abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64802432
Een andere 'leuke' factor is dat in amerika de meeste mensen op deathrow zwart zijn. Dit soort shit krijg je gewoon, we gaan weer lekker sorteren op wie er zgn boosaardig uitziet en wie niet.

De overheid de doodstraf uit laten voeren is gewoon bizar, ik vertrouw de overheid nog niet eens om bussen op tijd te laten rijden, laat staan mensen 'humaan' in te laten slapen.

Overigens: HOE gaan we gevangenen doden? zoals in amerika met het spuitje? even walgelijk als ophanging, het spuitje is uitgevonden door de persoonlijke arts van hitler, een nazipraktijk dus.
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 10:59:46 #202
236264 crew  capricia
pi_64803162
Ik weet wel dat in veel counties in de VS meer dan de helft van de zwarte mannelijke bevolking vast zit in de gevangenis. Dat lijkt me zo'n impact hebben op de gemeenschappen van die mensen. Zwarte kinderen hebben zo ongeveer standaard geen vader die ze opvoedt.
Bron
quote:
“In many counties more than half of the Black Census population is incarcerated.”
Maar goed, dat heeft niet direct iets met de doodstraf te maken, meer met het industrial prison complex ansich. De gevangenissen waar zoveel zwarten zitten, verschaffen veel werk aan de locale communities. Het is een industrie op zichzelf geworden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64803534
Prima, maar waar mensen werken worden 'menselijke' fouten gemaakt. Hier in NL zou men net ff wat meer geneigd zijn om een niet westerse NLer het spuitje te geven ipv een blanke rijkeluis kindje.

en wanneer gaan we de doodstraf invoeren 18+? dus een 18 jarige (wat imo nog gewoon een fucking kind is) kan dus in NL omgebracht worden door de overheid....yes, we gaan er zo idd op vooruit.
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:12:58 #204
236264 crew  capricia
pi_64803620
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:10 schreef Adamo144 het volgende:
Prima, maar waar mensen werken worden 'menselijke' fouten gemaakt. Hier in NL zou men net ff wat meer geneigd zijn om een niet westerse NLer het spuitje te geven ipv een blanke rijkeluis kindje.

en wanneer gaan we de doodstraf invoeren 18+? dus een 18 jarige (wat imo nog gewoon een fucking kind is) kan dus in NL omgebracht worden door de overheid....yes, we gaan er zo idd op vooruit.
Das in de US of A ook het geval, helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:15:47 #205
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64803702
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:39 schreef Adamo144 het volgende:
De overheid de doodstraf uit laten voeren is gewoon bizar, ik vertrouw de overheid nog niet eens om bussen op tijd te laten rijden, laat staan mensen 'humaan' in te laten slapen.
Tja, dit vind ik dus ook één van de meest krachtige en overtuigende argumentatie tegen de doodstraf.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:37:09 #206
236264 crew  capricia
pi_64804465
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, dit vind ik dus ook één van de meest krachtige en overtuigende argumentatie tegen de doodstraf.
Ach, het uitvoeren van de doodstraf dat kan natuurlijk door een private onderneming gedaan worden. Is mooi, want dan kunnen ze onderling concurreren wie de goedkoopste is...vrije markt- weet je wel~!
De overheid zelf hoeft niet zoveel te doen hoor! Zij hoeft enkel te zorgen dat de wetten veranderd worden, de rechters spreken het vonnis uit...en ja, je moet vertrouwen hebben in de rechtspraak, toch?
En een particulier bedrijf kan het vonnis dan voltrekken...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:42:49 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64804668
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:30 schreef Halcon het volgende:
Het risico van een onjuiste veroordeling is ook relatief klein natuurlijk, zeker met de huidige technieken. Daarnaast vraag ik me of wat nu erger is: 50 jaar onterecht vastzitten of onterecht een spuitje krijgen? Volgens mij maakt dat allemaal niet uit, zeker niet in die 0,0000000000000000001% van de gevallen dat je dat aan de hand hebt.

0,0000000000000000001%, dat is dus één op de 1.000.000.000.000.000.000.000. Dus jij denkt dat er de afgelopen 30 miljoen jaar ofzo, éénduizendste persoon onterecht de doodstraf heeft gehad?

Verdiep je eens in een Puttense moordzaak of Schiedammer parkmoord zou ik zeggen, en bekijk eens welk percentage alleen die onterecht beschuldigden al uitmaken van alle mensen die de laatste tien jaar voor moord of doodslag zijn veroordeeld.

Dan praten we verder, je bent zo niet serieus te nemen. Steeds om cijfers vragen, maar zelf een beetje luchtkastelen bouwen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:44:38 #208
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64804736
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach, het uitvoeren van de doodstraf dat kan natuurlijk door een private onderneming gedaan worden. Is mooi, want dan kunnen ze onderling concurreren wie de goedkoopste is...vrije markt- weet je wel~!
De overheid zelf hoeft niet zoveel te doen hoor! Zij hoeft enkel te zorgen dat de wetten veranderd worden, de rechters spreken het vonnis uit...en ja, je moet vertrouwen hebben in de rechtspraak, toch?
En een particulier bedrijf kan het vonnis dan voltrekken...
Dit spreek me, als liberaal, bijna aan weet je.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_64805060
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:42 schreef Pool het volgende:

[..]

0,0000000000000000001%, dat is dus één op de 1.000.000.000.000.000.000.000. Dus jij denkt dat er de afgelopen 30 miljoen jaar ofzo, éénduizendste persoon onterecht de doodstraf heeft gehad?

Verdiep je eens in een Puttense moordzaak of Schiedammer parkmoord zou ik zeggen, en bekijk eens welk percentage alleen die onterecht beschuldigden al uitmaken van alle mensen die de laatste tien jaar voor moord of doodslag zijn veroordeeld.

Dan praten we verder, je bent zo niet serieus te nemen. Steeds om cijfers vragen, maar zelf een beetje luchtkastelen bouwen.
maar je snapt toch dat met vertroebelde emoties niet te praten valt HET MOET OMDAT.......HET MOET!
Goddank dat we hier een rechtsysteem hebben dat gemaakt is op logica, niet oog om oog, tand om tand principes.... bah
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 12:08:20 #210
236264 crew  capricia
pi_64805473
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:44 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dit spreek me, als liberaal, bijna aan weet je.

Er moeten natuurlijk ook getuigen aanwezig zijn bij het voltrekken van het doodsvonnis.
Die plekken kun je dan via ticketbemiddeling.nl of zo in de verkoop gooien. De hoogste bieder krijgt een kaartje!
Een eventuele meeropbrengst gaat dan naar de slachtoffers.

Ook kun je ieder jaar met bijv. kerst een televisieshow houden over welke ter doodveroordeelde er gratie mag krijgen. Er worden dan 3 mensen gepresenteerd, en het volk mag via SMS er eentje kiezen waarbij het doodsvonnis omgezet wordt in levenslang. De veroordeelden moeten zich dan presenteren, waarom zij menen recht op gratie te hebben. De slachtoffers moeten hun verhaal doen waarom hun terdoodveroordeelde geen gratie mag krijgen. etc. Mooie show kan dat worden!
Reken maar dat Nederland massaal gaat smsen. Dat geld kan ook weer mooi gebruikt worden om slachtoffers te compenseren, of om bij te dragen aan de staatskas.

Ik denk dat we hier wel een handeltje hebben!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64823651
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
Natuurlijk is er een toets voor en dus ook een statisticus die die toets kent. Maar die leest kennelijk niet deze draad.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64823893
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 02:30 schreef Halcon het volgende:
Het risico van een onjuiste veroordeling is ook relatief klein natuurlijk, zeker met de huidige technieken. Daarnaast vraag ik me of wat nu erger is: 50 jaar onterecht vastzitten of onterecht een spuitje krijgen? Volgens mij maakt dat allemaal niet uit, zeker niet in die 0,0000000000000000001% van de gevallen dat je dat aan de hand hebt.
Vet van mij.
Pardon?
Heb jij de Nederlandse kranten wel eens gelezen, de afgelopen vijf jaar?
Het risico op gerechtelijke dwalingen is zelfs zo groot, dat de hoogste rechters serieus nadenken over methoden om zaken te laten herzien. Iets wat heel revolutionair is in ons recht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64824132
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Er moeten natuurlijk ook getuigen aanwezig zijn bij het voltrekken van het doodsvonnis.
Die plekken kun je dan via ticketbemiddeling.nl of zo in de verkoop gooien. De hoogste bieder krijgt een kaartje!
Een eventuele meeropbrengst gaat dan naar de slachtoffers.

Ook kun je ieder jaar met bijv. kerst een televisieshow houden over welke ter doodveroordeelde er gratie mag krijgen. Er worden dan 3 mensen gepresenteerd, en het volk mag via SMS er eentje kiezen waarbij het doodsvonnis omgezet wordt in levenslang. De veroordeelden moeten zich dan presenteren, waarom zij menen recht op gratie te hebben. De slachtoffers moeten hun verhaal doen waarom hun terdoodveroordeelde geen gratie mag krijgen. etc. Mooie show kan dat worden!
Reken maar dat Nederland massaal gaat smsen. Dat geld kan ook weer mooi gebruikt worden om slachtoffers te compenseren, of om bij te dragen aan de staatskas.

Ik denk dat we hier wel een handeltje hebben!
Ik ken dat verhaal ergens van.
En dan was er een rechter die zijn handen ging wassen.

En dan bleek achteraf dat de verkeerde gevonnist werd. Maar dat was dan toch weer ergens goed voor.
pi_64831584
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:07 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wellicht, maar dan mag jij dat proberen aan te tonen. Ik wens je veel succes daarmee.

Het enige waar we nu op af kunnen gaan in de USA is het vergelijken van staten met doodstraf met die zonder doodstraf en daar uit valt te zien dat staten zonder doodstraf over het algemeen minder last hebben van (zware) criminaliteit. Cijfers zijn al voorbij gekomen in 1 van de topics uit deze reeks
[..]

Dat klopt, maar bij een desbetreffende zware straf als de doodstraf, mag je ook wel wat verwachten wbt vermindering criminaliteit of afschrikeffect en beide zijn nog nooit goed aangetoont.

Hoedanook is de doodstraf hanteren een enorm risico, terwijl de voordelen nog nooit goed zijn aangetoont.
Ik gaf aan wellicht, omdat ik het niet zeker weet, net zoals jouw stelling niet hard te maken is.

Ook is het zo dat er meerdere factoren spelen in een staat dan alleen wel of geen doodstraf.
pi_64831663
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Mooi getal, daar mag jij even een bron bij plaatsen knul! Ik ben jouw gelul in de ruimte een beetje zat, nu mag jij het onderbouwen of gewoon kappen met die onzin.

Verder blijft het natuurlijk een "feit" dat een juridisch apparaat dat de doodstraf hanteert moeilijk serieus te nemen is. Het apparaat dat ingesteld is om burgers te beschermen, jaagt die zelfde burgers over de klink.

En Noin vergeet waarschijnlijk dat ter doodveroordeelde gemiddeld jaren lang, met uitlopers tot 20 jaar wachten op hun executie...een stuk humaner idd.
Ik begin jouw geneuzel ook aardig zat te worden, dus dat komt prima uit.

Waarom is het een feit dat een juridisch apparaat dat de doodstraf hanteert moeilijk serieus te nemen? Weer zo´n eeuwige dooddoener. Dan kunnen we ook wel stoppen met het opsluiten van mensen. De overheid wil de burgers beschermen, maar ontvoert zelf mensen.

Het eindigt waar ik mee begon: je kletspraatjes beginnen me te irriteren.
pi_64831733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:39 schreef Adamo144 het volgende:
Een andere 'leuke' factor is dat in amerika de meeste mensen op deathrow zwart zijn. Dit soort shit krijg je gewoon, we gaan weer lekker sorteren op wie er zgn boosaardig uitziet en wie niet.

Overigens: HOE gaan we gevangenen doden? zoals in amerika met het spuitje? even walgelijk als ophanging, het spuitje is uitgevonden door de persoonlijke arts van hitler, een nazipraktijk dus.
Wat wil je stellen met die 1e alinea?

De doodstraf begon al voor dat Hitler uit de kut van zijn moeder kwam gekropen, dus ook je nazi-vergelijking slaat nergens op.

Een beetje racisme insinueren en een nazi-vergelijking maken. Veel triester kan een bijdrage niet zijn.
pi_64831767
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Pardon?
Heb jij de Nederlandse kranten wel eens gelezen, de afgelopen vijf jaar?
Het risico op gerechtelijke dwalingen is zelfs zo groot, dat de hoogste rechters serieus nadenken over methoden om zaken te laten herzien. Iets wat heel revolutionair is in ons recht.
Hoe groot is dat risico? 50 procent? 75 procent? Of misschien zelfs 99,9 procent?
pi_64831788
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:10 schreef Adamo144 het volgende:

Waar haal je deze onzin vandaan?
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:55:18 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64832184
De doodstraf.. dat er nog serieus mensen zijn die menen dat de overheid machtiger moet zijn dan de soevereine Staatsburger. Het blijft fascinerend.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64832388
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:55 schreef Yildiz het volgende:
De doodstraf.. dat er nog serieus mensen zijn die menen dat de overheid machtiger moet zijn dan de soevereine Staatsburger. Het blijft fascinerend.
~

De overheid is sowieso machtiger dan een staatsburger. De overheid bepaalt regels voor de burger, heft belastingen, etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')