abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63759269
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:48 schreef JoeyT het volgende:

Jullie zijn hier echt allemaal te frustie hoor. Er is toch helemaal niets mis om na 3 weken met elkaar lekker op vakantie naar Spanje te gaan. Ik vind het eerder heel spontaan. Waarom wachten als je nu ook kan genieten?
't zal wel JoeyT 't zal wel.
Het hele verhaal is me niet bekend, en die weet alleen zij en haar nieuwe vriend, en die verwacht ik niet ooit te horen te krijgen.
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  donderdag 4 december 2008 @ 16:53:15 #52
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_63759288
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:47 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Dan had ze me wat moeten vertellen en niet op vakantie continu om mn nek moeten hangen e.d. daar en doen alsof alles goed was. Een relatie doe je met zn 2en en dan moet je niet in je eentje stilletjes de vakantie gebruiken om te kijken of alles wel goed was en de ander in het idee laten dat alles prima is. Dat is gewoon een smerig spelletje met iemand spelen en (gezien het kosten-plaatje dat erbij kwam) eigenlijk me gewoon gebruiken. Dat pik ik niet, van niemand.
[..]

Omdat we 14 december exact 2 maanden verder zijn en ze dan wel tijd genoeg heeft gehad imho. Als je na 2 maanden nog steeds voor de eerste keer nadat je uit elkaar bent gegaan je ex kunt spreken, dan klopt er iets niet. En ik ben er nu dus helemaal klaar mee, maar wil haar wel de kans geven om nog wel het netjes op te gaan lossen en dus moet je haar ook even de tijd gunnen om erover na te denken en in te plannen.
[..]

Om te beginnen wil ik antwoord op de vraag waarom het fout is gegaan. Het gevoel is (zoals ik je al eerder uitgelegt heb) niet "zomaar" weg. Daar is een reden voor. Dat ze die niet weet, dat zou kunnen, maar dan moet je daarnaar op zoek gaan. Dat kan ze alleen doen, maar dat kunnen we ook samen doen. Hoeft ook niet direct, maar er moet wel aan gewerkt worden.
Ten tweede wil ik dat er duidelijkheid is over hoe het vanaf dit punt verder gaat. Ik ga niet zitten wachten totdat mevrouw plots weer haar harses de hoek om steekt waarna alles weer opnieuw naar boven komt. Het is of nu actie ondernemen, of helemaal maar weg blijven.

En of ik haar terug wil?? zoals ze nu is zeker niet, maar ik weet hoe ze kan zijn en zoals ze kan zijn (en dus was) wil ik haar dolgraag terug hebben dan ja. Maar dat gaat niet gebeuren (of in ieder geval niet binnen nu en een overzichtelijke tijds-periode)
Het spijt me maar je komt over als een gefrustreerde eikel en als je ook zo in de relatie was dan kan ik haar goed begrijpen. Lees je eigen reactie eens. Ze MOET van jou een reden geven waarom het gevoel weg is, en als ze het niet weet MOET ze er naar op zoek gaan. Ze MOET niets, het gevoel is weg. Naar mijn weten een prima reden, zo niet DE reden om het uit te maken.

Volgens mij is ze ook aardig duidelijk dat ze je nu nog niet wil zien. Dus dan kan jij zeggen ik accepteer het of ik kap het NU helemaal af.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 4 december 2008 @ 16:55:50 #53
88139 JoeyT
pi_63759340
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:52 schreef Chev het volgende:

[..]

't zal wel JoeyT 't zal wel.
Het hele verhaal is me niet bekend, en die weet alleen zij en haar nieuwe vriend, en die verwacht ik niet ooit te horen te krijgen.
Het is niet om je te pesten. Ik zou boos zijn als ze een ander had tijdens onze relatie. Dus als dat het geval is begrijp ik je. Maar zodra dit gebeurd is na het uitmaken, mag je het kut vinden, maar heeft ze niets verkeerds gedaan. Relaties kunnen nou eenmaal verbroken worden...
pi_63759356
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:53 schreef JoeyT het volgende:
[knip]
Ze MOET niets, het gevoel is weg. Naar mijn weten een prima reden, zo niet DE reden om het uit te maken.
[knip]
Als je ons ook nog 's kan vertellen waarom dat is zijn we helemaal blij

Enneh verlieft op die andere gast was mijn ex haar reden om het uit te maken, dat verzweeg ze al 'n paar maanden van me.'

Je scherpe opmerkingen stoten een hoop mensen tegen de borst maar bevatten zeker en stuk waarheid dude, en dat valt ook de waarderen
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63759499
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:53 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Het spijt me maar je komt over als een gefrustreerde eikel en als je ook zo in de relatie was dan kan ik haar goed begrijpen. Lees je eigen reactie eens. Ze MOET van jou een reden geven waarom het gevoel weg is, en als ze het niet weet MOET ze er naar op zoek gaan. Ze MOET niets, het gevoel is weg. Naar mijn weten een prima reden, zo niet DE reden om het uit te maken.

Volgens mij is ze ook aardig duidelijk dat ze je nu nog niet wil zien. Dus dan kan jij zeggen ik accepteer het of ik kap het NU helemaal af.
Als ze een vriendschappelijke omgang wil krijgen MOET ze dat ja... Maar nogmaals, je kent misschien 10% van het hele verhaal, dus ik kan me voorstellen dat jij dat niet begrijpt dan... Als we niet weten waar het fout in is gegaan, en het is inderdaad zo dat haar gevoel minder werd om de redenen die ik denk, dan is de kans levensgroot dat we over een jaar weer op hetzelfde punt staan en weer een relatie aan het beginnen zijn waarbij we tegen dezelfde muur op gaan lopen. Een nieuwe relatie-poging is nog tot daaraantoe (ervanuitgaande dat het gevoel inderdaad dan later weer terug komt) maar als je dan niet hebt geleerd van je fouten, dan ben je een nog veel grotere eikel natuurlijk.
Ik heb je al wel eens eerder verteld dat je verhaaltje prima klopt als je voor 100% uit elkaar gaat, en elkaar niet meer ziet of spreekt, geen gezamelijke vrienden hebt etc etc. Dat is niet het geval hier. We kunnen elkaar bijna niet ontlopen; vroeg of laat kom je elkaar altijd wel weer tegen en als je dan niet je zaakjes op orde hebt gebracht wat dat aangaat, dan zit je best met een nog veel groter probleem dan nu. Daarom MOET het boven water komen. Nogmaals, een gevoel dat weg gaat is een symptoom, niet een oorzaak
pi_63759653
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:47 schreef kroegtijger het volgende:
[knip]
Omdat we 14 december exact 2 maanden verder zijn en ze dan wel tijd genoeg heeft gehad imho. [knip]
2 maanden

Tja snap dat je wat duidelijkheid wil, maar hang jezelf er niet aan op Kroeg alsjeblieft.. je kan haar niet dwingen its te doen.

JoeyT heeft wat harde antwoorden, maar sommige dingen, ook tegenover mij, kloppen wel.
Ik ben 5 maanden verder en weet nog steeds niet precies waar het uit om is gegaan door een gevoel denk ik of gebrek daaraan weet niet of ik daar ooit achter kom, waarom een gevoel zomaar verdwijnt, misschien dat maar goed ook, want sommige dingen kan je alleen snappen door het te ervaren.

Als jij die datum nodig heb om de dingen af te sluiten/kappen doe dat dan.. misschien heb je dat wel nodig om rust te vinden.
Wat daarna gebeurd zie je wel, ja toch?
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63759659
Deze discussie kan eeuwig door blijven gaan zo. Kroegtijger bekijkt het puur emotioneel en JoeyT puur rationeel. Mijn voorspelling is dat de meeste mensen in dit topic, wanneer ze het over een jaar allemaal teruglezen, het veel meer eens zijn met Joey dan nu. Maar het is ook logisch dat ze dat nu nog niet zo zien, dat hoort bij het proces van verwerken. Er bestaat wel een theorie over de '5 fasen van verwerking', de eerste is ontkenning, in het midden ligt woede, aan het eind komt de acceptatie. Kroegtijger gaat nu duidelijk van ontkenning over in woede en zal uiteindelijk ook wel in acceptatie belanden, waar bijvoorbeeld Chev begint te komen..

NEUTE, wat ben jij trouwens een idioot zeg, hele reeksen topics over het niet kunnen vertrouwen van je vriendin, terwijl jij zelf net zo fout bent geweest (ook jij hebt gelogen, wat jij zo onbegrijpelijk vond). Jullie verdienen elkaar geloof ik wel..
pi_63759690
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:10 schreef Chev het volgende:

[..]

2 maanden

Tja snap dat je wat duidelijkheid wil, maar hang jezelf er niet aan op Kroeg alsjeblieft.. je kan haar niet dwingen its te doen.

JoeyT heeft wat harde antwoorden, maar sommige dingen, ook tegenover mij, kloppen wel.
Ik ben 5 maanden verder en weet nog steeds niet precies waar het uit om is gegaan door een gevoel denk ik

Als jij die datum nodig heb om de dingen af te sluiten/kappen doe dat dan.. misschien heb je dat wel nodig om rust te vinden.
Ik denk, als aanvullig op mijn vorige post, dat Kroegtijger inderdaad die deadline nodig heeft om in de volgende fase van verwerking te komen, de woede. 14 december zal wel een nieuwe klap worden, maar als hij die deadline nodig heeft, wat ik goed kan begrijpen, moet hij dat zo houden, vind ik.
pi_63759766
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:03 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Als ze een vriendschappelijke omgang wil krijgen MOET ze dat ja... Maar nogmaals, je kent misschien 10% van het hele verhaal, dus ik kan me voorstellen dat jij dat niet begrijpt dan... Als we niet weten waar het fout in is gegaan, en het is inderdaad zo dat haar gevoel minder werd om de redenen die ik denk, dan is de kans levensgroot dat we over een jaar weer op hetzelfde punt staan en weer een relatie aan het beginnen zijn waarbij we tegen dezelfde muur op gaan lopen. Een nieuwe relatie-poging is nog tot daaraantoe (ervanuitgaande dat het gevoel inderdaad dan later weer terug komt) maar als je dan niet hebt geleerd van je fouten, dan ben je een nog veel grotere eikel natuurlijk.
Ik heb je al wel eens eerder verteld dat je verhaaltje prima klopt als je voor 100% uit elkaar gaat, en elkaar niet meer ziet of spreekt, geen gezamelijke vrienden hebt etc etc. Dat is niet het geval hier. We kunnen elkaar bijna niet ontlopen; vroeg of laat kom je elkaar altijd wel weer tegen en als je dan niet je zaakjes op orde hebt gebracht wat dat aangaat, dan zit je best met een nog veel groter probleem dan nu. Daarom MOET het boven water komen. Nogmaals, een gevoel dat weg gaat is een symptoom, niet een oorzaak
Knap lullig allemaal,andeer postings van je gelezen .En zo ga je niet met vrienden om,ook heeft ze daardoor bij jouw verwachtingen geschept!!.Ik kan er naast zitten ,maar vaak is dit gewoon een dooddoener .Dat idee krijg ik wel over je ex .Ze heeft niet de intentie om contact te zoeken .

Loslaten Kroegtijger ,gewoon doorgaan hoe moeilijk het ook af en toe zal zijn .Op deze manier kom je geen stap verder. Duidelijkheid zul je niet krijgen over waarom haar gevoelens zijn veranderd Zou er ook klaar mee zijn
pi_63759775
Krijg zojuist een mailtje van dr dat ze toch ook wel graag een oplossing wil hebben hiervoor, maar dat ze zichzelf niet aan een datum wil ophangen; ze wil er wel over nadenken om het op korte termijn alsnog te regelen... dus eigenlijk weer een niets-zeggend mailtje Wel mooi dat ze ten minste wel de intensie heeft om het ook allemaal op te lossen, alleen nu moet ze er ook nog eens naar gaan handelen. Ze zegt zelf dat ze het wil oplossen als ze er ook aan toe voor is zodat we het goed doen. Valt ook heel wat voor te zeggen natuurlijk, en ik zou ook niet willen dat ze maar half te werk zou gaan als we een oplossing proberen te vinden. Alleen over het puntje timing moeten we nog een oplossing vinden. Komt ook wel goed dan
  donderdag 4 december 2008 @ 17:17:54 #61
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_63759794
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:10 schreef ohnikua het volgende:
Deze discussie kan eeuwig door blijven gaan zo. Kroegtijger bekijkt het puur emotioneel en JoeyT puur rationeel. Mijn voorspelling is dat de meeste mensen in dit topic, wanneer ze het over een jaar allemaal teruglezen, het veel meer eens zijn met Joey dan nu. Maar het is ook logisch dat ze dat nu nog niet zo zien, dat hoort bij het proces van verwerken. Er bestaat wel een theorie over de '5 fasen van verwerking', de eerste is ontkenning, in het midden ligt woede, aan het eind komt de acceptatie. Kroegtijger gaat nu duidelijk van ontkenning over in woede en zal uiteindelijk ook wel in acceptatie belanden, waar bijvoorbeeld Chev begint te komen..

Op zich denk ik dat je gelijk hebt. Maar ook rationeel snap ik Kroegtijger wel. Je bent gedumpt (ook maar net als het 14 dec pas twee maanden geleden is.) en Kroegtijger geeft aan dat ze gewoon vaag is in haar uitleg waarom ze het uitmaakt. Het lijkt mij ontzettend frustrerend. Ik weet niet hoe lang ze een relatie hadden maar zeker na een langere relatie denk ik dat de gedumpte wel wat meer uitleg verdiend. Dat helpt denk ik ook bij de verwerking.
Mijn ex is in het afgelopen jaar niet eerlijk geweest over o.a. zijn redenen. Uiteindelijk hoor je viavia een heleboel en ook dat is heel frusterend...
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_63760095
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:17 schreef LalalaHippie het volgende:

[..]

Op zich denk ik dat je gelijk hebt. Maar ook rationeel snap ik Kroegtijger wel. Je bent gedumpt (ook maar net als het 14 dec pas twee maanden geleden is.) en Kroegtijger geeft aan dat ze gewoon vaag is in haar uitleg waarom ze het uitmaakt. Het lijkt mij ontzettend frustrerend. Ik weet niet hoe lang ze een relatie hadden maar zeker na een langere relatie denk ik dat de gedumpte wel wat meer uitleg verdiend. Dat helpt denk ik ook bij de verwerking.
Mijn ex is in het afgelopen jaar niet eerlijk geweest over o.a. zijn redenen. Uiteindelijk hoor je viavia een heleboel en ook dat is heel frusterend...
Sowieso, als je het uitmaakt met iemand, dan heb je er langer over nagedacht dan 1 dag. Dan kun je heus wel meer redenen verzinnen..
Ik denk dat er veel achtergehouden wordt om gezeik en kwetsen te voorkomen.
  donderdag 4 december 2008 @ 17:37:32 #63
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_63760251
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:16 schreef kroegtijger het volgende:
Krijg zojuist een mailtje van dr dat ze toch ook wel graag een oplossing wil hebben hiervoor, maar dat ze zichzelf niet aan een datum wil ophangen; ze wil er wel over nadenken om het op korte termijn alsnog te regelen... dus eigenlijk weer een niets-zeggend mailtje Wel mooi dat ze ten minste wel de intensie heeft om het ook allemaal op te lossen, alleen nu moet ze er ook nog eens naar gaan handelen. Ze zegt zelf dat ze het wil oplossen als ze er ook aan toe voor is zodat we het goed doen. Valt ook heel wat voor te zeggen natuurlijk, en ik zou ook niet willen dat ze maar half te werk zou gaan als we een oplossing proberen te vinden. Alleen over het puntje timing moeten we nog een oplossing vinden. Komt ook wel goed dan
Kroegtijger, eigenlijk vind ik het niet eens zo'n negatieve mail. Vrouwen zijn wat dat betreft trager. Krijgt een man na een paar dagen of weken spijt of wil het wel weer een keer met diegene proberen, bij dames kunnen er maanden overheen gaan.
Mijn ex van jaren geleden met wie ik 6 jaar had kwam na 5 maanden weer met hangende pootjes terug om het opnieuw te proberen, ik weigerde destijds omdat ze vanaf het begin was vreemdgegaan.

Wat je kunt doen is gewoon afwachten en doorgaan met je leven tot ze zelf een keer komt, of zelf een termijn stellen door te zeggen;

"ik begrijp je situatie, maar begrijp mij ook. Ik geef je een termijn tot (bijvoorbeeld) het eind van het jaar en dan ga ik met een schone lei het nieuwe jaar in zonder 2008 erin mee te nemen."

succes heb geduld
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_63760359
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:10 schreef Chev het volgende:

[..]

2 maanden
ja, 2 maanden
quote:
Klopt, maar ze kan van mij ook niet verwachten het allemaal maar te accepteren en later weer opnieuw het hele verhaal van voorafaan op te starten omdat mevrouw dan wel klaar is om erover te praten. Dan had ze dat meteen een paar dagen nadat het uit was moeten doen en had ze nu alle rust kunnen krijgen die ze zou willen en waren we even goede vrienden geweest.
quote:
Ik ben 5 maanden verder en weet nog steeds niet precies waar het uit om is gegaan door een gevoel denk ik of gebrek daaraan weet niet of ik daar ooit achter kom, waarom een gevoel zomaar verdwijnt, misschien dat maar goed ook, want sommige dingen kan je alleen snappen door het te ervaren.

JoeyT bedoelt het allemaal wel goed hoor, maar je merkt gewoon aan hem dat hij ten eerste niet het hele verhaal kent (wat je hem ook niet kwalijk kan nemen natuurlijk) en ten tweede dat hij er emotioneel totaal niet bij betrokken is. daardoor kun je natuurlijk veel makkelijker redeneren. Als ik puur rationeel ernaar kijk heeft ie natuurlijk gelijk, maar helaas is dat niet mogelijk en speelt emotie en gevoel ook mee. Daar is immers alles om begonnen (of liever gezegd, mee be-eindigd )
pi_63760434
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:17 schreef LalalaHippie het volgende:

[..]

Inderdaad. Onze relatie heeft alles bij elkaar zo'n 4 jaar geduurd. Zeker in het laatste jaar daarvan leek alles heel erg serieus te worden. Tot op de dag dat het stopte zelfs. 's middags hadden we het nog over het kopen van een huis; ze was zelfs nog heel erg enthousiast erover en zag het helemaal zitten, en 's avonds was het van het een op het andere moment over en uit... toen nog even gepraat (maar was van alle2 de kanten meer huilen en elkaar een beetje troosten dan echt praten) en de volgende ochtend vroeg ben ik weg gegaan. Daarna haar niet meer gezien, en alleen een paar keer per telefoon gesproken en nu dan een paar mailtjes....
pi_63760567
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:16 schreef dompertje het volgende:

[..]

Knap lullig allemaal,andeer postings van je gelezen .En zo ga je niet met vrienden om,ook heeft ze daardoor bij jouw verwachtingen geschept!!.Ik kan er naast zitten ,maar vaak is dit gewoon een dooddoener .Dat idee krijg ik wel over je ex .Ze heeft niet de intentie om contact te zoeken .
Dat idee heb ik ook deels wel, maar ze heeft volgens mij wel de intentie om uiteindelijk wel contact met me te zoeken... Alles leuk en aardig, maar daar kan ik niet zo heel veel mee natuurlijk. Dan zou ik dus voor haar stil moeten gaan staan en zitten wachten tot ze ook zover is om er eens over te spreken. Ze heeft echt wel de intentie om het op te lossen, maar dit komt gewoon mogelijk nog even te vroeg voor haar. Erg jammer, want veel later kan ik het niet laten worden; dat zou ten koste gaan van mij en ik heb juist voor mezelf gesteld dat ik voorop sta, en niet zij (en dat zou dus wel zo zijn als ik op haar wacht dan).
quote:
Loslaten Kroegtijger ,gewoon doorgaan hoe moeilijk het ook af en toe zal zijn .Op deze manier kom je geen stap verder. Duidelijkheid zul je niet krijgen over waarom haar gevoelens zijn veranderd Zou er ook klaar mee zijn
Uiteindelijk moet die duidelijkheid er wel komen... komt die er niet, dan kan ik je nu al wel een beetje garanderen dat we over een jaar weer op het punt zijn van een wel-niet-mickey-mouse-relatie waar ik dus helemaal niets voor voel eigenlijk. Als (met de nadruk op als) er ooit al weer iets van een relatie uit zou rollen in de toekomst (wat ik nu echt niet verwacht) dan kan dat maar op 1 manier, en dat is door het goed te doen. Half werk hebben we nu niets aan.
pi_63760724
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:37 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Kroegtijger, eigenlijk vind ik het niet eens zo'n negatieve mail. Vrouwen zijn wat dat betreft trager. Krijgt een man na een paar dagen of weken spijt of wil het wel weer een keer met diegene proberen, bij dames kunnen er maanden overheen gaan.
Mijn ex van jaren geleden met wie ik 6 jaar had kwam na 5 maanden weer met hangende pootjes terug om het opnieuw te proberen, ik weigerde destijds omdat ze vanaf het begin was vreemdgegaan.

Wat je kunt doen is gewoon afwachten en doorgaan met je leven tot ze zelf een keer komt, of zelf een termijn stellen door te zeggen;

"ik begrijp je situatie, maar begrijp mij ook. Ik geef je een termijn tot (bijvoorbeeld) het eind van het jaar en dan ga ik met een schone lei het nieuwe jaar in zonder 2008 erin mee te nemen."

succes heb geduld
Ik ben het helemaal met je eens wat dat betreft. En zeker het laatste mailtje van haar was echt niet een negatieve mail hoor; sterker nog...het was bijna gewoon een heel lieve mail van dr. Ze wil echt wel het oplossen, maar ze wilde het zelf na de feestdagen doen... Dat is voor mij eigenlijk te laat; ik wil het juist voor de feestdagen uit de weg hebben zodat we met een goed gevoel de feestdagen in gaan en niet met een halve ruzie. Daarom had ik de "deadline" op de 14e gezet om op zn minst een afspraak te hebben staan voor voor de kerst... dat geeft je nog bijna 2 weken extra speling erin. Maar goed, als de timing (dus voor of na de feestdagen) het enige probleem is, dan komen we er wel uit Bijvoorbeeld door ergens halverwege te kiezen...tussen kerst en oud&nieuw zou ik ook nog als een optie kunnen accepteren bijvoorbeeld. Des noods (maar dan geef ik eigenlijk voor mn gevoel al teveel toe) heel erg begin januarie, dus 2 of 3 januari ofzo. De datum op zich maakt me niet eens zoveel uit, maar ze moet wel heel erg goed begrijpen dat het mij nu echt heel serieus is en er wat moet gebeuren. Lang genoeg heeft ze de kans gehad, en neemt ze die niet dan zal ik de keus voor haar moeten maken want zelf doet ze het niet... En dat is helaas dan geen leuke keus, maar een optie wordt me eigenlijk niet gelaten dan.
pi_63760860
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:32 schreef Traband het volgende:

[..]

Sowieso, als je het uitmaakt met iemand, dan heb je er langer over nagedacht dan 1 dag. Dan kun je heus wel meer redenen verzinnen..
Ik denk dat er veel achtergehouden wordt om gezeik en kwetsen te voorkomen.
Lijkt me ook, maar ik denk dat ze er zelf helemaal niet eens mee bezig is geweest met dat stukje van het "probleem" zeg maar. Die heeft nooit stil gestaan bij waarom het gevoel verandert is, want ze had al moeite genoeg om erachter te komen dat het gevoel verandert was. Laat staan dat ze weet waarom. Ze is denk ik alleen maar bezig geweest met het proberen te vergeten, het verder gaan en te doen alsof alles leuk een aardig was. Ik kan haar dat ook niet echt kwalijk nemen natuurlijk aangezien voor mij de vraag wel interessant is, maar voor haar eigenlijk helemaal niet... Daarbij denk ik dat het voor haar heel moeilijk is om erachter te komen omdat het volgens mij allemaal heel veel kleine, maar onbewuste dingen bij elkaar zijn geweest. Niet 1 groot aanwijsbaar iets ofzo. En zie dat maar eens bij jezelf te ontdekken.... Daar kan je lang mee bezig zijn volgens mij, en ze is uberhaubt wat dat betreft altijd al wat "traag" zeg maar met dit soort dingen. Ze heeft alles bij elkaar wel 2 jaar erover gedaan voordat ze erachter kwam dat ze gevoelens voor me had.... tsja, hoe ga je dan verwachten dat ze in 2 maanden tijd er wel achter komt wat de reden is?? Daarom zeg ik ook dat ik daar niet per se nu een antwoord op moet hebben, maar ik wil wel zien / horen / merken aan dr dat ze er wel mee bezig is om erachter te komen. zoals hierboven al aangegeven lijkt me dat heel erg belangrijk om een goede verstandhouding in de toekomst te kunnen houden.
En echt, ik merk aan alles dat ze het heel erg goed bedoelt, maar we zitten gewoon half langs elkaar heen te lullen af en toe wat het heel lastig kan maken soms
  donderdag 4 december 2008 @ 20:45:27 #69
88139 JoeyT
pi_63765056
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:04 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Lijkt me ook, maar ik denk dat ze er zelf helemaal niet eens mee bezig is geweest met dat stukje van het "probleem" zeg maar. Die heeft nooit stil gestaan bij waarom het gevoel verandert is, want ze had al moeite genoeg om erachter te komen dat het gevoel verandert was. Laat staan dat ze weet waarom. Ze is denk ik alleen maar bezig geweest met het proberen te vergeten, het verder gaan en te doen alsof alles leuk een aardig was. Ik kan haar dat ook niet echt kwalijk nemen natuurlijk aangezien voor mij de vraag wel interessant is, maar voor haar eigenlijk helemaal niet... Daarbij denk ik dat het voor haar heel moeilijk is om erachter te komen omdat het volgens mij allemaal heel veel kleine, maar onbewuste dingen bij elkaar zijn geweest. Niet 1 groot aanwijsbaar iets ofzo. En zie dat maar eens bij jezelf te ontdekken.... Daar kan je lang mee bezig zijn volgens mij, en ze is uberhaubt wat dat betreft altijd al wat "traag" zeg maar met dit soort dingen. Ze heeft alles bij elkaar wel 2 jaar erover gedaan voordat ze erachter kwam dat ze gevoelens voor me had.... tsja, hoe ga je dan verwachten dat ze in 2 maanden tijd er wel achter komt wat de reden is?? Daarom zeg ik ook dat ik daar niet per se nu een antwoord op moet hebben, maar ik wil wel zien / horen / merken aan dr dat ze er wel mee bezig is om erachter te komen. zoals hierboven al aangegeven lijkt me dat heel erg belangrijk om een goede verstandhouding in de toekomst te kunnen houden.
En echt, ik merk aan alles dat ze het heel erg goed bedoelt, maar we zitten gewoon half langs elkaar heen te lullen af en toe wat het heel lastig kan maken soms
Je draaft ook veel te veel door met je waarom. Er zal gewoon geen eenduidig antwoord op komen en je zal alleen maar teleurgesteld worden met het antwoord, omdat je er niets mee zal kunnen.

Verder vind ik het een beetje 'eng' dat je wilt dat ze ermee bezig is. Het mooie van uitmaken is dat het een afsluiting is. Dat je je er niet meer mee bezig hoeft te houden en dat je opnieuw kan beginnen.

Misschien is het een idee om haar gewoon met rust te laten en zelf door te gaan met je leven...
pi_63767130
je moet aan jezelf denken dat komt op de eerste plaats.
Zorg dat je gelukkig met jezelf wordt en haal daar je voldoening uit dan komt de rest vanzelf wel.
Jezelf het blijven afvragen maak je het jezelf onnodig moeilijk mee, want het juiste antwoordt bestaat gewoon niet want het veranderd niet meer.
pi_63771446
Hoe doen jullie het nou met kerstdagen en oud op nieuw?
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen
al je plannen vallen in duigen enzo..
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:04:45 #72
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_63771543
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:45 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Verder vind ik het een beetje 'eng' dat je wilt dat ze ermee bezig is. Het mooie van uitmaken is dat het een afsluiting is. Dat je je er niet meer mee bezig hoeft te houden en dat je opnieuw kan beginnen.

Sorry, maar als je na een relatie van 4 jaar, of ruim 4,5 in mijn geval, het uitmaakt, is dat niet zomaar een "afsluiting". Ik weet ook niet hoe oud jij of kroegtijger bent/is, maar in mijn geval waren wij echt bezig om iets op te bouwen. samenwonen, elkaars werk op elkaar proberen af te stemmen.
Als mijn ex het niets zou doen zou ik heel erg beledigd zijn. En dat is geen emotioneel gewauwel, maar het is nogal wat als je ergens besloten hebt iets samen op te bouwen (het huisje boompje beestje idee oid) dat je dat weggooit...
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:05:33 #73
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_63771567
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:00 schreef Traband het volgende:
Hoe doen jullie het nou met kerstdagen en oud op nieuw?
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen
al je plannen vallen in duigen enzo..
Kerstdagen wordt dan maar familie en met Oud en Nieuw ga ik met mijn broer in Utrecht een feestje vieren
pi_63771594
quote:

[..]

Het mooie van uitmaken is dat het een afsluiting is. Dat je je er niet meer mee bezig hoeft te houden en dat je opnieuw kan beginnen.

Je kunt het goed of slecht afsluiten.. Op een waardige manier, of de ander klakkeloos dumpen, alsof je nooit om die persoon gegeven hebt..
Zeker als je nog 'on speaking terms' met je ex wil blijven kun je hem/haar beter niet als een stuk vuil behandelen.
pi_63772121
quote:

[..]

Je draaft ook veel te veel door met je waarom. Er zal gewoon geen eenduidig antwoord op komen en je zal alleen maar teleurgesteld worden met het antwoord, omdat je er niets mee zal kunnen.
Dat is jou mening misschien, maar ik kan er heel veel mee. Sterker nog, het is juist het essentiele punt van de hele discussie die gaande is. En een eenduidig antwoord verwacht ik ook niet, maar wel een iets beter iets dan "het gevoel is weg, jammer" Er zit iets meer aan vast.
quote:
Ze hoeft er niet mee bezig, dat zeg ik toch ook duidelijk? dr zit alleen een consequentie aan vast, namelijk dat een vriendschap met alle gevolgen erbij dus ook niet mogelijk zal zijn van mijn kant uit dan, want ik ga niet weer het zelfde verhaaltje van vooraf aan doorlopen.
quote:
Misschien is het een idee om haar gewoon met rust te laten en zelf door te gaan met je leven...
Misschien is het een idee om te lezen wat ik schrijf, want dan weet je ook dat ik dit doe (die datum stellen dus) om dat juist te kunnen... zonder dat te stellen kan dat niet...dat blokkeert elkaar.
pi_63772156
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:04 schreef LalalaHippie het volgende:

[..]

Sorry, maar als je na een relatie van 4 jaar, of ruim 4,5 in mijn geval, het uitmaakt, is dat niet zomaar een "afsluiting". Ik weet ook niet hoe oud jij of kroegtijger bent/is, maar in mijn geval waren wij echt bezig om iets op te bouwen. samenwonen, elkaars werk op elkaar proberen af te stemmen.
Als mijn ex het niets zou doen zou ik heel erg beledigd zijn. En dat is geen emotioneel gewauwel, maar het is nogal wat als je ergens besloten hebt iets samen op te bouwen (het huisje boompje beestje idee oid) dat je dat weggooit...
same here... ben 29, en wij stonden op het punt een huis ook te gaan kopen.... Zelfs tot op een uur voordat ze het uit maakte waren we daar nog serieus mee bezig... dan vraag ik me toch af hoe erg ik dan al die tijd in de zeik ben genomen, of welke verklaring ze er dan voor heeft...
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:44:27 #77
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_63772325
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:32 schreef kroegtijger het volgende:

Misschien is het een idee om te lezen wat ik schrijf, want dan weet je ook dat ik dit doe (die datum stellen dus) om dat juist te kunnen... zonder dat te stellen kan dat niet...dat blokkeert elkaar.
Helaas dat krijg je als mensen zoals Joey die later verschijnen gaan reageren zonder eerst alle voorafgaande posts van je te hebben doorgelezen.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_63776579
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Je kunt het goed of slecht afsluiten.. Op een waardige manier, of de ander klakkeloos dumpen, alsof je nooit om die persoon gegeven hebt..
Zeker als je nog 'on speaking terms' met je ex wil blijven kun je hem/haar beter niet als een stuk vuil behandelen.
Zoiezo is de persoon die gedumpt word de 1e maand hopeloos verloren en zal alles wat je zegt niet goed zijn.

Daarintegen als je consistent blijft in je antwoorden en eerlijk bent tegenover de ander kan je de persoon waarmee je zo lang je leven heb gedeeld erg goed helpen met het accepteren van een antwoord.

M'n ex heeft lang lief tegen me gedaan nog, en op een gegeven moment is het van ijskoud naar beschuldigend en verwijtend toe gegaan, denk dat ze dat advies van iemand heeft gekregen eerlijk gezegt

Iemand net zo hard van je wegtrappen dat hij niet meer durft contact op te nemen lijkt effectief maar is erg onvolwassen en onmenselijk.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63777252
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:50 schreef Chev het volgende:

[..]

Zoiezo is de persoon die gedumpt word de 1e maand hopeloos verloren en zal alles wat je zegt niet goed zijn.

Daarintegen als je consistent blijft in je antwoorden en eerlijk bent tegenover de ander kan je de persoon waarmee je zo lang je leven heb gedeeld erg goed helpen met het accepteren van een antwoord.
Daar ben ik het helemaal mee eens ja Als je continue je verhaal aanpast, dan is het voor de ander helemaal niet meer te doen. Dan liever een antwoord dat je niet zint en dat vol blijft worden gehouden
quote:
M'n ex heeft lang lief tegen me gedaan nog, en op een gegeven moment is het van ijskoud naar beschuldigend en verwijtend toe gegaan, denk dat ze dat advies van iemand heeft gekregen eerlijk gezegt

Iemand net zo hard van je wegtrappen dat hij niet meer durft contact op te nemen lijkt effectief maar is erg onvolwassen en onmenselijk.
Tja, met mijn ex en mij komt het denk ik allemaal wel weer goed; als ze echt wil dat we weer normaal met elkaar kunnen omgaan, dan vinden we wel een oplossing.
pi_63778197
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:25 schreef kroegtijger het volgende:
Als ze echt wil dat we weer normaal met elkaar kunnen omgaan, dan vinden we wel een oplossing.
Ik zou maar van niks uitgaan als ik jou was, dan kan het alleen maar meevallen..
Als je na 2 maanden nog niks het gehoord mat je blij zijn als het 50/50% kans is.

Ik heb ook 1 1/2 maand gedacht dat mijn ex wel "normaal" kon blijven reageren tegen me, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, ze houd haar standpunt dat ik niet genoeg deed voor de relatie terwijl ze niet naar haarzelf keek

Dom wicht.. maar aan de andere kant denk ik niet dat je kan snapen hoe het voelt om gedumpt te worden voor een ander als je zoiets nog nooit meegemaakt heb.

Las vanmorgen een stukje in de krant van een vrouw die zat te stoken in een 36 jarig huwelijk van een man, de man is gevallen voor de spanning en sensatie en na 'n half jaar kapte hij het af omdat z'n 2 kinderen het hem kwalijk namen dat hij hun moeder zo'n pijn deed.

Moest wel even gniffelen om te horen dat die stoker nu alleen zat, hopend op een glimps van die ene man, ofwel haar 'ware' liefde.

Op een of andere manier komen slechte daden altijd terug naar jezelf, wie goed doed krijgt goed, wie slecht doet zal de consequenties daarvan ook ooit ondervinden.

[ Bericht 51% gewijzigd door Chev op 05-12-2008 11:15:23 ]
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63781386
Nog steeds niks van hem gehoord... Ik baal er ontzettend van.. ik wil zo graag de 1e stap zetten maar iets houdt me tegen..
pff...
Het janken is inmiddels opgehouden, af en toe een traantje.. maar die verdomde knoop in me maag zit zo in de weg
pi_63782439
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:06 schreef Chev het volgende:

[..]

Ik zou maar van niks uitgaan als ik jou was, dan kan het alleen maar meevallen..
Als je na 2 maanden nog niks het gehoord mat je blij zijn als het 50/50% kans is.
Zeker na de laatste mail-wisseling van gisteren ben ik er eigenlijk toch wel van overtuigd dat het uiteindelijk allemaal wel goed zal gaan komen. Ze heeft gisteren echt wel getoond dat ze zich ervoor wil inzetten om uiteindelijk toch wel op het punt te gaan belanden dat we gewoon weer goed vriendschappelijk met elkaar omgaan. De vraag die alleen nog even blijft staan is hoe we dat gaan bereiken. We hebben daar een beetje verschil qua inzicht over, maar als we alletwee wat water bij de wijn doen dan komen we daar wel uit. Volgens mij is ze daar ook wel bereid toe, en ik ben dat ook wel dus dat komt wel goed.
quote:
Ik heb ook 1 1/2 maand gedacht dat mijn ex wel "normaal" kon blijven reageren tegen me, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, ze houd haar standpunt dat ik niet genoeg deed voor de relatie terwijl ze niet naar haarzelf keek

Dom wicht.. maar aan de andere kant denk ik niet dat je kan snapen hoe het voelt om gedumpt te worden voor een ander als je zoiets nog nooit meegemaakt heb.

Las vanmorgen een stukje in de krant van een vrouw die zat te stoken in een 36 jarig huwelijk van een man, de man is gevallen voor de spanning en sensatie en na 'n half jaar kapte hij het af omdat z'n 2 kinderen het hem kwalijk namen dat hij hun moeder zo'n pijn deed.

Moest wel even gniffelen om te horen dat die stoker nu alleen zat, hopend op een glimps van die ene man, ofwel haar 'ware' liefde.

Op een of andere manier komen slechte daden altijd terug naar jezelf, wie goed doed krijgt goed, wie slecht doet zal de consequenties daarvan ook ooit ondervinden.
Tja, ik weet niet.... ik ben totaal niet haatdragend naar mn ex toe ofzo. Ik snap haar eigenlijk ook wel volledig hoor. Dat ze het uitmaakte was iets waar ze op dat moment geen keus meer in had... Het voelde voor haar niet goed, en moet je dan blijven hangen in een relatie die niet goed voelt?? Dat werkt toch ook niet. Alleen de manier waarop e.e.a gegaan is vind ik niet netjes (maarja, wat was dan wel een goede manier?) en ik denk zelf ook dat als ze op tijd naar me toe was gekomen en erover had gepraat dat het ook allemaal niet nodig was geweest. Ik ben alleen bang dat als ik inderdaad gelijk heb en de oorzaak van het toch wel redelijk plots afnemen van haar gevoel komt voort uit omstandigheden en niet uit eigenschappen, dat we dan in de toekomst het nog best moeilijk kunnen gaan krijgen. Neem je de omstandigheden weg (wat nu dus gedaan is) en zet je daarvoor in de plaats juist de voorwaarden om het gevoel wel weer terug te laten komen (dus vriendschap, veel met elkaar omgaan etc wat we dus van plan zijn) dan komt het gevoel vanzelf vroeg of laat weer boven en heb je dan de oorzaak niet boven water dan maak je heel snel weer dezelfde fout met alle ellende van dien.
Komt het nou uit eigenschappen van ons, dan is het hele probleem er eigenlijk niet, want dan komt het gevoel niet terug en kunnen we dus gewoon vriendschappelijk met elkaar omgaan zonder ons druk te maken.
Als we er nou nooit achter gaan komen wat het veroorzaakt heeft, wat natuurlijk heel goed zou kunnen, dan moet je denk ik toch ervan uitgaan dat het omstandigheden zijn en niet eigenschappen....just to be on the safe side zeg maar. Ik denk ook dat alleen de tijd het uiteindelijk duidelijk zal maken wat het nou is geweest. Komt het gevoel terug, dan waren het inderdaad omstandigheden. Zo niet, dan duidelijk eigenschappen

pfff, weer lekker bezig voor op de sinterklaas-dag zeg
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:55:20 #83
88139 JoeyT
pi_63782481
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:12 schreef Traband het volgende:
Nog steeds niks van hem gehoord... Ik baal er ontzettend van.. ik wil zo graag de 1e stap zetten maar iets houdt me tegen..
pff...
Het janken is inmiddels opgehouden, af en toe een traantje.. maar die verdomde knoop in me maag zit zo in de weg
Het is bijna weekend, dus maak je mooi op, trek sexy kleren aan en ga op mannenjacht. Er zijn zoveel leuke jongens. Probeer gewoon in te zien dat hij 1 van de velen is. Ja je hebt iets speiaals met hem gedeeld, maar dat kan met een ander ook en misschien nog wel veel specialer...
pi_63782881
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:55 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Het is bijna weekend, dus maak je mooi op, trek sexy kleren aan en ga op mannenjacht. Er zijn zoveel leuke jongens. Probeer gewoon in te zien dat hij 1 van de velen is. Ja je hebt iets speiaals met hem gedeeld, maar dat kan met een ander ook en misschien nog wel veel specialer...
hehe leuk geprobeerd JoeyT, maar denk niet dat de meeste hier op een rebounder zit te wachten, of een scharrel
Je moet wel een nieuwe relatie willen, en men leert over het algemeen weer met de andere sekse om te gaan door te daten, heb ik ook ervaren (2x met een leuke aardige dame, geen toekomstige partner)

Ohja je hoeft tijdens een date niet meteen te denken aan een mogelijke relatie, geniet gewoon van de ervaring die je dacht nooit meer te hebben.

Is lastig moet ik toegeven, niet alle mensen zijn natuurlijk 'geschikt' en je zal zeker kieskeuriger zijn, en voel je niet verplicht om iemand leuk te vinden, maar geeft jezelf de kans om contact te leggen met een jongen/meid en wees eerlijk, want dat is wel erg leuk merk ik, ook al wil je geen relatie op het moment.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:21:54 #85
88139 JoeyT
pi_63783219
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:11 schreef Chev het volgende:

[..]

hehe leuk geprobeerd JoeyT, maar denk niet dat de meeste hier op een rebounder zit te wachten, of een scharrel
Je moet wel een nieuwe relatie willen, en men leert over het algemeen weer met de andere sekse om te gaan door te daten, heb ik ook ervaren (2x met een leuke aardige dame, geen toekomstige partner)

Ohja je hoeft tijdens een date niet meteen te denken aan een mogelijke relatie, geniet gewoon van de ervaring die je dacht nooit meer te hebben.

Is lastig moet ik toegeven, niet alle mensen zijn natuurlijk 'geschikt' en je zal zeker kieskeuriger zijn, en voel je niet verplicht om iemand leuk te vinden, maar geeft jezelf de kans om contact te leggen met een jongen/meid en wees eerlijk, want dat is wel erg leuk merk ik, ook al wil je geen relatie op het moment.
Dan denk ik dat iedereen het effect daarvan onderschat . Ik vind het zelf een erg goede manier om de realiteit onder ogen te zien. Je krijgt aandacht van het andere geslaht en je gaat inzien dat je ex niet de enige leuke persoon is die er rondloopt. Zodra je dat ondekt is het verdriet er misschien nog wel, maar de wanhoop in ieder geval niet.

En je hoeft natuurlijk niet meteen een partner te vinden, maar gewoon weer lekker een beetje in de picture staan. En ook al ben je kieskeuriger, hoeveel leuke meiden zie ik dagelijks wel niet lopen....
pi_63783382
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:21 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dan denk ik dat iedereen het effect daarvan onderschat . Ik vind het zelf een erg goede manier om de realiteit onder ogen te zien. Je krijgt aandacht van het andere geslaht en je gaat inzien dat je ex niet de enige leuke persoon is die er rondloopt. Zodra je dat ondekt is het verdriet er misschien nog wel, maar de wanhoop in ieder geval niet.

En je hoeft natuurlijk niet meteen een partner te vinden, maar gewoon weer lekker een beetje in de picture staan. En ook al ben je kieskeuriger, hoeveel leuke meiden zie ik dagelijks wel niet lopen....
Wat dat betreft is iedereen anders... ik zou zelf er niet aan moeten denken om nou een nieuwe relatie te moeten beginnen, maar als het voor anderen wel werkt dan moeten ze dat zeker doen natuurlijk
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:32:15 #87
88139 JoeyT
pi_63783473
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:28 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Wat dat betreft is iedereen anders... ik zou zelf er niet aan moeten denken om nou een nieuwe relatie te moeten beginnen, maar als het voor anderen wel werkt dan moeten ze dat zeker doen natuurlijk
Ik heb het dus niet over een nieuwe relatie beginnen. Ik heb het over het inzien dat je ex helemaal niet zo speciaal is als je in je hoofd hebt...
pi_63784565
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 14:32 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik heb het dus niet over een nieuwe relatie beginnen. Ik heb het over het inzien dat je ex helemaal niet zo speciaal is als je in je hoofd hebt...
Daarvoor hoef je niet meteen een ander wijf te palen (om het maar even platvloers uit te drukken) om dat in te zien toch?? Daarbij is voor mij mn ex dus wel zo speciaal; het is namelijk niet voor niets mn ex en ik was niet voor niets zo stapel-verliefd op dr geworden en gebleven. Dat kan natuurlijk ook bij andere meisjes gebeuren, maar dat is nu gewoonweg nog niet het geval
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:37:01 #89
88139 JoeyT
pi_63784989
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:17 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Daarvoor hoef je niet meteen een ander wijf te palen (om het maar even platvloers uit te drukken) om dat in te zien toch?? Daarbij is voor mij mn ex dus wel zo speciaal; het is namelijk niet voor niets mn ex en ik was niet voor niets zo stapel-verliefd op dr geworden en gebleven. Dat kan natuurlijk ook bij andere meisjes gebeuren, maar dat is nu gewoonweg nog niet het geval
Ik heb het over in contact komen met en in de aandacht staan van andere vrouwen, dus niet neuken. Toen mijn huidige vriendin het uitmaakte was ik er ook stuk van, maar na een week zielig lopen doen raapte ik mezelf op en bedacht me: "Zij is op dit moment een nieuw leven aan het opbouwen, misschien is ze al een nieuwe leuke jongen tegen het lijf gelopen. Waarom zou ik dan gaan sippen in plaats van verder gaan?" Toen raapte ik mezelf op, ging ik er weer op uit en begon me weer in de aandacht van andere vrouwen te werpen. Ik vond het een zeer prettig idee dat er veel mooie en leuke vrouwen zijn.

In kort: Waarom jezelf gek maken als zij haar hart misschien al aan een ander gegeven heeft.
pi_63785107
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:37 schreef JoeyT het volgende:

[..]
In kort: Waarom jezelf gek maken als zij haar hart misschien al aan een ander gegeven heeft.
Kort maar krachtig maar ben ik het zeker mee eens
pi_63785144
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:37 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik heb het over in contact komen met en in de aandacht staan van andere vrouwen, dus niet neuken. Toen mijn huidige vriendin het uitmaakte was ik er ook stuk van, maar na een week zielig lopen doen raapte ik mezelf op en bedacht me: "Zij is op dit moment een nieuw leven aan het opbouwen, misschien is ze al een nieuwe leuke jongen tegen het lijf gelopen. Waarom zou ik dan gaan sippen in plaats van verder gaan?" Toen raapte ik mezelf op, ging ik er weer op uit en begon me weer in de aandacht van andere vrouwen te werpen. Ik vond het een zeer prettig idee dat er veel mooie en leuke vrouwen zijn.

Waarom zou ik naar een ander op zoek moeten gaan omdat zij misschien mogelijk eventueel haar hart aan een ander zou hebben gegeven?? Dat vind ik bijna een kinderachtige redenering... omdat zij misschien iets doet, moet ik het ook maar meteen doen zodat ik dr voor ben lijkt het wel
  vrijdag 5 december 2008 @ 15:52:14 #92
88139 JoeyT
pi_63785296
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:45 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Waarom zou ik naar een ander op zoek moeten gaan omdat zij misschien mogelijk eventueel haar hart aan een ander zou hebben gegeven?? Dat vind ik bijna een kinderachtige redenering... omdat zij misschien iets doet, moet ik het ook maar meteen doen zodat ik dr voor ben lijkt het wel
Jij leest de dingen echt hoe jij ze wil lezen. Ik heb het helemaal niet gehad over het zoeken naar een ander. Let er op dat jij het er steeds over 'mochten we weer bij elkaar komen' hebt. Zij is bezig met de relatie te verwerken en verder te gaan en jij grijpt je vast aan dat beetje hoop dat jullie weer samenkomen. Waarom zou je dat doen. Mocht het gebeuren dat komt dat vanzelf, maar jij probeert het af te dwingen... Ga verder.
pi_63785449
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:52 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Jij leest de dingen echt hoe jij ze wil lezen. Ik heb het helemaal niet gehad over het zoeken naar een ander. Let er op dat jij het er steeds over 'mochten we weer bij elkaar komen' hebt. Zij is bezig met de relatie te verwerken en verder te gaan en jij grijpt je vast aan dat beetje hoop dat jullie weer samenkomen. Waarom zou je dat doen. Mocht het gebeuren dat komt dat vanzelf, maar jij probeert het af te dwingen... Ga verder.
En waar heb ik het dan in mn laatste posts gehad over mochten we weer bij elkaar komen alszijnde in een relatie?? ik heb het over een normale vriendschap; dat is een heel ander verhaal. Ik probeer ook helemaal niets af te dwingen wat dat betreft, maar ik wil daar duidelijkheid over van hoe we dat gaan bereiken. Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen??
pi_63785961
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 15:59 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

En waar heb ik het dan in mn laatste posts gehad over mochten we weer bij elkaar komen alszijnde in een relatie?? ik heb het over een normale vriendschap; dat is een heel ander verhaal. Ik probeer ook helemaal niets af te dwingen wat dat betreft, maar ik wil daar duidelijkheid over van hoe we dat gaan bereiken. Wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen??
Het kan zo overkomen op andere mensen Kroeg..
Wat het hoofd aan denkt typen de handen

Als jij maar zeker bent dat je een vriendschap wil, en alleen dat. dan is dat natuuriljk ook goed.
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:56 schreef Chev het volgende:

[..]

Haha

Wou ff wat info achterlaten (en ja ik zat te googelen maar 't gaat goed met me )

Vrienden met je ex?
http://relatie.blog.nl/algemeen/2007/09/10/vrienden-met-je-ex

Rebounder
http://relatie.blog.nl/algemeen/2007/08/22/on-the-rebound
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_63786335
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:23 schreef Chev het volgende:

[..]

Het kan zo overkomen op andere mensen Kroeg..
Wat het hoofd aan denkt typen de handen

Als jij maar zeker bent dat je een vriendschap wil, en alleen dat. dan is dat natuuriljk ook goed.
Ik snap zn redenatie wel, maar het klopt gewoon niet met hoe de situatie voor mij is op het moment. En als JoeyT het dan meteen als stelling gaat maken en alszijnde waarheid neerplakt, dan zie ik me genoodzaakt daar een kleine correctie op te geven

En ja, ik wil een vriendschap en op het moment zeker ook niet meer dan dat. Bij mij is het gevoel wat dat betreft ook wel compleet verdwenen, maar ik weet wel dat het gevoel terug zou kunnen komen omdat het wordt weggenomen nu door omstandigheden en niet door eigenschappen van haar.
En dat is dus ook precies wat het gevaar is dat erin schuilt; het kan weer terug komen. En als datzelfde bij haar ook geldt zit je over een tijdje natuurlijk met een kleine tijdbom omdat je dat gevoel dan weer niet kan onderdrukken etc etc. Heb je dan niets geleerd uit het verleden (hetgeen nu dus speelt waardoor het fout is gelopen) dan zal het weer fout lopen. Er was daar zo'n uitdrukking voor geloof ik..... ezel en steen enzo...
Het probleem zit denk ik dat ik al een paar stappen verder denk dan dat we nu zijn zeg maar. En da's natuurlijk niet altijd goed, maar andersom zoals mn ex doet en je kop in het zand steken is ook niet de manier denk ik. Maar we gaan er wel uit komen hoor, daar ben ik echt wel zeker van We willen alletwee voor nu gewoon hetzelfde, en dat is weer leuk met elkaar omgaan op korte termijn. Ik denk wel dat om dat fatsoenlijk te kunnen blijven doen dat we dan ook wel iets verder vooruit moeten kijken en niet op voorhand mogelijkheden uitsluiten van wat er kan gebeuren om vervolgens alsnog op ons bek te gaan omdat we het genegeerd hebben. Dat zou in mijn ogen pas stom zijn; het verleden kunnen we niet veranderen, de toekomst kunnen we zelf bepalen
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:19:00 #96
88139 JoeyT
pi_63787300
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:37 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik snap zn redenatie wel, maar het klopt gewoon niet met hoe de situatie voor mij is op het moment. En als JoeyT het dan meteen als stelling gaat maken en alszijnde waarheid neerplakt, dan zie ik me genoodzaakt daar een kleine correctie op te geven

En ja, ik wil een vriendschap en op het moment zeker ook niet meer dan dat. Bij mij is het gevoel wat dat betreft ook wel compleet verdwenen, maar ik weet wel dat het gevoel terug zou kunnen komen omdat het wordt weggenomen nu door omstandigheden en niet door eigenschappen van haar.
En dat is dus ook precies wat het gevaar is dat erin schuilt; het kan weer terug komen. En als datzelfde bij haar ook geldt zit je over een tijdje natuurlijk met een kleine tijdbom omdat je dat gevoel dan weer niet kan onderdrukken etc etc. Heb je dan niets geleerd uit het verleden (hetgeen nu dus speelt waardoor het fout is gelopen) dan zal het weer fout lopen. Er was daar zo'n uitdrukking voor geloof ik..... ezel en steen enzo...
Het probleem zit denk ik dat ik al een paar stappen verder denk dan dat we nu zijn zeg maar. En da's natuurlijk niet altijd goed, maar andersom zoals mn ex doet en je kop in het zand steken is ook niet de manier denk ik. Maar we gaan er wel uit komen hoor, daar ben ik echt wel zeker van We willen alletwee voor nu gewoon hetzelfde, en dat is weer leuk met elkaar omgaan op korte termijn. Ik denk wel dat om dat fatsoenlijk te kunnen blijven doen dat we dan ook wel iets verder vooruit moeten kijken en niet op voorhand mogelijkheden uitsluiten van wat er kan gebeuren om vervolgens alsnog op ons bek te gaan omdat we het genegeerd hebben. Dat zou in mijn ogen pas stom zijn; het verleden kunnen we niet veranderen, de toekomst kunnen we zelf bepalen
Ik hoef niet eens andere posts te quoten. Jij snapt niet dat je je helemaal niet moet bezighouden met het eventueel ooit bij elkaar komen. Ze heeft het uitgemaakt punt. Nooit meer een liefdesrelatie.

Zij is niet degene met haar kop in de grond. Volgens mij begrijp je ook de bedoeling van deze topic niet. Kijk nog ff naar de titel...
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:20:35 #97
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_63787329
Ik moet zeggen dat ik het best leuk zou vinden om weer eens een scharrel te hebben Na een half jaar vrij te zijn, mag dat ook best weer.. Moet er alleen niet aan denken om nu weer in een relatie te zitten. Niet alleen vanwege mijn ex, verdriet en overgebleven gevoelens, maar ik vind het best fijn om op eigen benen te staan en alleen rekening te houden met mezelf.
pi_63787978
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:19 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik hoef niet eens andere posts te quoten. Jij snapt niet dat je je helemaal niet moet bezighouden met het eventueel ooit bij elkaar komen. Ze heeft het uitgemaakt punt. Nooit meer een liefdesrelatie.
Als dat jou stelling is, dan snap jij dus niet hoe e.e.a bij ons in elkaar zat en zit, en dus kan je helemaal niet hier over oordelen. Dit is niet de eerste keer dat het uit is gegaan namelijk, maar de 3e keer nu. Er zijn volgens mij 2 redenen waarom een gevoel weg kan gaan en dus de relatie zal stoppen:
1 - door een eigenschap (zoals een karaktereigenschap die niet bevalt)
2 - door omstandigheden eromheen

In geval 1, door een eigenschap, is het inderdaad gewoon compleet over, stopt het, want het probleem is de persoon zelf. Daar is niets mis mee, dat kan nu eenmaal gebeuren
In geval 2, door omstandigheden, is dat heel anders. Dat is ook hetgeen waarbij je kunt zeggen dat je kunt werken aan de relatie om het weer goed te krijgen. Neem de omstandigheden die het gevoel belemmeren weg en het probleem is opgelost dan. Dat kan vanalles zijn, zoals stress-factoren, afstanden etc etc.

Ik denk zelf dat bij ons geval 2 aan de orde is en niet geval 1. Dat baseer ik op een aantal punten. Namelijk het verleden (immers, je bent niet voor niets vier jaar bij elkaar...dan had geval 1 namelijk allang de kop op gestoken, danwel had dat veel langer geduurd dan even in een paar weken tijd als iemand zelf zou veranderen. Dat gaat dan over een veel langere tijdsperiode).Een ander punt is de omstandigheden waar wij zaten bol stonden van stress-factoren en dus volop de gelegenheid boden voor mogelijkheid 2. Verder is het omschreven gevoel van haar na afloop van de relatie compleet overeenkomstig hiermee, en is mn ex extreem vatbaar voor omstandigheden (dat is in het verleden ook wel gebleken). Daarnaast zijn er nog wel meer factoren die ik niet nodig vindt hier te posten waaruit ik dit opmaak.

Dan kun je dit negeren en doen alsof het niet bestaat (wat we dus al 2x gedaan hebben) of je kan deze gegevens gebruiken en er op anticiperen om niet dezelfde fouten te maken als dat we al eerder gedaan hebben.
quote:
Zij is niet degene met haar kop in de grond. Volgens mij begrijp je ook de bedoeling van deze topic niet. Kijk nog ff naar de titel...
Wat jij wil jongen...ik begin een beetje moe van je te worden ondertussen. Ik ga niet nog een keer een heel verhaal neerschrijven om je uit te leggen waarom ik van mening ben dat zij haar kop in het zand steekt. Ik ben een beetje klaar met je
pi_63788108
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:19 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dit dus.
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:28:30 #100
88139 JoeyT
pi_63788724
Zal idd niet meer de moeite doen kroegtijger. Klamp je maar goed vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')