abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63803546
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:07 schreef Anthraxx het volgende:
Gewattes?
Je weet wel, haar happy spot?
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:05:48 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63804227
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:19 schreef Leintjeuh het volgende:

Je weet wel, haar happy spot?
Oh, een gevulde portemonnee bij het shoppen bedoel je?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63804486
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:05 schreef golfer het volgende:
Oh, een gevulde portemonnee bij het shoppen bedoel je?
Nee, jouw ongelimiteerde goldcard in haar portemonnee

Buurman Klus+hele stapel boomstammetjes+kettingzaag= Hell.

Gooi een moeder die ligt te slapen vanwege nachtdienst in de vergelijking en de Apocalypse is begonnen
pi_63804527
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:23 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja. Ik vind je een schat, echt. Zo lief en teder als jij over ze praat, dat vind ik bijzonder. Voor mij is het een groot schrikbeeld dat ik later in een bejaardentehuis of verzorgingshuis beland in de handen van norse, ongeïntereseerde verzorgers. Dat ik alleen maar tot last ben. Ik heb me niet gerealiseerd dat er ook mensen zijn zoals jij, die met hart en ziel en oprechte belangstelling met ouderen omgaan.
Ze zijn er
Maar er zijn idd ook veel ongeschikte medewerkers die rondlopen... die trots zijn als ze hun kant van de gang om 9 uur eruit hebben getrokken
Maar Lein is een goeie

Over die voedselvergiftiging, hoe weet je zo zeker dat het de soep was en niet het vleesch ?
Beterschappies
pi_63804906
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:28 schreef Bluezz het volgende:

Over die voedselvergiftiging, hoe weet je zo zeker dat het de soep was en niet het vleesch ?
Beterschappies
Antraxx had garnalen en spare-ribs
Zijn vriendin had salade en spare-ribs
Isa had vissoep en spare-ribs
Ik had toast met champignons en vlees, met een steak.

Isa is de enige die ziek werd, en ik heb haar spare-ribs ook geproefd

Eliminatie dus, denk ik
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:12:40 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_63805222
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:24 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Nee, jouw ongelimiteerde goldcard in haar portemonnee

Buurman Klus+hele stapel boomstammetjes+kettingzaag= Hell.
Gooi een moeder die ligt te slapen vanwege nachtdienst in de vergelijking en de Apocalypse is begonnen
Jat ff wat stammetjes! mijn openhaardhout is op!
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:25:32 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_63805453
het was maar een grapje hoor, ik ga wel ff bij de buren jatten ofzo
pi_63805507
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
het was maar een grapje hoor, ik ga wel ff bij de buren jatten ofzo
Voor mijn part kom je ze halen, dan kan Klus niet meer zagen
pi_63806327
Lein, ik heb toen ik jonger was (een jaar of 18) vrijwilligerswerk gedaan in het bejaardentehuis, met name activiteitenbegeleiding. En tja, in een bejaardentehuis gaan wel eens mensen dood. Pff, dat was echt heftig elke keer. Ik weet nog dat mijn moeder me toen adviseerde om er mee te stoppen, omdat ik er emotioneel gewoon nog niet klaar voor was.
Ik heb toen in ieder geval wel een diep respect ontwikkeld voor iedereen die dit (en ander soort) werk doet!!!! Hulde, driewerf hoera voor jullie dus!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_63806357
Dit is de tweede waarvan ik het jammer vindt dat ze is gegaan. Maar het is niet zo dat ik erom huil ofzo hoor, ik mis ze gewoon als ik aan t werk ben...
Tezz, ook respect voor jou dat je activiteitebegeleiding in een bejaardenhuis hebt gedaan, is ook niet makkelijk als je zo jong bent
pi_63806660
Hey allemaal hopelijk gaat alles oke met iedereen
Ff een paar dagen inet, ben een uur of wat geleden in Brabant aangekomen en blijf bij mijn vader tot maandag
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:42:41 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63806677
Hey SOL!

Leuke Sinterklaas met Milou gevierd?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63806720
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:42 schreef golfer het volgende:
Hey SOL!

Leuke Sinterklaas met Milou gevierd?
Hey lief klootviooltje

Sinterklaas hebben we vorige week zondag gevierd bij mijn vader, en dat was zoals elk jaar weer supertof!
En druk
Ik word oud
pi_63807105
SOL
Tezz dat is nogal wat op die leeftijd
De eerste paar dagen van mijn allereerste verpleeghuiswerk (PG) voelde ik me heel raar weet ik nog, ik kwam binnen als oproepkracht op mijn 23e met 2 kleine kleutertjes thuis.
Dat dit bestáát, en dat er mensen zijn die dit leuk vinden...
Vervolgens heb ik 20 jaar in verschillende PG verpl. huizen gewerkt en vind het nog steeds het allermooiste werk wat er bestaat
pi_63807588
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:55 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Antraxx had garnalen en spare-ribs
Zijn vriendin had salade en spare-ribs
Isa had vissoep en spare-ribs
Ik had toast met champignons en vlees, met een steak.

Isa is de enige die ziek werd, en ik heb haar spare-ribs ook geproefd

Eliminatie dus, denk ik
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:37:29 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63807605
Wat is PG Bluezz?

Edit: Psychiatrische geriatrie of zo?

O god, ik weet gewoon zeker dat ik daar ook beland.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63807688
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is PG Bluezz?

Edit: Psychiatrische geriatrie of zo?

O god, ik weet gewoon zeker dat ik daar ook beland.
Hier nog 1 Alzheimer is bij mij sowieso al begonnen
pi_63808046
SOL heeft het bijna goed en Dude ook wel

Het is psychogeriatrie... er zijn meestal 2 afdelingen in een VP-huis : pg en somatiek.
Gekken en Gehandicapten dus
pi_63808299
Hoi allemaal!
Na een lange afwezigheid kan ik inmiddels een beetje meepraten over zorg, want ik werd geveld door een hernia. Uit zelfbescherming had ik dan ook even geen internet, want lang zitten gaat nog niet goed.
Gelukkig gaat het nu weer goed en dat zonder operatie, tegen de verwachting van de neuroloog in.
En van de thuiszorg kwamen er alleen maar lieve dames, die echt zorgden.
Gelukkig kan ik alweer koken, vorige week mijn moeder verwend, voor alle goede zorgen.

Sterkte voor alle verdrietige en zieke mensen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63808661
Hey krakkemieke! Fijn dat je terug bent en die hernia klinkt niet tof prettig dat het nu wel weer beter gaat.

En Dude, ik ben ook doodsbang om in de PG terecht te komen...als patiënt Lijkt me vreselijk om dement te worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:55:00 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63808866
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt me vreselijk om dement te worden.
Daar merk je zelf erg weinig van tegen die tijd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_63808885
In het begin soms wel Golfer, helaas...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63808998
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:55 schreef golfer het volgende:

Daar merk je zelf erg weinig van tegen die tijd.
Dat is niet waar. Of denk je dat je van de ene op de andere dag dement bent?

Ik krijg nog steeds kippenvel als ik terug denk aan die enorm lieve dame (lerares geweest, echt een schat) die op een dag heel zacht en met tranen in haar ogen tegen me zei: "Ik heb Alzheimer hè, dokter?" De rillingen liepen me over de rug en die dame woonde dus op de PG.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63809186
En die vriend van mijn ouders die vrij jong Alzheimer kreeg en daar zo'n verdriet van had omdat hij wist hoeveel zorgen zijn familie daarom had....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63810676
Ik weet nog van de tijd dat ik vrijwilligerswerk deed dat ik echt helemaal niet graag op de 3e en 4e verdieping kwam (daar zaten de Alzaheimer patienten). Ik was daar echt nog te jong voor en had het nog nooit gezien. Er gebeurden de vreemdste dingen: oude dametjes die me het ene moment gewoon Tessa noemden en een fractie van een seconde mama. Of meneren die van die kiendopjes in hun oren duwden. Of mevrouwen die tijdens een uitstapje aan het einde van de dag volle asbakken, borrelglaasjes en bierviltjes in hun tas hadden. Maar vooral ook veel verdriet en onbegrip.

Maar weet je, wat ik vooral ook erg triest vond is dat de mensen die geen Alzheimer hadden vaak ook erg verdrietig waren. Ik kwam drie middagen in de week langs om kofie te drinken en spelletjes te doen en vaak keken ze daar naar uit en was dat hun enigste bezoekje die week.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tezz op 06-12-2008 20:31:25 ]
pi_63810929
Weet je Tezz, dat is nog het meest schrijnende...
Dat er gewoon veel te weinig tijd en mensen zijn die juist dát doen wat jij beschrijft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 06-12-2008 20:29:27 (taal) ]
pi_63810963
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:28 schreef Bluezz het volgende:
Weet je Tezz, dat is het schrijnendst van alles.
Dat er gewoon veel te weinig tijd en mensen zijn die juist dát doen wat jij beschrijft.
Ik had er nog nooit bij stil gestaan. Tot het moment dat ik de parkeerplaats op kwam fietsen en twee dametjes voor het raam naar mij zag staan zwaaien. Volgens de verpleegster stonden ze er al een kwartier......Op dat moment heb ik gezworen dat ik later wel bij mijn ouders op de koffie ga in het bejaardentehuis. Vier keer per dag als het moet.
pi_63811062
Ik hoor zulke dingen ook van een vriend die zijn tante in een verpleeghuis bezoekt. Hij woont niet in dezelfde plaats, maar komt een paar keer per week om zijn tante te helpen met eten. Het personeel denkt dat hij haar zoon is, omdat hij zovaak komt. Maar al hebben mensen 6 kinderen, soms hebben ze amper bezoek.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63811117
En hetzelfde geldt ook voor verstandelijk gehandicapten trouwens.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63811898
WB Krakkemieke
Fijn dat het inmiddels wat beter met je gaat!
pi_63811935
Hoi Mascara-klodder/SOL!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63812518
Hoe tragisch het ook is, sommige mensen in een verpleeghuis krijgen bijna nooit bezoek. Maar hoe leuk ze ook zijn als ze dement zijn, je weet nooit hoe ze vroeger waren. Als je vader/moeder een ware tiran was in je jeugd die je vreselijk mishandeld heeft, ja dan snap ik dat je niet bij ze langs gaat. Maar voor familieleden is het ook niet makkelijk als je op visite gaat bij je moeder/vader die niet meer weet wie je bent of wat je komt doen...

Ik heb met mijn ouders afgesproken dat ze niet dement worden. En als ze dement worden, komen ze te overlijden voordat ze naar een verpleeghuis moeten.
pi_63812695
Ik heb ooit een woordenwisseling met een vriend gehad over 'sommige arme mensjes krijgen nooit bezoek in het verpleeghuis!'. Hij werd er een beetje pissig om en zei dat hij zich dan persoonlijk aangevallen voelde omdat zijn moeder ook in een verpleeghuis zat en hij er nooit naartoe ging. Zijn moeder was een kutwijf toen ze nog gezond was en het was niet meer dan normaal dat als je dan 'zielig gehandicapt' wordt je ook geen bezoek krijgt. En dat zie je als personeel niet, dan zie je alleen een oud vrouwtje dat geen bezoek krijgt...

Gelukkig krijgen de meeste oudjes wel bezoek. Soms schrijnend veel bezoek. Mensen die hun partner de hele dag bezoeken in het verpleeghuis... En veel mensen vergeten domweg dat ze die week al 4x bezoek hebben gehad en dan uitroepen dat er noooooit iemand voor ze komt
pi_63812761
Mijn vader was niet dement. Maar hij was ooit vreselijk ziek, ik herkende hem amper. En toch wilde ik naar hem toe. Hij is overleden, maar ik denk toch dat ik hem zou blijven bezoeken als hij wel dement was.
Al zou hij denken dat ik mijn moeder was, of zijn moeder. Dat maakt me niet uit, ik weet dat hij in het verleden zou leven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63812910
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ooit een woordenwisseling met een vriend gehad over 'sommige arme mensjes krijgen nooit bezoek in het verpleeghuis!'. Hij werd er een beetje pissig om en zei dat hij zich dan persoonlijk aangevallen voelde omdat zijn moeder ook in een verpleeghuis zat en hij er nooit naartoe ging. Zijn moeder was een kutwijf toen ze nog gezond was en het was niet meer dan normaal dat als je dan 'zielig gehandicapt' wordt je ook geen bezoek krijgt. En dat zie je als personeel niet, dan zie je alleen een oud vrouwtje dat geen bezoek krijgt...

Gelukkig krijgen de meeste oudjes wel bezoek. Soms schrijnend veel bezoek. Mensen die hun partner de hele dag bezoeken in het verpleeghuis... En veel mensen vergeten domweg dat ze die week al 4x bezoek hebben gehad en dan uitroepen dat er noooooit iemand voor ze komt
Precies. Er zijn ALTIJD 2 kanten aan een verhaal. Zoals op een vorige stage, daar was een man die ALLEEN zijn vrouw op visite kreeg. Maar toen hij op sterven lag, kwamen alle 3 zijn zoons op stel en sprong op visite. Personeel verontwaardigd, want nu kwamen ze ineens wél. Bleek dat er 1 in Zweden, een in Amerika en een in Australië woonde... Die dus in aller ijl het vliegtuig gepakt hadden toen bleek dat die man slecht lag.
pi_63812953
Ik had het niet over bezoek, ik had het over de tijd die er is om iets te doen met de bewoners.
pi_63813005
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:06 schreef Bluezz het volgende:
Ik had het niet over bezoek, ik had het over de tijd die er is om iets te doen met de bewoners.
Welke tijd?
pi_63813096
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:09 schreef Leintjeuh het volgende:

Welke tijd?
pi_63813162
Er wordt trouwens enorm veel georganiseerd voor de mensen in een verpleeghuis, verkijk je daar niet op. Er werken aardig wat mensen die zich echt alleen met het vermaeck bezig houden. Sommige mensen hebben daar alleen gewoon geen zin in en kijken liever tv oid. En waarom ook niet. Verzorgend personeel heeft op hectische momenten (opstaan, naar bed brengen en dergelijke) geen tijd, maar dat zijn meestal ook tijdstippen dat niemand ooit ergens bezoek oid krijgt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63813220
Dat laatste in die spoiler klopt helemaal, heb ik vaak meegemaakt ja
Maar roddelen kan ook als je aan het dammen bent, of nageltjes lakken

Ik was soms best wel wat 'jaloers' op de vrijwilligers, die 'alleen' maar leuke dingen deden, terwijl wij er geen tijd voor hadden

Maar ook dat was verschillend in de verpleeghuizen.
Het draait allemaal om beleid
pi_63813239
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:50 schreef Isabeau het volgende:

Ik kende een stel waarbij de vrouw dement was (ernstig, volledig de weg kwijt) en de man niet. Manlief woonde wel bij haar in het verpleegtehuis. Mevrouw was volledig de weg kwijt, maar haar man herkende ze wel. Ze sjouwde de hele dag met haar 'kind' rond (een babypop). Ze verzorgde de pop alsof het een echt kind was. Meneer speelde alles mee. Hij was volledig bij maar speelde het hele 'spel' met de pop gewoon mee. Als dat geen echte liefde is!!!!!
pi_63813246
Het mooiste wat ik ooit hoorde van een verpleeghuis: er was een bewoner die z'n hele leven bakker was. Dus die was om 4 uur op en die wilde brood bakken. Het tehuis regelde dat hij elke morgen brood kon bakken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_63813269
En helaas maar al te vaak ook om geld
Ook altijd zo'n leuke factor.

Pffff, ik verveel me echt dood!! en het is zaterdag
pi_63813314
Maarrrrrrrrrrrr we gaan nu Creme brulee maken op deze wijze
http://www.coquinaria.nl/recepten/05.2histrecept.htm die met de limoenen en dan de moeilijke manier met die eidooiers (doorklikken in het recept) fotorep. volgt
pi_63813328
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Het mooiste wat ik ooit hoorde van een verpleeghuis: er was een bewoner die z'n hele leven bakker was. Dus die was om 4 uur op en die wilde brood bakken. Het tehuis regelde dat hij elke morgen brood kon bakken.
wat tof!! Vraag me af of dat tegenwoordig nog mogelijk is Beleid met eten is echt belachelijk! Ik wilde ooit een keer een pakje zuurkoolstamp voor een bewoner meenemen omdat ze zo graag zuurkool at, maar dat stond nooit op het menu. Mocht niet. Ik mocht geen eten van buiten meebrengen voor bewoners vanwege allerlei hygiëne regels

En Tezz, dat moet voor die man ook best zwaar zijn geweest, maar het is wel heel erg liefdevol als je dat kan opbrengen
pi_63813410
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:25 schreef Bluezz het volgende:
Maarrrrrrrrrrrr we gaan nu Creme brulee maken op deze wijze
http://www.coquinaria.nl/recepten/05.2histrecept.htm die met de limoenen en dan de moeilijke manier met die eidooiers (doorklikken in het recept) fotorep. volgt
Ziet er ingewikkeld uit! Succes (en ik kan niet tegen het consequent verkeerd spellen van een simpel woord, of is sinasappel ook goed Nederlands??)
pi_63813469
NEE! Het blijft sinaasappel
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 6 december 2008 @ 22:41:01 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_63813593
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ziet er ingewikkeld uit! Succes (en ik kan niet tegen het consequent verkeerd spellen van een simpel woord, of is sinasappel ook goed Nederlands??)
Ja maar die site is wel goed hoor
pi_63813663
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
Ja maar die site is wel goed hoor
...want die is van je zus??
pi_63813739
Isabeau: het ging er niet om dat dat brood werd gegeten, het ging erom dat die meneer om 4 uur brood kon bakken.
En ik heb het alleen maar uit de media, maar dat is wel wat veel huizen willen, zorg op maat.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')