Ieder maakt die keuze toch voor zich. Ik denk niet dat kinderen eronder te lijden hebben. Maar ik vraag me wel af, is dat iets dat je in een opwelling doet of denk je bewust van 'over een paar minuten geef ik een tikje'.quote:Op maandag 1 december 2008 10:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die heeft toen ze heel klein was idd weleens een tik op haar vingers gehad of een tik op zo'n dikke luierkont.
"Ooooooooow Noes, Yvonne slaat haar kinderen"
Zo hebben we dat ook weer gehad.
En zie eens hoe goed je terecht bent gekomen! Je bent een kabelhaspel!quote:Op maandag 1 december 2008 10:13 schreef kabelhaspel het volgende:
Moet kunnen, is mij ook genoeg gebeurt toen ik nog klein was. Even stevig bij de arm krijgen of een draai om de oren.
Mietjes zijn het tegenwoordig. Allemaal.
ik wist wel dat je een goede moeder wasquote:Op maandag 1 december 2008 10:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die heeft toen ze heel klein was idd weleens een tik op haar vingers gehad of een tik op zo'n dikke luierkont.
Ikzelf zou mijn kinderen later liever niet slaan. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik pas zou slaan als ik buiten mezelf van woede ben, en ik me afvraag of ik me dan wel kan inhouden. Als ik sowieso al niet sla, dan is de kans er ook niet dat het uit de hand loopt en ik net ff een iets te harde tik uitdeel.quote:Op maandag 1 december 2008 10:14 schreef MLI het volgende:
[..]
Ieder maakt die keuze toch voor zich. Ik denk niet dat kinderen eronder te lijden hebben. Maar ik vraag me wel af, is dat iets dat je in een opwelling doet of denk je bewust van 'over een paar minuten geef ik een tikje'.
Terugkijkend?quote:Op maandag 1 december 2008 10:14 schreef MLI het volgende:
[..]
Ieder maakt die keuze toch voor zich. Ik denk niet dat kinderen eronder te lijden hebben. Maar ik vraag me wel af, is dat iets dat je in een opwelling doet of denk je bewust van 'over een paar minuten geef ik een tikje'.
Come on, de dag dat dat niet meer kan...quote:Op maandag 1 december 2008 10:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het bij 99% uit dit soort ingrepen bestaat.quote:Op maandag 1 december 2008 10:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maar er is verder nog niemand slechter geworden van een tik op de vingers, of een greep bij de arm.
Inderdaad. Maar misschien dat die collega zelf wel eens meer dan een corrigerende tik heeft gekregen of TS verkeerd heeft begrepen.quote:Op maandag 1 december 2008 09:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat is wel een hele bizarre en buitenproportionele reactie.
Same here, wij waren met 3 kinderen. Degene die het hardst praatte had het woord, en wij zijn allemaal sowieso van die aanwezige types. Mijn moeder gaf nog wel eens een tik, ik had bij haar heel erg het idee dat dat vooral onmacht was. Mijn vader heeft me nooit een tik gegeven, omdat zoals hij zelf zei: Als ik zo boos ben dat ik je wil slaan, zou ik veel te hard slaan, dus doe ik het helemaal niet.quote:Op maandag 1 december 2008 10:29 schreef MLI het volgende:
Als ik terug kijk, wij kregen ook wel eens een corrigerend tikje. Nu waren wij met 4 kinderen, da's al lastiger om in de hand te houden dan 2. Maar bij ons was het altijd druk, je moest altijd je stem verheffen om gehoord te worden bijvoorbeeld. In die chaos kregen we wel eens een tik. Moest ik kinderen hebben, dan zou ik die onrust en chaos niet willen. Maar ik zou dan ook nooit 4 kinderen willen.
Gast je bent 27. Vind je het niet wat vroeg voor zure reacties over de jeugd van tegenwoordig?quote:Op maandag 1 december 2008 11:37 schreef rival het volgende:
een schop onder je hol daar krijg je dicipline van, ik had er wel meer mogen krijgen!
serieus, een corrigerende vind ik echt kunnen. heb ik ook weleens gekregen, en ervaar dat echt niet als mishandeling van mijn pa ofzo... zijn goed recht... moest ik maar beter luisteren (of wat dan ook)
ik begrijp echt heel goed dat ik die tik dan kreeg omdat ik zelf te ver ging....
iets wat de jeugd tegenwoordig nogal lijkt te missen, het besef dat ze zelf verantwoordelijk zijn.
ik bedoel niet eens eens de generatie die mijn leeftijdsgenoten op de wereld (gaan) zetten, maar gewoon mijn leeftijdsgenotenquote:Op maandag 1 december 2008 11:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gast je bent 27. Vind je het niet wat vroeg voor zure reacties over de jeugd van tegenwoordig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |