Vorig jaar ging er een trein vanuit Amsterdam, Utrecht en Alkmaar. Die was volgens mij op een paar tickets na helemaal uitverkocht. Er zijn ook een hoop mensen die met de bus er naartoe gaan. Zelf ga ik met het vliegtuig die kant op.quote:Op zondag 30 november 2008 20:35 schreef Darkestrah het volgende:
Dan heb ik een vraag:
Hoe gaan de meeste Nederlanders naar Sziget? Eigen vervoer? Touringcar?
Zeker, sterker nog 1/3 de van het eiland bestaat uit een techno gedeelte waar alleen maar dj`s zijnquote:Op zondag 30 november 2008 20:47 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben nog nooit op Sziget geweest en wil graag weten of het, bijvoorbeeld net als op Lowlands, na de concerten ook nog dj´s zijn die het feest op gang houden?
Bedankt!
Wat ik gelezen heb is er 24/7 muziekquote:Op zondag 30 november 2008 20:47 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben nog nooit op Sziget geweest en wil graag weten of er, bijvoorbeeld net als op Lowlands, na de concerten ook nog dj´s zijn die het feest op gang houden?
Bedankt!
Jep, maar niet in alle tenten, zo is bv de Main Stage van 15 uur tot 23 uur actief en de wan2 stage tot een uur 2 savonds.quote:
Vliegen, maar regel 't vroeg! Vanaf Keulen is 't goedkoopquote:Op zondag 30 november 2008 20:35 schreef Darkestrah het volgende:
Jaquote:Op zondag 30 november 2008 20:47 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben nog nooit op Sziget geweest en wil graag weten of er, bijvoorbeeld net als op Lowlands, na de concerten ook nog dj´s zijn die het feest op gang houden?
Het is meesterlijk gaafquote:
Klopt, ze hielden meer rekening met de Hongaren. Maar dit jaar gaan ze weer echt rekening houden met de rest van Europa.quote:Op zondag 30 november 2008 21:08 schreef Darkestrah het volgende:
Ik weet niet, ik keek naar het programma van 2008, en het zijn niet echt dingen waar ik naar luister.
Note to self: Get your ass to Sziget!quote:Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef 30SecondsToMars het volgende:
[..]
Klopt, ze hielden meer rekening met de Hongaren. Maar dit jaar gaan ze weer echt rekening houden met de rest van Europa.Maar kijk maar naar de jaren daarvoor.
Je kan trouwens ook je wishlist inzenden op de Sziget sitequote:Op zondag 30 november 2008 21:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Note to self: Get your ass to Sziget!
Dat dus. Al twijfel ik nog wel tussen Sziget en Roskilde. Laatstgenoemde is alleen tig keer duurder.quote:Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef Myster_E het volgende:
Na 4 keer Lowlands is het wel heel aanlonkelijk om ook eens richting Sziget te trekken.
tvp
Ik sprak zelfs iemand waarvan de treintickets gestolen was, en dus zwart terug moest rijden. Het is hem dan wel gelukt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:30 schreef tankertuig het volgende:
Enige nadeel vorig jaar was dat er enorm veel verhalen waren van diefstal uit tenten op de meest brutale manier. Buren van me konden een nieuwe tent aanschaffen omdat ze gewoon tentzeil kapot gesneden hadden. Maar zelf heb ik er geen last van gehad.
Jij vindt tentjes kapotsnijden wel meevallen? Dat zou voor mij al een reden zijn om niet te gaan, als dat soort dingen veel gebeuren.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:59 schreef based het volgende:
afgelopen zomer ben ik er ook geweest.
helemaal geweldig festival!
qua sfeer is het echt fantastisch, maar qua muziek was het niet helemaal mijn festival
onze tent was nog wel kapot gesneden, maar een vriendin van ons heeft die lui weggejaagd. wij waren er helaas net te laat bij...
gelukkig niets weg. je kan je spullen in van die handige kluisjes doen.
voordat ik er heen ging hoorde ik allemaal van dit soort verhalen. over het algemeen valt het allemaal wel mee.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:38 schreef Posergoth6667 het volgende:
op elk festival waar ik geweest ben, hoor ik over dat er tentjes zijn opengesneden en spullen zijn gestolen.
je moet ook geen dure spullen meenemen naar een festival --> Helemaal gelijk, en maak gebruik van een kluisje!!
tip7: je kan niet genoeg kleding mee nemen, en het kan niet te goedkoop zijn. (je gaat volledig automatisch 2x per dag douchen vanwege alle stofwinden, en het bruine water loopt dan van je af) --> Ik denk dat dit persoonlijk is. Je bent op een vestival, en voor veel mensen is wassen dan niet een pre. Zelf ging ik 1 x per dag onder de douche. Maar aan 2 lange broeken (avond), 3 korte en een aantal t-shirts had ik genoeg. Om lekker te ontspannen en schoon te worden kun je ook naar een van de vele badhuizen in de stad gaan.
tip13: de kwaliteit van je luchtbed is wel belangrijk (en die dingen kan je daar echt nergens kopen) --> Ik heb vorig jaar "Sziget aanbiedingen" gezien in Hongarije. Tentje, slaapzak en matje voor 20 euro. Bij de Auchan, 10 min van het eiland is ook alles te koop voor weinig geld.
tip15: het is daar warm, echt heel warm (een trui is echt niet nodig), zonnebrand olie is van levensbelang --> Hierom is tip 1 heel belangrijk.
Idem hier.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:37 schreef nimarad het volgende:
Ik zou in 2009 wel weer graag naar Sziget willen, dus tvp.
Als je op maandag komt misschien, wij hebben in de volle zon gestaan doordat we pas op dinsdag aankwamen.quote:tip4: zet je tentje onder de bomen (ruimte zat)
Ja ok, dat soort plekjes waren er nog welquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:44 schreef CasB het volgende:
Wij hadden anders een mooie plek onder de bomen, en we kwamen ook op dinsdag aan. Alleen stonden we wel achter de wc's, wat opzich ook wel z'n voordelen had.
Euhh, ik zou toch echt wel een vestje of twee mee nemen. In 2007 was het de tweede helft van de week behoorlijk fris in de nacht (onder de 10 graden) en in 2008 was de eerste nacht en de nachten met die tyfuswind ook niet relaxt in je shirtje.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:38 schreef Posergoth6667 het volgende:
tip15: het is daar warm, echt heel warm (een trui is echt niet nodig), zonnebrand olie is van levensbelang
ik heb die aanbieding niet gezien. ik ben meerdere kampeer achtige zaken binnen gelopen, in het centrum, en het was echt nergens te vinden. ik heb enkele nachten op een lek luchtbed geslapen. en dat douchen is dan wel persoonlijk ja.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:08 schreef Mokus het volgende:
Een goed lijstje met tips. Maar naar mijn mening zijn een aantal dingen persoonlijk of niet waar.
[..]
Ga je trouwens weer met de trein?quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Euhh, ik zou toch echt wel een vestje of twee mee nemen. In 2007 was het de tweede helft van de week behoorlijk fris in de nacht (onder de 10 graden) en in 2008 was de eerste nacht en de nachten met die tyfuswind ook niet relaxt in je shirtje.
En twee keer douchen per dag is ook wel wat overdreven. Na het wakker worden een beetje dobberen met wat douchespul in de Donau is heerlijkIedereen stinkt toch
Serieus, zo`n slaapcoupe lijkt me doodsaai.quote:Op vrijdag 19 december 2008 01:04 schreef CasB het volgende:
Als ik komend jaar weer ga, en ik ga met de trein, dan neem ik wel een slaapcoupé. Een gewone coupé vind ik echt geen doen.
Mwah, ik hou niet van die 'gezelligheid' in de trein. Mensen die te veel zuipen en door de trein gaan schreeuwen. Ik ga naar een festival, en dus ga ik voor de muziek en de sfeer. En daarbij wil ik zo min mogelijk met Nederlanders te maken hebben als dat kan, want die vind ik al snel vervelend.quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Serieus, zo`n slaapcoupe lijkt me doodsaai.
Ik heb me juist vermaakt in de trein. Ik was toen op de 10e gegaan, was er dus bij mij in de coupe een gast die uit de trein was gevallen
Maar op de terugweg heb ik me wel zeer verveeld, iedereen zat opeens kruiswoordpuzzels te doen en boeken te lezen
Hahaha, ik roep zo nu en dan nog "Bitte einsteigen!"quote:Op vrijdag 19 december 2008 11:12 schreef leipelullo het volgende:
Terugweg was dodelijk. Hele nacht gefeest. Orgies op de toiletten en een boze Duitse conducteur die iedereen eruit wilde gooien
Idem hierzo.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:37 schreef nimarad het volgende:
Ik denk dat de kans wel groot is dat ik weer ga. Het kriebelt toch weer.![]()
Sziget had vorig jaar 10% (!) Nederlandersquote:Op vrijdag 19 december 2008 11:52 schreef CasB het volgende:
[..]
Mwah, ik hou niet van die 'gezelligheid' in de trein. Mensen die te veel zuipen en door de trein gaan schreeuwen. Ik ga naar een festival, en dus ga ik voor de muziek en de sfeer. En daarbij wil ik zo min mogelijk met Nederlanders te maken hebben als dat kan, want die vind ik al snel vervelend.
Stel je het voor als Lowlands, maar dan 15 keer zo groot, en veul goedkoperquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:11 schreef EvilWasp het volgende:
Dit jaar voor het eerst met redelijk grote groep. Al twee jaar Lowlands hiervoor gedaan, ben erg benieuwd hoe het daarmee vergelijkt
Zin
Gewoon vliegen joh!quote:Op zondag 30 november 2008 20:35 schreef Darkestrah het volgende:
Dan heb ik een vraag:
Ja en hoeveel kost dat nou?quote:Op maandag 5 januari 2009 02:14 schreef Koekz het volgende:
[..]
Gewoon vliegen joh!ben je dr in 2 uurtjes met Malev (Hongaarse luchtvaart maatschappij)
Valt nog mee, 80 euro meer dan de trein.quote:Op maandag 5 januari 2009 02:21 schreef Koekz het volgende:
[..]
Retourtje kost zo'n 200 euro ofzo... Dus of zorgen voor een betere baan of meer geld sparen
Vliegen is wel heel erg ontspannen hoorquote:Op maandag 5 januari 2009 02:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Valt nog mee, 80 euro meer dan de trein.
Toch ga ik nog zoeken voor goedkopere manier
Duidelijk! Vooral omdat na sziget de nationale feestdag er nog was, met echt ontzettend gaaf vuurwerk en de red bull air racequote:Op maandag 5 januari 2009 02:30 schreef Koekz het volgende:
[..]
Vliegen is wel heel erg ontspannen hoorVliegveld van budapest is lekker klein en met de taxi zit je met een kwartier in de stad. Is ook niet duur
10 euro voor vliegveld > stad geloof ik.
Ik was met een vriend van me vorig jaar de week voor sziget naar budapestHadden een week later moeten gaan ffs
Hmm, voor sziget was er ook nog een heeeeeeeeel groot feest maar dat had iets met de bruggen te makenquote:Op maandag 5 januari 2009 02:31 schreef Agiath het volgende:
Vorig jaar ging ik trouwens met de trein, interrailen en tussendoor naar sziget.
En ik zeg je, slaapcoupes zijn zooo chill![]()
[..]
Duidelijk! Vooral omdat na sziget de nationale feestdag er nog was, met echt ontzettend gaaf vuurwerk en de red bull air race
Nou ja ze zijn chill, als je wil slapen, dat gaat namelijk echt niet in zo'n stoelquote:Op maandag 5 januari 2009 02:33 schreef Koekz het volgende:
[..]
Hmm, voor sziget was er ook nog een heeeeeeeeel groot feest maar dat had iets met de bruggen te makenOok echt onwijs groot vuurwerk toen aan het einde van de week!
![]()
Heb nog nooit in een slaapcoupe gezeten/legen/slapen dus weet het niet
Niet?quote:Op maandag 5 januari 2009 02:50 schreef Agiath het volgende:
[..]
Nou ja ze zijn chill, als je wil slapen, dat gaat namelijk echt niet in zo'n stoel
Ja oke.quote:Op maandag 5 januari 2009 02:58 schreef Koekz het volgende:
[..]
Niet?Ben wel eens wakker geworden op het treindepot
Maar dat was meestal na een feest dat tot diep in de nacht duurde
Met Wizzair kun je vanaf eindhoven naar Budapest vliegen. Is veel goedkoper dan Malev.quote:Op maandag 5 januari 2009 02:21 schreef Koekz het volgende:
[..]
Retourtje kost zo'n 200 euro ofzo... Dus of zorgen voor een betere baan of meer geld sparen
Rond de 130 euro.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:09 schreef Mokus het volgende:
[..]
Met Wizzair kun je vanaf eindhoven naar Budapest vliegen. Is veel goedkoper dan Malev.
Nee, die vliegen alleen maar op het balaton.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Rond de 130 euro.
Vorig jaar was ik naar Balaton Sound geweest met Ryanair vanaf Weeze airport. Maar dat was naar het balaton meer, ik weer niet of ze ook vanaf daar naar Budapest vliegen.
Dat probleem had ik vorig jaar, mensen die zeiden: laten we gewoon volgend jaar gaan, komt voor iedereen beter uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:03 schreef Darkestrah het volgende:
Thanks voor alle tips, folks! Ik zit nog steeds zonder vrienden die mee willen..
By the way, wizzair kan met de minuut verschillen. Heb een aantal dagen de kans gehad voor 80 euro op en neer te vliegen, en toen was het opeens verhoogd naar 200 euro.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:23 schreef Mokus het volgende:
[..]
Nee, die vliegen alleen maar op het balaton.
Maar met wizzair heb ik ook wel eens voor 60 euro op en neer gevlogen.
Ook vliegt easyjet vanaf dortmund (en anderen plaatsen) naar budapest.
En vanuit Duitsland kun je ook nog German Wings en Air Berlin kiezen. Keuze genoeg.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat probleem had ik vorig jaar, mensen die zeiden: laten we gewoon volgend jaar gaan, komt voor iedereen beter uit.
Dit jaar: ja ik ga liever ergens anders op vakantie en dan naar Lowlands
Hey dat is best cheapquote:Op zondag 25 januari 2009 16:35 schreef Mokus het volgende:
Szigettrein
In 2009 rijdt een speciale Szigettrein van Amsterdam naar Boedapest. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.
Vertrekdatum heenreis 9 augustus, terugreis 17 augustus.
De trein start in Amsterdam en zal ook in Utrecht en Arnhem stoppen. Aangezien de trein tussen Arnhem en Boedapest nergens zal stoppen zal de rit slechts 15 a 16 uur duren (onder voorbehoud).
Naast gewone wagons zal er ook een ' discowagon' aan de trein worden gekoppeld. We proberen een Nederlandse of Belgische band en/of dj's die op Sziget zullen optreden ook in de trein te laten spelen. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.
Binnenkort meer info over de Szigettrein!
Vanaf 1 februari kan je via deze site plaatsen reserveren!
Bron: http://www.szigetfestival.nl
Was het vorig jaar ook alquote:
En wat houd je tegen?quote:
quote:Marujah to play at Sziget 2009
Indie-rock-jam formation Marujah will perform at Sziget 2009. As scheduled on their Myspace, Marujah will perform on the 11th of August. This also indicates that there indeed will be performances before the 12th of August.
Besides the Sziget festival, the guys from Tennessee will also be visiting Roskilde (Denmark), Oxygen (Ireland) and Pukkelpop (Belgium) festival.
For more info on Marujah see their Myspace.
quote:First Names: World Music Stage
According tot the myspace of Ballkan World Music Management; Roy Paci (Italy), Frank London (U.S.A.) & Boban Markovic +Orchestra (from Serbia) will make an appearance on this years Sziget Festival!
On the 16th of august (2009), they wil enjoy us on (most likely) the World Music Stage with their Balkan Beat sounds. So start buying those camping tickets, book your hostels or (for al you neaty people who like to shower) book a hotel. Sziget Festival 2009 is starting now!
According to some of our sources (thanks Bill) the next two weeks will bring us more bands to come. (Even some big international names will be announced!)
Geruchtenquote:19 Dirty Queens
19 Dirty Queens will perform on the 13th of august at Sziget Festival 2009. These guys from the UK are reletivaly new to us but on their myspace they discribe themselves as ‘the new kings of rock’n'roll’.
Not much footage on youtube and all. The video’s around suggest they play a lot of covers. If anyone has more info in this band please ->contact us<-
Anyway, next month they will tour through Japan but the Óbudai Island is already on their schedule for august 2009!
Check out their Myspace for some music
Bron: http://.sziget2009.comquote:Rumours: Tour schedules
After some lame false rumours about Basement Jaxx and other 2005 artists we are now facing some serieus bands who announced their world ór European tour for 2009!
We got an email from derrick from Finland (we get traffic from Finland?) about some possible rumours and some dude named Anthony posted a comment with more possible guesses.
First of all:
Metallica!: The last show listed on their European tour is on the 30th of July, after they can possible extend their tour or go back to the States. With all the festivals this summer it is hard to believe they would skip August!
->click for tour dates<-
Depeche Mode: A lot of great shows in the next half year! Last show listed is on July 12th. Although it is possible that they will attend some more festivals in August the chance of them showing up at Sziget Festival 2009 is slim (at least, we think so). They will visit Budapest on June 23rd for a show in the Puskas Ferenc Stadium however.
->click for tour dates<-
Pearl Jam: Hasn’t gotten their tour page up yet (under construction) but we’ll have to wait and see. The will be touring the U.S. untin at least the end of June. All options are open here.
->click for tour dates<-
Arctic Monkeys: According to Anthony; They announce visiting the Highfield Festival, Erfurt (Germany) at 21st August and Öya Festival, Oslo (Norway) at 13th August 2009. As we see these dates confirmed there are further no indications that they will be visiting the Sziget festival
->click for tour dates<-
Coldplay: Their (confirmed) August tour starts on the 16th (Herning, Denmark). However the tour list shows a gap between March 19 (Auckland, New Zealand) and August 16. It is quit possible they will be touring some (eastern-) European festivals in between these dates
->click for tour dates<-
Oasis: With a brand new album in October and a tour trough Europe and the U.K. Oasis might be ready for the Eastern-European festivals this summer. No rumours here, just a hunch.
->click here to check for tour dates<-
Pendulum: they owe us for last year!
No tour dates, they’re just coming... they better..
quote:Bands include:
* Basement Jaxx
* Korn
* Nick Cave
* Franz Ferdinand
* Morcheeba
* Natalia Imbrulia
Ja, maar volgens mij is dit de line-up uit 2005. Lijkt me sterk als ze weer hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:48 schreef Juicyhil het volgende:
Dit zou weer zeer gruwelijk wezen
[..]
http://sziget2009.com/?p=39quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:07 schreef Mokus het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is dit de line-up uit 2005. Lijkt me sterk als ze weer hetzelfde doen.
quote:Here’s a better rumour, Greenday!!
They will announce their 2009 summer world tour very soon!
Ik heb FF nog niet gezien neequote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:07 schreef Baserunner het volgende:
Ik ben er dit jaar ook bij, en om mijn 5e jaar lowlands niet te missen, gewoon lekker door naar lowlands.
En Franz Ferdinand? Heeft iedereen die ondertussen niet al gezien, net als Kaiser Chiefs?
Meestal 2-4 weken van tevoren.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:04 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ben er ook bij! Iemand enig idee wanneer dit ong gaat uitverkopen? Want heb pas over een maandje geld
Staat er op Last.fm tot nog toe, sommige bekende namen voor mij.quote:Kispál és a Borz, Tankcsapda, 30Y, Alvin és a Mókusok, Roy Paci, Frank London, Blind Myself, Boban Marković Orkestar, Marujah and 19 Dirty Queens
14 keer hierquote:
Op tv?quote:
Nope, 14 keer live gezien.quote:
Wohquote:
Zelfs al op Szigetquote:
Tofquote:Op maandag 16 februari 2009 00:08 schreef CasB het volgende:
Rise Against komt op Sziget!
Nick Cave zou tof wezenquote:I made a list of all the bands who are confirmed for the bigger August festivals right now - some of them should be at Sziget pretty sure (the numbers behind the name are the dates when they are playing or the festival takes place, if the exact date isn’t published yet):
Apocalyptica 8-9 + 21-23
Arctic Monkeys 13+21+23
Baddies 15+22
Band of Horses 15
Basement Jaxx 07+14+21
Bon Iver 12+21+22
Booka Shade 07+20
David Byrne 07-09
Friendly Fires 7-9+28-30
Lamb 07-09
Life Of Agony 21-22
Lily Allen 11-15
Linkin Park 01-02
Maximo Park 21-23
Metallica 02
Mulatu Astatke & Heliocentrics 07-09
Nerd 21
Nightwish 8-9
Orbital 08
Prodigy 7+8+9
Wilco 21
Wombats 21-23
And here a list of the bands rumoured (many of them close to confirmation) for Reading / Leeds and the V-festivals:
Kings of Leon 28-30
Radiohead 28-30
Glasvegas 28-30
White Lies 28-30
Oasis 22-23
The Killers 22-23
The Enemy 22-23
Bloc Party 22-23
James 22-23
Kasabian 22-23
Keane 22-23
The Specials 22-23
And finally Nick Cave said that he will several european festivals this year!
Tof! Keb hem vorig jaar op Balaton Sound gemist, dus mooie kans het in te halen!quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Morgenvrij het volgende:
Fatboy Slim komt dit jaar! Op de 13e, wordt weer een mooie zomer
http://sziget2009.com/?p=273
quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Morgenvrij het volgende:
Fatboy Slim komt dit jaar! Op de 13e, wordt weer een mooie zomer
http://sziget2009.com/?p=273
Jaja, dat zeiden ze vorig jaar ook!quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:00 schreef El.Wulfo het volgende:
Pendulum komt op Sziget!
http://sziget2009.com
Jippie!!quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:00 schreef El.Wulfo het volgende:
Pendulum komt op Sziget!
http://sziget2009.com
Het is van 11 tot 17quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:10 schreef vinnyb het volgende:
Iemand enig idee of het festifal op de de 18e eindigd? ipv de 17e? of de 16e? Is handig met boeken van terugreis...
Thanx. En kunnen we de 10e al de camping op?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is van 11 tot 17
Dus 17 is er niks meer te doen
Dan is Day Zero, vanaf de 9e kun je al (voor een paar euro extra) op de camping.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:39 schreef vinnyb het volgende:
[..]
Thanx. En kunnen we de 10e al de camping op?
Mijn held!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan is Day Zero, vanaf de 9e kun je al (voor een paar euro extra) op de camping.
ywquote:
ach je weet wat ie bedoelt :pquote:
Je hebt 60 podia, Main Stage is echt open air en kan overdag qua temperatuur oplopen tot 36-38 graden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:53 schreef klier het volgende:
Ik wil ook naar szigetGoeie verhalen gehoord!
Heb alleen een vraagje: hoe zit het met de hitte?
Ik ben heel blank met sproeten en ik kan niet zo goed tegen hitte (ik zweet nauwelijks e.d. waardoor ik slecht afkoel en heb het snel te heet) en ik verband dus ook nog eens supersnel.
Daarom ga ik ook nooit op strandvakantie naar Spanje in de zomer, maar bijvoorbeeld eerder in mei omdat ik dan de temperaturen wel lekker vind.
Hoe erg is het met de hitte op Sziget? Druip je ongeveer je kleren uit? Liggen alle podia in de volle zon? (dat zou wel een probleem zijn)
En de tenten? Koelt het snachts een beetje af of zo?
Ik weet nog sowieso niet of ik ga. Eerst wou ik dit jaar zeker laten schieten, maar toevallig zijn er deze week allemaal vrienden aan het vragen of ik ook mee gaquote:
Ik heb dit jaar 2 gratis festival en vliegtuigtickets gekregen. Dus ik ga met een vriendin die kant opquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik weet nog sowieso niet of ik ga. Eerst wou ik dit jaar zeker laten schieten, maar toevallig zijn er deze week allemaal vrienden aan het vragen of ik ook mee ga
En nu twijfel ik dus, ook gezien de eerste namen.
Maar dan gaat het waarschijnlijk een roadtrip worden, interrail-toertje of een liftavontuur
Hoewel die discotrein me ernstig hard lijkt!
Lijken je vliegtijden op die van mij?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar 2 gratis festival en vliegtuigtickets gekregen. Dus ik ga met een vriendin die kant op
Mis ik trouwens wel day zero
Dat had ik ook al ergens in m`n gedachten jah, en daarbij ik kan na afloop nog 4 dagen feesten in Budapest zelf.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
Ach, als ze weer met iets lame als Maiden aan komen zetten op Day Zero mis je toch niet zo heul veel.
Feesten kan de rest van de week ook nog wel
Ik ga met wizz air op 11 aug rond 12 uur vanuit Eindhoven en terug 20 aug ook rond 12 uur.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef vinnyb het volgende:
[..]
Lijken je vliegtijden op die van mij?
Vorig jaar nog een geweldig feestje gehad bij een of andere vage Franse bar op dag -2, heul tof.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:47 schreef n0r het volgende:
Op Day -1 en -2 treedt er helemaal niemand op en dan is het toch feest
Ik blijf waarschijnlijk ook weer een weekje langer.
Budapest
Aha. Dan wordt het hem niet voor mij ben ik bangquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je hebt 60 podia, Main Stage is echt open air en kan overdag qua temperatuur oplopen tot 36-38 graden.
Verder heb je ook wel overdekte podia, bijvoorbeeld de wan2.
Tis wel lastig als je de zon wilt ontwijken hoor.
Lijkt me moeilijk, gezien het feit het over iets van 3 dagen verspreid is.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:15 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik ga wel met de trein, gaan we een Fok! meeting houden in de trein, ja?
Heb je een punt inderdaad. Ik wist niet hoeveel treinen er heen zouden gaan. Maar ja, op Sziget zelf zou ook vet zijn!quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Lijkt me moeilijk, gezien het feit het over iets van 3 dagen verspreid is.
Ik heb wel vorig jaar met skippybal een kwartiertje staan kletsen.
Het zou wel tof wezen nog een poging te wagen om op Sziget zelf te meeten.
Dan zouden we denk ik het beste het overdag kunnen doen.
Uurtje of 4/5 uur bij de mokka chuka met een biertje, zou heerlijk wezen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Heb je een punt inderdaad. Ik wist niet hoeveel treinen er heen zouden gaan. Maar ja, op Sziget zelf zou ook vet zijn!
Wij hebben de vlucht van de 7e gepakt om 10 uur, dan zijn we er 12 uur. Dus dan kunnen we van vrijdag t/m zondag in Budapest chillenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:59 schreef vinnyb het volgende:
zo, tickets geboekt.. wel pruts tijden, maar wel slechts 100,35 voor een retourtje!
Amsterdam Boedapest MALEV Hungarian Airlines MA 669 10/08/09 20:30 10/08/09 22:30
Boedapest Amsterdam MALEV Hungarian Airlines MA 660 17/08/09 07:10 17/08/09 09:15
Naar de verhalen die ik heb gehoord kun je genoeg daar kopen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:08 schreef B.Ross het volgende:
Ik ga dit jaar ook naar sziget maar wij gaan met het vliegtuig, en nu het probleem : ik hou nog al van wiet word je in hongarije streng gecontroleerd en zo niet waar kan je het het beste verstoppen(koffiebonen nemen de geur weg weet ik ) of moet ik maar slecht tering zooi in hongarije kopen
Je kan het beste zo`n stonede Hongaar aanspreken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:43 schreef SlaggY het volgende:
Vorig jaar zei ook iedereen dat we daar makkelijk wiet konden krijgen, maar ik heb niks gevonden hoor. Hele week geen jointje gehad.
We zijn vorig jaar met de auto gekomen en hadden achteraf gezien makkelijk wat mee kunnen nemen, maar het blijft natuurlijk altijd riskant.
Nee.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:01 schreef Opklopper het volgende:
Is er in de Sziget Express een rookcoupe?
Ben geen douane tegengekomen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:03 schreef SlaggY het volgende:
Hoe is de controle op drugs in de trein? Denk niet dat ik iets mee neem, als je gepakt wordt is het niet even een boete betalen en verder gaan lijkt me. Maar ben wel benieuwd, lopen ze daar met honden door de trein op de grens?
Tis meer op de eerste dag dat het iets strenger is dan 2 dagen later.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:20 schreef CasB het volgende:
Mwah, die tassencontrole stelt ook niet veel voor. Bij mij voelden ze alleen ff aan de buitenkant van m'n rugzak en hebben m'n andere tas even ingekeken.
Wij waren er al op day zero.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tis meer op de eerste dag dat het iets strenger is dan 2 dagen later.
Kloptquote:Op zondag 29 maart 2009 13:50 schreef 988012 het volgende:
Ik hoorde van iemand dat het kaartje na dit weekend 30 euro duurder zou worden, alleen kan hier zo snel niks over vinden. Weet iemand hier iets van?
Camping Ticketquote:Op zondag 29 maart 2009 13:50 schreef 988012 het volgende:
Ik hoorde van iemand dat het kaartje na dit weekend 30 euro duurder zou worden, alleen kan hier zo snel niks over vinden. Weet iemand hier iets van?
Je had nog een maand de tijd hoor.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:37 schreef Leinonlein het volgende:
Kaartjes nog net met vroegbeokkorting besteld op http://www.szigetfestival.nl
quote:Op maandag 30 maart 2009 10:54 schreef Brammie1 het volgende:
weet iemand wat de vertrektijden zijn van de szigettrein? Ik ga vanaf arnhem, maar heb nog geen kaartje gekocht.
quote:Vertrekdatum heenreis 9 augustus, terugreis 17 augustus. Vertrek- en aankomsttijden staan momenteel nog niet vast.
Klikje!quote:De organisatie van het Hongaarse Sziget maakt vandaag via de website een rijtje nieuwe namen bekend. The Offspring, Snow Patrol, Die Toten Hosen, Haydamaky, Disco Ensemble, Squarepusher, Tom Wilkinson, Blasted, Mechanism, Matatu, Miloopa, Expatriate, Donots, Backyard Babies, Coldcut en Birdy Nam Nam zijn officieel aan het programma toegevoegd. Ook is de tweede Nederlandse naam bekend. De Staat zal ook aanwezig zijn op het festival.
Update: Ook The Kills, Digitalism, N&SK, Khaled, Brotherhood of Brass en Starts Together staan dit jaar op het festival.
Ha, ik dacht dat het al mei was... Nou ja, kan ze maar vast binnen hebbenquote:
Nog een klikje.quote:After being one of the first bands to announce their presence at this year’s Sziget (the news article still is on their official site), it seems that something happened along the way and Rise Against won’t be at this year’s Sziget. None of the official confirmations in the last few days mention them, and now there is no Sziget date on their site or MySpace. Also, they’re booked from August 12 to August 15.
But who knows, maybe on August 16?
Ik heb een hoop mensen gehoord die vanaf het Balaton meer dagjes naar Kroatie gingen, was volgens hun zeker te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:46 schreef inasras het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Kroatie?
Ik wil eerst naar Kroatie gaan, naar Zadar. Dan met het openbaar vervoer van Zadar naar Boedapest om daar Sziget te bezoeken.
Iemand tips?
Auto?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
Hoerenzooi, Sziget express is uitverkocht! Nou ik ben benieuwd hoe ik daar nu nog ga komen..
Via waar heb je die ticket besteld?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:59 schreef vinnyb het volgende:
zo, tickets geboekt.. wel pruts tijden, maar wel slechts 100,35 voor een retourtje!
Amsterdam Boedapest MALEV Hungarian Airlines MA 669 10/08/09 20:30 10/08/09 22:30
Boedapest Amsterdam MALEV Hungarian Airlines MA 660 17/08/09 07:10 17/08/09 09:15
Was er toen ook in het begin sprake van 1 trein? Anders wacht ik het inderdaad nog even af.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef Juicyhil het volgende:
Aah joh
Vorig jaar waren er ook 4 ritten.
Wacht het nog even af.
Besides that, vliegtuig is zelfs nog goedkoper.
Helemaal op het begin wel jahquote:Op donderdag 9 april 2009 16:28 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Was er toen ook in het begin sprake van 1 trein? Anders wacht ik het inderdaad nog even af.
In het slaapgedeelte heb je naast een bed, ook een stoelquote:Op donderdag 9 april 2009 16:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
True, maar ik ben 20 en de mensen waar ik mee gaan en ik zelf hebben geen auto. Nou zitten m'n pa en m'n ma ook niet te wachten als ik aan hun vraag om even naar Hongarije te rijden. Overigens word er wel slaaptrein ingezet, die kost 190euro, maar ik heb toch liever stoelen dan een bed.
Mja, dat dacht ik ook =Pquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:32 schreef Duizendpootje het volgende:
fuckieeeee rise against moet wel komen!!
als je 8 dagen niet gaat douchen ga ik niet naast je liggenquote:Op dinsdag 14 april 2009 15:15 schreef skyrebel het volgende:
tvp, wil dit jaar toch eens gaan kijken daar
Ook maar gelijk even een vraagje:
Blijven de meeste van jullie daar op de camping slapen of toch een hostel, app, hotelletje in de buurt? Is er een apart campingterrein en hoe is dat allemaal geregeld? Facaliteiten enzo? Normaal douche ik mij niet zo snel op een festival, maar 8 dagen is wel heul erg lang zonder douche.
Ik vond het douchen persoon heel erg meevallen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:15 schreef skyrebel het volgende:
tvp, wil dit jaar toch eens gaan kijken daar
Ook maar gelijk even een vraagje:
Blijven de meeste van jullie daar op de camping slapen of toch een hostel, app, hotelletje in de buurt? Is er een apart campingterrein en hoe is dat allemaal geregeld? Facaliteiten enzo? Normaal douche ik mij niet zo snel op een festival, maar 8 dagen is wel heul erg lang zonder douche.
1,70 euro (370 forint) voor 0,6 l bier (Arany Aszok)quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef zwartedoos het volgende:
Weet iemand iets over de prijzen van eten/drinken op het terrein? Heb begrepen dat dat redelijk goedkoop is?
0,6lquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:06 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
1,70 euro (370 forint) voor 0,6 l bier (Arany Aszok)
1,80 euro (400 forint) voor een 0,5 l flesje cola.
500 forint (2,30 euro) voor een stuk pizza.
Ze hebben idd ook 0,4l glazen, maar die kosten zo ik weet iets van 400 forint. Maar das wel weer een ander merk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:17 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
0,6lhebben ze ook normale glazen
Ach, zo`n glas van 0,6l giet je zo achterover.quote:
in die hitte wel jaquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ach, zo`n glas van 0,6l giet je zo achterover.
Moet je trouwens wel mee oppassen, vooral als je de hele middag in de hitte wil gaan dansen of bij de main stage gaat staan. Ze vallen bij bosjes flauwquote:
Dat had ik dus ook gehoord. Vraag me nu alleen af het verschil is tussen een ticket met of zonder camping. Zijn dat alleen die 2 dagen eerder dat je het terrein op kan? Of zijn er toch stukken terrein waar je dan wel of niet mag komen?quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:35 schreef CasB het volgende:
Je mag daar overal kamperen, op bepaalde stukken na, maar dat staat wel redelijk goed aangegeven.
misschien toch niet zo slecht idee danquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:58 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
als je 8 dagen niet gaat douchen ga ik niet naast je liggen
Met een campingticket mag je op day Zero komen, met een ander ticket niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:28 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook gehoord. Vraag me nu alleen af het verschil is tussen een ticket met of zonder camping. Zijn dat alleen die 2 dagen eerder dat je het terrein op kan? Of zijn er toch stukken terrein waar je dan wel of niet mag komen?
Je mag dus (bijna) overal je tentje zetten, maar er is ook nog echt een campingterrein bij dan?quote:Op woensdag 15 april 2009 09:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Met een campingticket mag je op day Zero komen, met een ander ticket niet.
Verder mag je dus met een camping ticket op de camping komen, ze controleren ook bij douches enzo.
Sommige stukken zijn afgesloten voor alleen campingbandjes jaquote:Op woensdag 15 april 2009 09:33 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Je mag dus (bijna) overal je tentje zetten, maar er is ook nog echt een campingterrein bij dan?
Je moet ook nog door de strenge tassencontrole hoor.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:36 schreef -skippybal- het volgende:
Waar je met lange mouwen meestal ook gewoon door de 'controlepoortjes' (lees: een pad van een metertje of 12 breed waar twee lamme Hongaren op een stoeltje zitten) komt
De strengere controles dusquote:Op woensdag 15 april 2009 09:36 schreef -skippybal- het volgende:
Waar je met lange mouwen meestal ook gewoon door de 'controlepoortjes' (lees: een pad van een metertje of 12 breed waar twee lamme Hongaren op een stoeltje zitten) komt
De koers verschilt heel erg. Nu is het als het goed is nog lager dan vorig jaar.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:41 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik ga ook met een tent, moet nog wel iets van een tent regelen, maar dat komt wel goed. Overigens hoorde ik van mensen die eerder naar Sziget zijn geweest dan 0,6l bier 1,40 kost ongeveer, dus ach, het is sowieso allemaal goedkoper dan hier in Nederland. Rijk ben je daar zo
Overigens komt Rise Against zeker niet meer.... Klikje
Hongaarse chickies kopenquote:Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef -skippybal- het volgende:
Eén euro is nu bijna 290 forint waard. Was vorig jaar 240
Die dixies worden elke dag leeggepompt/schoongemaakt.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:36 schreef n0r het volgende:
En volgens mij worden die Dixies daar 1 keer in de week leeggepomt ofzo
quote:Op woensdag 15 april 2009 15:42 schreef -skippybal- het volgende:
Dat je zo bij je tent een beetje zit te chillen, een lekker briesje ineens voelt en twee seconden later zo'n dikke strontlucht
Lowlands is een hemeltje vergeleken met dat, inderdaad.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:36 schreef n0r het volgende:
En volgens mij worden die Dixies daar 1 keer in de week leeggepomt ofzo
Dat hoor je helaas wel vaker bij buitenlandse festivals. Zit er zelf eigenlijk wel over te denken om ergens in de buurt een hostel of appartementje te pakken. 7-8 dagen in een tentje rotten, trekt deze oude bok echt niet meer.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bij ons was twee jaar geleden ook een tent leeggehaald trouwens.
Ik sliep vorig jaar in hostel Universitas.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Dat hoor je helaas wel vaker bij buitenlandse festivals. Zit er zelf eigenlijk wel over te denken om ergens in de buurt een hostel of appartementje te pakken. 7-8 dagen in een tentje rotten, trekt deze oude bok echt niet meer.
Is sowieso best zwaar op Sziget hoor. Ik werd elke ochtend steevast om 8 uur wakker vanwege de snikhete temperaturen in m'n tent. Bij terugkomst was ik dan ook echt kapot.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef skyrebel het volgende:
[..]
Dat hoor je helaas wel vaker bij buitenlandse festivals. Zit er zelf eigenlijk wel over te denken om ergens in de buurt een hostel of appartementje te pakken. 7-8 dagen in een tentje rotten, trekt deze oude bok echt niet meer.
NEEEE kut!!quote:Op woensdag 15 april 2009 12:41 schreef Chaos-Zero het volgende:
Overigens komt Rise Against zeker niet meer.... Klikje
Tofquote:
dat zou nog eens fijn zijn!quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
LastFM zegt dat Death Cab for Cutie ook komt.
Kep mezelf in die wiki gezet, maar snap er weinig van hoe het nou hier ook op komt...quote:Op woensdag 22 april 2009 19:10 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb een OP gemaakt, misschien wel leuk
Zodra dit topic gesloten is, bij 300 posts, word dat de eerste posts zodra iemand een nieuw topic opentquote:Op woensdag 22 april 2009 22:40 schreef vinnyb het volgende:
[..]
Kep mezelf in die wiki gezet, maar snap er weinig van hoe het nou hier ook op komt...![]()
In een vliegtuig zit je ook vrij krap, tel daar ook nog de wachttijd bij op en dat je minder bagage mag meenemen.quote:Anyways, een bus voor 150 eu de man? Wij hebben een vliegtuig retour voor 100 de man...![]()
Daarnaast, weet iemand of er vanuit dat vliegveld taxi's gaan, en spreken die taxi chauffeurs engels? Anders moet ik ff een Prisma Nederlands - Hongaars halen!
waar heb je je vlucht geboekt?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:40 schreef vinnyb het volgende:
[..]
Kep mezelf in die wiki gezet, maar snap er weinig van hoe het nou hier ook op komt...![]()
Anyways, een bus voor 150 eu de man? Wij hebben een vliegtuig retour voor 100 de man...![]()
Daarnaast, weet iemand of er vanuit dat vliegveld taxi's gaan, en spreken die taxi chauffeurs engels? Anders moet ik ff een Prisma Nederlands - Hongaars halen!
Dat Hongaars valt nog niet mee, ook niet met een Prisma.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:40 schreef vinnyb het volgende:
[..]
Anders moet ik ff een Prisma Nederlands - Hongaars halen!
Natuurlijk ga jequote:Op donderdag 23 april 2009 @ 00:39 schreef -skippybal- het volgende:
Lol, ik weet nog niet eens zeker óf ik ga
Dat bepaal jij nietquote:
1ste keer?quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:28 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ben er ook bij!
Editors, The Subways, Travis en Paul Oakenfold, dan ben ik best blij.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:34 schreef -skippybal- het volgende:
En weer eens (onbetrouwbare, aangezien Death Cab for Cutie ook niet echt was) nieuwe namen op LastFM.
Editors (), Tricky ( dat zou echt
zijn), The Crystal Method (
), Oi Va Voi (
), Paul Oakenfold (Trance
![]()
), Travis (Mmkay) en The Subways (
).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |