quote:Op maandag 1 december 2008 11:56 schreef Aarti het volgende:
mwah, ik ben kapotGisteren jarig geweest.
het zal wellicht zwellingen remmen, dus da's goed voor je keel ja.. maar mijn arme longetjes hebben het zo zwaar dat ik dat dus niet mag.. alleen mega-grote tabletten die moet ik wel weg zien te krijgen..quote:Op maandag 1 december 2008 12:26 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Ik mocht JUIST koude dingen drinken (dat verlicht blijkbaar)
Antibioticaquote:Op maandag 1 december 2008 13:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
het zal wellicht zwellingen remmen, dus da's goed voor je keel ja.. maar mijn arme longetjes hebben het zo zwaar dat ik dat dus niet mag.. alleen mega-grote tabletten die moet ik wel weg zien te krijgen..
longontsteking is ook ff iets erger dan keelontstekingquote:Op maandag 1 december 2008 13:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
het zal wellicht zwellingen remmen, dus da's goed voor je keel ja.. maar mijn arme longetjes hebben het zo zwaar dat ik dat dus niet mag.. alleen mega-grote tabletten die moet ik wel weg zien te krijgen..
de arts zei toch dat ik er goed aan had gedaan om te komenquote:
Jeps... daar heb ik nu ook wel hoop opquote:Op maandag 1 december 2008 13:21 schreef Ladylike het volgende:
Yep, netjes de kuur afmaken en dan zal het wel goed komen
Al heb je overal wel betwetersquote:Op maandag 1 december 2008 13:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jeps... daar heb ik nu ook wel hoop op
hmjah, tot je midden in de nacht wakker schrikt omdat je zuurstof te weinig binnen krijgt vanwege al het slijm overal en nergens. Dan ben je maar wat blij dat er iets is waardoor je na twee uur wel weer gewoon kunt slapen. Ik wel althans.quote:
Vaak wel, maar die van mij juist niet.quote:Op maandag 1 december 2008 13:29 schreef Californium het volgende:
Ik zeg ook niet dat in dit specifieke geval antibiotica slecht is...maar dokters geven tegenwoordig veuls te snel een kuurtje... o ontstekingkje daar....hier neem een antibiotica kuurtje![]()
dat ben ik dan wel weer met je eens, al helemaal hier in Indonesie.. wat je ook hebt, direct pillen en zalfjes uit de rekken.. daarom dat ik liever even een paar dagen wacht met dat irritante kuchje (zo eigenwijs ben ik zelf ook wel)... maar in dit geval had ik beter niet kunnen wachten, aangezien het een longontsteking was dus.quote:Op maandag 1 december 2008 13:29 schreef Californium het volgende:
Ik zeg ook niet dat in dit specifieke geval antibiotica slecht is...maar dokters geven tegenwoordig veuls te snel een kuurtje... o ontstekingkje daar....hier neem een antibiotica kuurtje![]()
Dat valt in Nederland heel erg mee hoorquote:Op maandag 1 december 2008 13:29 schreef Californium het volgende:
Nou ja, na mijn leuke acute buik kreeg ik er meteen 3 ingeramd. Mug/olifant.quote:Op maandag 1 december 2008 13:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat valt in Nederland heel erg mee hoor
Dat is niet te snel voorschrijven hequote:Op maandag 1 december 2008 13:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, na mijn leuke acute buik kreeg ik er meteen 3 ingeramd. Mug/olifant.
nee, da's er gewoon direct inrammen...quote:Op maandag 1 december 2008 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is niet te snel voorschrijven he
quote:Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef Pheno het volgende:
En kut, mijn vidkaart is kapot. kan ik nog niets branden. Ik denk dat ik maar eens voor een externe brander ga shoppen, ik word gek van die meuk die opeens moet denken dat het verstandig is er mee te stoppen. Tweede vidkaart in 3 jaar.
Nvidia
En ik heb vergelijkbare ervaringen met ATIquote:Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef Pheno het volgende:
En kut, mijn vidkaart is kapot. kan ik nog niets branden. Ik denk dat ik maar eens voor een externe brander ga shoppen, ik word gek van die meuk die opeens moet denken dat het verstandig is er mee te stoppen. Tweede vidkaart in 3 jaar.
Nvidia
Ik heb ook al mijn derde videokaart in deze pc, die vijf jaar oud is trouwens. Eerst drie jaar geen problemen, totdat de videokaart (NVidia) was doorgebrand. Vervolgens een ATI-kaart, tweedehands, dat dan weer wel, die na een jaar zelfde probleem had. Nu een nieuwe ATI-kaart erin, en nog geen problemen.quote:Op maandag 1 december 2008 14:15 schreef MPG het volgende:
[..]
En ik heb vergelijkbare ervaringen met ATI.
ATI![]()
Nvidia chipset op ASUS kaarten.
Al zeker 8 jaar meer dan tevreden over.
Uit recent onderzoek blijkt dat het in Nederland meevalt. Er zullen zeker artsen zijn die te snel voorschrijven maar andersom ook. Je kan het ook terug zien in de opmars van bv mrsa, die is in Nederland lang niet zo groot als in andere landenquote:Op maandag 1 december 2008 14:42 schreef Californium het volgende:
In Nederland schrijven ze dus echt wel te snel antibiotica voor....![]()
Had een collega die om de haverklap een antibiotica kuurtje kreeg voor weet ik veel wat allemaal![]()
Dokters zijn daar veel te laks in tegenwoordig...
Misschien dat het in andere landen erger is, maar dat neemt niet weg dat ze het in NL niet doen
En wat is het alternatief? Nog een week langer rondlopen met klachten? Ik ga zelf vaak pas naar de huisarts als ik al langere tijd met iets rondloop en het zelf niet weg krijg. Als het met antibiotica dan wel lukt, zie ik het probleem niet zoquote:Op maandag 1 december 2008 14:42 schreef Californium het volgende:
In Nederland schrijven ze dus echt wel te snel antibiotica voor....![]()
Had een collega die om de haverklap een antibiotica kuurtje kreeg voor weet ik veel wat allemaal![]()
Dokters zijn daar veel te laks in tegenwoordig...
Misschien dat het in andere landen erger is, maar dat neemt niet weg dat ze het in NL niet doen
Als jij daarna over die van mij looptquote:Op maandag 1 december 2008 14:44 schreef marcb1974 het volgende:
Wie wil er over mijn onderrug heen lopen
En is er dan nog een alternatief voor antibiotica, of is de enige andere optie afwachten tot het vanzelf over gaat?quote:Op maandag 1 december 2008 14:54 schreef Californium het volgende:
Daarom zeg ik ook dat het in andere landen misschien erger is...maar dat het in NL wel zeker gebeurd.... Of zei ik dat net niet dan![]()
Het nemen van antibiotica kan wel degelijk een kwaad.... Bacterien kunnen resistent worden voor antibiotica en zo kunnen dus dingen ontstaan als mrsa dus DaMartTotdat er over een x aantal jaar geen antiobiotica meer is die helpt
Dat wil ik best, maar misschien je daar beter iemand voor uitzoeken die net iets minder weegtquote:Op maandag 1 december 2008 14:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Als jij daarna over die van mij loopt
Volgens mijn arts mocht ik niet meer wachten omdat mijn ontsteking dan een abces wordt dat uiteindelijk door de KNO arts weggesneden moet worden.quote:Op maandag 1 december 2008 14:58 schreef DaMart het volgende:
[..]
En is er dan nog een alternatief voor antibiotica, of is de enige andere optie afwachten tot het vanzelf over gaat?
Och, ben ik wel ineens GOED gekraaktquote:Op maandag 1 december 2008 15:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat wil ik best, maar misschien je daar beter iemand voor uitzoeken die net iets minder weegt
Okay ik kan goed begrijpen dat je niet iedere maand een kuurtje moet krijgenquote:Op maandag 1 december 2008 15:02 schreef Californium het volgende:
zo snel worden bacterien ook wel niet resistent...maar je moet er zorgvuldig mee om gaan....
Homeopatisch bedoel je?quote:Op maandag 1 december 2008 15:00 schreef Californium het volgende:
Een kuurtje kan geen kwaadeen longontsteking en serieuze andere ontstekingen zijn dan op die manier goed te verhelpen....maar ik heb nog nooit van mijn leven een antibiotica kuur gehad en heb mensen voor een verkoudheidje (
) een kuurtje zien nemen
Ik heb ook voor blaasontsteking enzo natuurlijke medicijnen genomen...werkt prima
Of je bestaat dan uit 2 delenquote:Op maandag 1 december 2008 15:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Och, ben ik wel ineens GOED gekraakt
Ken er een paar die al minimaal 10 kuren hebben gehad dit jaarquote:Op maandag 1 december 2008 15:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Homeopatisch bedoel je?
Ik heb ook zelden antibioticakuren hoor. Eerder dit jaar dus wel eentje n.a.v. een verkoudheid. Die was een beetje op mijn longen geslagen en in combinatie met mijn astma was dat geen prettige ervaring. Dus toen na een week of twee toch maar naar de huisarts gegaan.
Duidelijk niet falen van de dokterquote:Op maandag 1 december 2008 15:12 schreef Californium het volgende:
en als je al 10 keer een antiobiotica kuur hebt gehad dit jaar, dan ben je niet goed bezig....
En niemand gaat mijn wijs maken dat je al 10 keer ZO ziek bent geweest voor een antibiotica kuurtje Duidelijk het falen van een dokter denk ik dan
En een paar keer per jaar?quote:Op maandag 1 december 2008 15:10 schreef Californium het volgende:
Zeker niet elke maand een antibiotica kuur nemen nee...maar een paar keer tijdens je leven moet goed zijn....
Cranberrytabletten, die heb ik vaker gehoord. Nog nooit nodig gehad gelukkig, blassontstekingen zijn mij nog niet overkomenquote:homeopatisch jah... ik had een andere collega die constant aan de blaasontsteking zat n een antibiotica kuurtje hielp gewoon niet.... Zij raadde mij cranberry tabletten aan.....werkt ideaal
Herkenbaarquote:Verder eet, drink en leef ik gezondwaardoor mijn immuunsysteem zichzelf wel helpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |