Het ligt er natuurlijk ook aan om wat voor sollicitatie het gaat.
Ik kan me zo bepaalde sollicitaties voorstellen waarbij je misschien een betere indruk achter laat als je staat.
Voor kantoorwerk gaat dat wat lastiger.

Ik kan me wel een kwartiertje inhouden, ook als ik zenuwachtig ben.Komt er daarna alleen dubbel zo erg weer uit.

Stress-situaties leveren bij mij bijna altijd rust op (dopamine of adrenaline-aanmaak?), zoals een sollicitatie voor een baan die ik echt wil.
Zocht ze vroeger vaak ook op (handen achter de rug redelijk druk kruispunt over fietsen bijvoorbeeld).
Thuis oefenen is voor mij een dom gevoel en niet meetbaar, maar misschien dat het bij jou werkt?
Wen er aan hoe je gaat zitten, rechtop, handen naast je lichaam, of hoe je ook maar wilt zitten.
Het voelt altijd zo raar (iig bij mij, zelfde idee als vingers kruisen tot een bol en dan elke vinger van 1 hand 1 plaats opschuiven,z o'n gevoel), maar probeer in je achterhoofd te houden dat het normaal overkomt.
Je band met de toekomstige opdrachtgever is veel belangrijker. Focus je daar gewoon meer op. Zorg voor een connectie, en dan niet geforceerd. Desnoods ga je spiegelen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.