abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63688668
Er zijn hier veel topics over economisch nieuws, maar weinig over de persoonlijke ervaringen van de Fok!'ers mbt de kredietcrisis. Als je er last van hebt (gehad), kun je dat hier kwijt. De Icesave spaarders hebben hun eigen topic natuurlijk

TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in niet direct in zal gaan huren. Aangezien het een beginnende onderneming is, is deze afhankelijk van financieringen. Deze zijn helaas niet gekomen, dus eindigt mijn project binnenkort.

[ Bericht 0% gewijzigd door rvlaak_werk op 03-12-2008 10:45:41 ]
pi_63688743
quote:
A, da's een goede... Maar staat die niet in het verkeerde forum dan?
pi_63688773
Eigenlijk wel hè?
For great justice!
pi_63688902
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:19 schreef Q. het volgende:
Eigenlijk wel hè?
Deze dan maar ff aanhouden, tot een modje ingrijpt
pi_63689334
Niets persoonlijks behalve dat ik alles goedkoper zie worden ervaar ik enkel nog maar positieve gevolgen . Benzine, auto's etc alles wordt goedkoper
pi_63689676
dat collega bedrijven..staal en aannemers. bedrijven..na juni weinig of geen orders meer hebben.
dus, daarna gaat het hard met de economie, ontslagen etc.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:07:53 #8
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63689795
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:13 schreef rvlaak_werk het volgende:
TS begint: Vrijdag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waar ik aan gedetacheerd ben mij in direct in zal gaan huren.
Ik begrijp het niet : Je wordt ingehuurd en je project eindigt binnenkort?

Ik merk helemaal niets van de kredietkrisis.
Ja, het tanken is goedkoper, maar dat betaal ik toch niet zelf.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_63689872
Mij heeft het (nog) niet persoonlijk geraakt. Ik heb geen hypotheek, geen kinderen, weinig kosten aan levensonderhoud (tijdelijk woon ik terug bij mijn ouders) en de auto die ik heb is van de zaak. Momenteel werk ik bij een klant waarvan de markt amper conjunctuurgevoelig is.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_63689987
Besloten om niet te verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Dit ivm de onzekerheid verkoop huidige huis.
pi_63690233
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:07 schreef Liewec het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet : Je wordt ingehuurd en je project eindigt binnenkort?

Ik merk helemaal niets van de kredietkrisis.
Ja, het tanken is goedkoper, maar dat betaal ik toch niet zelf.
Ben in Augustus op dit project geplaatst, dat project loopt dus helaas ten einde.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:39:16 #12
141482 Q.
JurassiQ
pi_63690461
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
Besloten om niet te verhuizen naar een nieuwbouwhuis. Dit ivm de onzekerheid verkoop huidige huis.
Verstandig.
For great justice!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:42:26 #13
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63690536
Mijn moeders huis staat te koop, en op de veel geadverteerde open dag kwamen er precies 0 kijkers.

Ik heb zelf een uitwisseling naar de VS afgeblazen/uitgesteld IVM de duurdere dollar en de onzekerheid.
pi_63691188
Ik krijg elke keer dat ik nu bij de pomp sta een lichte glimlach op mijn gezicht als ik naar het totaalbedrag kijk
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63693738
Balen van het feit dat er lagere prijzen optreden.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:08:21 #16
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63693871
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:16 schreef FreedonNadd het volgende:
Als je hem nou probeert te verkopen zonder winst te maken zal het wel lukken toch zeker?
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_63694720
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:08 schreef Liewec het volgende:

[..]

Als je hem nou probeert te verkopen zonder winst te maken zal het wel lukken toch zeker?
Ligt aan de aanschafprijs denk ik. Daarbij ga ik er vanuit dat de mogelijke verkoopprijs echt niet de enige overweging zal zijn.
pi_63695072
Nee verkoopprijs is zeker niet het enige argument. Het is meer de onzekerheid waar ik dus zelf aan meewerk door niet te verhuizen. Ik had geen zin om elke dag met angst en beven de berichten rondom de zakkende huizenprijzen te moeten aanzien dus ervoor gekozen om huidige huis te verbouwen. Huis is voor mij ook geen beleggingsobject maar ik wil er ook niet door failliet gaan en twee jaar dubbele lasten en dan nog niet verkocht (ok extreem rampscenario) is voor mij wel failliet
pi_63695447
Benzine is lekker goedkoop. Dat scheelt toch al snel 40 euro per maand.
Verder merk ik er enorm weinig van. Buiten dat het goede TV is.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:53:07 #20
146230 Liewec
70's movies rule
pi_63696444
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef FreedonNadd het volgende:
Huis is voor mij ook geen beleggingsobject maar ik wil er ook niet door failliet gaan en twee jaar dubbele lasten en dan nog niet verkocht (ok extreem rampscenario) is voor mij wel failliet
Da's duidelijk, ik zou nu inderdaad ook nog geen nieuw huis kopen zolang je je oude niet (bijna) hebt verkocht... Maar met de inzakkende markt zal het kopen van een huis niet zo'n probleem zijn.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:59:36 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63696601
De huidige situatie is een van de oorzaken waardoor mijn afstudeeropdracht ontstaan is. Maar verder merk ik er niks van. Mijn werk (geen stage, die moet nog beginnen) wordt alleen maar meer en is sowieso niet erg conjunctuurgevoelig. Daarnaast heb ik geen lasten die erg gevoelig zijn voor de huidige ontwikkelingen.

Nou ja, ik profiteer zo nu en dan van een dalende koers van de GBP. En is de conjuncturele ontwikkeling iets dat een rol speelt in het project waaraan ik werk, maar dat is niet voor- of nadelig voor mij, gewoon een van de omgevingsfactoren die we moeten meenemen in de vooruitzichten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63696672
Dat de vraag naar tweede hands auto's op zijn gat ligt. dat mensen hun oude auto's weer opknappen(wat wel weer goed is) maar veelal alleen nog klein onderhoud laten uitvoeren of alleen apk.

Dat ik steeds weer benzine koop ( a 15000liter) en ik het 2 dagen later al bijna weer met verlies moet verkopen.

Prive vrij weinig.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_63699411
De het nieuwbouwproject waar ik in juni een huis heb gekocht nog niet aan het bouwen is omdat er nog steeds niet genoeg procent is verkocht.
pi_63700431
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb zelf een uitwisseling naar de VS afgeblazen/uitgesteld IVM de duurdere dollar en de onzekerheid.
Sukkel!
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:58:32 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63701680
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:12 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Sukkel!

I know Ik had gewoon beter moeten sparen eigenlijk.

Ik heb er nog geen spijt van echter, maar het is wel jammer natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')