Ipv van op hun eigen bewonners te laten die elke week dronken zijn.Gaan ze naar anderen wijzenquote:Mensen die op het platteland wonen zijn vaker negatief over de komst van allochtonen dan stedelingen. Dat staat in een rapport van het SCP, het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Van de plattelandsbewoners vindt 48 procent dat er in Nederland te veel mensen met een andere afkomst zijn. Dit percentage ligt bij stedelingen op bijna 38 procent.
Daarnaast vinden plattelandsbewoners het wel belangrijk dat er mensen uit de stad in hun gemeenschap komen wonen.
Van de ondervraagden vindt 44 procent nieuwelingen belangrijk voor de leefbaarheid in de dorpen. Wel vindt 24 procent hen een bedreiging voor de sociale samenhang.
Minder eenzaamheid
Door de sociale samenhang is de leefbaarheid op het platteland goed, zo blijkt uit het onderzoek. Slechts 11 procent voelt zich onveilig op straat tegenover 24 procent van de mensen in de stad. Ook is er minder eenzaamheid.
Verder zijn lokale tradities er "springlevend" en zijn dorpelingen vaker lid van een kerk. Maar bij hun inzet als
verenigingslid of vrijwilliger verschillen ze niet veel van de stedelingen
Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.quote:Op maandag 1 december 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:
Het wachten is nu op de linkse kerk die over die 'xenofobe' en 'racistische' plattelandbewoners heen gaat vallen om te bewijzen hoe slecht hollandse autochtonen zijn.
Op zich is het flauw van mij om moeilijk te doen over de conclusie, die klopt. Ik ben het er alleen niet mee eens om er direct een waardeoordeel aan vast te maken. Zo van dat het bekrompen mensen zijn, wat de boer niet kent dat vreet ie niet en andere uitspraken. Als op basis van dit onderzoek campagnes moeten worden gestart om de plattelandsbevolking de voordelen van de multiculturele samenleving door de strot te duwen dan zou ik dat slecht vinden. Laat e.e.a. maar groeien, als het gedwongen moet dan krijg je weer dezelfde spanningen die zo duidelijk merkbaar zijn in het landelijke debat en in uitlatingen zoals bijvoorbeeld op dit forum.quote:Op maandag 1 december 2008 10:24 schreef DroogDok het volgende:
Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.
Maar weet uit de eerste hand verhalen van een dorp waar geen niet-blanken woonden en die wilden ze ook liever niet.
Wanneer men in de zogeheten probleemwijken de achtergebleven autochtonen zou ondervragen veronderstel ik wat hoger dan dit percentage.quote:Op maandag 1 december 2008 10:15 schreef Reintji het volgende:
Vraag me af wat voor steekproef dat geweest is, 38% zelfs voor stedelingen... Of ben ik een rasoptimist?
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.quote:Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Slappy het volgende:
tt is goed,Boeren zijn meer racistische dan normaal mensen in de stad.
Verander dan de TTquote:Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.
Dokkum bedoel je... en dan kies je ook een geweldige site uitquote:Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef Slappy het volgende:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=165425
Dokum is een dorp
quote:
Het is Dokkum, en Dokkum is een stad.quote:Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef Slappy het volgende:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=165425
Dokum is een dorp
Scepsis platteland over nieuwkomers, meen ik gelezen te hebben onder in beeld bij Goedemorgen Nederland oid. En dat valt goed te begrijpen. Als de familiegroepssexsessie op pakweg het eiland Tholen of ergens op de Hoge Veluwe weer eens tot een inteeltbaby heeft geleid dan bestaat er toch wel het vooroordeel bij de onderlinge familieleden dat nieuwkomers, die dus van buiten Tholen of de Hoge Veluwe komen, de achterliggende tradities niet helemaal in de juiste context kunnen plaatsen.quote:Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |