abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64189006
Bedankt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 21 december 2008 @ 18:34:35 #102
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_64216001
Wat is het meest verkochte keukenwerkblad van ikea?
En wat is verstandiger, gelamineerd werkblad of vol houten blad?

Weet ook iemand hoe het zit het met de kwaliteit van de ikea werkbladen?
  zondag 21 december 2008 @ 19:03:08 #103
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64217032
Wij hebben een gelamineerd werkblad "natuursteen look" en ik ben er super tevreden mee.
Het ziet er echt als "echt" uit, maar je hebt niet het onderhoud.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_64237837
quote:
Op zondag 21 december 2008 18:34 schreef bierzuipert het volgende:
Wat is het meest verkochte keukenwerkblad van ikea?
En wat is verstandiger, gelamineerd werkblad of vol houten blad?

Weet ook iemand hoe het zit het met de kwaliteit van de ikea werkbladen?
Ik hoor van meerdere kanten dat je op een massief houten blad wel snel vlekken krijgt en dat het nogal wat onderhoud vergt. Wij hebben een gelamineerd blad (PRAGEL steenpatroon zwart) en het ziet er super uit. In mijn vorige woning had ik ook een laminaatblad met houtpatroon en ook dat zag er goed uit, nooit krassen, altijd netjes gebleven.
pi_64238355
Ik heb ook getwijfeld tussen een massief houten blad of een gelamineerd blad. Uiteindelijk gekozen voor een maatwerkblad van IKEA; "PERSONLIG". Dit wordt helemaal op maat gemaakt voor je; je hebt de keuze uit diverse diktes, materialen, kleuren, waterkeringen, het infresen van de spoelbak/kookplaat e.d.
Dit omdat een massief houten werkblad me toch iets te kwetsbaar leek. Er zal maar net iets op het aanrecht liggen dat helemaal in het hout trekt, zoals bietjes, thee of koffie. Bovendien zou ik dan twee werkbladen moeten hebben genomen, omdat de maximale lengte 2,46m is.
Over de kwaliteit van dit werkblad kan ik nog niet heel veel zeggen, omdat ik het pas twee maanden heb. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad en het blad is nog geheel onbeschadigd. Het komt heel solide en degelijk over. Het enige nadeel is dat het een levertijd heeft (ong. 4 weken). Maarja, een keuken is doorgaans niet een impulsaankoop.
Maarja, massief hout vergt gewoon onderhoud en is kwetsbaar. IKEA adviseert het werkblad NUMERÄR vier maal per jaar te onderhouden. Als je dan toch voor massief hout gaat, koop dan bij een speciaalzaak echt goede olie en niet zo'n potje van 5 euro van IKEA zelf.
pi_64264348
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:02 schreef Syytön het volgende:
Ik heb ook getwijfeld tussen een massief houten blad of een gelamineerd blad. Uiteindelijk gekozen voor een maatwerkblad van IKEA; "PERSONLIG". Dit wordt helemaal op maat gemaakt voor je; je hebt de keuze uit diverse diktes, materialen, kleuren, waterkeringen, het infresen van de spoelbak/kookplaat e.d.
Dit omdat een massief houten werkblad me toch iets te kwetsbaar leek. Er zal maar net iets op het aanrecht liggen dat helemaal in het hout trekt, zoals bietjes, thee of koffie. Bovendien zou ik dan twee werkbladen moeten hebben genomen, omdat de maximale lengte 2,46m is.
Over de kwaliteit van dit werkblad kan ik nog niet heel veel zeggen, omdat ik het pas twee maanden heb. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee gehad en het blad is nog geheel onbeschadigd. Het komt heel solide en degelijk over. Het enige nadeel is dat het een levertijd heeft (ong. 4 weken). Maarja, een keuken is doorgaans niet een impulsaankoop.
Maarja, massief hout vergt gewoon onderhoud en is kwetsbaar. IKEA adviseert het werkblad NUMERÄR vier maal per jaar te onderhouden. Als je dan toch voor massief hout gaat, koop dan bij een speciaalzaak echt goede olie en niet zo'n potje van 5 euro van IKEA zelf.
Want wat was er mis met de olie van IKEA?

IKEA heeft nu trouwens ook maatwerkbladen van massief hout. Deze zijn op maat te maken tot een lengte van 4 meter en een diepte van 1,225 meter.

Het nadeel van een houten blad is dat de olie erin trekt. Dat is de reden dat je deze regelmatig bij moet olieen. Vooral de eerste keer zul je het hout moeten 'verzadigen'.
Wanneer je het hout regelmatig olie't, zul je geen definitieve vlekken krijgen. Wanneer je dit niet regelmatig doet en het hout droogt 'uit'. En je morst dan bijvoorbeeld rode wijn dan kan het zijn dat de wijn in het blad trekt en dus een rode vlek achterlaat.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 22 december 2008 @ 23:40:03 #107
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64266658
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:27 schreef Queen_E het volgende:
Nou is mijn oog gevallen op de karlstad hoekbank (donkergrijs) maar dan wel met de aluminium pootjes. Iemand ervaring met de karlstad bank?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10696/
Ik heb sinds een jaar de Karlstad bank en hij bevalt prima! Ik heb het driezitsmodel. De bekleding houdt zich keurig en slijt niet. Alleen een paar kleine haakjes aan de zijkant vanwege de kat, maar dat valt niet eens zo op. Neem twee van die dikke kussens erbij, dan kan je lekker hangen! Ook prima te gebruiken als slaapbank ook al is ie daar niet voorbedoeld.
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:34 schreef Adelante het volgende:
Dat is het moeilijke met hun boxsprings, je gooit er het liefst één groot matras overheen, maar de kans dat je na een tijdje in een kuil slaapt met z'n tweeën is aanwezig.
Zo waar! Doe het niet, een matras van 160 breed!
pi_64283552
We willen onze hopen bed van 140x200 gaan vervangen door een van 180x200. Maar de 140 versie heeft in het midden geen extra poten/steun.
Is dit bij de middenbalk van de 180 versie wel aanwezig? Het moet natuurlijk niet gammel zijn.

(is de middenbruin van MALM eigenljik hetzelfde als die van HOPEN? En welke is steviger?)

[ Bericht 17% gewijzigd door athlonkmf op 23-12-2008 14:24:36 ]
pi_64359920
Help! Ik heb het volgende VIKA-bureau samengesteld:

1x VIKA FURUSKOG 200x60

2x VIKA LERBERG

1x VIKA CURRY

Was volgens de VIKA koophulp wel compatible met elkaar. Nu zie ik voor de poot van die voorgeboorde gaatjes in het blad, maar hoe moeten die schragen vastgemaakt worden? Er zitten aan de bovenkant van die dingen geen gaatjes en er zijn geen beugels oid bijgeleverd. Hoop niet dat het blad los erop moet liggen, lijkt me niet erg stabiel.
...
pi_64360635
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:58 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Want wat was er mis met de olie van IKEA?

IKEA heeft nu trouwens ook maatwerkbladen van massief hout. Deze zijn op maat te maken tot een lengte van 4 meter en een diepte van 1,225 meter.

Het nadeel van een houten blad is dat de olie erin trekt. Dat is de reden dat je deze regelmatig bij moet olieen. Vooral de eerste keer zul je het hout moeten 'verzadigen'.
Wanneer je het hout regelmatig olie't, zul je geen definitieve vlekken krijgen. Wanneer je dit niet regelmatig doet en het hout droogt 'uit'. En je morst dan bijvoorbeeld rode wijn dan kan het zijn dat de wijn in het blad trekt en dus een rode vlek achterlaat.
Er is niets mis met de olie van IKEA, maar er is betere olie te krijgen.
Ik krijg bij dit topic altijd een beetje het "IKEA adoratie topic" gevoel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Syytön op 25-12-2008 21:42:11 ]
pi_64363077
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:42 schreef Syytön het volgende:

[..]

Er is niets mis met de olie van IKEA, maar er is betere olie te krijgen.
Ik krijg bij dit topic altijd een beetje het "IKEA adoratie topic" gevoel.
Neej zo is het helemaal niet bedoeld hoor! Ik was gewoon benieuwd. Dat als er iets mis mee was, dan kan dat. Maar dan ben ik wel benieuwd wat dan...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 25 december 2008 @ 23:13:21 #112
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_64363812
bedankt voor alle tips van de werkbladen.

Ik ben toch voor vol hout gegaan, omdat ik het zo mooi vind en er aandacht aan wil besteden om hem mooi te houden. Het is een beuken blad geworden
pi_64438200
We wilden morgen naar Ikea Breda gaan om een nieuwe hoes (lichtbruin) voor onze Ektorp hoekbank te kopen. Nu zie ik dat je die moet bestellen. Kan dat telefonisch? Ik heb niet zoveel zin om twee keer zover moeten rijden voor een hoes. De bank hebben we nog in Sliedrecht besteld, maar nu moeten we een stuk verder. En ligt zoiets echt niet ergens in een magazijn? De hoezen van de hookers zag ik gewoon liggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64439116
quote:
Op zondag 28 december 2008 18:55 schreef YPPY het volgende:
We wilden morgen naar Ikea Breda gaan om een nieuwe hoes (lichtbruin) voor onze Ektorp hoekbank te kopen. Nu zie ik dat je die moet bestellen. Kan dat telefonisch? Ik heb niet zoveel zin om twee keer zover moeten rijden voor een hoes. De bank hebben we nog in Sliedrecht besteld, maar nu moeten we een stuk verder. En ligt zoiets echt niet ergens in een magazijn? De hoezen van de hookers zag ik gewoon liggen.
Bedoelde je deze?

Volgens de site moet je bij een medewerker om meer informatie vragen. Hij is in Breda ook op voorraad. Wanneer je naar de bankenafdeling van IKEA Breda gaat kunnen ze daar een bon voor je maken waarmee je de hoes kunt afrekenen en kunt ophalen bij de goederen uitgifte balie
pi_64439322
Die kleur idd, maar dan voor de hoekbank.

Hoe kom jij bij dat leuke schema'tje?

Ik vond alleen dit:
quote:
Product: EKTORP Overtrek hoekbank 2+2, Vestiging: IKEA Breda
Dit product is alleen op bestelling leverbaar. Ga naar een vestiging om het te bestellen.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)eamsStockAvailSearch
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_64439537
Ah een overtrek voor een hoekbank. Sorry... Dat had ik niet verwacht.
Die zijn inderdaad alleen op bestelling verkrijgbaar. Je kunt die morgen bij een medewerker op de bankenafdeling bestellen en zal dan zonder bijkomende transportkosten met ongeveer 2,5 week bij je thuis bezorgd worden.
Helaas is dit niet telefonisch te bestellen.

Maar dan combineer je het morgen met een gezellig ontbijtje voor 1.- in het restaurant en zo
pi_64440588
We gaan lunchen, vindt mijn dochter helemaal leuk. Maar dan wordt hij dus thuisbezorgd? Dat biedt perspectief. Ik wil best 1 keertje dat stuk rijden, alleen die tweede keer, dat vond ik veel worden.

Bedankt voor je hulp.
*OUD heilige*
pi_64440742
quote:
Op zondag 28 december 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:
We gaan lunchen, vindt mijn dochter helemaal leuk. Maar dan wordt hij dus thuisbezorgd? Dat biedt perspectief. Ik wil best 1 keertje dat stuk rijden, alleen die tweede keer, dat vond ik veel worden.

Bedankt voor je hulp.
Ja normaal worden artikelen die we standaard niet op voorraad houden gratis thuis bezorgd. Ik ga er vanuit dat dat ook bij de bekleding van die hoekbank van toepassing is
pi_64444194
Kun je onder de Stolmen ladekast ook wieltjes of pootjes zetten?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64445829
quote:
Op zondag 28 december 2008 20:07 schreef YPPY het volgende:

Bedankt voor je hulp.
Waar je wel even op moet letten is op de manier van transport; per vrachtwagen of per post. Hiervoor kun je mogelijk zelf kiezen (is afhankelijk van het gewicht van het artikel); bespreek dit met de medewerker indien je er niet zelf op gewezen wordt. Wel zo handig om tevoren te weten waar je aan toe bent.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_64448897
Ben ik weer.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 28 december 2008 @ 23:39:26 #122
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64449819

Is het mogelijk om in deze lamp visjes te stoppen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 28 december 2008 @ 23:44:54 #123
3185 Adelante
To let it go now
pi_64450040
quote:
Op zondag 28 december 2008 23:39 schreef hierissieweer het volgende:
[ link | afbeelding ]

Is het mogelijk om in deze lamp visjes te stoppen?
mits kunstvissen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 29 december 2008 @ 00:00:58 #124
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_64450618
waarom niet?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 29 december 2008 @ 00:05:25 #125
3185 Adelante
To let it go now
pi_64450776
veel te weinig ruimte, geen ruimte voor een pompje?

dan gebruik je de vissen als decoratie object en persoonlijk vind ik dat niet kunnen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')