abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 16:19:29 #176
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_64690520
quote:
Op maandag 5 januari 2009 02:32 schreef Marsyas het volgende:

[..]

Toch is het juist dat wat zij over mij hebben gedaan, zonder de inhoud van mijn txt, gewild of door onvermogen, maakt niet uit in dit geval, te lezen/begrijpen. Zo'n reactie als van Walging is typerend....
Heb jij eigenlijk zelf adhd of add??
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 17:02:01 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64692572
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:46 schreef 8. het volgende:

[..]

Zweverige dingen kunnen erg tof zijn.
Ik wil ook het ook wel eens proberen, om te zien of het helpt. Zou het me ook helpen met het verdelen van mijn energie over de dag? En ik neem aan dat je 2 keer 10 minuten bedoelt. 50% is een hoop!
Ja inderdaad 2x 10 minuten Ik wil het ook zeker proberen Ga maar eens een meditatieboek bestellen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 5 januari 2009 @ 17:09:26 #178
185631 Guncta
En un momento dado
pi_64692869
Succes. Focussen is nou niet 1 van de sterkste kanten van ADHD.
Niet dat je dat vol doet met mediteren, meer in het begin.
Alleen knallen bij mij dan al allemaal ideeën door mijn hoofd. Creatieve dingen, of dingen die ik vergeten ben te doen.

ik zou daarom niet meteen een boek bestellen, op internet is er genoeg te vinden over mediteren, en hoe te beginnen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  maandag 5 januari 2009 @ 17:21:34 #179
231196 Marsyas
Bipolarized : Boo ! 2U2
pi_64693382
quote:
Op maandag 5 januari 2009 07:35 schreef Walging het volgende:

[..]

Gast, ik snap niet eens wat je zegt.
Leer normaal een bericht opstellen en ik zal eens serieus overwegen me te verdiepen in jouw mening.

Tot die tijd:
Normaal? Moi?
en ja, ook Adhd(o.a.)
Kapitalisme. De financiële übermensch ?
2 question, or not 2 question ? That is the answer.
Bipolarize ! All sane people do...2 see more than 1...
Ecology first, economy later, when we can afford it.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:00:39 #180
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_64710482
Heb het topic even snel door gescanned helft gezien helft vergeten... Wel grappig weet sinds een half jaar dat ik ADHD heb met de ritalin gaat het vrij aardig tenzei ik het vergeet of per ongeluk dubbel inneem... heb speciaal een dagendoos gekocht om de pilletjes in te doen zodat ik ze niet kan vergeten of dubbel kan nemen maar vergeet meestal de doos te vullen of heb er het geduld niet voor... Soms is ADHD handig als iets af moet maar vaak ook zeer lastig als je in bed drie klussen ligt te bedenken terwijl je er heel vroeg uit moet.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik nu weet dat ik het heb aan de andere kant wordt het leven er ook niet makkelijker op. Als ik het eerder had geweten had ik veel minder drugs hoeven gebruiken. mja aan de andere kant hoeveel verschil zit er tussen ritalin en qua gezondheid en een dosis speed. Voordeel is dat de ritalin nooit op is en dat de juiste dosis wordt toegedient nadeel is dat de rush die vroeger van de drugs kwam nu vaag aanwezig is waardoor het idee ontstaat dat ik voor een derde aan de drugs ben. Mja...
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
pi_64711922
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef Guncta het volgende:
Het irritantste van hyper zijn is dat je eigen stem in je hoofd dan ook zo super snel gaat.
Kan hem soms amper volgen..
Mijn tong is heel vaak te langzaam... Gelukkig heb ik een andere methode om me te uiten waar deze snelheidsbeperking geen belemmering vormt: muziek
pi_64717271
Ik droomde vannacht dat ik knallende ruzie had met Marsyas.
pi_64717650
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:33 schreef Underverse het volgende:

[..]

Mijn tong is heel vaak te langzaam... Gelukkig heb ik een andere methode om me te uiten waar deze snelheidsbeperking geen belemmering vormt: muziek
Ah wat doe je met muziek? Componeer je ook?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:19:56 #184
231196 Marsyas
pi_64721970
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 06:08 schreef 8. het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik knallende ruzie had met Marsyas.
In het echt zijn daar gelukkig/helaas 2 ongedurige mannetjes voor nodig.. Drelam on...
pi_64723190
Wat valt werk enorm tegen zeg.
Heb ook geen zin in Ritalin, heb het 2 weken niet gehad en zie er tegenop om weer mee te beginnen.
Gelukkig morgen weer vrij.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_64724848
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:19 schreef Marsyas het volgende:

[..]

In het echt zijn daar gelukkig/helaas 2 ongedurige mannetjes voor nodig.. Drelam on...
Huh ?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:42:58 #187
231196 Marsyas
pi_64726710
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:43 schreef 8. het volgende:

[..]

Huh ?
kwestie van aftrekken..Je komt er 1 tekort, voor knallende ruzie zijn er immers 2 nodig..
Ik discussieer liever..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:55:58 #188
185631 Guncta
En un momento dado
pi_64732119
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:42 schreef Marsyas het volgende:

[..]

kwestie van aftrekken..Je komt er 1 tekort, voor knallende ruzie zijn er immers 2 nodig..
Ik discussieer liever..
Bij mij hebben ze het er vaak over dat ik een discussie heb, terwijl ik dat nooit zo ervaar.

Soms wil ik wel eens een ander standpunt innemen, of is mijn vraagstelling wat uitlokkend, maar dat is bewust. Wil graag een snel (!), helder en duidelijk antwoord. Geen euhms. Wat al helemaal irritant is dat iemand zich eerst 3 zinnen gaat indekken, vooral als het over politieke dingen gaat. Mijn moeder begint altijd met praten, zonder te weten wat ze wil zeggen. Super irritant als je ergens mee bezig bent, terwijl ik er zelf ook vaak genoeg meteen wat uitgooi.

Zijn jullie ook zo soms zo super impulsief tijdens het autorijden?
Sommigen staan echt doodangsten uit als ik aan het autorjden ben, rijd daarom ook liever zelf geen auto. Constant op moeten letten en niet lekker kunnen dagdromen en om je heen kijken.

Heb soms echt dat ik wakker schrik, doordat ik onbewust het bord van de afslag lees en er achter kom dat ik die afslag moet hebben. Denk dan nooit aan remmen, laat staan aan in mijn spiegels kijken. Ik MOET dan die afslag hebben, is mijn eerst gedachte. Beter gezegd, dat is mijn gedachte niet, mijn stuur is dan al om.

Dus stuur meteen vol naar rechts en dan pas kijken hoe hard ik wel niet moet remmen om de bocht niet uit te vliegen. Had dat laatst met een auto vol Ikea-spullen. Goede kwaliteit, die dingen kunnen verdacht veel hebben..
pi_64735036
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:45 schreef 8. het volgende:

[..]

Ah wat doe je met muziek? Componeer je ook?
Ik speel piano zonder ooit les te hebben gehad... Dus alles word toon voor toon gecomponeerd... Eigen muziek en dat van andere artiesten (niet klassiek)...
pi_64749944
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef Underverse het volgende:

[..]

Ik speel piano zonder ooit les te hebben gehad... Dus alles word toon voor toon gecomponeerd... Eigen muziek en dat van andere artiesten (niet klassiek)...
Tof zeg. ADD'ers zijn vaak ook autodidactischer dan de gemiddelde mens. Zelf componeer ik ook, vooral voor piano en strijkwerk en ik speel piano.
Behalve Yann Tiersen luister ik niet echt zoveel pianomuziek. Vooral rock/indie en wat Beethoven en Mahler.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:46:10 #191
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_64750235
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef 8. het volgende:

[..]

Tof zeg. ADD'ers zijn vaak ook autodidactischer dan de gemiddelde mens. Zelf componeer ik ook, vooral voor piano en strijkwerk en ik speel piano.
Behalve Yann Tiersen luister ik niet echt zoveel pianomuziek. Vooral rock/indie en wat Beethoven en Mahler.
WoW ik kom niet verder als blokfluit (vroeger dan) wilde altijd gitaar leren spelen maar had er het geduld niet voor. Ook drummen ging niet omdat ik zenuwachtig werd van de handeling tijdens het drummen dacht er teveel over na :s dus dan raakten mn armen in de knoop.
Help Geert Wilders de vrijheid van het debat te behouden steun hem door een klein bedrag te storten op Bankrekeningnr: 67.04.72.344 t.n.v. Stichting Vrienden van de PVV te Den Haag
pi_64771013
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef weert-gilders het volgende:

[..]

WoW ik kom niet verder als blokfluit (vroeger dan) wilde altijd gitaar leren spelen maar had er het geduld niet voor. Ook drummen ging niet omdat ik zenuwachtig werd van de handeling tijdens het drummen dacht er teveel over na :s dus dan raakten mn armen in de knoop.
Ja, het vraagt veel motivatie en discipline. Dat is ook mijn probleem geweest met het leren van piano spelen, maar ik vond dat instrument gewoon zo geweldig dat ik gewoon bleef spelen. Voorheen had ik een keyboard en dat vond ik na een maand al niet meer interessant, omdat ik het een nepinstrument vond. Daar ging de motivatie.
En wat componeren betreft, mja, als je daar gewoon goed in bent is het ook leuk en interessant en kun je er niet mee ophouden. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om eens wat minder te componeren, omdat het eigenlijk het gevolg is van "te veel nadenken", waar ik doodziek van word, maar ik blijf gewoon bezig. Dus, tsja.
Maar ja, wie niet muzikaal is, heeft vast wel andere talenten. Blokfluit vind ik overigens wel een erg droog instrument .
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:03:34 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64771209
hooooooooooooooooi.

Men, studie viel tegen. Gisteren begonnen, vandaag en morgen vrij

De drukte in mn hoofd is nog steeds op minimaal niveau gelukkig
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 15:13:15 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64771630
Ik ben ook muzikaal maar doe er te weinig mee

kan goed zingen en had er best verder mee kunnen komen als ik die moeite had genomen. Maar ik haak dan te snel af piano en gitaar heb ik ook mezelf aangeleerd maar ook dan haak ik weer af. Heb gewoon niet zoveel geduld voor dit soort zaken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_64772274
Jammer . Het is volgens mij echt de moeite waard. Volgens mij zijn er ook best veel mensen muzikaal zonder het zelf door te hebben.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:42:19 #196
185631 Guncta
En un momento dado
pi_64773047
Geduld valt ondertussen wel mee. Al heb ik wel geleerd dat je vooral moet doen waar je goed in bent. Je kan wel zoveel mogelijk dingen gemiddeld willen doen, maar beter is om juist de dingen te doen waar je goed in bent. Zo vies cliché.

Geduld heb ik weer niet vaak met school en werk. Ik zie te snel in mijn hoofd het eindresultaat en dat werkt soms erg demotiverend, daar moet ik echt wat mee gaan doen. Gemiddeld is dan wel acceptabel.

Vandaag weer voor de zoveelste keer gehoord dat mensen niet verwachten dat ik ADHD heb. Paar vrienden lagen dubbel, omdat het de zoveelste keer was en die me ondertussen ook wel van de andere kant kennen.
Weet het vaak goed te sturen, door mensen zoals mij dachten ze vroeger daarom ook dat je er wel over heen groeide.. Daarom blijf ik ook geloven in het beste medicijn, de ruimte hebben om vaak genoeg op je bek te gaan. Dan leer je wel waarom het belangrijk is om te kunnen 'fietsen'.

Heel veel mensen worden erg rustig van mij, al heb ik soms van die momenten dat ze me wel kunnen schieten. Schijn nogal een rauwe en rustige stem te hebben. Maar door de woorden te tellen per minuut ben je er in no time achter wanneer ik mijn hyperigheid probeer te onderdrukken.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:12:35 #197
231196 Marsyas
pi_64784568
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:55 schreef Guncta het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze het er vaak over dat ik een discussie heb, te--80CTrwijl ik dat nooit zo ervaar.

Soms wil ik wel eens een ander standpunt innemen, of is mijn vraagstelling wat uitlokkend, maar dat is bewust. Wil graag een snel (!), helder en duidelijk antwoord. Geen euhms. IF.--.

H08
Veeleisend..
pi_64820912
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:59 schreef 8. het volgende:

[..]

Ja, het vraagt veel motivatie en discipline. Dat is ook mijn probleem geweest met het leren van piano spelen, maar ik vond dat instrument gewoon zo geweldig dat ik gewoon bleef spelen. Voorheen had ik een keyboard en dat vond ik na een maand al niet meer interessant, omdat ik het een nepinstrument vond. Daar ging de motivatie.
En wat componeren betreft, mja, als je daar gewoon goed in bent is het ook leuk en interessant en kun je er niet mee ophouden. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om eens wat minder te componeren, omdat het eigenlijk het gevolg is van "te veel nadenken", waar ik doodziek van word, maar ik blijf gewoon bezig. Dus, tsja.
Maar ja, wie niet muzikaal is, heeft vast wel andere talenten. Blokfluit vind ik overigens wel een erg droog instrument .
Ja dat is het leuke.. De meeste pianisten oefenen zo'n twee uurtjes per sessie.. Toen ik vertelde hoeveel uur ik het uithoud per sessie vielen het mondje van de pianohandelaar toch wel open..

Maar die blokfluit.. Die kan je zo nat maken als je wilt hoor .. Gewoon met consumptie blazen.. Dan is ie niet zo droog meer..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 18:53:18 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:52:37 #199
240657 weert-gilders
Verdeel en heers
pi_64832060
Maar even wat anders... Hoe doen jullie dat met stil zitten tijdens bijvoorbeeld een sollicitatie?
pi_64917147
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja inderdaad 2x 10 minuten Ik wil het ook zeker proberen Ga maar eens een meditatieboek bestellen
En al enige actie ondernomen?

Ben zelf begonnen in het boek "Mediteren voor dummies".
Ik wilde volledig van de medicijnen af zijn. Dat was ik al min of meer en gebruikte het alleen op momenten dat ik echt veel moest studeren, maar zelfs op die momenten werkten de medicijnen vaak maar erg twijfelachtig.
Daarentegen vond ik mezelf zeer weinig vooruitgang boeken op de ADD klachten (met of zonder medicatie) en ging mijn studie ook weer minder nu ik weer gestopt was met medicijnen. Daarom moest het echt maar eens over een andere boeg en ben ik hiermee begonnen.

Super begrijpelijk boek, met veel diepgang tot oude Oosterse wijsheid en heldere duidelijke uitleg. Echt een zeer compleet boek met alle ins en outs.

En of het werkt? Ja beetje te vroeg om te zeggen, maar tot nu toe ben ik er zeer positief over. Het kost niet veel tijd op een dag en je voelt je direct na oefeningen wel zeer rustig en zeer ontspannen.
Heerlijk is dat, even niet de drang hebben om iets te doen of gelijk naar de computer te grijpen om maar weer doelloos te gaan internetten.

En waarom zou je het niet doen, het klinkt misschien beetje saai en alsof het 10 verloren minuten zijn dat stilzitten in niks doen. Ik denk dat de meeste hier vaak uren achter elkaar doelloos aan het internetten zijn en daarbij perfect kunnen stilzitten en achteraf een gevoel hebben alsof je geen reet hebt uitgevoerd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')