abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:39:16 #51
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63780550
Verwijderen van mijnen: erlangs gaan staan is en aktieknop is voldoende meen ik.
Maar als het disablen van een mijn een CP kost laat ik liever die mijn liggen en concentreer ik me op tegenstanders.

Oh voor diegene die het nog niet weten:
- indien je een soldaat neerschiet en je loopt over hem heen dan krijg je daarvoor extra punten aan het einde.
- hetzelfde met een vlag omzetten; die kun je dus ook gebruiken om te team te wisselen (kost wel CP's).
- het neerschieten van een tank of tegenstander met naam verlaagt het aantal CP's van de tegenstander met 3 of 5.

Idee: indien je dus met 1 poppetje 3 (of meer) CP's loopt en daar een vlag wint kun je dan de rest met 1(!) CP per poppetje naar die vlag krijgen? Indien ja dan kun je daar veel CP's mee winnen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:06:52 #52
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63789605
Nog een paar:

- CP wordt meegenomen naar je volgende beurt.
- Altijd met Alicia, Rosie en Largo spelen. Doe je dat niet wordt het spelletje stukken moeilijker.

Ik bedenk der nog wel een paar
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:47:20 #53
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63809796
3x geprobeerd om 6 te voltooien maar niet gelukt
Kwam met een scout bij die vent bij de vlag. Stond met mijn neus in zijn gezicht en point blank headshot was niet genoeg Enige tips om hem neer te maaien?
  zondag 7 december 2008 @ 09:32:40 #54
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63819317
Level 6? Niet zo schokkend, schiet eerst een paar poppetjes op de route neer met een sniper of een stormtrooper, hol vervolgens met alicia in een paar beurten naar die vlag toe en gebruik je sniper command om dat ene mannetje daar om te leggen. Eventueel kun je er ook een handgranaat voor gebruiken, de truc is: zolang die buiten de zandzakken valt na de explosie telt die niet meer mee als verdediging van de vlag ook al leeft die nog Dat trucje kan soms erg handig zijn!
Quod scripsi, scripsi
  zondag 7 december 2008 @ 09:36:29 #55
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63819343
Level 7 heeft me trouwens 4 mannetjes plus al m'n story characters (maar die gaan niet dood) gekost, maar ik heb hem gehaald Hij is wel erg irritant! Maar had hem wel in en 1 keer toen ik eenmaal de handgranaten gebruikte voor de tank, je moet ze zo mikken dat ze IN de airvents vallen, anders kill je je mannetje en is de airvent nog heel, oops... Ik had aan het einde van het level geloof ik alleen nog die tank over, ging echt n( i )et goed!
Quod scripsi, scripsi
  maandag 8 december 2008 @ 09:53:16 #56
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63844720
Ben inmiddels bij chapter 9 trouwens, chapter 8 had 2 missies, vooral die eerste was best lastig, mijnen ontwijken in het donker is echt brak. Allebei de missies had je geen tank, en geen commands Gelukkig de volgende missie wel weer, ze houden het wel lekker afwisselend gelukkig! Heb trouwens de sidequest van Ellie over Largo's groente-fetish ook afgerond, was wel grappig! Maar heb al geen nieuw verhaal meer gekregen van Ellie sinds Level 6, ze is wat stil Vanavond Chapter 9 eens proberen, die heeft wel weer gewoon 1 missie. Oh ja, en lijkt er op dat we straks ook een vliegtuig krijgen, was een filmpje over dat ze die aan het ontwikkelen waren
Quod scripsi, scripsi
pi_63844896
Gebruik eens spoilers tags idioot! Ik zit niet te wachten op een missie per missie verslag van het spel!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 8 december 2008 @ 13:11:34 #58
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63849037
Oh crap, sorry, zat al expres niet inhoudelijk te vertellen over de levels. Zal proberen nog iets vager te blijven of anders spoiler tags te gebruiken. Je bedoelt over de oplossing van de levels zeker? Gebruik ze voortaan sowieso wel, beter overbodig dan te weinig.
Quod scripsi, scripsi
pi_63870145
Algemene toe te passen taktieken zijn natuurlijk leuk om te bespreken. Maar specifieke oplossingen voor een Chapter of gebeurtenissen in het verhaal zou ik even in spoilers tags plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik merk dat ik niet al mijn soldaten meer inzet, maar meerdere command points op een eenheid gebruik. Meestal gebruik ik de eerste paar rondes de Edelweiss scouts en snipers om een aantal vijandelijke basissen te veroveren. Daarna roep ik de zware jongens op (stormtroopers en lancers).
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:13:44 #60
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63876431
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, je hebt me ingehaald Was gisteren even Wipeout HD aan het spelen, dus had het even niet gespeeld.

quote:
Ik merk dat ik niet al mijn soldaten meer inzet, maar meerdere command points op een eenheid gebruik. Meestal gebruik ik de eerste paar rondes de Edelweiss scouts en snipers om een aantal vijandelijke basissen te veroveren. Daarna roep ik de zware jongens op (stormtroopers en lancers).
Grappig, ik gebruik meer mijn Stormtroopers om de weg te ruimen, en meer de Scouts om te verkennen of vanaf hoge punten te schieten of granaten te gooien, vooral om andere stormtroopers uit te schakelen zijn ze geweldig, je scout word dan echt overhoop geschoten als die te dicht bij komt (te weinig armor). Aan het einde van het level gebruik ik juist vaak scouts om snel te vlag te pakken zodra er niemand staat. Lancers gebruik ik bijna alleen bij tanks, tenzij toevallig strategisch staat waar die niet geraakt kan worden. Ik focus me meestal sowieso altijd het meeste op de stormtroopers van de tegenpartij, als die zijn afgemaakt komt het meestal wel goed Ik mis nog een doorzettingsvermogen command voor m'n eigen stormtroopers, lopen moeten ze!
Quod scripsi, scripsi
pi_63890745
Net Chapter 10 afgerond (2 gevechten). Verhaal wordt nu wel erg serieus, en de WW2 vergelijkingen erg realistisch.

En godverdegotver...wat is dit een tof spel! Het gaat van hoogtepunt naar hoogtepunt! Elke keer nieuwe upgrades of andere gameplay elementen.
SPOILER
Beste strategische turnbased JRPG ooit. Ja, beter dan Final Fantasy Tactics en Advance Wars.

Sega
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:18:38 #62
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_63891189
ik heb geen PS3 , maar met deze en Disgaea 3 denk ik dat dat ik binnenkort veel geld moet gaan uitgeven.
pi_63891281
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb geen PS3 , maar met deze en Disgaea 3 denk ik dat dat ik binnenkort veel geld moet gaan uitgeven.
Deze game is de aanschaf van een PS3 wel waard. Mijn inziens is het de eerste strategische turn-based JRPG die echt "next gen" aanvoelt. Flinke stap voorwaards in het genre. Hopelijk verkoopt hij een beetje redelijk.

Oh ja, en haal er meteen Uncharted bij.
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:28:25 #64
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_63891564
Uncharted zal ws niet mijn ding zijn, maar ik ben echt gek op TBS-games, en die zijn tot op heden nog niet echt op de X360 aanwezig. Het hoeft van mij ook niet perse next-gen aan te voelen hoor, op de PS2 heb ik bijvoorbeeld ook bijna alle nippon ichi TBS-games (uit)gespeeld, terwijl deze wat grafisch niveau betreft ook makkelijk op elke 16 tot 32-bit console uitgebracht had kunnen worden (mits CD ondersteunig voor audio/sfx)
pi_63891737
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 22:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Uncharted zal ws niet mijn ding zijn, maar ik ben echt gek op TBS-games, en die zijn tot op heden nog niet echt op de X360 aanwezig. Het hoeft van mij ook niet perse next-gen aan te voelen hoor, op de PS2 heb ik bijvoorbeeld ook bijna alle nippon ichi TBS-games (uit)gespeeld, terwijl deze wat grafisch niveau betreft ook makkelijk op elke 16 tot 32-bit console uitgebracht had kunnen worden (mits CD ondersteunig voor audio/sfx)
Goede strategische 2D blijft geweldig! Als ik deze uit heb ga ik denk ik beginnen met Fire Emblem op de DS.
Maar VP voelt echt vernieuwend aan. Zowel qua gameplay als setting, en dat is lang geleden dat ik dit in dit genre heb mogen ervaren. Spel doet me een beetje terugdenken aan Xcom en Jagged Alliance.

En geen kwaad wordt over Uncharted. Fantastische game, net een film.
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:36:13 #66
44906 merino
World of Sleepers
pi_63891831
zo'n geweldig spel

woorden schieten er tekort voor
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_63892608
Hele goede titel dus als ik de reacties hier zo lees.

Andere titels genieten op dit moment mijn voorkeur maar ik pik het spel zeker nog een keer op.
  woensdag 10 december 2008 @ 08:45:03 #68
45250 Mea
Denuone Latine loquebar?
pi_63897306
Jeeee, nu ook bij Chapter 10 (dus nog niet afgerond).
SPOILER
Ik zie trouwens ook wel wat Irak verbanden eigenlijk, en als het je boeit is de mythologie over de Valkyr er ook erg goed in verwerkt. Is natuurlijk wel een eigen (Japanse ) draai aan gegeven.
Quod scripsi, scripsi
  zondag 5 april 2009 @ 08:33:02 #69
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_67720648
Ben sinds gisteren ook begonnen, mooi sfeervol spel, leukste JRPG sinds Dragon Quest Journey of the Cursed King op de PS2.
Voor de twijfelaars: Ligt nu voor 29,95 bij de FRS (en wellicht ook bij andere gameshops).
a.k.a. Sikko
  woensdag 8 april 2009 @ 13:24:01 #70
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_67826537
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:27 schreef Mea het volgende:
Ja, de Japanners houden kennelijk erg van Nederland, zijn ook al jaren foto's aan het maken geweest hiervoor natuurlijk Ze wisten alleen niet meer waar wat lag, dat kun je niet opmaken uit een foto natuurlijk
Ik geloof dat ze heel Nederland hebben nagebouwd in een japanse Madurodam. Rare jongens, die japanners.
Kamina, manlier than you could ever hope to be
pi_73704599
Eurogamer heeft een hand-on van het vervolg op dit briljante spel op de PSP.

Japan's not short of games that have seen far greater success on portable systems than they ever did on under-telly gameboxes, but Valkyria Chronicles seems a strange choice for downsizing. It's remembered for its beautiful sketchbook-style graphics and hour-long strategic battles - two things that have had to be scaled down to fit the PSP. Thankfully everything else that made it interesting is present and correct. This is still a game where your gay engineer will enjoy a stats boost if you make sure she's deployed near female squad-mates, or your racist scout won't fight with Darcsen soldiers. It's still a complex, politically engaging storyline framed in an innovative semi-real-time battle system, with likeable, developed characters. Superb!

http://www.eurogamer.net/articles/valkyria-chronicles-ii-preview

[ Bericht 52% gewijzigd door Strolie75 op 15-10-2009 09:22:11 ]
pi_73707174
Ik begin me lichtelijk te irriteren aan de vele cut-scenes.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_75603496
pi_75603542
Ik moet deel 1 nog uitspelen.
Maarja ik kwam nooit verder tot de eerste keer dat je dat wijf met die blauwe lans tegenkomt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_75603696
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:27 schreef Beach het volgende:
Ik moet deel 1 nog uitspelen.
Maarja ik kwam nooit verder tot de eerste keer dat je dat wijf met die blauwe lans tegenkomt.
Pittig level ja, maar er is een goed trukje voor.
SPOILER
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:28:28 #76
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_80130470
Vandaag de artbook in de brievenbus

vrijdag 9 april 2010 @ 17:34:58 #77
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_80130705
En VC2 gepreorderd bij www.vgp.ca. 31-08

pi_80131261
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:34 schreef Strolie75 het volgende:
En VC2 gepreorderd bij www.vgp.ca. 31-08

[ afbeelding ]
Ik bij gameseek.co.uk
En gister begonnen weer met VC1, omdat ik telkens niet verder kwam dan dat level met die enorme tank.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')