abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13772066
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:12 schreef Double-D het volgende:
Hallo!

Jullie horen/zien me niet vaak maar ik moet toch even kwijt dat ik de laatste tijd meerdere lucide dromen heb gehad. Na het lezen van dit soort topics ben ik mezelf erin gaan trainen om midden in dromen gewoon de boel te stoppen en alles naar mijn hand te zetten. En ik zeg jullie dat zoiets geweldig is! Echt super! Maar ik heb nu steeds bij zulk soort momenten dat er mensen mijn droom in komen rennen en alles weer recht trekken. Heel vervelend. Ik verlies dus op een gegeven moment weer mijn concentratie. Ik heb echt leuke dingen gedaan/meegemaakt. Supergaaf.

Sorry, ik weet dat ik te veel tekst plaats dus ik stop snel. Ik heb nog hele verhalen om te typen maat dat doe ik jullie niet aan

Dat wou ik even kwijt.

Hmm dus je word eigenlijk gepest door andere lucide dromers ?? Dat is inderdaad irritant.
Ik heb niet echt nog dat ik lucide kan dromen maar ik ben wel aan het leren creatief te dromen dus het onderwerp te sturen . En dat lukt aardig .
Soort creatief dromen dus . Maar de gesprekken worden wel duidelijker en ik werd vanochtend dus wakker met een soort riddle, die nu al de hele dag door hoofd spookt.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_13778439
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 19:28 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hmm dus je word eigenlijk gepest door andere lucide dromers ?? Dat is inderdaad irritant.
Er wordt dus echt serieus beweerd dat je invloed kunt hebben op andermans droom? Vind ik echt nog een vaag idee...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:04:14 #153
52421 Miss_X
100% woman
pi_13784637
Ik verschillende lucid dreams Fora heb ik regelmatig gelezen dat mensen elkaar ontmoet hebben in dromen toen ze allebei lucide waren..
Ook hebben veel lucide dromers contact met overleden personen, zeggen ze, maar het lijkt mij heel goed mogelijk.
pi_13784792
Laatst had ik weer een lucide droom. Het was werkelijk geweldig
Ik had zoiets van, kom wat gaan we doen? hee daar staat een leuke auto (ferrari ) rijden maar, hop dwars door dat hek heen en de stad in!

Was super

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_13785054
Dit kunnen we gaan uitproberen!
We kunnen nl een lucide truth-meet gaan organiseren. Eerst ieder voor zich oefenen in lucide dromen, en dan een gemeenschappelijke droom afsrpeken. Is hier animo voor?
pi_13785082
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:26 schreef iteejer het volgende:
We kunnen nl een lucide truth-meet gaan organiseren. Eerst ieder voor zich oefenen in lucide dromen, en dan een gemeenschappelijke droom afsrpeken. Is hier animo voor?
JAAAAAAAA
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:02:41 #157
52421 Miss_X
100% woman
pi_13787204
Ik heb een keer zo'n meeting 'georganiseerd'
Een hele week zou iedereen dan op dezelfde tijd snachts de wekker zetten en dan je lucide droom naar een afgesproken plaats sturen.
De bedoeling was dan dat iedereen die mensen op die plek tegenkwam elkaar aan zou spreken en vragen wat de nickname van diegene was.
Helaas is het niet gelukt om iedereen op die plaats te krijgen, want het lukte niet om elke nacht een lucide droom te krijgen..

Maar als we dit nu met een hele grote groep doen, moeten er elke nacht wel een paar lucide dromen.

Mij lijkt het iig wel leuk om nog eens te proberen

pi_13790549
quote:
Ja, ik wil!

Hoewel het mij idd ook niet zomaar 'op commando' lukt.

Zo had ik mij laatst voorgenomen om als ik iets ongewoons zou zien (een 'droomteken'), ik dan lucide zou worden. Die nacht gebeurde er inderdaad iets ongewoons in de droom, het was een soort verstoring in de tijd, iets bleef zich steeds herhalen. Maar in plaats van dat ik lucide werd, ging ik me als een soort detective gedragen en die verstoring uitgebreid onderzoeken. Dus allemaal mensen interviewen of ze ook iets gemerkt hadden enz, maar lucide worden ho maar

pi_13790794
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:02 schreef Miss_X het volgende:
Ik heb een keer zo'n meeting 'georganiseerd'
Een hele week zou iedereen dan op dezelfde tijd snachts de wekker zetten en dan je lucide droom naar een afgesproken plaats sturen.
Fantastisch Jij hebt er dus ervaring in, komt goed uit. Hoe zou jij dit aanpakken? Jij hebt vast wel concrete visies hierop!
pi_13790807
hey die site werkt niet meer.. kan iemand aub ff uitleggen hoe dit werkt?? hmmz lijkt me wel vet tnx
4
pi_13791050
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 15:22 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
hey die site werkt niet meer.. kan iemand aub ff uitleggen hoe dit werkt?? hmmz lijkt me wel vet tnx
Ik heb er zelf nu ff geen tijd voor, maar dmv de search kun je wel de nodige topics vinden in de Truth die hierover gaan.
Ook Google doet wonderen! Zeker als je ook op de engelse term gaat zoeken: 'Lucid Dreams'.
pi_13794767
quote:
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:09 schreef The_Shining het volgende:
* Voelt een Fok! dromen meet aankomen
pi_13795362
Dan had je een perfect gevoel
Ik heb die post van je niet eens gezien...

Maar jij doet dus ook mee?

pi_13795470
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:39 schreef iteejer het volgende:
Dan had je een perfect gevoel
Ik heb die post van je niet eens gezien...

Maar jij doet dus ook mee?

ik kom ook wel ff langswippen
als wat moet ik nog even over nadenken

Maar eerst verwacht ik eigenlijk een maandje of wat voorbereiding voor de posters hier zodat ze de weg weten te vinden, of nog belangrijker; dat ze leren hoe je je dromen herinnert

pi_13795533
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:46 schreef The_Shining het volgende:
Maar eerst verwacht ik eigenlijk een maandje of wat voorbereiding voor de posters hier zodat ze de weg weten te vinden, of nog belangrijker; dat ze leren hoe je je dromen herinnert
Ik hoop dat Miss_X een soort kant en klaar lucide scenario nog heeft liggen. Anders gaan we zelf wel iets in elkaar draaien
pi_13795686
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:50 schreef iteejer het volgende:
Ik hoop dat Miss_X een soort kant en klaar lucide scenario nog heeft liggen. Anders gaan we zelf wel iets in elkaar draaien
je verzint/bedenkt het "scenario" in je dromen, degene met de grootste fantasie neemt het voortouw

Belangrijkste zijn de basics, dat je

- je droom *ontzettend graag* wil herinneren
- dat je zoveel als je kan gelooft dat het mogelijk is wakker te zijn in je droom en invloed uit kan oefenen op
- de manier waarop je elkaar herkent, dus het beste resultaat zal zijn bij de posters die er een fotoboek op na houden. Je kan veel herkennen bij een ander als je zijn of haar foto hebt gezien. De energie die in een post zit kan ook veel schelen maar dat is erg subtiel en maakt je misschien aan het twijfelen
- het allerbelangrijkste; dat je elkaar wilt onmoeten in je dromen
- begrijpen dat je overdag alleen je bewuste gebruikt en 's nachts je onbewust/onderbewustzijn en bewuste 1 worden
- pen & papier bij je bed zodat je steekwoorden kan opschrijven

Je hoeft alleen bovenstaande te geloven, dat maakt genoeg los in je onderbewuste dat resultaten zal opleveren.

Waar lezers nu mee kunnen beginnen is het oefenen in het "wakker worden", oftewel de allereerste seconde dat je weer wakker bent. Dat is cruciaal omdat je op dat moment de keuze hebt of je gaat nadenken over de dag die nog komt of dat je wilt herinneren waar je zojuist bent geweest (in je droom). Dus die eerste seconde dat je wakker bent eigenlijk niet nadenken. De meesten zullen dit binnen een week onder de knie hebben.

