct ingrijpen op te lossen valt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63767340
Nigerianen geven geen flikker om hun eigen land. Ik ken er genoeg en het zijn stuk voor stuk asociale klootzakken (m/v).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:52:36 #13
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_63779371
boehoehoe wat erg, 110 kinderen vermoord in Nigeria...

Wat wil je er tegen doen? Geld sturen? Alsof dat echt gaat helpen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_63779669
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:54 schreef _The_General_ het volgende:
Brengt het de olie leveringen in gevaar? Zo nee? Dan interesseert het niemand!
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:55 schreef El_Matador het volgende:
Nigerianen geven geen flikker om hun eigen land. Ik ken er genoeg en het zijn stuk voor stuk asociale klootzakken (m/v).
pi_63779743
Je zou bijna echt denken dat sommige werelddelen een paar eeuwen achterlopen. Heksen in het water gooien deden wij 500 jaar geleden al, verzin eens iets nieuws .
pi_63779964
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:35 schreef speknek het volgende:
Het zou toch bijna geen misdaad tegen de menselijkheid meer zijn als Nigeria Afrika van de aardbodem verdween.
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:46:17 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63780747
Weerzinwekkend
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:52:25 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63780909
Enig wat hier tegen helpt is dit soort 'duiveluitdrijvers' publiekelijk op te hangen of op een andere manier terecht te stellen. In gebieden waar men dit soort achterlijke gedachten heeft, is een plaatje een duidelijker boodschap dan een praatje.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:57:37 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_63781031
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:16 schreef Plux het volgende:

[..]


Nou er zijn best wat goede Afrikaanse landen met eerlijke inwoners hoor, zoals, ehm, eh, Mauritius?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63781493
Waarom staat Bisschop tussen haakjes?
Allah Al Watan Al Malik
pi_63781773
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:57 schreef speknek het volgende:
Nou er zijn best wat goede Afrikaanse landen met eerlijke inwoners hoor, zoals, ehm, eh, Mauritius?
quote:
De inwoners stammen voor 68% af van Voorindiërs (traditioneel de arbeiders op de suikerplantages); men noemt ze Indo-Mauretaniërs. Ook telt Mauritius 2% Frans-Mauretaniërs (nakomelingen van de Fransen) en 3% Sino-Mauretaniërs.
Indiërs zijn kaukasisch. Dus ja, een vrij eerlijke mentaliteit. Maar toch, over-all gezien blijft Afrika een verdorven continent. Niet vanwege z'n grondstoffen, maar vanwege hun etnische populatie (lees: de negers) die we beter kwijt kunnen zijn. Wreed, maar waar.
pi_63783738
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:28 schreef Plux het volgende:

[..]


[..]

Indiërs zijn kaukasisch. Dus ja, een vrij eerlijke mentaliteit. Maar toch, over-all gezien blijft Afrika een verdorven continent. Niet vanwege z'n grondstoffen, maar vanwege hun etnische populatie (lees: de negers) die we beter kwijt kunnen zijn. Wreed, maar waar.
Toch wel apart dat die "negers" in een aantal gevallen meer welvaart hebben weten te creëren dan de "eerlijke kaukasische indiers".
Allah Al Watan Al Malik
pi_63804916
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom staat Bisschop tussen haakjes?
Ik heb dat letterlijk zo overgenomen uit de bron (het BBC-artikel). Ik vermoed dat de man alleen bisschop wordt genoemd, maar dat in werkelijkheid niet is.
pi_63808736
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb dat letterlijk zo overgenomen uit de bron (het BBC-artikel). Ik vermoed dat de man alleen bisschop wordt genoemd, maar dat in werkelijkheid niet is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63808986
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is je punt?
pi_63811809
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
Toch wel apart dat die "negers" in een aantal gevallen meer welvaart hebben weten te creëren dan de "eerlijke kaukasische indiers".
Op welke landen doel je dan?
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:10:01 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63811863
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')