quote:
Op dinsdag 2 december 2008 21:33 schreef nachtdier2 het volgende:Verkocht op ebay.de dus volgens mij moet ik daar zijn. Maar 100% zeker ben ik niet helaas en dan nog. Waar in Duitsland? Kan ik een willekeurige stad uitkiezen?
Lastig geloof ik...linkjes openen en lezen...
"Op contractueel vlak heb je als consument de keuze tussen twee mogelijkheden: ofwel stap je naar een Belgische [in dit geval Nederlandse] rechtbank, ofwel stap je naar een rechtbank van de Staat waar de andere partij gevestigd is. Daartoe moet de medecontractant zijn beroeps- of handelsactiviteit echter uitoefenen in of richten op het land waar jij woonachtig bent. Concreet: indien de overeenkomst wordt gesloten op een interactieve website, die toegankelijk is vanuit jouw land van verblijf, dan kun je van die optie gebruik maken. Dankzij die beschermingsregel kun je desnoods een vordering instellen bij een Belgische [Nederlandse] rechtbank."
Oftewel, B verkoopt het aan jou in Nederland...dus kan je naar de Nederlandse rechter.
I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...