pi_13796007
Vraagje over symbolen wat betekend in een droom een telefoon en heb in die droom ook een nummer wat ik eerst draai en dat is 0 0 9 . Ik wilde het eigenlijk in de droomverklaring vragen maar die loopt niet echt meer zie ik .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_13801135
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:04 schreef Miss_X het volgende:
Ik verschillende lucid dreams Fora heb ik regelmatig gelezen dat mensen elkaar ontmoet hebben in dromen toen ze allebei lucide waren..
Ook hebben veel lucide dromers contact met overleden personen, zeggen ze, maar het lijkt mij heel goed mogelijk.
Tijdens lucide dromen heb ik ook vaak dat ik situaties droom die ik nog ga mee maken. Soms heel erg handing als ik een bepaalde keuze moet maken. Dan doe ik het in mijn droom fout en herinner ik me dat en doe ik het uiteindelijk in de realiteit goed.
pi_13802237
Ik zal even vertellen hoe een eerdere meeting georganiseerd was:

We hadden afgesproken de wekker om 4 uur snachts te zetten, met behulp van 2 soorten technieken zou je dan makkelijk lucide kunnen worden.
Het lijkt mij dat iedereen op hetzelfde moment lucide moet zijn, wil het werken.
Toen hadden we een plaats afgesproken, de meerderheid koos voor de maan, maar dat lijkt me niet handig, omdat dat niet echt een realistische omgeving is om te zijn. Een beter plan lijkt mij bijvoorbeeld de eiffeltoren of de dam of iets dergelijks.
Zo kan je daar in je lucide droom komen: Je droom begint op een willekeurige plaats, als je geluk hebt op de afgesproken plek. Maar als dat niet het geval is moet je even een deur voor je toveren, dan bedenk je dat achter de deur de afgesproken plaats ligt. Als je erdoorheen stapt moet je er dus kunnen zijn.
Met het andere forum hadden we afgesproken, dat als we lucide op de afgesproken plek zouden zijn, dat we dan iedereen die we tegenkwamen aan zouden spreken met de vraag wat de nickname van diegene is. Wat je dus, als je ontwaakt, kunt checken of diegene ook echt lucide is.

Helaas heeft niemand elkaar ontmoet. Dit klinkt allemaal wel wat zweverig, maar het lijkt me wel goed mogelijk. Ik doe dus graag weer mee

pi_13803335
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:22 schreef Miss_X het volgende:
Helaas heeft niemand elkaar ontmoet. Dit klinkt allemaal wel wat zweverig, maar het lijkt me wel goed mogelijk. Ik doe dus graag weer mee
Okay, maar nu kan ik ook gewoon vannacht gaan dromen en mezelf dan indenken dat ik Miss_X tegen kom. Dan is het dus nog niet echt duidelijk dat Miss_X en ik elkaar ontmoet hebben.

Het zou pas echt leuk worden als er meer uitgewisseld wordt dan alleen een nickname, die we al van iedereen weten... Als dat lukt wordt het pas echt interessant denk ik.

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_13803555
Die nickname geeft alleen maar aan dat je iemand van het forum hebt gevonden, en voor het bewijs iets over jezelf vertellen bijvoorbeeld, wat de ander weer hier kan bevestigen.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:52:39 #172
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_13806334
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:18 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje over symbolen wat betekend in een droom een telefoon en heb in die droom ook een nummer wat ik eerst draai en dat is 0 0 9 . Ik wilde het eigenlijk in de droomverklaring vragen maar die loopt niet echt meer zie ik .
Ben jij niet judith van het LD4all forum?
Free Your Mind
pi_13807588
Die site van Pascalle? Daar zit ik ook op het forum daar was ook die meeting georganiseerd.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 13:29:51 #174
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_13807809
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 13:12 schreef Miss_X het volgende:
Die site van Pascalle? Daar zit ik ook op het forum daar was ook die meeting georganiseerd.
Hoe heet jij daar dan op het forum?
Free Your Mind
pi_13809062
Goed, de enige keer denk ik dat ik een lucide droom hier post. De meesten zijn wel wat interessanter/spannender maar deze dus niet.

Goed gisteravond was ik met vrienden op stap, het was laat, ik had veel gezopen en geblowd en dat werkt negatief op je dromen. Het is niet zo dat je je dromen vergeet of dat je niet droomt, dat is namelijk alleen maar zo als jijzelf gelooft dat je dan niet meer je dromen kan onthouden. Ik kwam hier voor het eerst achter op mijn 18e, toen ik merkte dat ik, ondanks dat ik had geblowd, wel mijn dromen kon onthouden. Dus nogmaals, je kan je dromen wel onthouden na een blowtje/ en of alcohol.

Wat wel negatief werkt is dat je in je lucide droom minder kracht hebt. Ik wel in ieder geval. Hier bedoel ik mee dat je weliswaar lucide kan zijn maar "zwakker" bent in je droom. Vergeet het vliegen maar bijvoorbeeld.

Goed even een kort verslagje van wat ik onthield vannacht:

De droom begon uit mijn eigen huis. Ik liep door mijn huis heen (dezelfde ong. als IRL, echter veel groter) omdat ik dus eigenlijk nergens anders heen kan aangezien ik dus wat gezopen + geblowd had. Tja wat moet je anders. Het viel me op dat als ik naar buiten keek het echt zomer was, de zon scheen fel en het was een strakblauwe lucht. Ik kijk naar buiten en opeens zie ik een wesp achtervolgd door een vogel. Die vogel wilde die wesp vangen, maar telkens als de vogel de wesp bijna had, ketste ze van elkaar af; alsof ze beiden magnetisch van dezelfde pool waren, een korte elektrische flits als de vogel zijn bek de wesp raakte en als ze elkaar raakte vielen ze allebei een paar meter achteruit. Op zich wel leuk om te zien, wat moet je anders als je nergens anders heen kan.

Toen werd ik dus wakker, dit was om iets van 5-6 uur 's ochtends. Ik ging maar even eten en daarna weer slapen.

Ik werd een 2e keer wakker in mijn droom, ik zat in een stadje, op een terras in mijn eentje met een krant. Het was niet zo'n heel groot terras maar er zaten wel veel mensen. Ik vond het eerlijk gezegd vreemd dat ik daar zat want als ik ergens heenga in mijn dromen is een terrasje eigenlijk wel het laatste. Maar aangezien ik nog steeds niet helemaal op volle kracht werkte (goeie reden om niet meer te drinken&blowen overdag dacht ik nog) moest ik maar even mijn vriendjes bellen Die halen me altijd wel op of brengen me ergens heen as ik niet in staat ben dat zelf te doen.

Dus ik pak mijn mobieltje en zoek contact, ik krijg een bekende aan de lijn maar die lachtte alleen maar, telkens vroeg ik hem

"Waar ben ik nu dan"
"Hahahaa weet je dat niet!?"
"Nee, geen flauw idee, kan je me niet even op komen halen"
"Hahaha nee want je wilde hier zo graag zijn!"
<klik>
Kijk ik op mijn display, staat er "0wned!"
Waarop ik in uitbarstte in lachen, alle mensen op dat terras keken me aan met een blik van "wtf zit die nou weer " behalve een gezinnetje verderop, de 3 kleine kinderen die daar aan tafel zaten snapten de grap en moesten ook hard meelachen

Dus ik besloot het stadje waar ik was maar wat te gaan verkennen. Ik liep een straat in met van die kinderkopjes als bestrating. Aan beide kanten van de straat waren lange kleine witte muurtjes van ong. 30 cm hoog met planten erin. Daarachter waren de eveneens witte huizen met rode dakpannen en houten balken. Ik liep die straat op (want het was bergopwaarts) en na iets lopen zag ik een groepje jongeren aan de kant van de weg. Er hingen van die "kerstlampjes" om ze heen en lampionnen. Er was 1 meisje met bruin haar, iets korter dan ik, aan haar rechterhand stonden 2 jongens, 1 langer als ik en de ander evenlang, aan haar linkerhand stond nog een jongen maar die zag ik niet zo goed. Niemand die iets zei, totdat dat meisje zei "Hey ben jij een gevoelige jongen soms?" waarop ik "ja, zag je dat niet dan" antwoordde. Het volgende moment lacht ze en sleurt me het dichtsbijzijnde huis in waarop de droom eindigde.

[Dit bericht is gewijzigd door The_Shining op 11-10-2003 15:23]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')