quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:35 schreef Tinkepink het volgende:[..]

Ben ik mevrouw besparing?

Waar kan je op besparen dan?
Reiskosten: ov
Kleding: nieuw = niet nodig en overbodige kleding verkopen
Boeken: kopieren, lenen of downloaden
UItgaan ed: niet
Eten en drinken: met je ouders meeeten (je woont toch thuis?) . Nooit iets halen als je onderweg bent maar meenemen van thuis. Doe je toch boodschappen: haal alleen wat echt nodg is en let op de aanbiedingen.
Cadeautjes: recyclen of gewoon goedkopere cadeautjes halen
Andere tips voor energiebesparing, besparen op verzekeringen ed heb je nog niet nodig, toch?
Ja ik reis nooit meer in het weekend, dan rij ik mee in de auto bij papa. Ik zou eigenlijk 2 fietsen moeten kopen maar dat is ook weer duur aangezien ik ook OV heb. Dat zou alleen tijd besparen. En nachtbus!! a 3,50, maar ik ga een nachtbus strippenkaart kopen wss dat scheelt

Ik heb inderdaad redelijk heel heel veel kleding, waarvan 5% echt goed zit en mooi staat. De rest wordt dus verkocht. Net als 2 overbodige mp3 spelers waarvan ik niet begreep hoe ze werkte en uiteindelijk maar een nieuwe heb gekocht. En 2 (nieuwe) reserve telefoons is ook niet nodig die gaan ook weg!
Boeken die ik tijdelijk nodig heb leen ik inderdaad, andere boeken heeft mijn vader 2ehands gekocht, andere heb ik zelf via bol.com of marktplaats 2ehands gekocht maar moet er nog een aantal dubbele/verkeerde druk verkopen.
Uitgaan doe ik inderdaad niet meer.. Toch zonde van m'n geld. Ik kan wel op maandag gaan dan is alles een euro en wijn 1.50 en heb ik OV! (Voor een keertje dan..)
Ja klopt ik woon thuis, ik eet ± 2 dagen met vriendje (wok to go a 7 euro, meestal max 8 euro p.p.) en ±2 dagen onderweg. Ik heb een tube fred en ed gekocht, een zak brood en ik besmeer heerlijk verse broodjes ter plekke zodat ik het avond eten uitstel.

Cadeau 1 voor vriendje had ik met de hema 25% korting gehaald, het andere cadeau via internet bij een abo voor 20% van de gewone prijs. Voor kerst ga ik kijken bij de 99 cent winkel

O en m'n xbox gaat toch maar weg, ook al vind ik m'n broertje nog zo aardig ik heb er niets aan als ik er nooit op speel.. Of ruim 70 euro verlies maar wel maximaal 130 euro weer contant gok ik. Of 200 euro aan iets uit hebben gegeven en er nooit wat mee doen!
De rest heb ik nog (niet) nodig. O wel is het handig heel zorgvuldig aangifte te doen van fietssleutels die kwijt zijn zodat je niet 700 euro verzekeringsgeld mis loopt. Tip!!