abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:20:57 #1
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63698828
Ben ik de enige die de plaatsnamen op het volgende plaatje van het spel nogal opvallend vind, en vooral de ligging ervan? Zit er naar te kijken en had echt zoiets van: HE?! En nee, dit is niet gefotoshopt, dit is rechtstreeks van de Sega site gelinkt

[ Bericht 0% gewijzigd door Mea op 02-12-2008 16:23:03 (typo) ]
Quod scripsi, scripsi
pi_63698986
Meppel
pi_63698989
Tsja, dat interesseert die Japanners toch niks, zolang het er maar heel erg op lijkt

Het is gewoon heel erg geinspireerd op het westen, maar niet eh, letterlijk overgenomen
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:27:46 #4
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63699045
Ja, de Japanners houden kennelijk erg van Nederland, zijn ook al jaren foto's aan het maken geweest hiervoor natuurlijk Ze wisten alleen niet meer waar wat lag, dat kun je niet opmaken uit een foto natuurlijk
Quod scripsi, scripsi
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:21:39 #5
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_63703895
De nl namen zaten al in de Jap versie
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_63703988

Niet eens opgevallen. Geweldig!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_63704518
hahaha zat in het begin ook te kijken van wtf
Maar vind het wel geinig
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  woensdag 3 december 2008 @ 08:35:13 #8
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63717073
Reden te meer om het spel te kopen natuurlijk Chapter 7 nu
Quod scripsi, scripsi
pi_63717771
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:35 schreef Mea het volgende:
Reden te meer om het spel te kopen natuurlijk Chapter 7 nu
Ik heb net 8 gedaan.
pi_63717864
Ja, viel me ook op toen ik de game voor het eerst aanzette
Ik dacht zelf dat het kwam door mijn landinstellingen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn
  woensdag 3 december 2008 @ 11:42:23 #11
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63721231
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:24 schreef Misanthropist het volgende:
Ja, viel me ook op toen ik de game voor het eerst aanzette
Ik dacht zelf dat het kwam door mijn landinstellingen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn
Oh ja, dat had het anders natuurlijk ook kunnen zijn ja. Waar zie je het ingame trouwens? Want ik zag het pas toen ik op de officiële site die wallpapers zag staan.
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 11:46:25 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63721362
Viel me meteen op. Oh ja mijn eerste gedachte was: dokkum? zouden ze willen dat ze een eiland waren

Er zijn veel Japanners idolaat van Europa. Duitsland bijvoorbeeld als het gaat om klassieke muziek, poezie en sprookjes. Nederland ook trouwens (tulpen enzo).

In de anime Hikaru no Go wordt een verhaal verteld over een jongen die Go leert spelen. Tijdens 1 van zijn wedstrijden wordt getoond dat in Europa het verhaal gevolgd wordt en raad eens: het betreft een Nederlander die via internet de wedstrijd volgt

In Nodame Cantabile gaat een Japanner naar Frankrijk en geeft op een gegeven moment aan een uitstapje te doen naar Den Haag

Mea: het zit ondermeer in het beginvideootje meen ik(?)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 3 december 2008 @ 11:53:51 #13
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63721641
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb net 8 gedaan.
Cool, net iets verder dus, nog een beetje te doen? Zitten nu al wat aardige pittige tussen, die ik voor het gemak vaak maar speedrun door 1 trooper alle orders te geven en overal doorheen naar de vlag te laten hollen. Heb jij een goede strategie ervoor, of doet iedereen dat eigenlijk zo?
Quod scripsi, scripsi
pi_63721807
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:42 schreef Mea het volgende:

[..]

Oh ja, dat had het anders natuurlijk ook kunnen zijn ja. Waar zie je het ingame trouwens? Want ik zag het pas toen ik op de officiële site die wallpapers zag staan.
In iedergeval in het allereerste filmpje als je de game opstart.
Waarin het verhaal uitgelegd wordt zeg maar

Hmm dat speedrunnen is eigenlijk nog niet bij me opgekomen
Dus nee ik speel gewoon door veel ventje te killen ook
Krijg je tenminste ook xp voor die tanks en mannetjes met CP's
  woensdag 3 december 2008 @ 12:03:49 #15
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63721939
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:46 schreef wdn het volgende:
Viel me meteen op. Oh ja mijn eerste gedachte was: dokkum? zouden ze willen dat ze een eiland waren
Haha, ja, heel veel plaatsen zijn gebieden in het spel, en andersom. Verijssel bijvoorbeeld, geen idee waarom ze de O missen, slechte bron misschien of een typo?
quote:
Er zijn veel Japanners idolaat van Europa. Duitsland bijvoorbeeld als het gaat om klassieke muziek, poezie en sprookjes. Nederland ook trouwens (tulpen enzo).
Oh, ok, interesting! Tulpen, waren dat niet die dingen wie we uit Turkije hadden ingevoerd ooit?
quote:
In de anime Hikaru no Go wordt een verhaal verteld over een jongen die Go leert spelen. Tijdens 1 van zijn wedstrijden wordt getoond dat in Europa het verhaal gevolgd wordt en raad eens: het betreft een Nederlander die via internet de wedstrijd volgt
Lol, ik moet de eerste nog tegenkomen, mag nagenoeg iedereen altijd uitleggen wat Go is, en iedereen denkt altijd dat het heel simpel is
quote:
In Nodame Cantabile gaat een Japanner naar Frankrijk en geeft op een gegeven moment aan een uitstapje te doen naar Den Haag
Oh ja, zelfde probleem inderdaad
quote:
Mea: het zit ondermeer in het beginvideootje meen ik(?)
Ah, ok, zal eens kijken, die had ik geskipt omdat die al in de demo zat, maar die keek ik om 2 uur 's nachts voor het eerst ofzo, dus al had Amsterdam in hoofdletters in beeld gestaan had ik het nog gemist waarschijnlijk
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 12:11:15 #16
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63722149
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:58 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

In iedergeval in het allereerste filmpje als je de game opstart.
Waarin het verhaal uitgelegd wordt zeg maar

Hmm dat speedrunnen is eigenlijk nog niet bij me opgekomen
Dus nee ik speel gewoon door veel ventje te killen ook
Krijg je tenminste ook xp voor die tanks en mannetjes met CP's
Ja, dat is wel een nadeel inderdaad. Bij chapter 6 (1e woestijn level) was het ook gewoon 4 beurten om de overkant te bereiken uberhaupt, en toen nog degene bij de vlag killen, dat was welgeteld 1 poppetje, die ik dmv de sniper support order heb laten killen zelfs, dus m'n scout heeft niks gedaan behalve de vlag pakken

Uiteindelijk ben je hier volgens mij bijna even lang mee bezig, omdat je eerst al een beetje de weg vrij moet maken, vooral van stormtroopers omdat je anders finaal word afgemaakt. Ik heb al mijn units bijna op level 5, alleen de snipers heb ik nog op level 4, en de scouts op level 6 geloof ik. Maar Engineers en Snipers heb ik sowieso nog nauwelijks gebruikt. Waarom een sniper iemand niet met 1 schot kan neerschieten weet ik ook niet, en meestal missen ze nog ook als ze het soms wel kunnen
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 12:13:47 #17
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63722229
Weet iemand trouwens hoe je units van het ene kamp naar het andere verplaatst, heb wel meegekregen dat het kan op een gegeven moment, maar begrijp nog niet helemaal hoe. Dus als je een 2e kamp hebt veroverd, hoe je ze dan anders verdeelt.
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 12:29:16 #18
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63722625
Mea: in Venlo zit een Go club met een 50-tal leden meen ik ergens te hebben gelezen
edit: gevonden: http://www.haanen.nl/gosplinter/

Level 6 vond ik trouwens knap lastig.
Speedrun doe ik meestal niet. Meestal loop ik zo ver mogelijk met mijn groep van of 2 of 3.
Level 5 heb ik wel een soort van speedrun gedaan om met minimaal 1 man voor die gruwelijke tank uit te blijven

- Hmm is lang geleden maar als je bij de vlag bent kun je naar de optie voor het veranderen van je team.

EDIT: 5 is die met die tank?
6 is dat woestijnlevel?

Bij 6 deed ik een speedrun om erachter te komen dat die ene vijand een 'named character' was dus dat die moet veel kogels hebben

[ Bericht 12% gewijzigd door wdn op 03-12-2008 12:51:20 ]
pi_63722735
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:13 schreef Mea het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je units van het ene kamp naar het andere verplaatst, heb wel meegekregen dat het kan op een gegeven moment, maar begrijp nog niet helemaal hoe. Dus als je een 2e kamp hebt veroverd, hoe je ze dan anders verdeelt.
Je kan zoals wdn al zei bij je eigen vlag units laten retreaten.
Daarna kan je bij een andere vlag versterkingen oproepen tot je unit cap weer vol is.
Je kan dan ipv van de sniper die je liet retreaten bijvoorbeeld ook een lancer oproepen.
Dit kost je wel 1cp en die unit komt pas de volgende beurt
  woensdag 3 december 2008 @ 13:09:41 #20
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63723582
Ah, great, dat maakt het een stuk makkelijker, dan betekent het dat het ook nog nut heeft om een base te veroveren nu Die met die tank? Kun je iets specifieker zijn, zijn erg veel levels met een tank. 5 was die met het bos, daar moet je eerst naar een basis toe, en dan langs een tank, om vervolgens bij een plek aan te komen met een vlag, en ik geloof 6 scouts eromheen :S

Gelukkig waren ze met 1 granaat bijna allemaal in 1 keer dood, snuggere dodo's dat het zijn Level 6 is het woestijnlevel inderdaad, de eerste (als er meerdere zijn), ik vermoed 7 ook, maar nog niet aan begonnen. Level 6 loop je richting dat eeuwenouden gebouw van de Valkyr, en moet je een takkeneind lopen sowieso. Dus net voor je Maximilian en die zweverige chick tegenkomt Level 7 moet je tegen ze vechten denk ik (gokje).
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 13:30:51 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63724125
Ja dat is 5. Ik was steeds te laat om voorbij die tank maar het bleek simpeler dan gedacht.
Klopt van die granaat: als je die ACHTER iemand gooit is het heel effectief en die gasten stonden met de rug naar elkaar

6 is die waar je 2 snipers op die berg kan zetten.
Die wilde ik met 1 scout oplossen en dat lukte aardig tot ik dus bij de vlag kwam. Die ene gast daar was niet kapot te krijgen
  woensdag 3 december 2008 @ 13:45:48 #22
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63724515
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:30 schreef wdn het volgende:
Ja dat is 5. Ik was steeds te laat om voorbij die tank maar het bleek simpeler dan gedacht.
Klopt van die granaat: als je die ACHTER iemand gooit is het heel effectief en die gasten stonden met de rug naar elkaar
Oh, was dat het? Had ik niet eens door, moet ik vaker gebruiken. Wist wel dat aanvallen van achteren effectiever is omdat ze dan "schrikken", maar dat dat ook werkt als je van voren aanvalt maar het wapen achter ze land wist ik niet, ga ik nog wel kunnen gebruiken
quote:
6 is die waar je 2 snipers op die berg kan zetten.
Die wilde ik met 1 scout oplossen en dat lukte aardig tot ik dus bij de vlag kwam. Die ene gast daar was niet kapot te krijgen
Don't get me started over die snipers, ik heb ze 4 keer laten schieten waarvan ze 3 keer misten, daarna heb ik ze maar laten rotten daar, schoot er niks mee op.

Welk level hebben jullie je units trouwens? En welke orders gebruiken jullie? Ik gebruik met name defense boost, evade boost, en sniper support. Mijn favoriete character is Rosie, die krijgt daarnaast ook nog een boost als die recht op de vijanden afloopt Alleen jammer dat ze nooit voor me zingt
Quod scripsi, scripsi
pi_63724653
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:45 schreef Mea het volgende:

[..]

Oh, was dat het? Had ik niet eens door, moet ik vaker gebruiken. Wist wel dat aanvallen van achteren effectiever is omdat ze dan "schrikken", maar dat dat ook werkt als je van voren aanvalt maar het wapen achter ze land wist ik niet, ga ik nog wel kunnen gebruiken
[..]

Don't get me started over die snipers, ik heb ze 4 keer laten schieten waarvan ze 3 keer misten, daarna heb ik ze maar laten rotten daar, schoot er niks mee op.

Welk level hebben jullie je units trouwens? En welke orders gebruiken jullie? Ik gebruik met name defense boost, evade boost, en sniper support. Mijn favoriete character is Rosie, die krijgt daarnaast ook nog een boost als die recht op de vijanden afloopt Alleen jammer dat ze nooit voor me zingt
Ik vind die snipers juist wel tof. Neem er elke missie wel 1 of 2 mee.
(Flashback naar het befaamde BOOOM Headshot filmpje )
Mijn Units zitten ook op 5 of 6

Commands gebruik ik eigenlijk nooit
  woensdag 3 december 2008 @ 14:32:46 #24
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63725560
Maar raken jouw snipers dan ook wel eens wat? Zolang de mijne een slagingskans hebben van minder dan 50% zie ik het punt niet zo. Snipe je dan van voren of van achteren? Van ver of van dichtbij?
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 14:36:35 #25
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63725648
Snipers met headshot lukt me regelmatig in dat level in dat rotsgebied/die woestijn. Maar 1 headshot is vanwege de afstand meestal geen instant-kill dus is een sniper nogal zinloos als je die vijand ook met een scout in 1x kunt neermaaien. In dat level waar je die brug van achter moet veiligstellen waren snipers uitstekend te gebruiken door er 1 meteen in het begin die toren in te sturen en die brandstof te laten kapot schieten.

Units zitten allemaal op level 5 en 6. Ik heb 2 skirmisches wat vaker gespeeld om te wennen aan de manier van spelen. Commands gebruik ik niet echt. Nog niet
pi_63725741
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:32 schreef Mea het volgende:
Maar raken jouw snipers dan ook wel eens wat? Zolang de mijne een slagingskans hebben van minder dan 50% zie ik het punt niet zo. Snipe je dan van voren of van achteren? Van ver of van dichtbij?
Bij mij pakken ze toch aardig wat mee. Goed zoomen, headshot is instant kill.
Vooral in het begin van het level handig. Snipers achter, de eerste enemies afschieten.
Op die manier kunnen de scouts en troopers in een keer door naar de enemies erachter zeg maar
  woensdag 3 december 2008 @ 14:44:54 #27
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63725842
Plus een kill van een sniper zorgt er ook voor dat de computer die lege plekken gaat opvullen met nieuwe mensen in me opgevallen. En dat: kost een CP. Neem je een commander uit de lucht zelfs 4 of 5 CP ineens.

Op zich niks mis met snipers Als je van het sniperige type bent Ik wil het wit in de ogen zien
  woensdag 3 december 2008 @ 14:47:17 #28
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63725891
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:40 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Bij mij pakken ze toch aardig wat mee. Goed zoomen, headshot is instant kill.
Vooral in het begin van het level handig. Snipers achter, de eerste enemies afschieten.
Op die manier kunnen de scouts en troopers in een keer door naar de enemies erachter zeg maar
Goed zoomen? Hieruit maak ik op dat je kunt zoomen dus, ai, dat deed ik dus fout! Haha, dat is echt wel heel erg dom van me Iets van L2 en R2 dan ofzo (om in en uit te zoomen)? Retreat, zoomen, ik word steeds wijzer hier Iemand ook nog wat nut voor de engineers? Wapens reloaden of mines opruimen vind ik niet zo nuttig tot dusver, misschien later pas nodig?
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 14:50:49 #29
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63725970
LOL Ja zoomen is zeker mogelijk Meen dat het pijltje omhoog en omlaag is trouwens (???)
Of was het de joystick(??)
pi_63726177
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:47 schreef Mea het volgende:

[..]

Goed zoomen? Hieruit maak ik op dat je kunt zoomen dus, ai, dat deed ik dus fout! Haha, dat is echt wel heel erg dom van me Iets van L2 en R2 dan ofzo (om in en uit te zoomen)? Retreat, zoomen, ik word steeds wijzer hier Iemand ook nog wat nut voor de engineers? Wapens reloaden of mines opruimen vind ik niet zo nuttig tot dusver, misschien later pas nodig?
Volgens mij is het R3 (rechterpookje). En dan goed op zn kop mikken, dat is instant kill

En engineers, weet ook nog niet echt wat ik daar mee moet
Ik dacht dat ze ook een tank konden repareren, maar zover heb ik ze nog niet gekregen.....
  woensdag 3 december 2008 @ 15:05:31 #31
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63726286
Ik vond het al zo kut mikken altijd, niet alleen met snipers trouwens, kan het met andere units ook, of is het dan nog gewoon heel precies mikken? Als ik schoot zat ik er waarschijnlijk vast 50 meter naast ofzo Hoewel er wel in beeld stond dat het in 1 schot kon, maar dat is dan waarschijnlijk dan nog onder voorbehoud van je eigen richt capaciteiten. Het verhaal is echt zo gaaf sowieso, dat motiveert al om verder te komen, had ik tot nu alleen met Drake's Fortune, alleen die was een stuk korter, en meer lineair.
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 15:08:20 #32
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63726356
Ze zouden ook barricades moeten kunnen maken. Dat is dan wel weer handig
Ook niet aan de gang gekregen trouwens

Hier staat een nette recap van de verschillende figuren en eigenschappen.:
http://www.sankakucomplex(...)xtended-impressions/

Als ik iemand aanval istie 9 van de 10 keer ook meteen door.
Met een soldier moet je een scout gewoon kunnen neerknallen (lichaam is meer dan genoeg). Een andere soldier met headshots (goed mikken en dan istie meteen dood). Engineer en sniper zijn erg zwak.
De antitank soldaat is meestal met een scout uit te nemen dacht ik.

Headshots zijn het verstandigste.
OF wat nog beter is: headshot of een granaat van ACHTEREN. Granaat moet je niet op de man maar net achter de man neerleggen.
  woensdag 3 december 2008 @ 15:29:08 #33
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63726779
Lol, die site is zwaar NSFW, maar als je het venster gunstig resized zie je de rechterkant van de pagina niet, phew, zal wel hentai zijn. Oh ja, en ik ben trouwens niet de enige die de fout maakt:
quote:
Snipers are slow and incredibly weak, but have long range and massive damage. The miss rate I have encountered so far is extremely high however. They are very restricted in number so using them carefully is a must.
Ehm, volgens mij zoomt die ook niet
quote:
This is an engineer, weak but obviously capable of repairing your tank, laying mines, building fortifications, etc.
Obviously, maar hoe Wel grappig dat niemand begrijpt hoe dat werkt.

Net zoals de P en de B bij de eigenschappen van het poppetje, is natuurlijk personality en benefit, maar duurde ook even voor ik dat zag en begreep. Niet dat het wat toevoegt als je dat onderscheid niet weet. En met driehoekje nog kijken wat voor nut elke eigenschap heeft van dat personage, ook altijd handig. Dan weet je tenminste precies welke eigenschap welk effect heeft uiteindelijk. Zodat je niet een poppetje hebt wat de hele tijd roept dat die zo eenzaam is en vervolgens niks raakt. Hebben jullie je tank en wapens ook al helemaal ge-upgrade zodra de updates beschikbaar waren? Ik heb nu alles en nog steeds 20.000 over ongeveer. Hoewel Ellie ook wel wat kost, maar krijg je mooie verhalen voor terug
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 15:32:37 #34
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63726877
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:08 schreef wdn het volgende:
De antitank soldaat is meestal met een scout uit te nemen dacht ik.
Lancer is het woord wat je zoekt Scout gaat wel ja, weet niet meer wat voor armor ze hadden, maar anders kan die scout het altijd met een granaat doen. Ik wil granaten met meer range!
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 15:33:51 #35
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63726912
Oh wat je ook moet doen is ALTIJD met een groep op weg gaan die elkaar mogen. Als er dan 1 aangevallen wordt gaan ze meevechten tijdens de ronde van de tegenstander

Ik heb alles ge-upgrade (zelfs een keer een extra skirmisch nogmaals gespeeld voor extra credits zodat ik die extraas ook krijg).

Heb je trouwens die gast bij het kerkhof gezien? Die biedt een 'heal' meen ik voor 6500 credits.

Lancer ja. Heeft armor om tanks te weerstaan maar niet voor simpele kogeltjes
pi_63727133
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:29 schreef Mea het volgende:
Lol, die site is zwaar NSFW, maar als je het venster gunstig resized zie je de rechterkant van de pagina niet, phew, zal wel hentai zijn. Oh ja, en ik ben trouwens niet de enige die de fout maakt:
[..]

Ehm, volgens mij zoomt die ook niet
[..]

Obviously, maar hoe Wel grappig dat niemand begrijpt hoe dat werkt.

Ik heb nu alles en nog steeds 20.000 over ongeveer. Hoewel Ellie ook wel wat kost, maar krijg je mooie verhalen voor terug
Ja die heb ik inderdaad ook gekocht, maar waar vind ik die ???
  woensdag 3 december 2008 @ 15:47:04 #37
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63727215
quote:
Oh wat je ook moet doen is ALTIJD met een groep op weg gaan die elkaar mogen. Als er dan 1 aangevallen wordt gaan ze meevechten tijdens de ronde van de tegenstander

Ik heb alles ge-upgrade (zelfs een keer een extra skirmisch nogmaals gespeeld voor extra credits zodat ik die extraas ook krijg).

Heb je trouwens die gast bij het kerkhof gezien? Die biedt een 'heal' meen ik voor 6500 credits.
Ja, hij heeft me ook al een keer eerder een order geleerd. Heb sniper support ook van hem. Dat van die groep weet ik ja, alleen nog niet zo vaak gebruikt. Soms wel expres zo opgesteld dat ik het defensief speel, dat ze allemaal in de val lopen als ze gaan bewegen. Skirmish is ook wel leuk, al was het alleen al om te kijken of je het beter kunt doen Welke extra's bedoel je precies?
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 15:50:11 #38
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63727290
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:43 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ja die heb ik inderdaad ook gekocht, maar waar vind ik die ???
Jee, ik kan wat terugdoen Dat zit heel krom, je moet in het boek in story mode(zo heet het toch?) terugbladeren, en dan kom je ze vanzelf tegen. Bij eentje zit zelfs een missie erbij, dus moet je zeker even kijken! Maar inderdaad, je koopt ze, en dan gebeurt er niks, en heb je even zoiets van: Ok....Wat nu?
Quod scripsi, scripsi
pi_63727468
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:50 schreef Mea het volgende:

[..]

Jee, ik kan wat terugdoen Dat zit heel krom, je moet in het boek in story mode(zo heet het toch?) terugbladeren, en dan kom je ze vanzelf tegen. Bij eentje zit zelfs een missie erbij, dus moet je zeker even kijken! Maar inderdaad, je koopt ze, en dan gebeurt er niks, en heb je even zoiets van: Ok....Wat nu?
Thanks ga ik zeker even kijken.
Altijd leuk die achtergrond verhalen
  woensdag 3 december 2008 @ 15:59:50 #40
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63727508
Oh ja, en na elk hoofdstuk even langs Ellie, want dan heeft ze nieuwe verhalen
Quod scripsi, scripsi
  woensdag 3 december 2008 @ 16:01:59 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63727562
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:47 schreef Mea het volgende:

[..]

Ja, hij heeft me ook al een keer eerder een order geleerd. Heb sniper support ook van hem. Dat van die groep weet ik ja, alleen nog niet zo vaak gebruikt. Soms wel expres zo opgesteld dat ik het defensief speel, dat ze allemaal in de val lopen als ze gaan bewegen. Skirmish is ook wel leuk, al was het alleen al om te kijken of je het beter kunt doen Welke extra's bedoel je precies?
Extra: ik had op een gegeven moment te weinig credits om iets te kopen dus deed ik de laatste skirmish nog eens. Dan krijg je extra credits die je weer kunt gebruiken voor die aankopen.
  woensdag 3 december 2008 @ 16:08:22 #42
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63727733
Ah zo, nee, ik heb nog iets van 20,000 over. Kan het niet naar je over maken helaas Alle uitbreidingen heb ik wel momenteel, zal weer verder moeten komen voor ik weer wat nieuws kan uitvinden.
Quod scripsi, scripsi
  donderdag 4 december 2008 @ 08:09:35 #43
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63746696
Dude, level 7 is echt kut, maar goed, met handgranaten heb je die airvents of hoe ze ook heten in 1 keer kapot gelukkig, alleen 1 keer Rosie mee gekilld omdat ze zelf ernaast stond, oops... Denk dat ik hem vanavond wel moet kunnen halen! Maar gaat wel een lange missie worden geloof ik! Maar goed, kan anders altijd nog halverwege gaan slapen en dan de volgende dag verder. Kun je halverwege een missie saven eigenlijk? Als in: werkt dat ook, of blijkt dan bij het laden dat die op een vast punt weer begint? Anders moet ik m'n playstation gewoon aan laten staan, ook geen probleem.

Oh ja, en zoomen werkt perfect nu Nog even een tip voor de rest die het nog niet mocht weten, kwam ik gister achter: met de analoge stick beweeg je grof, en met de pijltjes juist heel langzaam, dus dat is handig als je je headshots bijvoorbeeld probeert te richten, gaat dat een stuk makkelijker!
Quod scripsi, scripsi
pi_63746734
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:09 schreef Mea het volgende:
Dude, level 7 is echt kut, maar goed, met handgranaten heb je die airvents of hoe ze ook heten in 1 keer kapot gelukkig, alleen 1 keer Rosie mee gekilld omdat ze zelf ernaast stond, oops... Denk dat ik hem vanavond wel moet kunnen halen! Maar gaat wel een lange missie worden geloof ik! Maar goed, kan anders altijd nog halverwege gaan slapen en dan de volgende dag verder. Kun je halverwege een missie saven eigenlijk? Als in: werkt dat ook, of blijkt dan bij het laden dat die op een vast punt weer begint? Anders moet ik m'n playstation gewoon aan laten staan, ook geen probleem.

Oh ja, en zoomen werkt perfect nu Nog even een tip voor de rest die het nog niet mocht weten, kwam ik gister achter: met de analoge stick beweeg je grof, en met de pijltjes juist heel langzaam, dus dat is handig als je je headshots bijvoorbeeld probeert te richten, gaat dat een stuk makkelijker!
Aah dat van die pijltjes wist ik nog niet
En ja je kan inderdaad tijdens de missie zelf saven
  donderdag 4 december 2008 @ 08:37:29 #45
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63746963
Dat van die pijltjes wist ik dus weer wel al maar was het blijkbaar ook alweer vergeten
Ik speel teveel LBP

Dit weekend ga ik ook weer tijd maken voor VC.
  donderdag 4 december 2008 @ 11:39:35 #46
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63750673
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:14 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Graag gedaan Waar zijn jullie nu inmiddels eigenlijk? (niet fysiek, dat zal op het werk zijn waarschijnlijk ) Nog een paar uur en dan mag ik weer Eens kijken of ik eerst alle andere mannetjes kan uitschakelen in 1 turn, om vervolgens die tank vanaf een veilige afstand zo te kunnen raken dat de turrets niet meer werken, daarna gewoon rustig met 4 handgranaten die airvents uitschakelen
Quod scripsi, scripsi
  donderdag 4 december 2008 @ 12:27:52 #47
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63751874
Ik moet 6 nog voltooien (eerste woestijnlevel). Heb er al een paar keer een poging aan gewaagd maar die is nog niet gedaan. Maar LBP kwam er dus tussendoor
  donderdag 4 december 2008 @ 13:59:01 #48
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63754422
Ah, ok, die heb ik gewoon een speedrun gedaan met Alicia, was gewoon 4 beurten lopen naar die vlag toe! En stond maar 1 mannetje bij, dus dmv de sniper support order uiteindelijk afgemaakt en de vlag gepakt
Quod scripsi, scripsi
pi_63777472
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:14 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ik kwam er dus pas na missie zeven achter dat je tijdens missies kunt saven...
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:44:20 #50
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63779156
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:36 schreef Waterhouse het volgende:

Ik kwam er dus pas na missie zeven achter dat je tijdens missies kunt saven...
Da's wel kut, want juist tijdens level 7 kun je het wel erg goed gebruiken! Heb het bij level ehm, 3 ofzo ook al eens gebruikt, daar bestond de missie uit 2 delen eigenlijk. Valt me wel op dat er toch veel dingen aan het spel zijn die je niet zomaar ontdekt of uitlegt worden, heb hier tenminste nog niemand gezien die alles wist. Terwijl er in het spel toch best wel veel uitgelegd word. Zo zag ik gisteren in een review dat je tijdens de missie je team nog kunt aanpassen, zo kun je bepaalde units dus ook pas inzetten zodra je ze nodig hebt, zodat ze tot die tijd veilig zijn omdat ze niet op het speel/slagveld staan.

Het lijkt er trouwens op dat als je engineer gewoon langs een tank of mannetje loopt zijn ammo word bijgevuld, en je kan langs meerdere mannetjes lopen in 1 beurt, gewoon zover als die kan lopen, dus dat is wel erg nice, kun je een hoop meer uitrichten per phase. Het repareren van tanks, het plaatsen van zandzakken en het verwijderen van mijnen weet ik nog niet.
Quod scripsi, scripsi
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:39:16 #51
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63780550
Verwijderen van mijnen: erlangs gaan staan is en aktieknop is voldoende meen ik.
Maar als het disablen van een mijn een CP kost laat ik liever die mijn liggen en concentreer ik me op tegenstanders.

Oh voor diegene die het nog niet weten:
- indien je een soldaat neerschiet en je loopt over hem heen dan krijg je daarvoor extra punten aan het einde.
- hetzelfde met een vlag omzetten; die kun je dus ook gebruiken om te team te wisselen (kost wel CP's).
- het neerschieten van een tank of tegenstander met naam verlaagt het aantal CP's van de tegenstander met 3 of 5.

Idee: indien je dus met 1 poppetje 3 (of meer) CP's loopt en daar een vlag wint kun je dan de rest met 1(!) CP per poppetje naar die vlag krijgen? Indien ja dan kun je daar veel CP's mee winnen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:06:52 #52
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63789605
Nog een paar:

- CP wordt meegenomen naar je volgende beurt.
- Altijd met Alicia, Rosie en Largo spelen. Doe je dat niet wordt het spelletje stukken moeilijker.

Ik bedenk der nog wel een paar
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:47:20 #53
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63809796
3x geprobeerd om 6 te voltooien maar niet gelukt
Kwam met een scout bij die vent bij de vlag. Stond met mijn neus in zijn gezicht en point blank headshot was niet genoeg Enige tips om hem neer te maaien?
  zondag 7 december 2008 @ 09:32:40 #54
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63819317
Level 6? Niet zo schokkend, schiet eerst een paar poppetjes op de route neer met een sniper of een stormtrooper, hol vervolgens met alicia in een paar beurten naar die vlag toe en gebruik je sniper command om dat ene mannetje daar om te leggen. Eventueel kun je er ook een handgranaat voor gebruiken, de truc is: zolang die buiten de zandzakken valt na de explosie telt die niet meer mee als verdediging van de vlag ook al leeft die nog Dat trucje kan soms erg handig zijn!
Quod scripsi, scripsi
  zondag 7 december 2008 @ 09:36:29 #55
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63819343
Level 7 heeft me trouwens 4 mannetjes plus al m'n story characters (maar die gaan niet dood) gekost, maar ik heb hem gehaald Hij is wel erg irritant! Maar had hem wel in en 1 keer toen ik eenmaal de handgranaten gebruikte voor de tank, je moet ze zo mikken dat ze IN de airvents vallen, anders kill je je mannetje en is de airvent nog heel, oops... Ik had aan het einde van het level geloof ik alleen nog die tank over, ging echt n( i )et goed!
Quod scripsi, scripsi
  maandag 8 december 2008 @ 09:53:16 #56
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63844720
Ben inmiddels bij chapter 9 trouwens, chapter 8 had 2 missies, vooral die eerste was best lastig, mijnen ontwijken in het donker is echt brak. Allebei de missies had je geen tank, en geen commands Gelukkig de volgende missie wel weer, ze houden het wel lekker afwisselend gelukkig! Heb trouwens de sidequest van Ellie over Largo's groente-fetish ook afgerond, was wel grappig! Maar heb al geen nieuw verhaal meer gekregen van Ellie sinds Level 6, ze is wat stil Vanavond Chapter 9 eens proberen, die heeft wel weer gewoon 1 missie. Oh ja, en lijkt er op dat we straks ook een vliegtuig krijgen, was een filmpje over dat ze die aan het ontwikkelen waren
Quod scripsi, scripsi
pi_63844896
Gebruik eens spoilers tags idioot! Ik zit niet te wachten op een missie per missie verslag van het spel!
  maandag 8 december 2008 @ 13:11:34 #58
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63849037
Oh crap, sorry, zat al expres niet inhoudelijk te vertellen over de levels. Zal proberen nog iets vager te blijven of anders spoiler tags te gebruiken. Je bedoelt over de oplossing van de levels zeker? Gebruik ze voortaan sowieso wel, beter overbodig dan te weinig.
Quod scripsi, scripsi
pi_63870145
Algemene toe te passen taktieken zijn natuurlijk leuk om te bespreken. Maar specifieke oplossingen voor een Chapter of gebeurtenissen in het verhaal zou ik even in spoilers tags plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik merk dat ik niet al mijn soldaten meer inzet, maar meerdere command points op een eenheid gebruik. Meestal gebruik ik de eerste paar rondes de Edelweiss scouts en snipers om een aantal vijandelijke basissen te veroveren. Daarna roep ik de zware jongens op (stormtroopers en lancers).
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:13:44 #60
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63876431
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, je hebt me ingehaald Was gisteren even Wipeout HD aan het spelen, dus had het even niet gespeeld.

quote:
Ik merk dat ik niet al mijn soldaten meer inzet, maar meerdere command points op een eenheid gebruik. Meestal gebruik ik de eerste paar rondes de Edelweiss scouts en snipers om een aantal vijandelijke basissen te veroveren. Daarna roep ik de zware jongens op (stormtroopers en lancers).
Grappig, ik gebruik meer mijn Stormtroopers om de weg te ruimen, en meer de Scouts om te verkennen of vanaf hoge punten te schieten of granaten te gooien, vooral om andere stormtroopers uit te schakelen zijn ze geweldig, je scout word dan echt overhoop geschoten als die te dicht bij komt (te weinig armor). Aan het einde van het level gebruik ik juist vaak scouts om snel te vlag te pakken zodra er niemand staat. Lancers gebruik ik bijna alleen bij tanks, tenzij toevallig strategisch staat waar die niet geraakt kan worden. Ik focus me meestal sowieso altijd het meeste op de stormtroopers van de tegenpartij, als die zijn afgemaakt komt het meestal wel goed Ik mis nog een doorzettingsvermogen command voor m'n eigen stormtroopers, lopen moeten ze!
Quod scripsi, scripsi
pi_63890745
Net Chapter 10 afgerond (2 gevechten). Verhaal wordt nu wel erg serieus, en de WW2 vergelijkingen erg realistisch.

En godverdegotver...wat is dit een tof spel! Het gaat van hoogtepunt naar hoogtepunt! Elke keer nieuwe upgrades of andere gameplay elementen.
SPOILER
Beste strategische turnbased JRPG ooit. Ja, beter dan Final Fantasy Tactics en Advance Wars.

Sega
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:18:38 #62
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_63891189
ik heb geen PS3 , maar met deze en Disgaea 3 denk ik dat dat ik binnenkort veel geld moet gaan uitgeven.
pi_63891281
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb geen PS3 , maar met deze en Disgaea 3 denk ik dat dat ik binnenkort veel geld moet gaan uitgeven.
Deze game is de aanschaf van een PS3 wel waard. Mijn inziens is het de eerste strategische turn-based JRPG die echt "next gen" aanvoelt. Flinke stap voorwaards in het genre. Hopelijk verkoopt hij een beetje redelijk.

Oh ja, en haal er meteen Uncharted bij.
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:28:25 #64
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_63891564
Uncharted zal ws niet mijn ding zijn, maar ik ben echt gek op TBS-games, en die zijn tot op heden nog niet echt op de X360 aanwezig. Het hoeft van mij ook niet perse next-gen aan te voelen hoor, op de PS2 heb ik bijvoorbeeld ook bijna alle nippon ichi TBS-games (uit)gespeeld, terwijl deze wat grafisch niveau betreft ook makkelijk op elke 16 tot 32-bit console uitgebracht had kunnen worden (mits CD ondersteunig voor audio/sfx)
pi_63891737
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Uncharted zal ws niet mijn ding zijn, maar ik ben echt gek op TBS-games, en die zijn tot op heden nog niet echt op de X360 aanwezig. Het hoeft van mij ook niet perse next-gen aan te voelen hoor, op de PS2 heb ik bijvoorbeeld ook bijna alle nippon ichi TBS-games (uit)gespeeld, terwijl deze wat grafisch niveau betreft ook makkelijk op elke 16 tot 32-bit console uitgebracht had kunnen worden (mits CD ondersteunig voor audio/sfx)
Goede strategische 2D blijft geweldig! Als ik deze uit heb ga ik denk ik beginnen met Fire Emblem op de DS.
Maar VP voelt echt vernieuwend aan. Zowel qua gameplay als setting, en dat is lang geleden dat ik dit in dit genre heb mogen ervaren. Spel doet me een beetje terugdenken aan Xcom en Jagged Alliance.

En geen kwaad wordt over Uncharted. Fantastische game, net een film.
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:36:13 #66
44906 merino
World of Sleepers
pi_63891831
zo'n geweldig spel

woorden schieten er tekort voor
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_63892608
Hele goede titel dus als ik de reacties hier zo lees.

Andere titels genieten op dit moment mijn voorkeur maar ik pik het spel zeker nog een keer op.
  woensdag 10 december 2008 @ 08:45:03 #68
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63897306
Jeeee, nu ook bij Chapter 10 (dus nog niet afgerond).
SPOILER
Ik zie trouwens ook wel wat Irak verbanden eigenlijk, en als het je boeit is de mythologie over de Valkyr er ook erg goed in verwerkt. Is natuurlijk wel een eigen (Japanse ) draai aan gegeven.
Quod scripsi, scripsi
  zondag 5 april 2009 @ 08:33:02 #69
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_67720648
Ben sinds gisteren ook begonnen, mooi sfeervol spel, leukste JRPG sinds Dragon Quest Journey of the Cursed King op de PS2.
Voor de twijfelaars: Ligt nu voor 29,95 bij de FRS (en wellicht ook bij andere gameshops).
a.k.a. Sikko
  woensdag 8 april 2009 @ 13:24:01 #70
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_67826537
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:27 schreef Mea het volgende:
Ja, de Japanners houden kennelijk erg van Nederland, zijn ook al jaren foto's aan het maken geweest hiervoor natuurlijk Ze wisten alleen niet meer waar wat lag, dat kun je niet opmaken uit een foto natuurlijk
Ik geloof dat ze heel Nederland hebben nagebouwd in een japanse Madurodam. Rare jongens, die japanners.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_73704599
Eurogamer heeft een hand-on van het vervolg op dit briljante spel op de PSP.

Japan's not short of games that have seen far greater success on portable systems than they ever did on under-telly gameboxes, but Valkyria Chronicles seems a strange choice for downsizing. It's remembered for its beautiful sketchbook-style graphics and hour-long strategic battles - two things that have had to be scaled down to fit the PSP. Thankfully everything else that made it interesting is present and correct. This is still a game where your gay engineer will enjoy a stats boost if you make sure she's deployed near female squad-mates, or your racist scout won't fight with Darcsen soldiers. It's still a complex, politically engaging storyline framed in an innovative semi-real-time battle system, with likeable, developed characters. Superb!

http://www.eurogamer.net/articles/valkyria-chronicles-ii-preview

[ Bericht 52% gewijzigd door Strolie75 op 15-10-2009 09:22:11 ]
pi_73707174
Ik begin me lichtelijk te irriteren aan de vele cut-scenes.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_75603496
pi_75603542
Ik moet deel 1 nog uitspelen.
Maarja ik kwam nooit verder tot de eerste keer dat je dat wijf met die blauwe lans tegenkomt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_75603696
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:27 schreef Beach het volgende:
Ik moet deel 1 nog uitspelen.
Maarja ik kwam nooit verder tot de eerste keer dat je dat wijf met die blauwe lans tegenkomt.
Pittig level ja, maar er is een goed trukje voor.
SPOILER
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:28:28 #76
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_80130470
Vandaag de artbook in de brievenbus

vrijdag 9 april 2010 @ 17:34:58 #77
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_80130705
En VC2 gepreorderd bij www.vgp.ca. 31-08

pi_80131261
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Strolie75 het volgende:
En VC2 gepreorderd bij www.vgp.ca. 31-08

[ afbeelding ]
Ik bij gameseek.co.uk
En gister begonnen weer met VC1, omdat ik telkens niet verder kwam dan dat level met die enorme tank.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')