Ik heb net 8 gedaan.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:35 schreef Mea het volgende:
Reden te meer om het spel te kopen natuurlijkChapter 7 nu
Oh ja, dat had het anders natuurlijk ook kunnen zijn ja. Waar zie je het ingame trouwens? Want ik zag het pas toen ik op de officiële site die wallpapers zag staan.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:24 schreef Misanthropist het volgende:
Ja, viel me ook op toen ik de game voor het eerst aanzette
Ik dacht zelf dat het kwam door mijn landinstellingen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn
Cool, net iets verder dus, nog een beetje te doen? Zitten nu al wat aardige pittige tussen, die ik voor het gemak vaak maar speedrun door 1 trooper alle orders te geven en overal doorheen naar de vlag te laten hollen. Heb jij een goede strategie ervoor, of doet iedereen dat eigenlijk zo?quote:
In iedergeval in het allereerste filmpje als je de game opstart.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:42 schreef Mea het volgende:
[..]
Oh ja, dat had het anders natuurlijk ook kunnen zijn ja. Waar zie je het ingame trouwens? Want ik zag het pas toen ik op de officiële site die wallpapers zag staan.
Haha, ja, heel veel plaatsen zijn gebieden in het spel, en andersom. Verijssel bijvoorbeeld, geen idee waarom ze de O missen, slechte bron misschien of een typo?quote:Op woensdag 3 december 2008 11:46 schreef wdn het volgende:
Viel me meteen op. Oh ja mijn eerste gedachte was: dokkum? zouden ze willen dat ze een eiland waren
Oh, ok, interesting! Tulpen, waren dat niet die dingen wie we uit Turkije hadden ingevoerd ooit?quote:Er zijn veel Japanners idolaat van Europa. Duitsland bijvoorbeeld als het gaat om klassieke muziek, poezie en sprookjes. Nederland ook trouwens (tulpen enzo).
Lol, ik moet de eerste nog tegenkomen, mag nagenoeg iedereen altijd uitleggen wat Go is, en iedereen denkt altijd dat het heel simpel isquote:In de anime Hikaru no Go wordt een verhaal verteld over een jongen die Go leert spelen. Tijdens 1 van zijn wedstrijden wordt getoond dat in Europa het verhaal gevolgd wordt en raad eens: het betreft een Nederlander die via internet de wedstrijd volgt
Oh ja, zelfde probleem inderdaadquote:In Nodame Cantabile gaat een Japanner naar Frankrijk en geeft op een gegeven moment aan een uitstapje te doen naar Den Haag
Ah, ok, zal eens kijken, die had ik geskipt omdat die al in de demo zat, maar die keek ik om 2 uur 's nachts voor het eerst ofzo, dus al had Amsterdam in hoofdletters in beeld gestaan had ik het nog gemist waarschijnlijkquote:Mea: het zit ondermeer in het beginvideootje meen ik(?)
Ja, dat is wel een nadeel inderdaad. Bij chapter 6 (1e woestijn level) was het ook gewoon 4 beurten om de overkant te bereiken uberhaupt, en toen nog degene bij de vlag killen, dat was welgeteld 1 poppetje, die ik dmv de sniper support order heb laten killen zelfs, dus m'n scout heeft niks gedaan behalve de vlag pakkenquote:Op woensdag 3 december 2008 11:58 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
In iedergeval in het allereerste filmpje als je de game opstart.
Waarin het verhaal uitgelegd wordt zeg maar
Hmm dat speedrunnen is eigenlijk nog niet bij me opgekomen![]()
Dus nee ik speel gewoon door veel ventje te killen ook
Krijg je tenminste ook xp voor die tanks en mannetjes met CP's
Je kan zoals wdn al zei bij je eigen vlag units laten retreaten.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:13 schreef Mea het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je units van het ene kamp naar het andere verplaatst, heb wel meegekregen dat het kan op een gegeven moment, maar begrijp nog niet helemaal hoe. Dus als je een 2e kamp hebt veroverd, hoe je ze dan anders verdeelt.
Oh, was dat het?quote:Op woensdag 3 december 2008 13:30 schreef wdn het volgende:
Ja dat is 5. Ik was steeds te laat om voorbij die tank maar het bleek simpeler dan gedacht.
Klopt van die granaat: als je die ACHTER iemand gooit is het heel effectief en die gasten stonden met de rug naar elkaar![]()
Don't get me started over die snipers, ik heb ze 4 keer laten schieten waarvan ze 3 keer misten, daarna heb ik ze maar laten rotten daar, schoot er niks mee op.quote:6 is die waar je 2 snipers op die berg kan zetten.
Die wilde ik met 1 scout oplossen en dat lukte aardig tot ik dus bij de vlag kwam. Die ene gast daar was niet kapot te krijgen
Ik vind die snipers juist wel tof. Neem er elke missie wel 1 of 2 mee.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:45 schreef Mea het volgende:
[..]
Oh, was dat het?Had ik niet eens door, moet ik vaker gebruiken. Wist wel dat aanvallen van achteren effectiever is omdat ze dan "schrikken", maar dat dat ook werkt als je van voren aanvalt maar het wapen achter ze land wist ik niet, ga ik nog wel kunnen gebruiken
![]()
[..]
Don't get me started over die snipers, ik heb ze 4 keer laten schieten waarvan ze 3 keer misten, daarna heb ik ze maar laten rotten daar, schoot er niks mee op.
Welk level hebben jullie je units trouwens? En welke orders gebruiken jullie? Ik gebruik met name defense boost, evade boost, en sniper support. Mijn favoriete character is Rosie, die krijgt daarnaast ook nog een boost als die recht op de vijanden aflooptAlleen jammer dat ze nooit voor me zingt
Bij mij pakken ze toch aardig wat mee. Goed zoomen, headshot is instant kill.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:32 schreef Mea het volgende:
Maar raken jouw snipers dan ook wel eens wat? Zolang de mijne een slagingskans hebben van minder dan 50% zie ik het punt niet zo. Snipe je dan van voren of van achteren? Van ver of van dichtbij?
Goed zoomen?quote:Op woensdag 3 december 2008 14:40 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Bij mij pakken ze toch aardig wat mee. Goed zoomen, headshot is instant kill.
Vooral in het begin van het level handig. Snipers achter, de eerste enemies afschieten.
Op die manier kunnen de scouts en troopers in een keer door naar de enemies erachter zeg maar
Volgens mij is het R3 (rechterpookje).quote:Op woensdag 3 december 2008 14:47 schreef Mea het volgende:
[..]
Goed zoomen?Hieruit maak ik op dat je kunt zoomen dus, ai, dat deed ik dus fout! Haha, dat is echt wel heel erg dom van me
Iets van L2 en R2 dan ofzo (om in en uit te zoomen)? Retreat, zoomen, ik word steeds wijzer hier
Iemand ook nog wat nut voor de engineers? Wapens reloaden of mines opruimen vind ik niet zo nuttig tot dusver, misschien later pas nodig?
Ehm, volgens mij zoomt die ook nietquote:Snipers are slow and incredibly weak, but have long range and massive damage. The miss rate I have encountered so far is extremely high however. They are very restricted in number so using them carefully is a must.
Obviously, maar hoequote:This is an engineer, weak but obviously capable of repairing your tank, laying mines, building fortifications, etc.
Lancer is het woord wat je zoektquote:Op woensdag 3 december 2008 15:08 schreef wdn het volgende:
De antitank soldaat is meestal met een scout uit te nemen dacht ik.
Ja die heb ik inderdaad ook gekocht, maar waar vind ik die ???quote:Op woensdag 3 december 2008 15:29 schreef Mea het volgende:
Lol, die site is zwaar NSFW, maar als je het venster gunstig resized zie je de rechterkant van de pagina niet, phew, zal wel hentai zijn. Oh ja, en ik ben trouwens niet de enige die de fout maakt:
[..]
Ehm, volgens mij zoomt die ook niet
[..]
Obviously, maar hoeWel grappig dat niemand begrijpt hoe dat werkt.
Ik heb nu alles en nog steeds 20.000 over ongeveer. Hoewel Ellie ook wel wat kost, maar krijg je mooie verhalen voor terug
Ja, hij heeft me ook al een keer eerder een order geleerd. Heb sniper support ook van hem. Dat van die groep weet ik ja, alleen nog niet zo vaak gebruikt. Soms wel expres zo opgesteld dat ik het defensief speel, dat ze allemaal in de val lopen als ze gaan bewegen. Skirmish is ook wel leuk, al was het alleen al om te kijken of je het beter kunt doenquote:Oh wat je ook moet doen is ALTIJD met een groep op weg gaan die elkaar mogen. Als er dan 1 aangevallen wordt gaan ze meevechten tijdens de ronde van de tegenstander
Ik heb alles ge-upgrade (zelfs een keer een extra skirmisch nogmaals gespeeld voor extra credits zodat ik die extraas ook krijg).
Heb je trouwens die gast bij het kerkhof gezien? Die biedt een 'heal' meen ik voor 6500 credits.
Jee, ik kan wat terugdoenquote:Op woensdag 3 december 2008 15:43 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Ja die heb ik inderdaad ook gekocht, maar waar vind ik die ???
Thanks ga ik zeker even kijken.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:50 schreef Mea het volgende:
[..]
Jee, ik kan wat terugdoenDat zit heel krom, je moet in het boek in story mode(zo heet het toch?) terugbladeren, en dan kom je ze vanzelf tegen. Bij eentje zit zelfs een missie erbij, dus moet je zeker even kijken! Maar inderdaad, je koopt ze, en dan gebeurt er niks, en heb je even zoiets van: Ok....Wat nu?
Extra: ik had op een gegeven moment te weinig credits om iets te kopen dus deed ik de laatste skirmish nog eens. Dan krijg je extra credits die je weer kunt gebruiken voor die aankopen.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:47 schreef Mea het volgende:
[..]
Ja, hij heeft me ook al een keer eerder een order geleerd. Heb sniper support ook van hem. Dat van die groep weet ik ja, alleen nog niet zo vaak gebruikt. Soms wel expres zo opgesteld dat ik het defensief speel, dat ze allemaal in de val lopen als ze gaan bewegen. Skirmish is ook wel leuk, al was het alleen al om te kijken of je het beter kunt doenWelke extra's bedoel je precies?
Aah dat van die pijltjes wist ik nog nietquote:Op donderdag 4 december 2008 08:09 schreef Mea het volgende:
Dude, level 7 is echt kut, maar goed, met handgranaten heb je die airvents of hoe ze ook heten in 1 keer kapot gelukkig, alleen 1 keer Rosie mee gekilld omdat ze zelf ernaast stond, oops... Denk dat ik hem vanavond wel moet kunnen halen! Maar gaat wel een lange missie worden geloof ik! Maar goed, kan anders altijd nog halverwege gaan slapen en dan de volgende dag verder. Kun je halverwege een missie saven eigenlijk? Als in: werkt dat ook, of blijkt dan bij het laden dat die op een vast punt weer begint? Anders moet ik m'n playstation gewoon aan laten staan, ook geen probleem.
Oh ja, en zoomen werkt perfect nuNog even een tip voor de rest die het nog niet mocht weten, kwam ik gister achter: met de analoge stick beweeg je grof, en met de pijltjes juist heel langzaam, dus dat is handig als je je headshots bijvoorbeeld probeert te richten, gaat dat een stuk makkelijker!
Graag gedaanquote:Op donderdag 4 december 2008 08:14 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Aah dat van die pijltjes wist ik nog niet![]()
En ja je kan inderdaad tijdens de missie zelf saven
Ik kwam er dus pas na missie zeven achter dat je tijdens missies kunt saven...quote:Op donderdag 4 december 2008 08:14 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Aah dat van die pijltjes wist ik nog niet![]()
En ja je kan inderdaad tijdens de missie zelf saven
Da's wel kut, want juist tijdens level 7 kun je het wel erg goed gebruiken! Heb het bij level ehm, 3 ofzo ook al eens gebruikt, daar bestond de missie uit 2 delen eigenlijk. Valt me wel op dat er toch veel dingen aan het spel zijn die je niet zomaar ontdekt of uitlegt worden, heb hier tenminste nog niemand gezien die alles wist. Terwijl er in het spel toch best wel veel uitgelegd word. Zo zag ik gisteren in een review dat je tijdens de missie je team nog kunt aanpassen, zo kun je bepaalde units dus ook pas inzetten zodra je ze nodig hebt, zodat ze tot die tijd veilig zijn omdat ze niet op het speel/slagveld staan.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:36 schreef Waterhouse het volgende:
Ik kwam er dus pas na missie zeven achter dat je tijdens missies kunt saven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk dat ik niet al mijn soldaten meer inzet, maar meerdere command points op een eenheid gebruik. Meestal gebruik ik de eerste paar rondes de Edelweiss scouts en snipers om een aantal vijandelijke basissen te veroveren. Daarna roep ik de zware jongens op (stormtroopers en lancers).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Strolie75 het volgende:Grappig, je hebt me ingehaaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was gisteren even Wipeout HD aan het spelen, dus had het even niet gespeeld.
Grappig, ik gebruik meer mijn Stormtroopers om de weg te ruimen, en meer de Scouts om te verkennen of vanaf hoge punten te schieten of granaten te gooien, vooral om andere stormtroopers uit te schakelen zijn ze geweldig, je scout word dan echt overhoop geschoten als die te dicht bij komt (te weinig armor). Aan het einde van het level gebruik ik juist vaak scouts om snel te vlag te pakken zodra er niemand staat. Lancers gebruik ik bijna alleen bij tanks, tenzij toevallig strategisch staat waar die niet geraakt kan worden. Ik focus me meestal sowieso altijd het meeste op de stormtroopers van de tegenpartij, als die zijn afgemaakt komt het meestal wel goedquote:Ik merk dat ik niet al mijn soldaten meer inzet, maar meerdere command points op een eenheid gebruik. Meestal gebruik ik de eerste paar rondes de Edelweiss scouts en snipers om een aantal vijandelijke basissen te veroveren. Daarna roep ik de zware jongens op (stormtroopers en lancers).
Ik mis nog een doorzettingsvermogen command voor m'n eigen stormtroopers, lopen moeten ze!
Quod scripsi, scripsi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste strategische turnbased JRPG ooit. Ja, beter dan Final Fantasy Tactics en Advance Wars.
Sega![]()
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
Deze game is de aanschaf van een PS3 wel waard. Mijn inziens is het de eerste strategische turn-based JRPG die echt "next gen" aanvoelt. Flinke stap voorwaards in het genre. Hopelijk verkoopt hij een beetje redelijk.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb geen PS3 , maar met deze en Disgaea 3 denk ik dat dat ik binnenkort veel geld moet gaan uitgeven.
Goede strategische 2D blijft geweldig! Als ik deze uit heb ga ik denk ik beginnen met Fire Emblem op de DS.quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Uncharted zal ws niet mijn ding zijn, maar ik ben echt gek op TBS-games, en die zijn tot op heden nog niet echt op de X360 aanwezig. Het hoeft van mij ook niet perse next-gen aan te voelen hoor, op de PS2 heb ik bijvoorbeeld ook bijna alle nippon ichi TBS-games (uit)gespeeld, terwijl deze wat grafisch niveau betreft ook makkelijk op elke 16 tot 32-bit console uitgebracht had kunnen worden (mits CD ondersteunig voor audio/sfx)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie trouwens ook wel wat Irak verbanden eigenlijk, en als het je boeit is de mythologie over de Valkyr er ook erg goed in verwerkt. Is natuurlijk wel een eigen (Japanse) draai aan gegeven.
Quod scripsi, scripsi
Ik geloof dat ze heel Nederland hebben nagebouwd in een japanse Madurodam. Rare jongens, die japanners.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:27 schreef Mea het volgende:
Ja, de Japanners houden kennelijk erg van Nederland, zijn ook al jaren foto's aan het maken geweest hiervoor natuurlijkZe wisten alleen niet meer waar wat lag, dat kun je niet opmaken uit een foto natuurlijk
Pittig level ja, maar er is een goed trukje voor.quote:Op maandag 14 december 2009 08:27 schreef Beach het volgende:
Ik moet deel 1 nog uitspelen.
Maarja ik kwam nooit verder tot de eerste keer dat je dat wijf met die blauwe lans tegenkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
Ik bij gameseek.co.ukquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Strolie75 het volgende:
En VC2 gepreorderd bij www.vgp.ca. 31-08
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |