Maar dan heb je dus ook meteen een motief voor de moorden.quote:Op maandag 15 december 2008 21:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over het verbergen van een zwangerschap. Verstoting is overigens ook nog een mogelijkheid (Jehovah's Getuigen, vrijgemaakt gereformeerd e.d.).
We wéten helemaal niet of er sprake is van moord. En ook niet wat het motief is. Ik haal alleen maar voorbeelden aan om aan te geven dat vrouwen die hun zwangerschap verbergen niet per se gestoord zijn, zoals eerder door jou werd beweerd.quote:Op maandag 15 december 2008 23:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus ook meteen een motief voor de moorden.
Oh, maar dat haal je nu uit zijn verband.quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We wéten helemaal niet of er sprake is van moord. En ook niet wat het motief is. Ik haal alleen maar voorbeelden aan om aan te geven dat vrouwen die hun zwangerschap verbergen niet per se gestoord zijn, zoals eerder door jou werd beweerd.
Dat kunnen toch twee losse dingen zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:42 schreef Gia het volgende:
Oh, maar dat haal je nu uit zijn verband.
Ik had het erover dat je dit niet op een postnatale depressie kunt gooien als je eerst al voor al je vrienden, buren enz... je zwangerschap verborgen houdt.
Oh, dus als je je zwangerschap verborgen hebt gehouden, heb je geen recht meer op een postnatale depressie?quote:Als je niet wilt dat iemand weet dat je zwanger bent en je doodt vervolgens je kind, of je laat het sterven, dan kun je dat niet nog eens op een postnatale depressie gooien.
Dat kan het zijn ja. Wat is je punt?quote:Verder is een streng gezin, gelovig gezin eerder zelfs een motief om je van dat kind te ontdoen.
Dit is wat je zegt. Je zegt dat ze niet spoorde omdat ze haar zwangerschap geheim hield. Ik betwist vervolgens dat het geheim houden van een zwangerschap per definitie iets met gestoordheid te maken heeft, aangezien hier legitieme redenen voor te verzinnen zijn.quote:Op maandag 15 december 2008 17:51 schreef Gia het volgende:
En een postnatale depressie lijkt me sterk, aangezien ze al tijdens de zwangerschap(pen) niet spoorde. Ze hield dat namelijk geheim.
Jij hebt het in eerste instantie over de mogelijkheid van een postnatale depressie. Ik vind dit onzin, omdat er schijnbaar meer aan de hand is, gezien het feit dat ze de zwangerschap ook al geheim hield. Mogelijk tot twee keer toe.quote:Op dinsdag 16 december 2008 07:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit is wat je zegt. Je zegt dat ze niet spoorde omdat ze haar zwangerschap geheim hield. Ik betwist vervolgens dat het geheim houden van een zwangerschap per definitie iets met gestoordheid te maken heeft, aangezien hier legitieme redenen voor te verzinnen zijn.
De link met een postnatale depressie ontbreekt verder volledig en zit alleen in jouw hoofd.
Het enige dat ik beweer, is dat dit twee losstaande zaken kúnnen zijn. Dat hoeft niet; het is zelfs onwaarschijnlijk, maar het kan wel. Ik waarschuw enkel tegen overhaast oordelen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:25 schreef Gia het volgende:
Jij hebt het in eerste instantie over de mogelijkheid van een postnatale depressie. Ik vind dit onzin, omdat er schijnbaar meer aan de hand is, gezien het feit dat ze de zwangerschap ook al geheim hield. Mogelijk tot twee keer toe.
Beide kunnen aanleiding zijn tot infanticide. Welke van de twee waarschijnlijker is of meer voorkomt, weet ik niet.quote:Als er dan een streng milieu aan ten grondslag ligt, kan dit eerder een motief zijn om die kinderen te doden, dan een postnatale depressie.
Als je zoiets zegt, ben je wel erg naïef.quote:Aan de foto's te zien op haar hyves leek ze me ook niet bepaald een depressief typje, eigenlijk.
Ik ken haar niet en ik verdedig haar niet. Ik plaats enkel vraagtekens bij de conclusies die getrokken worden en de oordelen die geveld worden zonder de feiten te kennen.quote:Maar goed, ik krijg een beetje het gevoel dat jij haar kent en daarom verdedigt.
Ik denk dat niemand vol lof is over een moeder die haar kinderen doodt.quote:Ik heb geen goed woord over voor een moeder die haar kinderen doodt, om welke reden dan ook.
Nou, dát gaat in elk geval niet gebeuren. Als ze psychotisch is, hoop ik dat ze hulp en goede medicatie krijgt en ik hoop ook dat ze in dat geval een manier vindt om te leven met wat ze heeft gedaan. Want als je in een psychose verkeert, weet je niet wat je doet. Dat besef komt pas later.quote:Als dit door psychotisch gedrag komt, dan hoop ik dat ze haar baarmoeder verwijderen of haar nooit meer bij een man in de buurt laten komen.
Dan stel ik voor dat je even de House aflevering "Forever" kjikt. (Seizoen 2, afl. 22).quote:Op dinsdag 16 december 2008 08:25 schreef Gia het volgende:
Ik heb geen goed woord over voor een moeder die haar kinderen doodt, om welke reden dan ook.
OMFG !!quote:DOETINCHEM - De politie onderzoekt of het DNA van de baby die op zondag 29 januari 2006 door kinderen in het ijs van de Doetinchemse Kapperskolk is gevonden, overeenkomt met dat van een 23-jarige Enschedese Marike H. Uit het DNA van de vrouw blijkt dat zij de biologische moeder is van de dode baby die 1 december werd gevonden in Enschede.
1 eigenlijk...quote:
Nou ja, baby lijkjes worden nu ook weer niet dagelijks gevonden. En 3 in 1 gemeente in 2 jaar tijd is toch wel redelijk toevallig. Dus ik zou zeggen dat er een grote kans is dat ze wel met elkaar te maken hebben maar zekerheid is er zeker niet nee.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:50 schreef Skv het volgende:
Wat een onzin, ze onderzoeken het alleen omdat ze daar geen moeder bij konden vinden. Grote kans dat het hier niks mee te maken heeft.
Doetinchem is niet Enschede?quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, baby lijkjes worden nu ook weer niet dagelijks gevonden. En 3 in 1 gemeente in 2 jaar tijd is toch wel redelijk toevallig. Dus ik zou zeggen dat er een grote kans is dat ze wel met elkaar te maken hebben maar zekerheid is er zeker niet nee.
... twente ...quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Doetinchem is niet Enschede?
Zelfs dat niet ...quote:
Doetinchem ligt echt een pleuriseind van Enschede vandaan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe dan ook, er worden erg weinig babylijkjes gevonden. 3 in 2 jaar in een overzichtelijk gebied () vind ik toch wel toevallig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |