abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 20:33:53 #1
236847 30SecondsToMars
En in 30 minuten terug
pi_63651249
Misschien is het wat aan de vroeg kant, maar toch wil ik een aantal dingen met iedereen delen die nu al bekend zijn.

• De kaartverkoop is alweer begonnen

• Dit jaar is Sziget voor Lowlands, dus de echte festivalgangers kunnen door naar Lowlands

• De organisatie is aan het proberen Metallica te ronselen.

August 11 - zero day
    August 12-13-14-15-16 Official-festival dates!!!

•   zondag 30 november 2008 @ 20:35:47 #2
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_63651292
    Dan heb ik een vraag:

Hoe gaan de meeste Nederlanders naar Sziget? Eigen vervoer? Touringcar?
      zondag 30 november 2008 @ 20:37:22 #3
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63651328
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 20:35 schreef Darkestrah het volgende:
    Dan heb ik een vraag:

Vorig jaar ging er een trein vanuit Amsterdam, Utrecht en Alkmaar. Die was volgens mij op een paar tickets na helemaal uitverkocht. Er zijn ook een hoop mensen die met de bus er naartoe gaan. Zelf ga ik met het vliegtuig die kant op.
    pi_63651626
    2009 wil ik zeker heen! Binnenkort maar eens rond gaan kijken voor kaartjes en manier van vervoer.

Wel toevallig, ik heb vandaag opgezocht wanneer het was, voordat ik dit topic zag
    pi_63651695
    Ik heb een vraagje. Ik ben nog nooit op Sziget geweest en wil graag weten of er, bijvoorbeeld net als op Lowlands, na de concerten ook nog dj´s zijn die het feest op gang houden?

Bedankt!
      FOK!fotograaf zondag 30 november 2008 @ 20:48:30 #6
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_63651714
    Dit jaar maybe voor het eerst
    ,,/
    pi_63651738
    En de ervaringen?
    In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
      zondag 30 november 2008 @ 20:50:04 #8
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63651768
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 20:47 schreef Hou-m-Nat het volgende:
    Ik heb een vraagje. Ik ben nog nooit op Sziget geweest en wil graag weten of het, bijvoorbeeld net als op Lowlands, na de concerten ook nog dj´s zijn die het feest op gang houden?

Bedankt!
    Zeker, sterker nog 1/3 de van het eiland bestaat uit een techno gedeelte waar alleen maar dj`s zijn
    Zo heb je de Mastercard Party Arena, daar draaien de grote namen. Verder nog de Mokka Chuka, 24 uur per dag drum `n bass. En nog veel meer tenten!
    pi_63651787
    quote:
    Ik heb een vraagje. Ik ben nog nooit op Sziget geweest en wil graag weten of er, bijvoorbeeld net als op Lowlands, na de concerten ook nog dj´s zijn die het feest op gang houden?

Bedankt!
    Wat ik gelezen heb is er 24/7 muziek
      zondag 30 november 2008 @ 20:51:48 #10
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63651818
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 20:50 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat ik gelezen heb is er 24/7 muziek
    Jep, maar niet in alle tenten, zo is bv de Main Stage van 15 uur tot 23 uur actief en de wan2 stage tot een uur 2 savonds.
    pi_63651871
    Het zal mijn derde keer Sziget worden.
    Stop rockin' the boat.
    pi_63651935
    Dit jaar voor het eerst geweest, volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer.
    Dit keer waarschijnlijk met eigen vervoer ipv het vliegtuig, gave roadtrip, geen vaste vertrektijden.
    En de Hongaarse wiet is niet te roken
      zondag 30 november 2008 @ 20:58:36 #13
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63652041
    Dit jaar trouwens wel een goed geplande -niet falende- meet?
    pi_63652238
    quote:
    Vliegen, maar regel 't vroeg! Vanaf Keulen is 't goedkoop .
    quote:
    Ja , de nokia dance tent gaat vaak tot 5 uur door. Daarna kan je nog naar een after party, en anders is er wel muziek bij een drankverkooppunt (de spontane feestjes daar zijn erg leuk ).
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 20:49 schreef WarPuppy het volgende:
    En de ervaringen?
    Het is meesterlijk gaaf .

Ik ga komend jaar niet, wel leuk om te volgen aangezien ik er afgelopen jaar ben geweest .
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      zondag 30 november 2008 @ 21:08:03 #15
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_63652293
    Ik weet niet, ik keek naar het programma van 2008, en het zijn niet echt dingen waar ik naar luister.
    Maar wat n0r zegt, lijkt me wel erg leuk... Gewoon met wat vrienden in een auto stappen en gaan met die banaan. Wel jammer van de wiet, dan.
    Ik kijk het eventjes aan, en ik moet nog altijd wat companen meekrijgen...
      zondag 30 november 2008 @ 21:09:59 #16
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63652361
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 21:08 schreef Darkestrah het volgende:
    Ik weet niet, ik keek naar het programma van 2008, en het zijn niet echt dingen waar ik naar luister.
    Klopt, ze hielden meer rekening met de Hongaren. Maar dit jaar gaan ze weer echt rekening houden met de rest van Europa. Maar kijk maar naar de jaren daarvoor.
      zondag 30 november 2008 @ 21:17:41 #17
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_63652590
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef 30SecondsToMars het volgende:

[..]

Klopt, ze hielden meer rekening met de Hongaren. Maar dit jaar gaan ze weer echt rekening houden met de rest van Europa. Maar kijk maar naar de jaren daarvoor.
    Note to self: Get your ass to Sziget!
      zondag 30 november 2008 @ 21:18:47 #18
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63652631
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 21:17 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Note to self: Get your ass to Sziget!
    Je kan trouwens ook je wishlist inzenden op de Sziget site
    pi_63667793
    Woohoo ik ga dit jaar ook weer na een geweldige tijd vorig jaar !
    Azwethinkweiz
      maandag 1 december 2008 @ 14:35:33 #20
    12871 Myster_E
    Ne t'en fais pas,
    pi_63668201
    Na 4 keer Lowlands is het wel heel aanlonkelijk om ook eens richting Sziget te trekken.

tvp
    pi_63668295
    Sziget
    Hongarije
    Bier
    Yahtzee
    I feel kinda Locrian today
    pi_63668892
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 14:35 schreef Myster_E het volgende:
    Na 4 keer Lowlands is het wel heel aanlonkelijk om ook eens richting Sziget te trekken.

tvp
    Dat dus. Al twijfel ik nog wel tussen Sziget en Roskilde. Laatstgenoemde is alleen tig keer duurder.
    pi_63669104
    Sfeer is geweldig op Sziget, maar qua acts viel het mij een beetje tegen afgelopen jaar.
    pi_63697429
    tvp...

Ik ga dit jaar voor de 2e keer. Sfeer is geweldig. Het is niet echt te vergelijken met enig ander nederlands festival, maar wil het een poging doen, komt lowland het dichtst in de buurt. Alleen is het wat minder gelikt en hier en daar wat anarchistisch.
    Enige nadeel vorig jaar was dat er enorm veel verhalen waren van diefstal uit tenten op de meest brutale manier. Buren van me konden een nieuwe tent aanschaffen omdat ze gewoon tentzeil kapot gesneden hadden. Maar zelf heb ik er geen last van gehad.

Ik ga dit jaar wederom weer vliegen. En owja... je krijgt meer bier dan op de nedelandse festivals, maar dan wel voor minder geld! En neem ook een bezoek aan de Jack Daniels vreetschuur! Die is echt super lekker!
    Gezocht: KAMER in UTRECHT
      dinsdag 2 december 2008 @ 16:27:19 #25
    236847 30SecondsToMars
    En in 30 minuten terug
    pi_63699032
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 15:30 schreef tankertuig het volgende:
    Enige nadeel vorig jaar was dat er enorm veel verhalen waren van diefstal uit tenten op de meest brutale manier. Buren van me konden een nieuwe tent aanschaffen omdat ze gewoon tentzeil kapot gesneden hadden. Maar zelf heb ik er geen last van gehad.
    Ik sprak zelfs iemand waarvan de treintickets gestolen was, en dus zwart terug moest rijden. Het is hem dan wel gelukt.
    Zelfs iemand die ik via via kon, was alles behalve z`n kussen gejat. Alleen hij was wel behoorlijk onder invloed.
      dinsdag 2 december 2008 @ 17:59:10 #26
    147650 based
    my very own drum!
    pi_63701696
    afgelopen zomer ben ik er ook geweest.
    helemaal geweldig festival!
    qua sfeer is het echt fantastisch, maar qua muziek was het niet helemaal mijn festival

onze tent was nog wel kapot gesneden, maar een vriendin van ons heeft die lui weggejaagd. wij waren er helaas net te laat bij...
    gelukkig niets weg. je kan je spullen in van die handige kluisjes doen.

voordat ik er heen ging hoorde ik allemaal van dit soort verhalen. over het algemeen valt het allemaal wel mee.
    I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown
    pi_63703772
    Zeker gaan!
    Ben er vorig jaar geweest, en was echt super!
    Er wordt nog wel eens wat gejat, maar zolang je de echt waardevolle spullen in een kluisje stopt kan er weinig gebeuren.
    Moet nog kijken of ik dit jaar ga, zit van februari tot juni in Budapest, wellicht kan ik mijn appartementje verlengen tot augustus

Sfeerpic vorig jaar:

pi_63704292
    boh. krijg er eigenlijk best wel weer zin in...
    Gezocht: KAMER in UTRECHT
    pi_63734573
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 17:59 schreef based het volgende:
    afgelopen zomer ben ik er ook geweest.
    helemaal geweldig festival!
    qua sfeer is het echt fantastisch, maar qua muziek was het niet helemaal mijn festival

onze tent was nog wel kapot gesneden, maar een vriendin van ons heeft die lui weggejaagd. wij waren er helaas net te laat bij...
    gelukkig niets weg. je kan je spullen in van die handige kluisjes doen.

voordat ik er heen ging hoorde ik allemaal van dit soort verhalen. over het algemeen valt het allemaal wel mee.
    Jij vindt tentjes kapotsnijden wel meevallen? Dat zou voor mij al een reden zijn om niet te gaan, als dat soort dingen veel gebeuren.
    pi_63735341
    We zaten in een hostel in de binnenstad. Niks mis mee, 7 dagen festivalcamping is dan iets teveel van het goede voor mij

Verder is het een super festival, veel onbekende en locale bandjes afgelopen jaar gezien in de Romatent, Aranytent, A38 en iWOW world stage. En een lieve Hongaarse meid leren kennen
    Stop rockin' the boat.
    pi_63753209
    Ja hoi, ik ben er ook weer bij.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
    pi_63755963
    Ik ben nu 4 keer op Sziget geweest.

2004 - Een auto gekocht met 3 vrienden en met z'n 4en naar Hongarije gereden. Een vouwwagen achter de auto en gaan. Voor de vouwwagen moesten wel extra entree betalen, maar dit was maar ongeveer 60 euro. Dit geldt ook voor een caravan. Entree per persoon 80 euro. Er was nog geen verschil tussen een week of campingticket.
    Het was voor ons allemaal de eerste keer dus gewoon alles maar over ons heel laten komen. We zijn niet voor de muziek gegaan, maar gewoon voor vakantie. Dit lijkt mij de beste instelling om naar het festival te gaan.
    De sfeer was heel gemoedelijk. Geen problemen gezien dat jaar. De verhouding Hongaren - Europeanen was ongeveer 60-40.

2005 - Samen met de zelfde 3 vrienden met Skyeurope van Schiphol naar Budapest gevlogen (deze maatschappij vliegt tegenwoordig niet meer op Budapest). We hadden ook weer dezelfde instelling om voor het festival en de sfeer naar Sziget te gaan en niet zo zeer voor de muziek.
    We zijn met een taxi naar het Dominik Panzio hotel gegaan. Een goedkoop hotel met goede service en iemand die Nederlands spreekt. Na hier een nachtje te hebben geslapen zijn we de volgende dag met de taxi naar het eiland gegaan.
    Naar mijn idee waren er dit jaar meer tentjes die 24 uur per dag muziek draaiden. Zo is er de Meduza (volgens mij heet deze zo) tent. Dit is een ronde open lucht tent met drum en base achtige muziek en 2 vj's die op de hele wand projecteren. Deze staat dicht bij de party arena. Ook zijn er veel kleine barretjes die 24 uur muziek draaien. Naar mijn idee was het aantal Hongaren iets minder, maar nog wel in de meerderheid. Helaas is er dit jaar bij ons de tent doorzocht en het paspoort van een vriend van mij gestolen. Hierdoor moesten we de Nederlandse ambassade bellen zodat zij al de gegevens konden ophalen. Later zijn we bij de ambassade geweest. Na het maken van 2 pasfoto's (2 uur zoeken naar een fotowinkel) had die vriend een mooi roze noodpaspoort. Ook heb hier een heel lief Hongaars meisje leren kennen, waar ik nog steeds een relatie mee heb.

2006 - Dit jaar ben ik alleen met het vliegtuig gegaan. (Met wizzair, deze vliegt nog steeds vanaf Eindhoven naar Budapest). Ik kon dit jaar alleen de laatste 3 dagen. In Budapest heeft mijn vriendin me van het vliegveld gegaan en zijn we met bus200, 2 metro's en de HEV (langzame trein in de stad) naar het eiland gegaan. Een tip als je met de HEV gaat is niet uit te stappen waar iedereen uitstapt, maar 1 halte/station later. Hierdoor moet je wel gevaarlijk een weg oversteken en 10 minuten lopen, maar het scheelt een uur in de rij staan (of meer) . Ook dit jaar helaas gehoord dat er uit tenten is gestolen.

2007 - Dit jaar heb ik samen met een vriend een interrail ticket gekocht en zijn we met de nachttrein (van te voren boeken) van Arnhem naar Munchen gegaan. Van hier gaat er een trein rechtstreeks naar Budapest. In Budapest uitstappen op station Kelenfold (eenalaatste stop). Van hieruit met tram 19 (zeg ik uit mijn hoofd) naar het HEV station en dan met de HEV naar het eiland. Zorg wel dat je van te voren al Hongaarse forinten hebt, want op het Kelenfold station zit geen pinautomaat.
    Omdat er nogal veel gestolen wordt op sziget hebben we onze tas met belangrijke spullen ingeleverd bij een kluisje. Hier kun je altijd bij als je wilt. Ook dit jaar is de tent doorzocht, maar is er niks meegenomen omdat er ook niks interessants in lag.

2008 - Dit jaar ben ik niet naar Sziget geweest, maar heb ik samen met mijn vriendin rondgetrokken in Hongarije. Dit jaar alleen veel van de Hongaarse mensen gehoord dat voor hun de lol er een beetje van af is omdat het in 4 jaar een stuk duurder is geworden. Heet aantal Hongaren is volgens mij indmiddels ook onder de 50% gekomen.

Edit:
    Reizen:
    - Vliegen kan met Wizzair van Eindhoven naar Dudapest of met Easyjet van Dortmund naar Budapest. Ook gaat er in de zomer een vliegtuig van Ryanair van Weeze naar het Ballaton. Er zullen misschien meer opties zijn, maar dit zijn degene die bij mij bekend zijn.
    - Er gaat een nachttrein van Nederland (grote steden) naar Munchen en Wenen. Van beide steden gaat een rechtstreekse trein naar Budapest. Voor meer info kijk op http://www.nshispeed.nl of http://www.db.de.

Misschien handig om in de OP een lijstje met tips te maken. Of een soort van FAQ.

Nog vragen? Stel ze hier of stuur een PM

[ Bericht 3% gewijzigd door Mokus op 04-12-2008 15:43:06 ]
    pi_63851797
    Het 17e Szigetfestival vindt plaats van 10-17 augustus. Met een campingkaart kan je van 10 augustus 12.00 uur tot 17 augustus 08.00 uur op het terrein verblijven. 10 Augustus is Hongaarse Dag, de meeste café's en partytenten zijn dan open en op Mainstage zal een optreden plaatsvinden van een grote Hongaarse Act, op 11 augustus is er op Mainstage een optreden zijn van een grote internationale act (er circuleren een paar grote namen maar deze mogen helaas nog niet naar buiten worden gebracht). Het festival barst pas echt los op 12 augustus met een volledig programma op alle podia. De indeling van het festivalterrein zal dit jaar iets anders zijn dan vorige jaren. Met name de kleine podia (waar toch vaak verassend leuke voorstelllingen/optredens te zien zijn) waren voorheen nog wel eens moeilijk te vinden en zullen beter geconcentreerd worden opgesteld. Bovendien zal het accent dit jaar (nog meer dan in voorgaande jaren) liggen op 'Meetingpoint Europe': Sziget is allang geen louter Hongaars festival meer, Hongaren zijn natuurlijk nog altijd de grootste groep bezoekers maar aangezien er ook duizenden Fransen, Nederlanders (6500 in 2008), Duitsers, Italianen, Roemenen en Britten en honderden Belgen, Finnen, Oostenrijkers, Australiers, Polen, Skandinaviers, Spanjaarden, Slowaken en andere Oost-Europeanen het festival bezoeken, zal ook de line-up dit jaar aanmerkelijk internationaler zijn dan voorgaande jaren. Voor de vaste bezoekers: No worries, het feestelement en het prijsbeleid blijft hetzelfde! De veranderingen zullen alleen maar verbeteringen zijn.
    Bron: http://www.szigetfestival.nl
    pi_63855237
    tvp, ik ga proberen dit jaar voor het eerst naar Sziget te gaan!
    pi_63883706
    op elk festival waar ik geweest ben, hoor ik over dat er tentjes zijn opengesneden en spullen zijn gestolen.

je moet ook geen dure spullen meenemen naar een festival

ik neem kleding mee, mijn portemonee (en die laat ik niet in de tent liggen), een oude mp3 speler en mijn goede humeur. (en wat bij de tips staat)

tip: bij de campingwinkel op het terrein koop je voor ongeveer een euro een anderhalve liter fles water. inslaan die hap!
    tip2: anti-diaree middel komt altijd van pas, al is het niet voor jou dan is het voor je reisgenoten
    tip3: neem zelf zeep mee. bij campingwinkels hier in nederland koop je voor 1 of 2 euro een miniflesje anti-bacteriele zeep voor op de camping, en daar doe je een week mee. altijd je handen wassen daar, want wc's zijn nooit schoon, en eten doe je met je handen.
    tip4: zet je tentje onder de bomen (ruimte zat)
    tip5: een goed restaurant is evenduur als de mcdonalds en de burger king (mits buiten het centrum)
    tip6: neem een goedkope zonnebril mee
    tip7: je kan niet genoeg kleding mee nemen, en het kan niet te goedkoop zijn. (je gaat volledig automatisch 2x per dag douchen vanwege alle stofwinden, en het bruine water loopt dan van je af)
    tip8: je kan je kleding laten wassen op het festival. het kost 10 euro ongeveer voor een zak kleding, en het komt netjes schoon en gevouwen terug
    tip9: slippers/sandalen etc, neem er genoeg van mee, want ik had na 3 dagen 11 blaren, en ik heb de overige dagen op blote voeten gelopen (1 keer glas gezien omdat het in mijn voet zat, voor de rest nergens glas zien liggen)
    tip10: neem je goede humeur mee, en als je dat niet doet zorgt de rest er wel voor dat je die wel hebt.
    tip11: condooms
    tip12: hoe goedkoper het tentje hoe beter
    tip13: de kwaliteit van je luchtbed is wel belangrijk (en die dingen kan je daar echt nergens kopen)
    tip14: wat je buiten je tent laat liggen is weg, geen uitzondering
    tip15: het is daar warm, echt heel warm (een trui is echt niet nodig), zonnebrand olie is van levensbelang

ik ga later verder met deze tips

[ Bericht 1% gewijzigd door Posergoth6667 op 09-12-2008 17:45:51 ]
    The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
    pi_63884447
    Een goed lijstje met tips. Maar naar mijn mening zijn een aantal dingen persoonlijk of niet waar.
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 17:38 schreef Posergoth6667 het volgende:
    op elk festival waar ik geweest ben, hoor ik over dat er tentjes zijn opengesneden en spullen zijn gestolen.

je moet ook geen dure spullen meenemen naar een festival --> Helemaal gelijk, en maak gebruik van een kluisje!!

tip7: je kan niet genoeg kleding mee nemen, en het kan niet te goedkoop zijn. (je gaat volledig automatisch 2x per dag douchen vanwege alle stofwinden, en het bruine water loopt dan van je af) --> Ik denk dat dit persoonlijk is. Je bent op een vestival, en voor veel mensen is wassen dan niet een pre. Zelf ging ik 1 x per dag onder de douche. Maar aan 2 lange broeken (avond), 3 korte en een aantal t-shirts had ik genoeg. Om lekker te ontspannen en schoon te worden kun je ook naar een van de vele badhuizen in de stad gaan.
    tip13: de kwaliteit van je luchtbed is wel belangrijk (en die dingen kan je daar echt nergens kopen) --> Ik heb vorig jaar "Sziget aanbiedingen" gezien in Hongarije. Tentje, slaapzak en matje voor 20 euro. Bij de Auchan, 10 min van het eiland is ook alles te koop voor weinig geld.
    tip15: het is daar warm, echt heel warm (een trui is echt niet nodig), zonnebrand olie is van levensbelang --> Hierom is tip 1 heel belangrijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mokus op 09-12-2008 18:13:57 ]
    pi_63885258
    Ik zou in 2009 wel weer graag naar Sziget willen, dus tvp.
    I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
    pi_63885384
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 18:37 schreef nimarad het volgende:
    Ik zou in 2009 wel weer graag naar Sziget willen, dus tvp.
    Idem hier.
    pi_63886521
    quote:
    tip4: zet je tentje onder de bomen (ruimte zat)
    Als je op maandag komt misschien, wij hebben in de volle zon gestaan doordat we pas op dinsdag aankwamen.

Verder hebben we gewassen in de Donau .
    pi_63886996
    Wij hadden anders een mooie plek onder de bomen, en we kwamen ook op dinsdag aan. Alleen stonden we wel achter de wc's, wat opzich ook wel z'n voordelen had.
    pi_63887045
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 19:44 schreef CasB het volgende:
    Wij hadden anders een mooie plek onder de bomen, en we kwamen ook op dinsdag aan. Alleen stonden we wel achter de wc's, wat opzich ook wel z'n voordelen had.
    Ja ok, dat soort plekjes waren er nog wel .

edit - dat is ook een tip, ga naar die stand met schone wc's
      dinsdag 9 december 2008 @ 19:52:34 #42
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_63887217
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 17:38 schreef Posergoth6667 het volgende:

tip15: het is daar warm, echt heel warm (een trui is echt niet nodig), zonnebrand olie is van levensbelang

Euhh, ik zou toch echt wel een vestje of twee mee nemen. In 2007 was het de tweede helft van de week behoorlijk fris in de nacht (onder de 10 graden) en in 2008 was de eerste nacht en de nachten met die tyfuswind ook niet relaxt in je shirtje.

En twee keer douchen per dag is ook wel wat overdreven. Na het wakker worden een beetje dobberen met wat douchespul in de Donau is heerlijk Iedereen stinkt toch
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_63894554
    ok 2 keer misschien overdreven, maar ik stond bijna de hele dag op mijn voeten, en het zweet liep gewoon van mij af. mensen waar ik mee was gingen ook vaak douchen.

hopelijk volgend jaar warm water, en inderdaad ik ga dan zeker even de donau bezoeken, die zag er wel mooi uit van stinkluchtjes heeft niemand last nee. oh nog eentje:

tip16: als je wilt douchen, houd altijd rekening met een lange rij, maakt niet uit wanneer, er staat een rij.
    tip17: als je goedkoop uit wilt zijn, kan je zoveel brood en beleg (mits niet in glas verpakt) mee nemen vanaf de auchan. het is een franse hypermarche en zoals eerder gezegd, op een paar minuten lopen vanaf de ingang, en ze je koopt een lekker bolletje voor een halve eurocent, en beleg kost er ook bijna niets. het is groot, goed, vers en goedkoop, behalve sokken.
    The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
    pi_63894602
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 18:08 schreef Mokus het volgende:
    Een goed lijstje met tips. Maar naar mijn mening zijn een aantal dingen persoonlijk of niet waar.
    [..]

ik heb die aanbieding niet gezien. ik ben meerdere kampeer achtige zaken binnen gelopen, in het centrum, en het was echt nergens te vinden. ik heb enkele nachten op een lek luchtbed geslapen. en dat douchen is dan wel persoonlijk ja.
    pi_63897135
    Nog een tip voor het douchen.
    De douches bij het kampeerterrein voor de caravans zijn vaak minder druk. En als je wilt douchen met warm water kun je het beste midden in de nacht of om 18 uur (iedereen eten en bandjes kijken) douchen. Dan is het niet druk (ook geen rij) en dus warm water.

De aanbieding heb ik gezien in de folder van de Spar in 2008. In 2007 heb ik bij de Auchan wel tenten, matjes en slaapzakken gezien.
    pi_63897796
    Ik heb op een plattegrond van Budapest wat dingen aangegeven.
    Hebben jullie nog wat, pas hem maar aan!
      vrijdag 19 december 2008 @ 00:58:21 #47
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_64137633
    Gezien het feit dat de TS een kloon van mij was, plaats ik nog maar even een tvp
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
      vrijdag 19 december 2008 @ 00:59:45 #48
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_64137656
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 19:52 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Euhh, ik zou toch echt wel een vestje of twee mee nemen. In 2007 was het de tweede helft van de week behoorlijk fris in de nacht (onder de 10 graden) en in 2008 was de eerste nacht en de nachten met die tyfuswind ook niet relaxt in je shirtje.

En twee keer douchen per dag is ook wel wat overdreven. Na het wakker worden een beetje dobberen met wat douchespul in de Donau is heerlijk Iedereen stinkt toch
    Ga je trouwens weer met de trein?

Ik heb 2 vliegtickets
    pi_64137728
    Als ik komend jaar weer ga, en ik ga met de trein, dan neem ik wel een slaapcoupé. Een gewone coupé vind ik echt geen doen.
    pi_64137736
    tvp, misschien deze ook even meepikken in 2009 samen met Nature One.
      vrijdag 19 december 2008 @ 10:59:55 #51
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_64143951
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 01:04 schreef CasB het volgende:
    Als ik komend jaar weer ga, en ik ga met de trein, dan neem ik wel een slaapcoupé. Een gewone coupé vind ik echt geen doen.
    Serieus, zo`n slaapcoupe lijkt me doodsaai.
    Ik heb me juist vermaakt in de trein. Ik was toen op de 10e gegaan, was er dus bij mij in de coupe een gast die uit de trein was gevallen

Maar op de terugweg heb ik me wel zeer verveeld, iedereen zat opeens kruiswoordpuzzels te doen en boeken te lezen
    pi_64144318
    Terugweg was dodelijk. Hele nacht gefeest. Orgies op de toiletten en een boze Duitse conducteur die iedereen eruit wilde gooien
    Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
    pi_64145509
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 10:59 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Serieus, zo`n slaapcoupe lijkt me doodsaai.
    Ik heb me juist vermaakt in de trein. Ik was toen op de 10e gegaan, was er dus bij mij in de coupe een gast die uit de trein was gevallen

Maar op de terugweg heb ik me wel zeer verveeld, iedereen zat opeens kruiswoordpuzzels te doen en boeken te lezen
    Mwah, ik hou niet van die 'gezelligheid' in de trein. Mensen die te veel zuipen en door de trein gaan schreeuwen. Ik ga naar een festival, en dus ga ik voor de muziek en de sfeer. En daarbij wil ik zo min mogelijk met Nederlanders te maken hebben als dat kan, want die vind ik al snel vervelend.
      vrijdag 19 december 2008 @ 13:27:07 #54
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_64148372
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 11:12 schreef leipelullo het volgende:
    Terugweg was dodelijk. Hele nacht gefeest. Orgies op de toiletten en een boze Duitse conducteur die iedereen eruit wilde gooien
    Hahaha, ik roep zo nu en dan nog "Bitte einsteigen!" __!!
    pi_64617526
    Dit jaar voor het eerst met redelijk grote groep. Al twee jaar Lowlands hiervoor gedaan, ben erg benieuwd hoe het daarmee vergelijkt

Zin
    pi_64631311
    Ik denk dat de kans wel groot is dat ik weer ga. Het kriebelt toch weer.
    pi_64631358
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 23:37 schreef nimarad het volgende:
    Ik denk dat de kans wel groot is dat ik weer ga. Het kriebelt toch weer.
    Idem hierzo.

Zullen we samen gaan?
    pi_64668102
    Overal duikt een beetje op dat Basement Jaxx dit jaar weer komt. Ze zijn ook in de buurt en de week van sziget staat nog leeg in hun agenda. Zou het eerste zijn wat bekend is, het is jammergenoeg sowieso een beetje stil vergeleken voorgaande jaren alleen op www.sziget2009.com staat dat een iets onbekendere band uit Amerika komt.
    pi_64674128
    dikke tvp, want ik ga waarschijnlijk zeker weer dit jaar

Ik kwam trouwens vorig jaar in Budapest mensen tegen die ook naar sziget zijn gegaan, Nederlanders waren het... Ze betaalde dacht ik 50 euro p.p. voor heen en terug _!

Dus ik ga ook ff uitzoeken of vliegen niet veel goedkoper is
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_64674139
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 11:52 schreef CasB het volgende:

[..]

Mwah, ik hou niet van die 'gezelligheid' in de trein. Mensen die te veel zuipen en door de trein gaan schreeuwen. Ik ga naar een festival, en dus ga ik voor de muziek en de sfeer. En daarbij wil ik zo min mogelijk met Nederlanders te maken hebben als dat kan, want die vind ik al snel vervelend.
    Sziget had vorig jaar 10% (!) Nederlanders
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 17:11 schreef EvilWasp het volgende:
    Dit jaar voor het eerst met redelijk grote groep. Al twee jaar Lowlands hiervoor gedaan, ben erg benieuwd hoe het daarmee vergelijkt

Zin
    Stel je het voor als Lowlands, maar dan 15 keer zo groot, en veul goedkoper
      maandag 5 januari 2009 @ 02:14:50 #61
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_64674199
    quote:
    Dan heb ik een vraag:

Gewoon vliegen joh! ben je dr in 2 uurtjes met Malev (Hongaarse luchtvaart maatschappij)
    pi_64674201
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:14 schreef Koekz het volgende:

[..]

Gewoon vliegen joh! ben je dr in 2 uurtjes met Malev (Hongaarse luchtvaart maatschappij)
    Ja en hoeveel kost dat nou?
      maandag 5 januari 2009 @ 02:21:43 #63
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_64674232
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:15 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ja en hoeveel kost dat nou?
    Retourtje kost zo'n 200 euro ofzo... Dus of zorgen voor een betere baan of meer geld sparen
    pi_64674259
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:21 schreef Koekz het volgende:

[..]

Retourtje kost zo'n 200 euro ofzo... Dus of zorgen voor een betere baan of meer geld sparen
    Valt nog mee, 80 euro meer dan de trein.

Toch ga ik nog zoeken voor goedkopere manier
      maandag 5 januari 2009 @ 02:30:05 #65
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_64674287
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:26 schreef Agiath het volgende:

[..]

Valt nog mee, 80 euro meer dan de trein.

Toch ga ik nog zoeken voor goedkopere manier
    Vliegen is wel heel erg ontspannen hoor Vliegveld van budapest is lekker klein en met de taxi zit je met een kwartier in de stad. Is ook niet duur 10 euro voor vliegveld > stad geloof ik.

Ik was met een vriend van me vorig jaar de week voor sziget naar budapest Hadden een week later moeten gaan ffs
    pi_64674305
    Vorig jaar ging ik trouwens met de trein, interrailen en tussendoor naar sziget.

En ik zeg je, slaapcoupes zijn zooo chill
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:30 schreef Koekz het volgende:

[..]

Vliegen is wel heel erg ontspannen hoor Vliegveld van budapest is lekker klein en met de taxi zit je met een kwartier in de stad. Is ook niet duur 10 euro voor vliegveld > stad geloof ik.

Ik was met een vriend van me vorig jaar de week voor sziget naar budapest Hadden een week later moeten gaan ffs
    Duidelijk! Vooral omdat na sziget de nationale feestdag er nog was, met echt ontzettend gaaf vuurwerk en de red bull air race
      maandag 5 januari 2009 @ 02:33:07 #67
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_64674314
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:31 schreef Agiath het volgende:
    Vorig jaar ging ik trouwens met de trein, interrailen en tussendoor naar sziget.

En ik zeg je, slaapcoupes zijn zooo chill
    [..]

Duidelijk! Vooral omdat na sziget de nationale feestdag er nog was, met echt ontzettend gaaf vuurwerk en de red bull air race
    Hmm, voor sziget was er ook nog een heeeeeeeeel groot feest maar dat had iets met de bruggen te maken Ook echt onwijs groot vuurwerk toen aan het einde van de week!

Heb nog nooit in een slaapcoupe gezeten/legen/slapen dus weet het niet
    pi_64674450
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:33 schreef Koekz het volgende:

[..]

Hmm, voor sziget was er ook nog een heeeeeeeeel groot feest maar dat had iets met de bruggen te maken Ook echt onwijs groot vuurwerk toen aan het einde van de week!

Heb nog nooit in een slaapcoupe gezeten/legen/slapen dus weet het niet
    Nou ja ze zijn chill, als je wil slapen, dat gaat namelijk echt niet in zo'n stoel
      maandag 5 januari 2009 @ 02:58:26 #69
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_64674507
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:50 schreef Agiath het volgende:

[..]

Nou ja ze zijn chill, als je wil slapen, dat gaat namelijk echt niet in zo'n stoel
    Niet? Ben wel eens wakker geworden op het treindepot Maar dat was meestal na een feest dat tot diep in de nacht duurde
    pi_64685539
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:58 schreef Koekz het volgende:

[..]

Niet? Ben wel eens wakker geworden op het treindepot Maar dat was meestal na een feest dat tot diep in de nacht duurde
    Ja oke.

Nou ik ben dus vorig jaar op interrail geweest met vrienden door europa.

Na een week ben je daar dus helemaal klaar mee, die stoelen
    pi_64695716
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 02:21 schreef Koekz het volgende:

[..]

Met Wizzair kun je vanaf eindhoven naar Budapest vliegen. Is veel goedkoper dan Malev.
    pi_64696460
    Vanaf Koln hebben wij maar ruim 100 betaald, moet je wel vervoer richting Koln regelen.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 13:31:27 #73
    155023 Gasp
    Worship me.
    pi_64987775
    Interesse, dus tvp.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 14:20:55 #74
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_64989487
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 18:09 schreef Mokus het volgende:

[..]

Met Wizzair kun je vanaf eindhoven naar Budapest vliegen. Is veel goedkoper dan Malev.
    Rond de 130 euro.
    Vorig jaar was ik naar Balaton Sound geweest met Ryanair vanaf Weeze airport. Maar dat was naar het balaton meer, ik weer niet of ze ook vanaf daar naar Budapest vliegen.
    pi_64999149
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 14:20 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Rond de 130 euro.
    Vorig jaar was ik naar Balaton Sound geweest met Ryanair vanaf Weeze airport. Maar dat was naar het balaton meer, ik weer niet of ze ook vanaf daar naar Budapest vliegen.
    Nee, die vliegen alleen maar op het balaton.
    Maar met wizzair heb ik ook wel eens voor 60 euro op en neer gevlogen.
    Ook vliegt easyjet vanaf dortmund (en anderen plaatsen) naar budapest.
    En vanuit Duitsland kun je ook nog German Wings en Air Berlin kiezen. Keuze genoeg.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 20:03:33 #76
    226007 Darkestrah
    telefoonhijger.
    pi_65003004
    Thanks voor alle tips, folks! Ik zit nog steeds zonder vrienden die mee willen..
      dinsdag 13 januari 2009 @ 21:27:54 #77
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_65006506
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:03 schreef Darkestrah het volgende:
    Thanks voor alle tips, folks! Ik zit nog steeds zonder vrienden die mee willen..
    Dat probleem had ik vorig jaar, mensen die zeiden: laten we gewoon volgend jaar gaan, komt voor iedereen beter uit.

Dit jaar: ja ik ga liever ergens anders op vakantie en dan naar Lowlands

Gelukkig wil m'n vriendin wel
      dinsdag 13 januari 2009 @ 22:24:28 #78
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65009054
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 18:23 schreef Mokus het volgende:

[..]

Nee, die vliegen alleen maar op het balaton.
    Maar met wizzair heb ik ook wel eens voor 60 euro op en neer gevlogen.
    Ook vliegt easyjet vanaf dortmund (en anderen plaatsen) naar budapest.
    En vanuit Duitsland kun je ook nog German Wings en Air Berlin kiezen. Keuze genoeg.
    By the way, wizzair kan met de minuut verschillen. Heb een aantal dagen de kans gehad voor 80 euro op en neer te vliegen, en toen was het opeens verhoogd naar 200 euro.

Edit: Overigens ben ik vorig jaar met de trein geweest, ik kan dat zeer zeker aanraden. Voor 150 euro op en neer, word echt in Nederland geregeld, Duitse treinen, plek zat en de sfeer is er dan ook al.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 23:21:33 #79
    225706 988012
    Niet geraakt is altijd mis
    pi_65011882
    Ook van plan te gaan -> tvp
    pi_65017550
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 21:27 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat probleem had ik vorig jaar, mensen die zeiden: laten we gewoon volgend jaar gaan, komt voor iedereen beter uit.

Dit jaar: ja ik ga liever ergens anders op vakantie en dan naar Lowlands
    Wat een opties. Lekker ontmoedigend inderdaad.
    pi_65070907
    Even meelezen i.v.m. komende Interrail-reis
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_65090006
    Ik wil weer gaan!
    You gotta learn to live
    and live and learn
      vrijdag 16 januari 2009 @ 01:46:26 #83
    181478 IdealCrash
    Don't believe the hype!
    pi_65095466
    Ben vorig jaar gaan liften samen met een maat van me; twee dagen heen, twee dagen terug. E0,00-
    pi_65101390
    Wij zijn vorig jaar vanaf Dortmund met Easyjet gevlogen. Verwacht dan geen beenruimte en 4 euro voor 20 cl drinken, maar de vlucht zelf was net geen 150 euro. En ja, de taxi's kosten geen drol, ik geloof dat het omgerekend 11 euro was van vliegveld > binnenstad, en dat is best een ritje.
    pi_65247699
    tvp.

Ben al 6 jaar van plan om naar Sziget te gaan.
    Moet er in 2009 dan toch maar een keer van komen.
      Eindredactie Games dinsdag 20 januari 2009 @ 15:55:07 #86
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_65248159
    tvp!
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_65262526
    7 8 9 aug sonne mond sterne. 10e even rustdag en dan gaat de 11e mn vliegtuig naar boedapest ;DD

vliegticket gekocht voor 150 euro bij lufthansa. toch netjes dacht ik zo:D
      dinsdag 20 januari 2009 @ 22:07:49 #88
    225706 988012
    pi_65263563
    De vraag voor mij is, hotel of camping?
    Camping zal vast wel tig keer zo vet zijn, toch vind ik een week kamperen iets te veel van het goede. Denk dat ik in een hotel ook beter uitgerust raak en dan makkelijk de misgelopen gezelligheid inhaal
    pi_65389127
    Szigettrein

In 2009 rijdt een speciale Szigettrein van Amsterdam naar Boedapest. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.

Vertrekdatum heenreis 9 augustus, terugreis 17 augustus.

De trein start in Amsterdam en zal ook in Utrecht en Arnhem stoppen. Aangezien de trein tussen Arnhem en Boedapest nergens zal stoppen zal de rit slechts 15 a 16 uur duren (onder voorbehoud).

Naast gewone wagons zal er ook een ' discowagon' aan de trein worden gekoppeld. We proberen een Nederlandse of Belgische band en/of dj's die op Sziget zullen optreden ook in de trein te laten spelen. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.

Binnenkort meer info over de Szigettrein!

Vanaf 1 februari kan je via deze site plaatsen reserveren!

zondag 25 januari 2009 @ 16:42:56 #90
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_65389491
    Da's vet, die discowagon! Helemaal naar de klote!!
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_65392824
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 16:35 schreef Mokus het volgende:
    Szigettrein

In 2009 rijdt een speciale Szigettrein van Amsterdam naar Boedapest. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.

Vertrekdatum heenreis 9 augustus, terugreis 17 augustus.

De trein start in Amsterdam en zal ook in Utrecht en Arnhem stoppen. Aangezien de trein tussen Arnhem en Boedapest nergens zal stoppen zal de rit slechts 15 a 16 uur duren (onder voorbehoud).

Naast gewone wagons zal er ook een ' discowagon' aan de trein worden gekoppeld. We proberen een Nederlandse of Belgische band en/of dj's die op Sziget zullen optreden ook in de trein te laten spelen. De prijs voor een retourtje is tot 1 mei 158 euro, afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan de prijs na 1 mei omhoog gaan.

Binnenkort meer info over de Szigettrein!

Vanaf 1 februari kan je via deze site plaatsen reserveren!

Hey dat is best cheap
    You gotta learn to live
    and live and learn
      zondag 25 januari 2009 @ 18:30:47 #92
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65393313
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 18:14 schreef Lethe het volgende:

[..]

Hey dat is best cheap
    Was het vorig jaar ook al
    pi_65393400
    Altijd al een keer heen gewild
      zondag 25 januari 2009 @ 18:35:41 #94
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65393450
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 18:34 schreef Conversatie het volgende:
    Altijd al een keer heen gewild
    En wat houd je tegen?
    pi_65393617
    Tvp
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_65561754
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 18:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
    Tvp
    pi_65595497
    Eerste bevestigingen en geruchten:

Bevestigd
    quote:
    Marujah to play at Sziget 2009

Indie-rock-jam formation Marujah will perform at Sziget 2009. As scheduled on their Myspace, Marujah will perform on the 11th of August. This also indicates that there indeed will be performances before the 12th of August.

Besides the Sziget festival, the guys from Tennessee will also be visiting Roskilde (Denmark), Oxygen (Ireland) and Pukkelpop (Belgium) festival.

For more info on Marujah see their Myspace.
    quote:
    First Names: World Music Stage

According tot the myspace of Ballkan World Music Management; Roy Paci (Italy), Frank London (U.S.A.) & Boban Markovic +Orchestra (from Serbia) will make an appearance on this years Sziget Festival!
    On the 16th of august (2009), they wil enjoy us on (most likely) the World Music Stage with their Balkan Beat sounds. So start buying those camping tickets, book your hostels or (for al you neaty people who like to shower) book a hotel. Sziget Festival 2009 is starting now!

According to some of our sources (thanks Bill) the next two weeks will bring us more bands to come. (Even some big international names will be announced!)
    quote:
    19 Dirty Queens

19 Dirty Queens will perform on the 13th of august at Sziget Festival 2009. These guys from the UK are reletivaly new to us but on their myspace they discribe themselves as ‘the new kings of rock’n'roll’.

Not much footage on youtube and all. The video’s around suggest they play a lot of covers. If anyone has more info in this band please ->contact us<-

Anyway, next month they will tour through Japan but the Óbudai Island is already on their schedule for august 2009!

Check out their Myspace for some music
    Geruchten
    quote:
    Rumours: Tour schedules

After some lame false rumours about Basement Jaxx and other 2005 artists we are now facing some serieus bands who announced their world ór European tour for 2009!

We got an email from derrick from Finland (we get traffic from Finland?) about some possible rumours and some dude named Anthony posted a comment with more possible guesses.

First of all:

Metallica!: The last show listed on their European tour is on the 30th of July, after they can possible extend their tour or go back to the States. With all the festivals this summer it is hard to believe they would skip August!
    ->click for tour dates<-

Depeche Mode: A lot of great shows in the next half year! Last show listed is on July 12th. Although it is possible that they will attend some more festivals in August the chance of them showing up at Sziget Festival 2009 is slim (at least, we think so). They will visit Budapest on June 23rd for a show in the Puskas Ferenc Stadium however.
    ->click for tour dates<-

Pearl Jam: Hasn’t gotten their tour page up yet (under construction) but we’ll have to wait and see. The will be touring the U.S. untin at least the end of June. All options are open here.
    ->click for tour dates<-

Arctic Monkeys: According to Anthony; They announce visiting the Highfield Festival, Erfurt (Germany) at 21st August and Öya Festival, Oslo (Norway) at 13th August 2009. As we see these dates confirmed there are further no indications that they will be visiting the Sziget festival
    ->click for tour dates<-

Coldplay: Their (confirmed) August tour starts on the 16th (Herning, Denmark). However the tour list shows a gap between March 19 (Auckland, New Zealand) and August 16. It is quit possible they will be touring some (eastern-) European festivals in between these dates
    ->click for tour dates<-

Oasis: With a brand new album in October and a tour trough Europe and the U.K. Oasis might be ready for the Eastern-European festivals this summer. No rumours here, just a hunch.
    ->click here to check for tour dates<-

Pendulum: they owe us for last year!
    No tour dates, they’re just coming... they better..
    Bron: http://.sziget2009.com
      zaterdag 31 januari 2009 @ 14:47:36 #98
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65595531
    Nog niet super bijzonder dus
      zaterdag 31 januari 2009 @ 14:48:44 #99
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65595557
    Dit zou weer zeer gruwelijk wezen
    quote:
    Bands include:

* Basement Jaxx
    * Korn
    * Nick Cave
    * Franz Ferdinand
    * Morcheeba
    * Natalia Imbrulia
    pi_65595934
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 14:48 schreef Juicyhil het volgende:
    Dit zou weer zeer gruwelijk wezen
    [..]
    Ja, maar volgens mij is dit de line-up uit 2005. Lijkt me sterk als ze weer hetzelfde doen.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 16:15:43 #101
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65597600
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:07 schreef Mokus het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij is dit de line-up uit 2005. Lijkt me sterk als ze weer hetzelfde doen.
    http://sziget2009.com/?p=39
    Het staat daar

Maar Franz Ferdinand lijkt me niet zo heel raar dat die komen.

Edit, in de reacties van dat artikel staat dit
    quote:
    Here’s a better rumour, Greenday!!
    They will announce their 2009 summer world tour very soon!
    pi_65599273
    Green Day zou wel gaaf zijn.
    Stop rockin' the boat.
    pi_65606544
    Ik ben er dit jaar ook bij, en om mijn 5e jaar lowlands niet te missen, gewoon lekker door naar lowlands.

En Franz Ferdinand? Heeft iedereen die ondertussen niet al gezien, net als Kaiser Chiefs?
      zaterdag 31 januari 2009 @ 21:09:00 #104
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65606574
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 21:07 schreef Baserunner het volgende:
    Ik ben er dit jaar ook bij, en om mijn 5e jaar lowlands niet te missen, gewoon lekker door naar lowlands.

En Franz Ferdinand? Heeft iedereen die ondertussen niet al gezien, net als Kaiser Chiefs?
    Ik heb FF nog niet gezien nee
    pi_65608252
    Ik ben er ook bij! Iemand enig idee wanneer dit ong gaat uitverkopen? Want heb pas over een maandje geld
      zaterdag 31 januari 2009 @ 22:04:51 #106
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65608291
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 22:04 schreef Markeerstift het volgende:
    Ik ben er ook bij! Iemand enig idee wanneer dit ong gaat uitverkopen? Want heb pas over een maandje geld
    Meestal 2-4 weken van tevoren.
    pi_65660410
    Sziget heeft opeens ook mijn interesse .
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      zondag 8 februari 2009 @ 19:35:34 #108
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65858542
    quote:
    Kispál és a Borz, Tankcsapda, 30Y, Alvin és a Mókusok, Roy Paci, Frank London, Blind Myself, Boban Marković Orkestar, Marujah and 19 Dirty Queens
    Staat er op Last.fm tot nog toe, sommige bekende namen voor mij.
    pi_65905375
    Campingkaart binnen!
    Azwethinkweiz
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 10:18:09 #110
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_65905437
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 21:09 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb FF nog niet gezien nee
    14 keer hier
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      dinsdag 10 februari 2009 @ 10:22:37 #111
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65905571
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 10:18 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

14 keer hier
    Op tv?
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 10:23:41 #112
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_65905598
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 10:22 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Op tv?
    Nope, 14 keer live gezien.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 10:23:59 #113
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_65905611
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 10:23 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nope, 14 keer live gezien.
    Woh
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 februari 2009 @ 10:26:55 #114
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_65905705
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 10:23 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Woh
    Zelfs al op Sziget
    pi_65930910
    Zomaar een tvp.
    Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
    [b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
    |[b]DASOO
    | LastFM|
    pi_66105651
    Rise Against komt op Sziget!
      maandag 16 februari 2009 @ 10:56:14 #117
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_66112644
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 00:08 schreef CasB het volgende:
    Tof
      maandag 16 februari 2009 @ 11:29:07 #118
    58039 Domai
    heeft slaap nodig
    pi_66113579
    Dikke TVP
    Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
    pi_66140503
    Noooh, ik wil dit jaar eindelijk wel gaan. Zeker met die discotrein
    Eins, zwei, hoeplakai.
      dinsdag 17 februari 2009 @ 21:56:17 #120
    58039 Domai
    heeft slaap nodig
    pi_66176528
    Ik kan vrij goedkoop vliegen (heb nog wat kortingsbonnen), maar zat er eigenlijk over te denken om er heen te rijden met vrienden en wat langer over de weg te doen en er een road trip van te maken. Ook even langs Wenen en dergelijke.

Heeft iemand dat vaker gedaan en kan dingen aan- of afraden? Staat een auto veilig in Budapest tijdens een week Sziget?
    Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
    pi_66186948
    Wij hebben vorig jaar Praag -> Budapest -> Wenen -> Munchen gedaan. Met de auto van een vriend van me. Ging prima. De auto stond daar op een betaalde parkeerplaats (weet niet meer hoeveel, 30 euro voor de hele week ofzo?) vlakbij het festival.
      zaterdag 21 februari 2009 @ 21:48:32 #122
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_66325830
    quote:
    I made a list of all the bands who are confirmed for the bigger August festivals right now - some of them should be at Sziget pretty sure (the numbers behind the name are the dates when they are playing or the festival takes place, if the exact date isn’t published yet):
    Apocalyptica 8-9 + 21-23
    Arctic Monkeys 13+21+23
    Baddies 15+22
    Band of Horses 15
    Basement Jaxx 07+14+21
    Bon Iver 12+21+22
    Booka Shade 07+20
    David Byrne 07-09
    Friendly Fires 7-9+28-30
    Lamb 07-09
    Life Of Agony 21-22
    Lily Allen 11-15
    Linkin Park 01-02
    Maximo Park 21-23
    Metallica 02
    Mulatu Astatke & Heliocentrics 07-09
    Nerd 21
    Nightwish 8-9
    Orbital 08
    Prodigy 7+8+9
    Wilco 21
    Wombats 21-23
    And here a list of the bands rumoured (many of them close to confirmation) for Reading / Leeds and the V-festivals:
    Kings of Leon 28-30
    Radiohead 28-30
    Glasvegas 28-30
    White Lies 28-30
    Oasis 22-23
    The Killers 22-23
    The Enemy 22-23
    Bloc Party 22-23
    James 22-23
    Kasabian 22-23
    Keane 22-23
    The Specials 22-23
    And finally Nick Cave said that he will several european festivals this year!
    Nick Cave zou tof wezen
    pi_66335905
    Rise Against tourt volgens hun myspace komende zomer samen met Rancid, dus dat zou natuurlijk ook een mooie toevoeging zijn
      zondag 1 maart 2009 @ 21:06:10 #124
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_66594963
    Ik ga dit jaar (voor het eerst) naar sziget, en heb er nu al zoveel zin in!
    TVP voor de snelste rumours
    I'm just a girl in the world.
      zondag 1 maart 2009 @ 21:18:18 #125
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_66595467
    Het is maart ja, de maand dat ze grote namen los laten
    pi_66651291
    Na jaren het plan te hebben gehad, maar toch maar voor LL of Werchter te zijn gegaan moet het er voor mij dit jaar maar eens van komen! TVP voor nieuwtjes dus.
    I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
    pi_66704305
    Fatboy Slim komt dit jaar! Op de 13e, wordt weer een mooie zomer

http://sziget2009.com/?p=273
      woensdag 4 maart 2009 @ 20:50:35 #128
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_66705501
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Morgenvrij het volgende:

Tof! Keb hem vorig jaar op Balaton Sound gemist, dus mooie kans het in te halen!
    pi_66705586
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Morgenvrij het volgende:

Stop rockin' the boat.
    pi_66713666
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 00:08 schreef CasB het volgende:
    Yessss!
    pi_66931823
    Pendulum komt op Sziget!

http://sziget2009.com
    Azwethinkweiz
    pi_66935963
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 13:00 schreef El.Wulfo het volgende:
    Pendulum komt op Sziget!

Jaja, dat zeiden ze vorig jaar ook!
    pi_66936862
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 13:00 schreef El.Wulfo het volgende:
    Pendulum komt op Sziget!

Jippie!!
    En ook nog eens live
    pi_67069436
    Even een schaamteloze TVP!
    "You should never underestimate the predictability of stupidity"
    Mijn reviews
      zondag 15 maart 2009 @ 15:10:34 #135
    238900 Koekz
    Der Meister
    pi_67070841
    Voor degene die trouwens een rocktent zoeken in Boedepest kan ik Rocktogon aanraden

Lopen flink wat gekken rond maar das wel leuk
    pi_67070985
    Nog een tip: neem goede waterbestendige slippers/waterschoenen mee als je de Donau in wilt, want de steentjes op de bodem zijn echt naar

En ik ben dit jaar waarschijnlijk ook weer van de partij!
    pi_67108327
    tvp'tje, ik ga misschien ook dit jaar. ff bijlezen als ik tijd heb
    Wel lekker blijven plakken hè?
      woensdag 18 maart 2009 @ 22:09:40 #138
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_67187335
    Yes voor de eerste keer dit jaar
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_67187546
    quote:
    Op woensdag 18 maart 2009 22:09 schreef Leinonlein het volgende:
    Yes voor de eerste keer dit jaar
    Hoiii chickie!
    pi_67214252
    Ik ben er definitief weer bij dit jaar.
    Misschien dat we weer een roadtrip maken net als vorig jaar, anders gewoon met de trein/vliegtuig denk.

Heb in ieder geval al adresjes voor goedkope Palinka!
      donderdag 19 maart 2009 @ 19:48:57 #141
    180015 Aryon
    bla die bla die bla
    pi_67215848
    Misschien dit jaar. Afgelopen jaar was het zeker vet, maar deze keer wil ik toch een iets betere line-up.
    Slay the dragon in your dreams!
    pi_67292771
    de kaarten zijn besteld!
    Hajeto!
    pi_67293954
    het zit er echt aan te komen dat ik ga dit jaar met de trein!
    pi_67306839
    De eerste grote namen zijn nu ook bekend!
    Naast rise against:

Prodigy (JEAH!)
    Pendulum (hopelijk)
    Bloc Party
    Fatboy slim
    Buena vista social club
    The Ting Tings (te verwachten)
    Placebo
    Tankscapda
    Armin van Buuren
    Ska-P

http://sziget2009.com/?p=358
      zondag 22 maart 2009 @ 21:54:18 #145
    44151 SlaggY
    Awesome.
    pi_67307378
    cool cool
    pi_67311481
    JOehoeeoooee The Prodigyyyy!!
    pi_67311860
    jammer dat ik dit jaar niet heb budget heb voor sziget, maar volgend jaar zeer waarschijnlijk roadtrip .
    [verkapte TVP]
    Let me occupy your mind
    As you do mine
    pi_67325803
    Aight, net mijn kaartje besteld! 7e keer Rise Against voor mij en 3e keer dit jaar! Ik heb er nu al zin in! BTW m'n eerste festival.. Maja eerste keer moet gelijk goed, niet waar?
      maandag 23 maart 2009 @ 15:25:07 #149
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67326154
    Klaxons komen ook
    pi_67335198
    The Offspring is er ook bij
    Azwethinkweiz
    pi_67350978
    offspring
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:10:36 #152
    13581 vinnyb
    Enjoy Incubus!
    pi_67356874
    Iemand enig idee of het festifal op de de 18e eindigd? ipv de 17e? of de 16e? Is handig met boeken van terugreis...
    I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
    I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:13:35 #153
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67356996
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:10 schreef vinnyb het volgende:
    Iemand enig idee of het festifal op de de 18e eindigd? ipv de 17e? of de 16e? Is handig met boeken van terugreis...
    Het is van 11 tot 17
    Dus 17 is er niks meer te doen
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:39:19 #154
    13581 vinnyb
    Enjoy Incubus!
    pi_67357799
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:13 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Het is van 11 tot 17
    Dus 17 is er niks meer te doen
    Thanx. En kunnen we de 10e al de camping op?
    I dig my toes into the sand, the ocean looks like a thousand diamonds strewn across a blue blanket.
    I lean against the wind, pretend that I am weightless, and in this moment I am happy...happy!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:41:44 #155
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67357865
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:39 schreef vinnyb het volgende:

[..]

Thanx. En kunnen we de 10e al de camping op?
    Dan is Day Zero, vanaf de 9e kun je al (voor een paar euro extra) op de camping.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:52:59 #156
    13581 vinnyb
    Enjoy Incubus!
    pi_67358196
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:41 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dan is Day Zero, vanaf de 9e kun je al (voor een paar euro extra) op de camping.
    Mijn held! thanx!
      dinsdag 24 maart 2009 @ 14:56:50 #157
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67358302
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 14:52 schreef vinnyb het volgende:

[..]

Mijn held! thanx!
    yw
    pi_67363394
    Welke camping?
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:28:24 #159
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67363709
    :p

[ Bericht 98% gewijzigd door Juicyhil op 24-03-2009 17:30:46 ]
      dinsdag 24 maart 2009 @ 17:29:44 #160
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67363748
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:18 schreef n0r het volgende:
    Welke camping?
    ach je weet wat ie bedoelt :p
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:59:44 #161
    13581 vinnyb
    Enjoy Incubus!
    pi_67373044
    zo, tickets geboekt.. wel pruts tijden, maar wel slechts 100,35 voor een retourtje!

Amsterdam Boedapest MALEV Hungarian Airlines MA 669 10/08/09 20:30 10/08/09 22:30
    Boedapest Amsterdam MALEV Hungarian Airlines MA 660 17/08/09 07:10 17/08/09 09:15
    pi_67385544
    Ik wil ook naar sziget Goeie verhalen gehoord!

Heb alleen een vraagje: hoe zit het met de hitte?

Ik ben heel blank met sproeten en ik kan niet zo goed tegen hitte (ik zweet nauwelijks e.d. waardoor ik slecht afkoel en heb het snel te heet) en ik verband dus ook nog eens supersnel.
    Daarom ga ik ook nooit op strandvakantie naar Spanje in de zomer, maar bijvoorbeeld eerder in mei omdat ik dan de temperaturen wel lekker vind.

Hoe erg is het met de hitte op Sziget? Druip je ongeveer je kleren uit? Liggen alle podia in de volle zon? (dat zou wel een probleem zijn)
    En de tenten? Koelt het snachts een beetje af of zo?
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:01:11 #163
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67385822
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 10:53 schreef klier het volgende:
    Ik wil ook naar sziget Goeie verhalen gehoord!

Heb alleen een vraagje: hoe zit het met de hitte?

Ik ben heel blank met sproeten en ik kan niet zo goed tegen hitte (ik zweet nauwelijks e.d. waardoor ik slecht afkoel en heb het snel te heet) en ik verband dus ook nog eens supersnel.
    Daarom ga ik ook nooit op strandvakantie naar Spanje in de zomer, maar bijvoorbeeld eerder in mei omdat ik dan de temperaturen wel lekker vind.

Hoe erg is het met de hitte op Sziget? Druip je ongeveer je kleren uit? Liggen alle podia in de volle zon? (dat zou wel een probleem zijn)
    En de tenten? Koelt het snachts een beetje af of zo?
    Je hebt 60 podia, Main Stage is echt open air en kan overdag qua temperatuur oplopen tot 36-38 graden.

Verder heb je ook wel overdekte podia, bijvoorbeeld de wan2.
    Tis wel lastig als je de zon wilt ontwijken hoor.
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:02:47 #164
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_67385871
    Kan wel warm worden. Vorig jaar een dagje 40+
    Meeste podia liggen wel flink in de zon, main-stage sowieso. Maarrrr de zon gaat redelijk vroeg onder.

En in de nacht is het wel frisjes. Soms zelfs zo fris dat een vest geen overbodige luxe is
    LastFM
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:04:24 #165
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67385933
    He skippy ga jij weer met de trein?
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:07:06 #166
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_67386014
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:04 schreef Juicyhil het volgende:
    He skippy ga jij weer met de trein?
    Ik weet nog sowieso niet of ik ga. Eerst wou ik dit jaar zeker laten schieten, maar toevallig zijn er deze week allemaal vrienden aan het vragen of ik ook mee ga
    En nu twijfel ik dus, ook gezien de eerste namen.

Maar dan gaat het waarschijnlijk een roadtrip worden, interrail-toertje of een liftavontuur

Hoewel die discotrein me ernstig hard lijkt!
    LastFM
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:08:37 #167
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67386064
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:07 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik weet nog sowieso niet of ik ga. Eerst wou ik dit jaar zeker laten schieten, maar toevallig zijn er deze week allemaal vrienden aan het vragen of ik ook mee ga
    En nu twijfel ik dus, ook gezien de eerste namen.

Maar dan gaat het waarschijnlijk een roadtrip worden, interrail-toertje of een liftavontuur

Hoewel die discotrein me ernstig hard lijkt!
    Ik heb dit jaar 2 gratis festival en vliegtuigtickets gekregen. Dus ik ga met een vriendin die kant op

Mis ik trouwens wel day zero
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:20:21 #168
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_67386404
    Ach, als ze weer met iets lame als Maiden aan komen zetten op Day Zero mis je toch niet zo heul veel.
    Feesten kan de rest van de week ook nog wel
    LastFM
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:21:45 #169
    13581 vinnyb
    Enjoy Incubus!
    pi_67386452
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar 2 gratis festival en vliegtuigtickets gekregen. Dus ik ga met een vriendin die kant op

Mis ik trouwens wel day zero
    Lijken je vliegtijden op die van mij?
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:22:51 #170
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67386490
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
    Ach, als ze weer met iets lame als Maiden aan komen zetten op Day Zero mis je toch niet zo heul veel.
    Feesten kan de rest van de week ook nog wel
    Dat had ik ook al ergens in m`n gedachten jah, en daarbij ik kan na afloop nog 4 dagen feesten in Budapest zelf.
      woensdag 25 maart 2009 @ 11:23:20 #171
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67386515
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef vinnyb het volgende:

[..]

Lijken je vliegtijden op die van mij?
    Ik ga met wizz air op 11 aug rond 12 uur vanuit Eindhoven en terug 20 aug ook rond 12 uur.
    pi_67387340
    Op Day -1 en -2 treedt er helemaal niemand op en dan is het toch feest

Ik blijf waarschijnlijk ook weer een weekje langer.
    Budapest
      woensdag 25 maart 2009 @ 13:09:23 #173
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
    pi_67389981
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:47 schreef n0r het volgende:
    Op Day -1 en -2 treedt er helemaal niemand op en dan is het toch feest

Ik blijf waarschijnlijk ook weer een weekje langer.
    Budapest
    Vorig jaar nog een geweldig feestje gehad bij een of andere vage Franse bar op dag -2, heul tof.

(verkapte tvp)
    pi_67390148
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 11:01 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Je hebt 60 podia, Main Stage is echt open air en kan overdag qua temperatuur oplopen tot 36-38 graden.

Verder heb je ook wel overdekte podia, bijvoorbeeld de wan2.
    Tis wel lastig als je de zon wilt ontwijken hoor.
    Aha. Dan wordt het hem niet voor mij ben ik bang Zonde!
    pi_67392300
    Ik ga wel met de trein, gaan we een Fok! meeting houden in de trein, ja?
      woensdag 25 maart 2009 @ 14:19:08 #176
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67392407
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:15 schreef Chaos-Zero het volgende:
    Ik ga wel met de trein, gaan we een Fok! meeting houden in de trein, ja?
    Lijkt me moeilijk, gezien het feit het over iets van 3 dagen verspreid is.
    Ik heb wel vorig jaar met skippybal een kwartiertje staan kletsen.
    Het zou wel tof wezen nog een poging te wagen om op Sziget zelf te meeten.
    Dan zouden we denk ik het beste het overdag kunnen doen.
    pi_67393241
    Wij vliegen 8 augustus heen en 18 augustus terug, lijkt me prima zo
    Is ook mijn enige vakantie dit jaar, heb na PP en Sziget geen geld meer voor vakantie haha.
    pi_67393537
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Lijkt me moeilijk, gezien het feit het over iets van 3 dagen verspreid is.
    Ik heb wel vorig jaar met skippybal een kwartiertje staan kletsen.
    Het zou wel tof wezen nog een poging te wagen om op Sziget zelf te meeten.
    Dan zouden we denk ik het beste het overdag kunnen doen.
    Heb je een punt inderdaad. Ik wist niet hoeveel treinen er heen zouden gaan. Maar ja, op Sziget zelf zou ook vet zijn!
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:12:43 #179
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67394198
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 14:55 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Heb je een punt inderdaad. Ik wist niet hoeveel treinen er heen zouden gaan. Maar ja, op Sziget zelf zou ook vet zijn!
    Uurtje of 4/5 uur bij de mokka chuka met een biertje, zou heerlijk wezen.
    pi_67425693
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:59 schreef vinnyb het volgende:
    zo, tickets geboekt.. wel pruts tijden, maar wel slechts 100,35 voor een retourtje!

Amsterdam Boedapest MALEV Hungarian Airlines MA 669 10/08/09 20:30 10/08/09 22:30
    Boedapest Amsterdam MALEV Hungarian Airlines MA 660 17/08/09 07:10 17/08/09 09:15
    Wij hebben de vlucht van de 7e gepakt om 10 uur, dan zijn we er 12 uur. Dus dan kunnen we van vrijdag t/m zondag in Budapest chillen alvorens het echte feest begint Terug hebben wij dezelfde vlucht.

Na Sziget thuis even in hibernation, want mijn 5e keer Lowlands achter elkaar mocht ik niet missen (kaartje daarvoor ligt al thuis )

Wat een zomer wordt dit jongens!
      zaterdag 28 maart 2009 @ 15:08:15 #181
    237550 B.Ross
    Van Dijck Brown
    pi_67494158
    Ik ga dit jaar ook naar sziget maar wij gaan met het vliegtuig, en nu het probleem : ik hou nog al van wiet word je in hongarije streng gecontroleerd en zo niet waar kan je het het beste verstoppen(koffiebonen nemen de geur weg weet ik ) of moet ik maar slecht tering zooi in hongarije kopen
    Let's have this tree a little friend
      zaterdag 28 maart 2009 @ 16:38:03 #182
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67496400
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 15:08 schreef B.Ross het volgende:
    Ik ga dit jaar ook naar sziget maar wij gaan met het vliegtuig, en nu het probleem : ik hou nog al van wiet word je in hongarije streng gecontroleerd en zo niet waar kan je het het beste verstoppen(koffiebonen nemen de geur weg weet ik ) of moet ik maar slecht tering zooi in hongarije kopen
    Naar de verhalen die ik heb gehoord kun je genoeg daar kopen.
    En er word streng gecontroleerd ja.
    De bandleden van Pendulum waren bij de Slowaakse grens opgepakt daarom
    pi_67498205
    Vorig jaar zei ook iedereen dat we daar makkelijk wiet konden krijgen, maar ik heb niks gevonden hoor. Hele week geen jointje gehad.

We zijn vorig jaar met de auto gekomen en hadden achteraf gezien makkelijk wat mee kunnen nemen, maar het blijft natuurlijk altijd riskant.
      zaterdag 28 maart 2009 @ 17:45:56 #184
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67498265
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 17:43 schreef SlaggY het volgende:
    Vorig jaar zei ook iedereen dat we daar makkelijk wiet konden krijgen, maar ik heb niks gevonden hoor. Hele week geen jointje gehad.

We zijn vorig jaar met de auto gekomen en hadden achteraf gezien makkelijk wat mee kunnen nemen, maar het blijft natuurlijk altijd riskant.
    Je kan het beste zo`n stonede Hongaar aanspreken.
    Niet dat ik gebruik ofzo hoor, maar vorig jaar kwam er zo`n typ naar me toe en aanbieden.
      zaterdag 28 maart 2009 @ 17:46:00 #185
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_67498266
    Afrikaans dorp en dan naar een willekeurige neger gaan. Die hebben zo'n beetje alles
    En als ze het niet hebben doen ze niet moeilijk om hun homies te bellen die er dan vervolgens aankomt binnen een paar minuten.

Puike service
    LastFM
    pi_67499583
    Wel een paar keer aangesproken voor wat pillen. Maar die hadden geen wiet. Heb verder wel wat dubieuze figuren aangesproken, maar dat waren blijkbaar de verkeerde.
    pi_67504937
    Bij ons kwam er een gast langs met wiet. Toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen wist hij al genoeg en liep hij door. (En we blowen allebei niet )
    pi_67505556
    Is er in de Sziget Express een rookcoupe?
      zaterdag 28 maart 2009 @ 22:43:26 #189
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67507061
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 22:01 schreef Opklopper het volgende:
    Is er in de Sziget Express een rookcoupe?
    Nee.
    Groot gemis
    pi_67507780
    Hoe is de controle op drugs in de trein? Denk niet dat ik iets mee neem, als je gepakt wordt is het niet even een boete betalen en verder gaan lijkt me. Maar ben wel benieuwd, lopen ze daar met honden door de trein op de grens?
      zaterdag 28 maart 2009 @ 23:10:49 #191
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67507970
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 23:03 schreef SlaggY het volgende:
    Hoe is de controle op drugs in de trein? Denk niet dat ik iets mee neem, als je gepakt wordt is het niet even een boete betalen en verder gaan lijkt me. Maar ben wel benieuwd, lopen ze daar met honden door de trein op de grens?
    Ben geen douane tegengekomen.
    Misschien gewoon iets in je sokken doen, vermoed je dat je een controle tegenkomt het dan uit het raam gooien ofzo
      zaterdag 28 maart 2009 @ 23:13:55 #192
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67508064
    Ze hebben trouwens wel tassencontrole als je het terrein op komt, maar als je bij je draagt moet dat lijkt mij geen probleem zijn.
    pi_67508243
    Mwah, die tassencontrole stelt ook niet veel voor. Bij mij voelden ze alleen ff aan de buitenkant van m'n rugzak en hebben m'n andere tas even ingekeken.
      zaterdag 28 maart 2009 @ 23:21:59 #194
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67508287
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 23:20 schreef CasB het volgende:
    Mwah, die tassencontrole stelt ook niet veel voor. Bij mij voelden ze alleen ff aan de buitenkant van m'n rugzak en hebben m'n andere tas even ingekeken.
    Tis meer op de eerste dag dat het iets strenger is dan 2 dagen later.
    pi_67509895
    quote:
    Op zaterdag 28 maart 2009 23:21 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Tis meer op de eerste dag dat het iets strenger is dan 2 dagen later.
    Wij waren er al op day zero.
      zondag 29 maart 2009 @ 13:50:02 #196
    225706 988012
    pi_67516974
    Ik hoorde van iemand dat het kaartje na dit weekend 30 euro duurder zou worden, alleen kan hier zo snel niks over vinden. Weet iemand hier iets van?
      zondag 29 maart 2009 @ 15:30:32 #197
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67519449
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 13:50 schreef 988012 het volgende:
    Ik hoorde van iemand dat het kaartje na dit weekend 30 euro duurder zou worden, alleen kan hier zo snel niks over vinden. Weet iemand hier iets van?
    Klopt
    De vroege vogelkorting.
    pi_67519753
    De wiet van het Afrikaanse dorp zuigt het hard tbh.
    Je krijg zon aluminiumfolietje, waar dan een gram in zou zitten (niet dus), en daar betaal je dan de hoofdprijs voor.

Ik ben vorig jaar niet op het vliegveld gecontroleerd, noch in Duitsland noch in Hongarije. Alleen bij de tassencontrole, en dat stelde ook niets voor.
    pi_67521304
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 13:50 schreef 988012 het volgende:
    Camping Ticket
    In advance until 30th of April (24.00 CET): EUR 150
    From 1st of May and on the site: EUR 180
    Stop rockin' the boat.
      zondag 29 maart 2009 @ 22:37:08 #200
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_67531819
    Kaartjes nog net met vroegbeokkorting besteld op http://www.szigetfestival.nl
    pi_67531965
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 22:37 schreef Leinonlein het volgende:
    Kaartjes nog net met vroegbeokkorting besteld op http://www.szigetfestival.nl
    Je had nog een maand de tijd hoor.
    Stop rockin' the boat.
    pi_67540345
    weet iemand wat de vertrektijden zijn van de szigettrein? Ik ga vanaf arnhem, maar heb nog geen kaartje gekocht.
      maandag 30 maart 2009 @ 11:04:57 #203
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67540628
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 10:54 schreef Brammie1 het volgende:
    weet iemand wat de vertrektijden zijn van de szigettrein? Ik ga vanaf arnhem, maar heb nog geen kaartje gekocht.
    quote:
    Vertrekdatum heenreis 9 augustus, terugreis 17 augustus. Vertrek- en aankomsttijden staan momenteel nog niet vast.
    pi_67540631
    Rond 7 of 8 uur 's avonds gok ik?
    pi_67547171
    Dat denk ik ook, kom je tenminste om een redelijke tijd aan.
    pi_67683967
    quote:
    De organisatie van het Hongaarse Sziget maakt vandaag via de website een rijtje nieuwe namen bekend. The Offspring, Snow Patrol, Die Toten Hosen, Haydamaky, Disco Ensemble, Squarepusher, Tom Wilkinson, Blasted, Mechanism, Matatu, Miloopa, Expatriate, Donots, Backyard Babies, Coldcut en Birdy Nam Nam zijn officieel aan het programma toegevoegd. Ook is de tweede Nederlandse naam bekend. De Staat zal ook aanwezig zijn op het festival.

Update: Ook The Kills, Digitalism, N&SK, Khaled, Brotherhood of Brass en Starts Together staan dit jaar op het festival.
    Klikje!
    pi_67701672
    quote:
    Op vrijdag 3 april 2009 18:48 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Klikje!
    Squarepusher
    The Kills
    Digitalism
    De Staat
    Pretentieus geneuzel.
      zaterdag 4 april 2009 @ 13:14:08 #208
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_67701995
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 22:43 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Je had nog een maand de tijd hoor.
    Ha, ik dacht dat het al mei was... Nou ja, kan ze maar vast binnen hebben

Disco Ensamble yaay
    pi_67705089
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 13:14 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Disco Ensamble yaay

Jaaaa DISCOOOOOO!!!
      zaterdag 4 april 2009 @ 15:44:00 #210
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67705104
    Word zeker bruut joh.
      zondag 5 april 2009 @ 21:31:29 #211
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67740906
    pi_67753147
    Er gaan geruchten dat Rise Against misschien niet meer komt! Ik hoop dat de geruchten niet waar zijn, want het was voor mij onder andere een reden om heen te gaan.
    quote:
    After being one of the first bands to announce their presence at this year’s Sziget (the news article still is on their official site), it seems that something happened along the way and Rise Against won’t be at this year’s Sziget. None of the official confirmations in the last few days mention them, and now there is no Sziget date on their site or MySpace. Also, they’re booked from August 12 to August 15.

But who knows, maybe on August 16?
    Nog een klikje.
    pi_67792328
    Heeft iemand ervaringen met Kroatie?
    Ik wil eerst naar Kroatie gaan, naar Zadar. Dan met het openbaar vervoer van Zadar naar Boedapest om daar Sziget te bezoeken.
    Iemand tips?
      dinsdag 7 april 2009 @ 14:25:24 #214
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67793771
    quote:
    Op dinsdag 7 april 2009 13:46 schreef inasras het volgende:
    Heeft iemand ervaringen met Kroatie?
    Ik wil eerst naar Kroatie gaan, naar Zadar. Dan met het openbaar vervoer van Zadar naar Boedapest om daar Sziget te bezoeken.
    Iemand tips?
    Ik heb een hoop mensen gehoord die vanaf het Balaton meer dagjes naar Kroatie gingen, was volgens hun zeker te doen.
    pi_67865998
    Hoerenzooi, Sziget express is uitverkocht! Nou ik ben benieuwd hoe ik daar nu nog ga komen..
    pi_67866136
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 15:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
    Hoerenzooi, Sziget express is uitverkocht! Nou ik ben benieuwd hoe ik daar nu nog ga komen..
    Auto?
    pi_67867226
    True, maar ik ben 20 en de mensen waar ik mee gaan en ik zelf hebben geen auto. Nou zitten m'n pa en m'n ma ook niet te wachten als ik aan hun vraag om even naar Hongarije te rijden. Overigens word er wel slaaptrein ingezet, die kost 190euro, maar ik heb toch liever stoelen dan een bed.
    pi_67867564
    fuck zeg
      donderdag 9 april 2009 @ 16:19:17 #219
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67867622
    Aah joh
    Vorig jaar waren er ook 4 ritten.
    Wacht het nog even af.
    Besides that, vliegtuig is zelfs nog goedkoper.
    pi_67867937
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:59 schreef vinnyb het volgende:

Via waar heb je die ticket besteld?
    pi_67867966
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef Juicyhil het volgende:
    Aah joh
    Vorig jaar waren er ook 4 ritten.
    Wacht het nog even af.
    Besides that, vliegtuig is zelfs nog goedkoper.
    Was er toen ook in het begin sprake van 1 trein? Anders wacht ik het inderdaad nog even af.
      donderdag 9 april 2009 @ 16:28:42 #222
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67867980
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 16:28 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Was er toen ook in het begin sprake van 1 trein? Anders wacht ik het inderdaad nog even af.
    Helemaal op het begin wel jah
      donderdag 9 april 2009 @ 16:29:13 #223
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_67867995
    En kom op, het is pas april.
    Zelfs als je in juli je reis regelt lukt het ook wel!
      donderdag 9 april 2009 @ 17:05:37 #224
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_67869356
    quote:
    Op donderdag 9 april 2009 16:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
    True, maar ik ben 20 en de mensen waar ik mee gaan en ik zelf hebben geen auto. Nou zitten m'n pa en m'n ma ook niet te wachten als ik aan hun vraag om even naar Hongarije te rijden. Overigens word er wel slaaptrein ingezet, die kost 190euro, maar ik heb toch liever stoelen dan een bed.
    In het slaapgedeelte heb je naast een bed, ook een stoel
    LastFM
    pi_68005758
    fuckieeeee rise against moet wel komen!!
    pi_68006323
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 14:32 schreef Duizendpootje het volgende:
    fuckieeeee rise against moet wel komen!!
    Mja, dat dacht ik ook =P
      dinsdag 14 april 2009 @ 15:15:55 #227
    198779 skyrebel
    Rebel4Life
    pi_68007458
    tvp, wil dit jaar toch eens gaan kijken daar

Ook maar gelijk even een vraagje:

Blijven de meeste van jullie daar op de camping slapen of toch een hostel, app, hotelletje in de buurt? Is er een apart campingterrein en hoe is dat allemaal geregeld? Facaliteiten enzo? Normaal douche ik mij niet zo snel op een festival, maar 8 dagen is wel heul erg lang zonder douche.
    Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
    pi_68008134
    Je mag daar overal kamperen, op bepaalde stukken na, maar dat staat wel redelijk goed aangegeven. Douchen vond ik daar een ramp, vooral omdat het koud water was en ik een mietje ben. Tevens staat er altijd een rij voor de douche, tenzij je om 5 uur 's ochtends gaat. WC's zijn er in overvloed.
      dinsdag 14 april 2009 @ 18:58:55 #229
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_68015041
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 15:15 schreef skyrebel het volgende:

Blijven de meeste van jullie daar op de camping slapen of toch een hostel, app, hotelletje in de buurt? Is er een apart campingterrein en hoe is dat allemaal geregeld? Facaliteiten enzo? Normaal douche ik mij niet zo snel op een festival, maar 8 dagen is wel heul erg lang zonder douche.
    als je 8 dagen niet gaat douchen ga ik niet naast je liggen
    *I'm not perfect but parts of me are incredible*
    guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
    pi_68016056
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 15:15 schreef skyrebel het volgende:

Ik vond het douchen persoon heel erg meevallen.
    's nachts na het feesten is een goed tijdstip, geen wachtrijen en warm water (omdat er dan bijna niemand onder de douche staat)
    Een ander goed tijdstip is rond 18:30 uur. Veel mensen zijn dan eten of al concerten aan het luisteren.

En als je niet wil douchen, Budapest is rijk aan spa badhuizen. Heerlijk om tot rust te komen (en schoon te worden)
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:03:07 #231
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_68017186
    Weet iemand iets over de prijzen van eten/drinken op het terrein? Heb begrepen dat dat redelijk goedkoop is?
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:06:49 #232
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68017306
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:03 schreef zwartedoos het volgende:
    Weet iemand iets over de prijzen van eten/drinken op het terrein? Heb begrepen dat dat redelijk goedkoop is?
    1,70 euro (370 forint) voor 0,6 l bier (Arany Aszok)
    1,80 euro (400 forint) voor een 0,5 l flesje cola.
    500 forint (2,30 euro) voor een stuk pizza.
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:17:23 #233
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_68017679
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:06 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

1,70 euro (370 forint) voor 0,6 l bier (Arany Aszok)
    1,80 euro (400 forint) voor een 0,5 l flesje cola.
    500 forint (2,30 euro) voor een stuk pizza.
    0,6l hebben ze ook normale glazen
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:19:17 #234
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68017771
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:17 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

0,6l hebben ze ook normale glazen
    Ze hebben idd ook 0,4l glazen, maar die kosten zo ik weet iets van 400 forint. Maar das wel weer een ander merk.
    pi_68017840
    Of je haalt blikken van 0.5L.
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:22:08 #236
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68017898
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:20 schreef CasB het volgende:
    Of je haalt blikken van 0.5L.
    Ach, zo`n glas van 0,6l giet je zo achterover.
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:24:19 #237
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_68017985
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:22 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ach, zo`n glas van 0,6l giet je zo achterover.
    in die hitte wel ja
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:25:21 #238
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68018021
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 20:24 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

in die hitte wel ja
    Moet je trouwens wel mee oppassen, vooral als je de hele middag in de hitte wil gaan dansen of bij de main stage gaat staan. Ze vallen bij bosjes flauw
      dinsdag 14 april 2009 @ 20:26:03 #239
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68018053
    Maja, ik stond ook bij de main stage de hele dag vooraan, maar meer dan 3 biertjes overdag kreeg ik echt niet naar binnen.
    pi_68026908
    Mwah, gewoon lekker in een tent gaan zitten met de bar op 5 meter afstand, mainstage wat verder, maar het geluid is toch erg goed te doen en dan gaat het best goed. Ik verbrand snel en m'n vriendin ook, dus we hebben de zon proberen te vermijden, en dat gaat best aardig.
    pi_68030962
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 15:35 schreef CasB het volgende:
    Je mag daar overal kamperen, op bepaalde stukken na, maar dat staat wel redelijk goed aangegeven.
    Dat had ik dus ook gehoord. Vraag me nu alleen af het verschil is tussen een ticket met of zonder camping. Zijn dat alleen die 2 dagen eerder dat je het terrein op kan? Of zijn er toch stukken terrein waar je dan wel of niet mag komen?
    Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
    pi_68030984
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 18:58 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

als je 8 dagen niet gaat douchen ga ik niet naast je liggen
    misschien toch niet zo slecht idee dan
      woensdag 15 april 2009 @ 09:30:38 #243
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68031020
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 09:28 schreef skyrebel het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook gehoord. Vraag me nu alleen af het verschil is tussen een ticket met of zonder camping. Zijn dat alleen die 2 dagen eerder dat je het terrein op kan? Of zijn er toch stukken terrein waar je dan wel of niet mag komen?
    Met een campingticket mag je op day Zero komen, met een ander ticket niet.
    Verder mag je dus met een camping ticket op de camping komen, ze controleren ook bij douches enzo.
    pi_68031095
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 09:30 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Met een campingticket mag je op day Zero komen, met een ander ticket niet.
    Verder mag je dus met een camping ticket op de camping komen, ze controleren ook bij douches enzo.
    Je mag dus (bijna) overal je tentje zetten, maar er is ook nog echt een campingterrein bij dan?
      woensdag 15 april 2009 @ 09:35:01 #245
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68031130
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 09:33 schreef skyrebel het volgende:

[..]

Je mag dus (bijna) overal je tentje zetten, maar er is ook nog echt een campingterrein bij dan?
    Sommige stukken zijn afgesloten voor alleen campingbandjes ja
      woensdag 15 april 2009 @ 09:36:53 #246
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68031168
    Waar je met lange mouwen meestal ook gewoon door de 'controlepoortjes' (lees: een pad van een metertje of 12 breed waar twee lamme Hongaren op een stoeltje zitten) komt
    LastFM
      woensdag 15 april 2009 @ 09:40:06 #247
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68031233
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 09:36 schreef -skippybal- het volgende:
    Waar je met lange mouwen meestal ook gewoon door de 'controlepoortjes' (lees: een pad van een metertje of 12 breed waar twee lamme Hongaren op een stoeltje zitten) komt
    Je moet ook nog door de strenge tassencontrole hoor.
    pi_68031295
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 09:36 schreef -skippybal- het volgende:
    De strengere controles dus
    pi_68036552
    Ik ga ook met een tent, moet nog wel iets van een tent regelen, maar dat komt wel goed. Overigens hoorde ik van mensen die eerder naar Sziget zijn geweest dan 0,6l bier 1,40 kost ongeveer, dus ach, het is sowieso allemaal goedkoper dan hier in Nederland. Rijk ben je daar zo

Overigens komt Rise Against zeker niet meer.... Klikje
      woensdag 15 april 2009 @ 12:44:47 #250
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68036672
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:41 schreef Chaos-Zero het volgende:
    Ik ga ook met een tent, moet nog wel iets van een tent regelen, maar dat komt wel goed. Overigens hoorde ik van mensen die eerder naar Sziget zijn geweest dan 0,6l bier 1,40 kost ongeveer, dus ach, het is sowieso allemaal goedkoper dan hier in Nederland. Rijk ben je daar zo

De koers verschilt heel erg. Nu is het als het goed is nog lager dan vorig jaar.
      woensdag 15 april 2009 @ 12:46:48 #251
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68036739
    Maar die economie in Hongarije is ook helemaal naar de klote.
    En ze weten heus wel wat ze aan alle buitenlanders kunnen vragen...
    LastFM
      woensdag 15 april 2009 @ 12:48:19 #252
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68036788
    Eén euro is nu bijna 290 forint waard. Was vorig jaar 240
    LastFM
      woensdag 15 april 2009 @ 12:49:18 #253
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68036812
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:48 schreef -skippybal- het volgende:
    Eén euro is nu bijna 290 forint waard. Was vorig jaar 240
    Hongaarse chickies kopen
      woensdag 15 april 2009 @ 12:50:38 #254
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68036850
    Als de prijzen hetzelfde blijven (áls inderdaad...), 20% meer bier
    LastFM
    pi_68039643
    Ik heb daar vorig jaar ook niet gedouched, wel in verschillende badhuizen geweest, heerlijk

En volgens mij worden die Dixies daar 1 keer in de week leeggepomt ofzo

Sziget
    pi_68039764
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:36 schreef n0r het volgende:

Die dixies worden elke dag leeggepompt/schoongemaakt.
    pi_68041690
    Nou, niet de Dixies waar wij in de buurt stonden in elk geval, of er werd gewoon gruwelijk veel gescheten daar
      woensdag 15 april 2009 @ 15:42:13 #258
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68041734
    Dat je zo bij je tent een beetje zit te chillen, een lekker briesje ineens voelt en twee seconden later zo'n dikke strontlucht
    LastFM
    pi_68041787
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:42 schreef -skippybal- het volgende:
    Dat je zo bij je tent een beetje zit te chillen, een lekker briesje ineens voelt en twee seconden later zo'n dikke strontlucht
    pi_68041892
    Ik lag direct achter de dixies (wat wel chill was, hoefde nooit ver te lopen), en had eigenlijk niet zo heel veel last van stank.
    pi_68042079
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:36 schreef n0r het volgende:
    Lowlands is een hemeltje vergeleken met dat, inderdaad. Not to mention dat iedereen te lam is om naar de Dixies te lopen en er dus grote kans is dat er over je tentje heen gezeikt wordt.

Bij ons was twee jaar geleden ook een tent leeggehaald trouwens.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2009 15:53:57 ]
    pi_68042616
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:52 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bij ons was twee jaar geleden ook een tent leeggehaald trouwens.
    Dat hoor je helaas wel vaker bij buitenlandse festivals. Zit er zelf eigenlijk wel over te denken om ergens in de buurt een hostel of appartementje te pakken. 7-8 dagen in een tentje rotten, trekt deze oude bok echt niet meer.
      woensdag 15 april 2009 @ 16:09:47 #264
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68042656
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef skyrebel het volgende:

[..]

Dat hoor je helaas wel vaker bij buitenlandse festivals. Zit er zelf eigenlijk wel over te denken om ergens in de buurt een hostel of appartementje te pakken. 7-8 dagen in een tentje rotten, trekt deze oude bok echt niet meer.
    Ik sliep vorig jaar in hostel Universitas.
    Maar das toch gauw 45 minuten reizen door Budapest. Maar wel een top hostel.
    pi_68042905
    kaartjes voor het festival en de slaaptrein zijn besteld
    pi_68044670
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 16:08 schreef skyrebel het volgende:

[..]

Is sowieso best zwaar op Sziget hoor. Ik werd elke ochtend steevast om 8 uur wakker vanwege de snikhete temperaturen in m'n tent. Bij terugkomst was ik dan ook echt kapot.
    pi_68046492
    Je moet ook een beetje op tijd gaan en zorgen de je je tent onder een boom hebt staan
    pi_68053866
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 12:41 schreef Chaos-Zero het volgende:
    NEEEE kut!!
    Ik wilde zo graag Rise Against weer zien!
    pi_68056851
    Moet je naar Groezrock gaan.
    pi_68073674
    Mja ik wilde Rise Against ook heel erg graag zien! Helaas maja, wat doe je er aan.
    Ik wilde overigens ook graag naar Groezrock, zou met een paar vrienden gaan, maar die gaan helaas niet meer
    Daarom was Sziget een mooie vervanger voor mij.
      vrijdag 17 april 2009 @ 14:49:31 #271
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68109282
    Woven Hand en Coldcut komen ook
    LastFM
    pi_68160988
    Ook dit jaar ga ik met de Szigetbus. Goedkoop, vet relaxed en heel gezellig. Check:

Net zoals in 2005, 2006, 2007 en 2008 verzorgt BIG FOOT in 2009 het busvervoer naar het Sziget Festival (10 tot 17 augustus 2009) in Boedapest in samenwerking met Sziget Nederland.

Reistijden
    * vertrek vanuit Nederland & België: zondag 9 augustus
    * aankomst in Boedapest (Sziget Festival terrein): maandag 10 augustus in de middag
    * vertrek vanuit Boedapest (Sziget Festival terrein): maandag 17 augustus om 11.00 uur
    * aankomst in Nederland & België: dinsdag 18 augustus in de ochtend

Opstapplaatsen + tijden op zondag 9 augustus:
    - Zwolle (16.30 uur)
    achterzijde CS a/d Hanzelaan (P+R) Hanzelaan 101 8017 JE Zwolle
    - Utrecht (18.00 uur)
    Leidsche Rijn, Muziektheater Vredenburg J.C. Verthorenpad 100 3541 MV Utrecht
    - Eindhoven (19.30 uur)
    Eindhoven Airport (busstop P1) Luchthavenweg 25 5657 EA Eindhoven
    - Antwerpen (18.00 uur)
    Opstapplaats wordt later bekend gemaakt
    - Hasselt (19.00 uur)
    Opstapplaats wordt later bekend gemaakt

Prijs
    Prijs: ¤ 149,- per persoon (deze prijs is gebaseerd op retour tourist class busvervoer).

Check ook: http://www.big-foot.nl/index.php?site=9
    pi_68161823
    al kreeg ik geld toe, dan nog ging ik niet met de bus. Ik ben al een keer met de bus naar Boedapest gegaan, nooit meer aub
      zondag 19 april 2009 @ 12:09:16 #274
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
    pi_68164061
    ik ben vorig jaar met de bus gegaan, we stapte op in Zwolle omdat dat voor ons dichterbij was. Die fucking bus ging eerst nog eens langs Utrecht nooit meer . Zit je 2/3uur extra in die bus voor niks...
    pi_68174463
    Ik ga dit jaar ook
      zondag 19 april 2009 @ 17:44:28 #276
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68175373
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 17:20 schreef lienelien het volgende:
    Ik ga dit jaar ook
    Tof
    pi_68200979
    Word nog een drukke Fok meeting
      dinsdag 21 april 2009 @ 13:33:18 #278
    198779 skyrebel
    Rebel4Life
    pi_68235796
    Zo de kaarten zijn besteld Nu de rest nog regelen
    pi_68236964
    Trein kaartjes zijn ook weer te koop op de Nederlandse Sziget. Deze gaan om de gewone trein, dus niet de nightliner.
      dinsdag 21 april 2009 @ 14:10:30 #280
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68237078
    LastFM zegt dat Death Cab for Cutie ook komt.
    LastFM
    pi_68237162
    Hmm dat zou leuk zijn! =D
      woensdag 22 april 2009 @ 19:10:20 #282
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68279658

Het Sziget festival is een jaarlijks terugkerend evenement dat meestal in de eerste week van augustus plaatsvindt. Het festival duurt zeven dagen en wordt gehouden op het Óbudai-eiland in de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Het Sziget Festival (Sziget is het Hongaarse woord voor 'eiland') is het grootste muziekfestival van Europa, en trekt jaarlijks zo'n 370.000 bezoekers.
    De eerste editie had plaats in 1993 onder de naam Diáksziget (Studenteneiland). Jongeren kwamen onder het motto 'een week samen zijn' bijeen om naar grote Hongaarse artiesten te luisteren. Met behulp van grote sponsoren groeide het festival uit tot de grootte van nu. Vooral Pepsi heeft het festival gemaakt tot wat het nu is; Pepsi was hoofdsponsor van het festival van 1996 tot en met 2001.
    Het festival staat bekend om zijn vele podia. Naast het hoofdpodium zijn er podia voor jazz, blues en wereldmuziek. Ook is er gelegenheid om naar theatervoorstellingen en films te kijken, en te discussiëren met mede-Szigetgangers in talkshows.
    Bekende jazzmusici traden op, waaronder het Nederlandse Rosenberg Trio in 2004.
    Bron: Wikipedia

Wie gaan er?
    Juicyhil
    -skippybal-
    Chaos-zero
    lienelien
    n0r
    CasB
    Friek
    skyrebel
    Brammie1
    Duizendpootje
    bridget33
    TomR
    SlaggY
    vinnyb

Line up
    Snow Patrol, Placebo, Bloc Party, The Offspring, The Prodigy, Fatboy Slim, The Ting Tings, Klaxons, Digitalism, Pendulum, Squarepusher, Calexico, The Kills, Buena Vista Social Club, Armin van Buuren, Coldcut, Die Toten Hosen, Ska-P, White Lies, Donots, Amadou & Mariam, Backyard Babies, Disco Ensemble, GWAR, Birdy Nam Nam, Tiken Jah Fakoly, Khaled, Woven Hand, Muchachito Bombo Infierno, Brujeria, Dagoba, Mala, 08001, Miloopa, Joker, Blasted Mechanism, Expatriate, Tankcsapda, Haydamaky, Naive New Beaters, De Staat, Figli di Madre Ignota, N&SK, Roy Paci, Frank London, Muzsikás, Boban Marković Orkestar, Replika, DJ ClicK, La Caravane Passe, Lord Sassafrass, Speed Caravan, So Kalmery, oy division, Les Touffes Krétiennes, Brotherhood of brass, matatu, Yom, HotX, 19 Dirty Queens, Sgt Pokes, Ras Jumbo, Swing Manouche Project, Dj Andrewboy and Suites Africaines
    Bron: Last FM

Vervoer Tips `n Triks
    Er gaat zoals elk jaar een Szigetbus, dit gaat via Big Foot >>>
    Dit jaar ook weer de Szigettrein, je kunt daar een kaartje voor ongeveer 150 euro kopen. Let op, als er staat dat het uitverkocht is kan het zo zijn dat er z.s.m. weer kaartjes beschikbaar komen voor een volgende rit >>>
    Je kunt met Wizz Air gaan, vliegtuigmaatschappij die vanaf Eindhoven naar Budapest een aantal keren per week vliegt. Een retourtje kost tussen de 100 en de 180 euro in (verandert met de dag) >>>

Linkjes
    Officiele Nederlandse Szigetsite
    Officieel Nederlandse Szigetforum
    Internationale Szigetsite
    Sziget2009
    Szigetnews

Jezelf in de OP zetten? Dat kun je hier doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Juicyhil op 22-04-2009 22:47:39 ]
      woensdag 22 april 2009 @ 19:10:41 #283
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68279674
    Ik heb een OP gemaakt, misschien wel leuk
    pi_68281667
    Ik ben ook van de partij.
    Stop rockin' the boat.
    pi_68285516
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
    LastFM zegt dat Death Cab for Cutie ook komt.
    dat zou nog eens fijn zijn!
      woensdag 22 april 2009 @ 22:40:28 #286
    13581 vinnyb
    Enjoy Incubus!
    pi_68287134
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 19:10 schreef Juicyhil het volgende:
    Ik heb een OP gemaakt, misschien wel leuk
    Kep mezelf in die wiki gezet, maar snap er weinig van hoe het nou hier ook op komt...

Anyways, een bus voor 150 eu de man? Wij hebben een vliegtuig retour voor 100 de man...

Daarnaast, weet iemand of er vanuit dat vliegveld taxi's gaan, en spreken die taxi chauffeurs engels? Anders moet ik ff een Prisma Nederlands - Hongaars halen!
      woensdag 22 april 2009 @ 22:43:14 #287
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68287252
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 22:40 schreef vinnyb het volgende:

[..]

Kep mezelf in die wiki gezet, maar snap er weinig van hoe het nou hier ook op komt...
    Zodra dit topic gesloten is, bij 300 posts, word dat de eerste posts zodra iemand een nieuw topic opent
    quote:
    Anyways, een bus voor 150 eu de man? Wij hebben een vliegtuig retour voor 100 de man...

Daarnaast, weet iemand of er vanuit dat vliegveld taxi's gaan, en spreken die taxi chauffeurs engels? Anders moet ik ff een Prisma Nederlands - Hongaars halen!
    In een vliegtuig zit je ook vrij krap, tel daar ook nog de wachttijd bij op en dat je minder bagage mag meenemen.

In Hongarije word er heel weinig engels gepraat. Het wil nog wel eens voorkomen dat een jonger iemand engels praat, maar echt zo weinig.

edit: Ik heb bij diezelfde OP even een stukje geschreven over vervoer (zie een aantal posts hierboven)

[ Bericht 3% gewijzigd door Juicyhil op 22-04-2009 22:48:43 ]
      woensdag 22 april 2009 @ 22:55:20 #288
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_68287770
    quote:

[..]

waar heb je je vlucht geboekt?
    pi_68288386
    Beter komt er nog wat ruigs bij in de categorie Stoner.
    pi_68288538
    quote:

[..]

Anders moet ik ff een Prisma Nederlands - Hongaars halen!
    Dat Hongaars valt nog niet mee, ook niet met een Prisma.
    Stop rockin' the boat.
      donderdag 23 april 2009 @ 00:39:25 #291
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68290974
    Lol, ik weet nog niet eens zeker óf ik ga
    LastFM
    pi_68292142
    Ik ben er .
    En El.Wulfo ook
    Pretentieus geneuzel.
      donderdag 23 april 2009 @ 08:26:00 #293
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68293425
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 @ 00:39 schreef -skippybal- het volgende:
    Lol, ik weet nog niet eens zeker óf ik ga
    Natuurlijk ga je
      donderdag 23 april 2009 @ 08:27:53 #294
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_68293438
    en ik ook
    pi_68298059
    Ik ga helemaal niet!
      donderdag 23 april 2009 @ 11:38:13 #296
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68298690
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 @ 11:17 schreef CasB het volgende:
    Ik ga helemaal niet!
    Dat bepaal jij niet
    pi_68304018
    Mooie OP Juicyhil
    pi_68362275
    Ik ben er ook bij!
      zaterdag 25 april 2009 @ 11:30:40 #299
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68362325
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 11:28 schreef Markeerstift het volgende:
    Ik ben er ook bij!
    1ste keer?
      zaterdag 25 april 2009 @ 11:34:51 #300
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_68362409
    En weer eens (onbetrouwbare, aangezien Death Cab for Cutie ook niet echt was) nieuwe namen op LastFM.
    Editors ( ), Tricky ( dat zou echt zijn), The Crystal Method ( ), Oi Va Voi ( ), Paul Oakenfold (Trance ), Travis (Mmkay) en The Subways ( ).
    LastFM
      zaterdag 25 april 2009 @ 11:35:48 #301
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_68362428
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 11:34 schreef -skippybal- het volgende:
    En weer eens (onbetrouwbare, aangezien Death Cab for Cutie ook niet echt was) nieuwe namen op LastFM.
    Editors ( ), Tricky ( dat zou echt zijn), The Crystal Method ( ), Oi Va Voi ( ), Paul Oakenfold (Trance ), Travis (Mmkay) en The Subways ( ).
    Editors, The Subways, Travis en Paul Oakenfold, dan ben ik best blij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')