abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63641174
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:35 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik betaal reeds aan mijn pensioen!
Ja, maar die premie staat straks niet naast jouw bed.
pi_63641196
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach die 42% hoef je ook alleen maar af te dragen boven een bepaald verdient bedrag, en dan ben je nog zo slecht bezig met je carriere dat je niet eens voldoende verdient om een gedeelte in het toptarief van 52% af te dragen.

http://corporate-support.com/Belasting_tarieven_inkomsten.html
[..]

Kijk eens naar de voorziening die jij je kinderen, je ouders en de rest van nederland hiervoor terug krijgt.
Ben maar 25 en ja zodra ik richting de 52% kom tijd om te verkassen naar buitenland!
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63641218
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:36 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja, maar die premie staat straks niet naast jouw bed.
Wie zegt dat ik in Nederland dan blijf, links lariekoek, echte zwakkeren in onze maatschappijn ondersteunen oke maar dat zijn heus wel niet allemaal die van de staat netjes maandelijk steun trekken!
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63641233
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:27 schreef ArnoKlaassen het volgende:
beetje onzin. Ik ben kostwinner en heb 3 mensen te onderhouden. Ook daar wordt je gestraft als ik weet niet wat. Geen enkele regeling waar je recht op hebt en dan nog 52% belasting betalen.
Krijg je geen kinderbijslag? HRA?

52% alleen voor de bedragen boven 53.000 euro

Behoor je ook bij de hierboven beschreven groep die niet meer 3* per jaar op vakantie kan gaan met het vliegtuig. Wordt even wakker dat komt niet door die belastingen maar doordat vleigreizen sneller duurder geworden zijn dan dat jou salaris gestegen is. Dan ga je maar 2* per jaar met het vliegtuig en 1* per jaar naar centerparks.
pi_63641323
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:39 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik in Nederland dan blijf, links lariekoek, echte zwakkeren in onze maatschappijn ondersteunen oke maar dat zijn heus wel niet allemaal die van de staat netjes maandelijk steun trekken!
Wie zegt dat je weggaat? Feit is gewoon dat men er rekening mee moet houden dat de werkenden van nu later onderhouden zullen moeten worden. Dan kun je premie afdragen, maar geld is niets over een periode van weetikhoeveel jaar. Tegen die tijd zijn er mensen nodig voor pruductie in dit land bijvoorbeeld en ook om straks naast jou bed te staan.
En daarom moet kinderen nemen gestimuleerd worden.

En dat heeft weinig met links te maken, mede aangezien ik behoorlijk rechts ben.
pi_63641335
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijg je geen kinderbijslag? HRA?

52% alleen voor de bedragen boven 53.000 euro

Behoor je ook bij de hierboven beschreven groep die niet meer 3* per jaar op vakantie kan gaan met het vliegtuig. Wordt even wakker dat komt niet door die belastingen maar doordat vleigreizen sneller duurder geworden zijn dan dat jou salaris gestegen is. Dan ga je maar 2* per jaar met het vliegtuig en 1* per jaar naar centerparks.
Waarom moeten mensen die wat van hun leven maken lijden
pi_63641351
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:34 schreef samjustme het volgende:

[..]

De gemiddelde verkoopprijs van een woning bedraagt in Nederland 254.500 euro met huidig economisch klimaat waar 4,5 maal jaarinkomen de norm is zou je rond de 60K moeten verdienen voor een fatsoenlijke eengezinswoning! daarbij komen nog energielasten, servicekosten, eten, mobiel, kleding enz nog erbij en natuurlijk zijn we hier rijker dan in India bijvoorbeeld maar vergelijk Nederland eens met andere rijke West Europese landen en dan hebben we het hier helemaal niet zo goed qua levenstandaard!
Waarom moet je nu opeens de huizenprijs erbij halen, dat heeft niets met de belastingdruk te maken.

Wie zegt ons dat een huis ook totaal gefinancierd zou moeten worden, veel van die gemiddelde huizenprijzen worden ook weer gefinancierd omdat mensen een ander huis verkopen waar wat overwaarde op zit en als men slim is men ook heeft afgelost. Alleen dat aflossen wordt door de HRA niet gestimuleerd om te doen.

Als starter op de woningmarkt (wat jij bent met je 25) moet je totaal niet de intentie hebben en denken dat je ook meteen een gemiddelde huis kan financeieren. Hoe naief moet je dan wel niet zijn.

Ik ben benieuwd over welke andere europese landen je het hebt waar men het in jou visie een hogere levenstandaard erop na houdt dan nederland.
  zondag 30 november 2008 @ 12:46:29 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63641369
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:01 schreef samjustme het volgende:

[..]

Joh heb je trouwens al een console gekocht of wacht je tot ze 1 euro kosten
Yeah, zowel een PS3 als een 360 Elite
pi_63641408
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:44 schreef samjustme het volgende:

Waarom moeten mensen die wat van hun leven maken lijden
Nou zeg wat een armoede maar 2* per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen gaan en 1* per jaar naar centerparks.

Ik zou zeggen ga snel naar de VS, daar heb je als werknemer helaas niet genoeg vrije dagen om die vakanties uit te voeren.
pi_63641427
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom moet je nu opeens de huizenprijs erbij halen, dat heeft niets met de belastingdruk te maken.

Wie zegt ons dat een huis ook totaal gefinancierd zou moeten worden, veel van die gemiddelde huizenprijzen worden ook weer gefinancierd omdat mensen een ander huis verkopen waar wat overwaarde op zit en als men slim is men ook heeft afgelost. Alleen dat aflossen wordt door de HRA niet gestimuleerd om te doen.

Als starter op de woningmarkt (wat jij bent met je 25) moet je totaal niet de intentie hebben en denken dat je ook meteen een gemiddelde huis kan financeieren. Hoe naief moet je dan wel niet zijn.

Ik ben benieuwd over welke andere europese landen je het hebt waar men het in jou visie een hogere levenstandaard erop na houdt dan nederland.
De huizenprijs in combinatie met het inkomen heeft wel degelijk met de levensstandaard te maken.
pi_63641468
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zwitserland In Nederland word je eigenlijk gestraft als je hard werkt en carriere probeert te maken

En de huizenprijzen heb ik erbij gehaald om aan te karten hoe scheef in Nederland de huizenprijzen staan ten opzichte van gemiddeld inkomen, niet meer en minder!
pi_63641492
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou zeg wat een armoede maar 2* per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen gaan en 1* per jaar naar centerparks.

Ik zou zeggen ga snel naar de VS, daar heb je als werknemer helaas niet genoeg vrije dagen om die vakanties uit te voeren.
Wat ben je nu allemaal om je heen aan het slaan met die vakanties? Niemand hier die heeft gezegd dat ie zo vaak op vakantie gaat.
En de mensen die dat wel doen zijn over het algemeen dubbel fulltime werkenden. En als je dan niet zo van sparen houdt, kun je inderdaad drie keer per jaar met het vliegtuig op vakantie. Problemen?
pi_63641864
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef samjustme het volgende:

En de huizenprijzen heb ik erbij gehaald om aan te karten hoe scheef in Nederland de huizenprijzen staan ten opzichte van gemiddeld inkomen, niet meer en minder!
Heb je dan ook cijfertjes voor het modale salaris in zwitserland en de daarbij horende huizenprijzen?
pi_63641959
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:51 schreef Westerling het volgende:

[..]

Wat ben je nu allemaal om je heen aan het slaan met die vakanties? Niemand hier die heeft gezegd dat ie zo vaak op vakantie gaat.
En de mensen die dat wel doen zijn over het algemeen dubbel fulltime werkenden. En als je dan niet zo van sparen houdt, kun je inderdaad drie keer per jaar met het vliegtuig op vakantie. Problemen?
Dat klopt dat niemand gezegd heeft dat hij zo vaak op vakantie gaat. Maar het illustreerd vaak wel dat veel bovenmodaal verdiendende en klagende mensen in nederland eerder een luxe probleem hebben dan dat ze echt een probleem hebben.
pi_63642096
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat klopt dat niemand gezegd heeft dat hij zo vaak op vakantie gaat. Maar het illustreerd vaak wel dat veel bovenmodaal verdiendende en klagende mensen in nederland eerder een luxe probleem hebben dan dat ze echt een probleem hebben.
Wat ik probeer te laten zien is dat jij geen enkele reden hebt om te denken dat die mensen die klagen, dezelfde mensen zijn die het zo goed hebben. En dat ze dus wel degelijk reden tot klagen kunnen hebben.
pi_63642341
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:16 schreef Westerling het volgende:

Wat ik probeer te laten zien is dat jij geen enkele reden hebt om te denken dat die mensen die klagen, dezelfde mensen zijn die het zo goed hebben. En dat ze dus wel degelijk reden tot klagen kunnen hebben.
De 2 mensen die in dit topic aan het klagen zijn:

De eerste (TS) begint met een incoherent verhaal over modaal inkomen en een totaal gezin onderhouden en komt niet toe aan zijn titel dat de belastingen te hoog zijn. In vervolg reacties heeft hij het opeens over 42%, maar gaat ook niet meer verder in op de getrapte belastingen die we in nederland heffen.

De tweede heeft het over 3 mensen onderhouden en 52% belasting betalen en zogenaamd niets krijgen. Dus 2* modaal verdienen en waarschijnlijk wel kinderbijslag krijgen, misschien ook nog hra maar deze is niet meer terug gekomen.
  zondag 30 november 2008 @ 15:01:13 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63644273
Ja, als je hard wil werken en je geld hiervoor behouden, dan zit je in Nederland aan het verkeerde adres. Wil je echter wat minder hard werken, gewoon een relaxed leven lijden met tijd voor je gezin, familie en vrienden, zonder allerlei overbodige luxe (waar je eigenlijk toch niks aan hebt), dan zit je in Nederland juist wel op het goede adres.

Het is allemaal een kwestie van je persoonlijke voorkeur. De luxe van het rijden van de duurste BMW interesseert me heel weinig. Van de luxe van het iedere woensdag vrij zijn geniet ik iedere week. Ik vind dat prima.

Alleen diegenen die, idd dat komt voor, 40 tot 50 uur per week werken, tussen 1 en 3x modaal verdienen, bij voorkeur geen kinderen, ziekte of handicap hebben en in een dure wagen rijden, ja die zijn in Nederland relatief slecht af. DIe betalen natuurlijk fors. Tja, je kunt altijd nog stoppen met roken en/of drinken. Dat scheelt alweer!
The End Times are wild
  zondag 30 november 2008 @ 15:08:48 #43
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63644412
Mensen die wat van hun leven maken klagen per definitie niet over belastingen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63645094
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:08 schreef soylent het volgende:
Onzin.
Je mag best klagen over de grote hoeveelheid belasting die je mag afdragen.
En niet vergeten natuurlijk dat er naast de inkomsten- en omzetbelasting ook nog een wildgroei aan kleinere belastingen zijn.
Te denken aan omzetbelasting bovenop de accijnzen bij het tanken, oftwel 2x kassa voor de overheid.
Successierecht, kapitaal waar bij het leven al vermogensbelasting voor betaalt is, vaak gegenereerd met werk (inkomstenbelasting) of eigen bedrijf (omzetbelasting, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting).
Verkoop van een huis = overdrachtbelasting.
CD kopen = naast omzetbelasting ook een heffing betalen, vanuit de overheid opgelegd.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_63645128
PS: Basp1 is overigens pro-overheid met al haar belastinkjes.
Om dus niet al te lang om die hete brei heen te draaien.....
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 30 november 2008 @ 15:45:02 #46
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_63645159
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:08 schreef soylent het volgende:
wat een bullshit zeg.
From feudal serf to spender.
pi_63647774
quote:
Op zondag 30 november 2008 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je dan ook cijfertjes voor het modale salaris in zwitserland en de daarbij horende huizenprijzen?
Nederland staat in de top 10 beste landen om werkloos te zijn dat zegt genoeg!
  zondag 30 november 2008 @ 20:31:47 #48
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_63651202
quote:
vergelijk Nederland eens met andere rijke West Europese landen en dan hebben we het hier helemaal niet zo goed qua levenstandaard!
pi_63652353
Er zullen maar weinig mensen zijn die toegeven dat ze hun hele leven lang te veel belasting zullen gaan betalen. Dat is natuurlijk erg pijnlijk, niemand vind het leuk om een oor aangenaaid te worden.

Waarom zou je anders al die accijnzen, baatbelasting, afvalstoffenheffing, assurantienbelasting, leidingwaterbelasting, motorrijtuigenbelasting, omzetbelasting, dividendbelasting, ecotax, vliegtax, eigenwoningforfait, forensenbelasting, grafrechten, hondenbelasting, inkomstenbelasting, invoerrechten, kansspelbelasting, loonbelasting, onroerendezaakbelasting, overdrachtsbelasting, parkeerbelasting, precariorechten, rioolrechten, schenkingsrecht, successierechten, vennootschapsbelasting, vermogensrendementsheffing, verpakkingsbelasting, vliegbelasting en waterschapsbelasting betalen?

Je krijgt er toch zoveel voor terug?

Dat je zegt dat de belastingen hoog zijn en daarmee kan leven; OK. Maar ga niet beweren dat de belastingen niet hoog zijn.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zondag 30 november 2008 @ 21:53:14 #50
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_63653826
Ach volgens mij valt het reuze mee. Natuurlijk mag de belasting altijd lager, maar ik heb geen problemen om m'n gezin te onderhouden. Maar onderhouden betekent niet dat je 2 keer per jaar op vakantie moet.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')