Ik hoor van meerdere kanten dat je op een massief houten blad wel snel vlekken krijgt en dat het nogal wat onderhoud vergt. Wij hebben een gelamineerd blad (PRAGEL steenpatroon zwart) en het ziet er super uit. In mijn vorige woning had ik ook een laminaatblad met houtpatroon en ook dat zag er goed uit, nooit krassen, altijd netjes gebleven.quote:Op zondag 21 december 2008 18:34 schreef bierzuipert het volgende:
Wat is het meest verkochte keukenwerkblad van ikea?
En wat is verstandiger, gelamineerd werkblad of vol houten blad?
Weet ook iemand hoe het zit het met de kwaliteit van de ikea werkbladen?
Want wat was er mis met de olie van IKEA?quote:Op maandag 22 december 2008 11:02 schreef Syytön het volgende:
Ik heb ook getwijfeld tussen een massief houten blad of een gelamineerd blad. Uiteindelijk gekozen voor een maatwerkblad van IKEA; "PERSONLIG". Dit wordt helemaal op maat gemaakt voor je; je hebt de keuze uit diverse diktes, materialen, kleuren, waterkeringen, het infresen van de spoelbak/kookplaat e.d.
Dit omdat een massief houten werkblad me toch iets te kwetsbaar leek. Er zal maar net iets op het aanrecht liggen dat helemaal in het hout trekt, zoals bietjes, thee of koffie. Bovendien zou ik dan twee werkbladen moeten hebben genomen, omdat de maximale lengte 2,46m is.
Over de kwaliteit van dit werkblad kan ik nog niet heel veel zeggen, omdat ik het pas twee maanden heb. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad en het blad is nog geheel onbeschadigd. Het komt heel solide en degelijk over. Het enige nadeel is dat het een levertijd heeft (ong. 4 weken). Maarja, een keuken is doorgaans niet een impulsaankoop.
Maarja, massief hout vergt gewoon onderhoud en is kwetsbaar. IKEA adviseert het werkblad NUMERÄR vier maal per jaar te onderhouden. Als je dan toch voor massief hout gaat, koop dan bij een speciaalzaak echt goede olie en niet zo'n potje van 5 euro van IKEA zelf.
Ik heb sinds een jaar de Karlstad bank en hij bevalt prima! Ik heb het driezitsmodel. De bekleding houdt zich keurig en slijt niet. Alleen een paar kleine haakjes aan de zijkant vanwege de kat, maar dat valt niet eens zo op. Neem twee van die dikke kussens erbij, dan kan je lekker hangen! Ook prima te gebruiken als slaapbank ook al is ie daar niet voorbedoeld.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:27 schreef Queen_E het volgende:
Nou is mijn oog gevallen op de karlstad hoekbank (donkergrijs) maar dan wel met de aluminium pootjes.Iemand ervaring met de karlstad bank?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10696/
Zo waar! Doe het niet, een matras van 160 breed!quote:Op woensdag 10 december 2008 15:34 schreef Adelante het volgende:
Dat is het moeilijke met hun boxsprings, je gooit er het liefst één groot matras overheen, maar de kans dat je na een tijdje in een kuil slaapt met z'n tweeën is aanwezig.
Er is niets mis met de olie van IKEA, maar er is betere olie te krijgen.quote:Op maandag 22 december 2008 22:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Want wat was er mis met de olie van IKEA?
IKEA heeft nu trouwens ook maatwerkbladen van massief hout. Deze zijn op maat te maken tot een lengte van 4 meter en een diepte van 1,225 meter.
Het nadeel van een houten blad is dat de olie erin trekt. Dat is de reden dat je deze regelmatig bij moet olieen. Vooral de eerste keer zul je het hout moeten 'verzadigen'.
Wanneer je het hout regelmatig olie't, zul je geen definitieve vlekken krijgen. Wanneer je dit niet regelmatig doet en het hout droogt 'uit'. En je morst dan bijvoorbeeld rode wijn dan kan het zijn dat de wijn in het blad trekt en dus een rode vlek achterlaat.
Neej zo is het helemaal niet bedoeld hoor! Ik was gewoon benieuwd. Dat als er iets mis mee was, dan kan dat. Maar dan ben ik wel benieuwd wat dan...quote:Op donderdag 25 december 2008 20:42 schreef Syytön het volgende:
[..]
Er is niets mis met de olie van IKEA, maar er is betere olie te krijgen.
Ik krijg bij dit topic altijd een beetje het "IKEA adoratie topic" gevoel.![]()
Bedoelde je deze?quote:Op zondag 28 december 2008 18:55 schreef YPPY het volgende:
We wilden morgen naar Ikea Breda gaan om een nieuwe hoes (lichtbruin) voor onze Ektorp hoekbank te kopen. Nu zie ik dat je die moet bestellen. Kan dat telefonisch? Ik heb niet zoveel zin om twee keer zover moeten rijden voor een hoes. De bank hebben we nog in Sliedrecht besteld, maar nu moeten we een stuk verder. En ligt zoiets echt niet ergens in een magazijn? De hoezen van de hookers zag ik gewoon liggen.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)eamsStockAvailSearchquote:Product: EKTORP Overtrek hoekbank 2+2, Vestiging: IKEA Breda
Dit product is alleen op bestelling leverbaar. Ga naar een vestiging om het te bestellen.
Ja normaal worden artikelen die we standaard niet op voorraad houden gratis thuis bezorgd. Ik ga er vanuit dat dat ook bij de bekleding van die hoekbank van toepassing isquote:Op zondag 28 december 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:
We gaan lunchen, vindt mijn dochter helemaal leuk. Maar dan wordt hij dus thuisbezorgd? Dat biedt perspectief. Ik wil best 1 keertje dat stuk rijden, alleen die tweede keer, dat vond ik veel worden.
Bedankt voor je hulp.
Waar je wel even op moet letten is op de manier van transport; per vrachtwagen of per post. Hiervoor kun je mogelijk zelf kiezen (is afhankelijk van het gewicht van het artikel); bespreek dit met de medewerker indien je er niet zelf op gewezen wordt. Wel zo handig om tevoren te weten waar je aan toe bent.quote:Op zondag 28 december 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:
We gaan lunchen, vindt mijn dochter helemaal leuk. Maar dan wordt hij dus thuisbezorgd? Dat biedt perspectief. Ik wil best 1 keertje dat stuk rijden, alleen die tweede keer, dat vond ik veel worden.
Bedankt voor je hulp.
mits kunstvissenquote:Op zondag 28 december 2008 23:39 schreef hierissieweer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Is het mogelijk om in deze lamp visjes te stoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |