abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 23:13:29 #176
3542 Gia
User under construction
pi_64045102
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over het verbergen van een zwangerschap. Verstoting is overigens ook nog een mogelijkheid (Jehovah's Getuigen, vrijgemaakt gereformeerd e.d.).
Maar dan heb je dus ook meteen een motief voor de moorden.
pi_64048954
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus ook meteen een motief voor de moorden.
We wéten helemaal niet of er sprake is van moord. En ook niet wat het motief is. Ik haal alleen maar voorbeelden aan om aan te geven dat vrouwen die hun zwangerschap verbergen niet per se gestoord zijn, zoals eerder door jou werd beweerd.
  dinsdag 16 december 2008 @ 07:42:16 #178
3542 Gia
User under construction
pi_64049091
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 07:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

We wéten helemaal niet of er sprake is van moord. En ook niet wat het motief is. Ik haal alleen maar voorbeelden aan om aan te geven dat vrouwen die hun zwangerschap verbergen niet per se gestoord zijn, zoals eerder door jou werd beweerd.
Oh, maar dat haal je nu uit zijn verband.
Ik had het erover dat je dit niet op een postnatale depressie kunt gooien als je eerst al voor al je vrienden, buren enz... je zwangerschap verborgen houdt.

Als je niet wilt dat iemand weet dat je zwanger bent en je doodt vervolgens je kind, of je laat het sterven, dan kun je dat niet nog eens op een postnatale depressie gooien.

Verder is een streng gezin, gelovig gezin eerder zelfs een motief om je van dat kind te ontdoen.
pi_64049111
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 07:42 schreef Gia het volgende:
Oh, maar dat haal je nu uit zijn verband.
Ik had het erover dat je dit niet op een postnatale depressie kunt gooien als je eerst al voor al je vrienden, buren enz... je zwangerschap verborgen houdt.
Dat kunnen toch twee losse dingen zijn? Een postnatale depressie kan iedereen overkomen namelijk.
quote:
Als je niet wilt dat iemand weet dat je zwanger bent en je doodt vervolgens je kind, of je laat het sterven, dan kun je dat niet nog eens op een postnatale depressie gooien.
Oh, dus als je je zwangerschap verborgen hebt gehouden, heb je geen recht meer op een postnatale depressie?
quote:
Verder is een streng gezin, gelovig gezin eerder zelfs een motief om je van dat kind te ontdoen.
Dat kan het zijn ja. Wat is je punt?
pi_64049124
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:51 schreef Gia het volgende:
En een postnatale depressie lijkt me sterk, aangezien ze al tijdens de zwangerschap(pen) niet spoorde. Ze hield dat namelijk geheim.
Dit is wat je zegt. Je zegt dat ze niet spoorde omdat ze haar zwangerschap geheim hield. Ik betwist vervolgens dat het geheim houden van een zwangerschap per definitie iets met gestoordheid te maken heeft, aangezien hier legitieme redenen voor te verzinnen zijn.

De link met een postnatale depressie ontbreekt verder volledig en zit alleen in jouw hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 16-12-2008 07:55:31 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:25:39 #181
3542 Gia
User under construction
pi_64049310
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 07:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dit is wat je zegt. Je zegt dat ze niet spoorde omdat ze haar zwangerschap geheim hield. Ik betwist vervolgens dat het geheim houden van een zwangerschap per definitie iets met gestoordheid te maken heeft, aangezien hier legitieme redenen voor te verzinnen zijn.

De link met een postnatale depressie ontbreekt verder volledig en zit alleen in jouw hoofd.
Jij hebt het in eerste instantie over de mogelijkheid van een postnatale depressie. Ik vind dit onzin, omdat er schijnbaar meer aan de hand is, gezien het feit dat ze de zwangerschap ook al geheim hield. Mogelijk tot twee keer toe.
Als er dan een streng milieu aan ten grondslag ligt, kan dit eerder een motief zijn om die kinderen te doden, dan een postnatale depressie.

Aan de foto's te zien op haar hyves leek ze me ook niet bepaald een depressief typje, eigenlijk.

Maar goed, ik krijg een beetje het gevoel dat jij haar kent en daarom verdedigt.

Ik heb geen goed woord over voor een moeder die haar kinderen doodt, om welke reden dan ook.
Als dit door psychotisch gedrag komt, dan hoop ik dat ze haar baarmoeder verwijderen of haar nooit meer bij een man in de buurt laten komen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:50:21 #182
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64049533
zwangerschapspsychose
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64049650
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:25 schreef Gia het volgende:
Jij hebt het in eerste instantie over de mogelijkheid van een postnatale depressie. Ik vind dit onzin, omdat er schijnbaar meer aan de hand is, gezien het feit dat ze de zwangerschap ook al geheim hield. Mogelijk tot twee keer toe.
Het enige dat ik beweer, is dat dit twee losstaande zaken kúnnen zijn. Dat hoeft niet; het is zelfs onwaarschijnlijk, maar het kan wel. Ik waarschuw enkel tegen overhaast oordelen.
quote:
Als er dan een streng milieu aan ten grondslag ligt, kan dit eerder een motief zijn om die kinderen te doden, dan een postnatale depressie.
Beide kunnen aanleiding zijn tot infanticide. Welke van de twee waarschijnlijker is of meer voorkomt, weet ik niet.
quote:
Aan de foto's te zien op haar hyves leek ze me ook niet bepaald een depressief typje, eigenlijk.
Als je zoiets zegt, ben je wel erg naïef. Ten eerste kun je niet aan iemand zien of hij/zij depressief is en ten tweede doet een postnatale depressie zich voor nadat je bevallen bent en hoef je daarvoor niet een 'depressief typje' te zijn.
quote:
Maar goed, ik krijg een beetje het gevoel dat jij haar kent en daarom verdedigt.
Ik ken haar niet en ik verdedig haar niet. Ik plaats enkel vraagtekens bij de conclusies die getrokken worden en de oordelen die geveld worden zonder de feiten te kennen.
quote:
Ik heb geen goed woord over voor een moeder die haar kinderen doodt, om welke reden dan ook.
Ik denk dat niemand vol lof is over een moeder die haar kinderen doodt.
quote:
Als dit door psychotisch gedrag komt, dan hoop ik dat ze haar baarmoeder verwijderen of haar nooit meer bij een man in de buurt laten komen.
Nou, dát gaat in elk geval niet gebeuren. Als ze psychotisch is, hoop ik dat ze hulp en goede medicatie krijgt en ik hoop ook dat ze in dat geval een manier vindt om te leven met wat ze heeft gedaan. Want als je in een psychose verkeert, weet je niet wat je doet. Dat besef komt pas later.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:05:46 #184
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64049735
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:25 schreef Gia het volgende:
Dan stel ik voor dat je even de House aflevering "Forever" kjikt. (Seizoen 2, afl. 22).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_64049835
Ik kan me ook wel omstandigheden indenken waarin infanticide geoorloofd is. Wat als je kind ondraaglijk lijdt en je woont in een land waar euthanasie / versterving onbespreekbaar is?

Bij primitieve stammen worden zeer zwakke / gehandicapte kinderen soms ook gedood. Kwestie van overleven in dat geval.

Maar dat is weer een heel andere kwestie.
pi_64070105
quote:
DOETINCHEM - De politie onderzoekt of het DNA van de baby die op zondag 29 januari 2006 door kinderen in het ijs van de Doetinchemse Kapperskolk is gevonden, overeenkomt met dat van een 23-jarige Enschedese Marike H. Uit het DNA van de vrouw blijkt dat zij de biologische moeder is van de dode baby die 1 december werd gevonden in Enschede.
OMFG !!
pi_64070153
Wat?

Jeetje. Het verhaal wordt steeds schokkender....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 21:37:13 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64070311
Dat zou dan Baby nummer 3 zijn?
pi_64070351
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat zou dan Baby nummer 3 zijn?
1 eigenlijk...

Dan vraag ik me ook af wat er in de 2 jaar ertussen gebeurd is. Misschien nog meer baby's...
pi_64070901
Wat een onzin, ze onderzoeken het alleen omdat ze daar geen moeder bij konden vinden. Grote kans dat het hier niks mee te maken heeft.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 21:52:21 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64070957
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:50 schreef Skv het volgende:
Wat een onzin, ze onderzoeken het alleen omdat ze daar geen moeder bij konden vinden. Grote kans dat het hier niks mee te maken heeft.
Nou ja, baby lijkjes worden nu ook weer niet dagelijks gevonden. En 3 in 1 gemeente in 2 jaar tijd is toch wel redelijk toevallig. Dus ik zou zeggen dat er een grote kans is dat ze wel met elkaar te maken hebben maar zekerheid is er zeker niet nee.
pi_64070982
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja, baby lijkjes worden nu ook weer niet dagelijks gevonden. En 3 in 1 gemeente in 2 jaar tijd is toch wel redelijk toevallig. Dus ik zou zeggen dat er een grote kans is dat ze wel met elkaar te maken hebben maar zekerheid is er zeker niet nee.
Doetinchem is niet Enschede?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 21:53:50 #193
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64071021
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Doetinchem is niet Enschede?
... twente ...
pi_64072736
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
... twente ...
Zelfs dat niet ...
... not even close
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 22:36:49 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64072770
tuuk. Alles ten oosten van apeldoorn is twente. Period.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 22:37:47 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64072806
Hoe dan ook, er worden erg weinig babylijkjes gevonden. 3 in 2 jaar in een overzichtelijk gebied ( ) vind ik toch wel toevallig.
pi_64073022
Ach nou ze toch bezig zijn met testen .... why not 't zou me niets verbazen, maar ze heeft baby no:2 toch ook zelf aangewezen, denk dat ze dan een mogelijke baby no:3 ook wel zou op zou biechten.
Mama van Isa en Ties
pi_64073494
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe dan ook, er worden erg weinig babylijkjes gevonden. 3 in 2 jaar in een overzichtelijk gebied ( ) vind ik toch wel toevallig.
Doetinchem ligt echt een pleuriseind van Enschede vandaan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 17 december 2008 @ 08:50:32 #199
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64079158
Misschien heeft ze in Doetinchem gewoont ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64079818
Ben eens benieuwd. Vandaag is het woensdag, ze zeiden dat er dan nog extra informatie naar buiten komt van DNA-tests.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')