Zwangerschapstest is een goed idee ja.quote:Op zondag 30 november 2008 01:50 schreef swarmahoer het volgende:
voor de zekeregeit ff een zwangerschapstest halen en n morning afterpil dan maar
Morning after pill is toch tot na 72 uur werkzaam?quote:Op zondag 30 november 2008 02:01 schreef Janetje het volgende:
[..]
Zwangerschapstest is een goed idee ja.
Morning after pil is ze een beetje te laat mee als ze vrijdag seks gehad heeft... Dat had ze dan meteen moeten doen.
Maar een tip voor de toekomst; gebruik een condoom, ga aan de pil, lees de gebruiksaanwijzing van beiden aandachtig door, ga ermee naar iemand die je vertrouwt als je er niks van snapt of, veel verstandiger voor iemand die een dergelijk topic opent; wacht nog even lekker een paar jaartjes met seks.
Binnen 3 dagen moet je hem slikken dus inderdaad binnen de 72 uur..quote:Op zondag 30 november 2008 02:02 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Morning after pill is toch tot na 72 uur werkzaam?
quote:Op zondag 30 november 2008 02:02 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Morning after pill is toch tot na 72 uur werkzaam?
bronquote:Hoe werkt de morning-afterpil?
De morning-afterpil bevat een hormoon (levonorgestrel) dat het innestelen van een bevruchte eicel in de baarmoeder voorkomt. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt hoe beter, uiterlijk binnen 72 uur na het onbeschermde vrijen
bronquote:Norlevo neem je in nadat je seks hebt gehad zonder voorbehoedmiddel en je bang bent zwanger te worden.
Dat kan zijn doordat je de pil bent vergeten in te nemen, of door een ongelukje met een condoom.
Norlevo bestaat uit één klein pilletje dat je inneemt met een half glaasje water.
Je doet dat zo gauw mogelijk nadat het gebeurd is, liefst meteen al de andere dag (´the morning after´), maar in elk geval binnen 3 dagen (= 72 uur).
Kijk, ik kan wel nuttige dingen bijdragen!quote:Op zondag 30 november 2008 02:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Binnen 3 dagen moet je hem slikken dus inderdaad binnen de 72 uur..
En is ze het?quote:Op zondag 30 november 2008 01:49 schreef zarGon het volgende:
Je kan niet bijna ontmaagd zijn. Je bent het of je bent het niet.
Zo vroeg mogelijk is wel het beste:quote:Op zondag 30 november 2008 02:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Binnen 3 dagen moet je hem slikken dus inderdaad binnen de 72 uur..
Na drie dagen kun je echter nog een 'pech-spiraaltje' gebruiken:quote:De morning-after pil is niet één pil, maar twee pillen die je samen slikt om te voorkomen dat je in verwachting raakt.
(...)
· De 2 pillen moet je zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact innemen, uiterlijk binnen 72 uur. Het tijdstip van inname maakt veel verschil voor de effectiviteit. Neem je de eerste dosis binnen 24 uur dan is de kans dat het zwangerschap voorkomt veel groter dan wanneer je 2 dagen wacht.
Bronquote:Als je zonder voorbehoedsmiddel hebt geneukt of als het condoom is gescheurd, kun je binnen 5 dagen na het onbeschermde seksuele contact alsnog een spiraaltje laat plaatsen.
· Op die manier voorkom je zwangerschap: een bevruchte eicel kan zich hierdoor niet in je baarmoeder nestelen.
· Dit spiraaltje wordt een pech-spiraaltje of nood-spiraaltje genoemd, vanwege de omstandigheden waaronder het wordt geplaatst. Maar het is een gewoon spiraaltje, dat eventueel nog jaren kan blijven zitten.
Jézus, jij hebt blijkbaar niet opgelet in de les.quote:Op zondag 30 november 2008 02:08 schreef Superfast het volgende:
Hey TS ik ben geen vrouw maar heb biologieles gehad dat dan weer wel![]()
De vruchtbare periode van een vrouw is toch ca 2 weken na de laatste dag van de menstruatie![]()
En als hij niet helemaal bij je naar binnen is geweest ben je waarschijnlijk niet ontmaagd al ligt het er een beetje aan hoe diep puntje van zijn eikel erin dan hoef je niet ontmaagd te zijn maar ligt ook aan zijn "formaat"![]()
En bloeden hoeft volgens mij ook niet perse want bij veel vrouwen is het maagdenvlies al ingescheurd door andere oorzaken zoals sport of menstruatie.
Niet slecht voor een man hé?![]()
Nu ga ik bier halen
daar had ik dus echt nooit van gehoord, weer wat geleerd over wat ik nooit nodig zal hebbenquote:Op zondag 30 november 2008 02:09 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
[..]
Na drie dagen kun je echter nog een 'pech-spiraaltje' gebruiken:
[..]
Bron
Want?quote:Op zondag 30 november 2008 02:11 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Jézus, jij hebt blijkbaar niet opgelet in de les.
Zwanger kun je altijd wel worden, ongeacht de 'vruchtbare periode'.quote:Op zondag 30 november 2008 02:14 schreef Superfast het volgende:
[..]
Want?
De eisprong
Hoe zat het ook alweer? Even terug naar de biologieles. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. Er komt dan een rijpe eicel vrij. De eisprong zelf gaat heel snel. In vijftien seconden is het gebeurd.
bron: http://www.predictor.nl/content.asp?page=271
In een cyclus van 28 dagen is toch 14 dagen ongeveer op de helft van je cyclus weet niet waar jij verder je school hebt gevolgd
Euhm nee dus!quote:Op zondag 30 november 2008 02:15 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Zwanger kun je altijd wel worden, ongeacht de 'vruchtbare periode'.
quote:Op zondag 30 november 2008 02:20 schreef Superfast het volgende:
Overigens OT dus TS de kans dat je daags na je menstruatie zwanger geraakt bent is uitgesloten.
Als ze aan het menstrueren was lijkt het me niet slim dat ze bovenop gaat zitten, dus die vlieger gaat waarschijnlijk niet op.quote:Op zondag 30 november 2008 02:18 schreef Superfast het volgende:
[..]
Euhm nee dus!
Als een vrouw ongesteld is kan ze onmogelijk zwanger worden dus je theorie gaat niet op
En als een vrouw het niet met je eens is verander je van standpunt. Wat ben je voor een kerel.quote:
quote:Op zondag 30 november 2008 02:28 schreef LasTeR het volgende:
[..]
En als een vrouw het niet met je eens is verander je van standpunt. Wat ben je voor een kerel.
Uitgesloten of nihil is hetzelfde.quote:Op zondag 30 november 2008 02:28 schreef LasTeR het volgende:
[..]
En als een vrouw het niet met je eens is verander je van standpunt. Wat ben je voor een kerel.
Onmogelijk dat je nu zwanger bent. Menstruatie zijn de ontrekkingsverschijnselen van het endometriumslijmvlies uit de baarmoeder. Dit treedt op wanneer er geen bevruchting van de eicel heeft plaatsgevonden. De volgende eisprong (dus mogelijkheid tot zwangerschap) treedt pas over twee weken op. Spermacellen redden het niet zo lang. Maximaal drie dagen. Wees niet bang. Zwanger kan onmogelijk. Een kans op SOA is des te groter omdat je zonder condoom seks hebt gehad.quote:Op zondag 30 november 2008 01:32 schreef Meenjedat het volgende:
en nog een vraagje.. Vandaag was ik de hele dag door misselijk?? Kan het zijn dat ik zwanger ben??
(we hebben geen voorbehoedsmiddelen ofso iets gebruikt en ik slik ook niks)
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Groetjes Moi..
Ga jij je biologieboeken nog eens door lezen man.quote:Op zondag 30 november 2008 02:15 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Zwanger kun je altijd wel worden, ongeacht de 'vruchtbare periode'.
Je bent vruchtbaar 14 dagen na de EERSTE dag van je menustruatie, en niet NA je menustruatie.quote:Op zondag 30 november 2008 02:14 schreef Superfast het volgende:
[..]
Want?
De eisprong
Hoe zat het ook alweer? Even terug naar de biologieles. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. Er komt dan een rijpe eicel vrij. De eisprong zelf gaat heel snel. In vijftien seconden is het gebeurd.
bron: http://www.predictor.nl/content.asp?page=271
In een cyclus van 28 dagen is toch 14 dagen ongeveer op de helft van je cyclus weet niet waar jij verder je school hebt gevolgd
Dan nog zit ze vlak naar haar menstruatie en kan ze niet zwanger zijn omdat ze geen eisprong heeftquote:Op zondag 30 november 2008 19:48 schreef Twinky het volgende:
Ik ben benieuwd welke conclusie je nu hebt getrokken uit de reacties.
De kans dat je zwanger bent is namelijk klein, maar niet afwezig. Zeker als je jong bent kan je menstruatiecyclus erg onregelmatig zijn, combineer dat met sperma dat even blijft leven en je bent de sjaak. . Zodra zijn penis in contact komt met jouw vagina loop je risico: zelfs in zijn voorvocht zitten spermazoiden, dus hij hoeft niet eens klaar te komen, laat staan in je.Het is dus vooral ontzettend dom en ik hoop dat je het nooit meer zo aan zal pakken. Als je denkt dat je oud genoeg bent voor seks ben je ook oud genoeg om aan SOA's en ongewenste zwangerschappen te denken en dus voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Verder over je ontmaagding. Je bent ontmaagd. Ondanks of je gebloed hebt of je maagdenvlies geirriteerd is heb je seks gehad. Hij is in je geweest dus dat is voldoende.
Dat staat er toch?quote:Op zondag 30 november 2008 23:06 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Je bent vruchtbaar 14 dagen na de EERSTE dag van je menustruatie, en niet NA je menustruatie.
Dan zit je, afhankelijk van de vrouw er 3 tot 7 dagen naast.(afhankelijk hoelang de vrouw menustrueert)
Ik heb lekker toch gelijk. En het lijkt mij nodig om 'dat kind bang te maken': ze weet er duidelijk niks van af en op deze manier probeer ik haar te beschermen zodat het de volgende keer niet zo gaat.quote:Op maandag 1 december 2008 02:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Dan nog zit ze vlak naar haar menstruatie en kan ze niet zwanger zijn omdat ze geen eisprong heeft. Spermacellen blijven niet zo lang in leven dat ze het uithouden tot de eisprong, gemiddeld genomen dus 2 weken. Ik meen dat 4-5 dagen maximum was? Maak dat kind toch niet zo bang
Toch riskant om gelijk na de laatste dag van je menustruatie onbeschermd gemeenschap te hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 02:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Dan nog zit ze vlak naar haar menstruatie en kan ze niet zwanger zijn omdat ze geen eisprong heeft. Spermacellen blijven niet zo lang in leven dat ze het uithouden tot de eisprong, gemiddeld genomen dus 2 weken. Ik meen dat 4-5 dagen maximum was? Maak dat kind toch niet zo bang
Niet als je kids en/ of soa's wil hebbenquote:Op maandag 1 december 2008 16:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Feit is dat je gewoonweg altijd beschermd moet vrijen.
Ach, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Feit blijft dat er een kleine kans is en dat ze daar rekening mee moet houden.quote:Op maandag 1 december 2008 17:51 schreef Szura het volgende:
TS hoe lang duurde je laatste menstruatie?
Zo is het maar net!quote:Op maandag 1 december 2008 16:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Toch riskant om gelijk na de laatste dag van je menustruatie onbeschermd gemeenschap te hebben.
Stel je hebt een menustruatie van 6 dagen, dan duurt het nog maar 8 dagen voordat je de volgende eisprong hebt.
Een zaadcel kan in de vagina/baarmoeder 1 tot 7 dagen overleven. De zwakke cellen zullen na 1 dag afsterven, maar de goede cellen een dag of 4-5, met een uitschieter naar 6-7 dagen.
Stel dat je eisprong een paar dagen eerder valt, heb je toch een kans dat de eicel bevrucht wordt. Al is de kans natuurlijk minimaal.
ja, en ben je nu aan de pil of wat? anders blijf je bezig... en als je het trouwens echt wil weten, doe ff een zwangerschapstest.quote:Op zondag 30 november 2008 17:46 schreef Meenjedat het volgende:
Dank je wel allemaaal!!!
heb een beetje de antwoorde op mijn vragen kunne vinde!!
ik weet niet waar jij op school hebt gezeten hoorquote:Op zondag 30 november 2008 23:06 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Je bent vruchtbaar 14 dagen na de EERSTE dag van je menustruatie, en niet NA je menustruatie.
Dan zit je, afhankelijk van de vrouw er 3 tot 7 dagen naast.(afhankelijk hoelang de vrouw menustrueert)
Nee.. Je bent vruchtbaar als je de eisprong hebt. Deze is ongeveer 14 dagen na het begin van de menstruatie. Een zaadcel blijft ong 4 dagen leven in de baarmoeder. Je bent dus vanaf 4 dagen voor de eisprong tot 1 dag erna vruchtbaar ongeveer. Een vrouw is dus ongeveer 5 dagen tussen 2 menstruaties in vruchtbaar.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:28 schreef 314 het volgende:
[..]
ik weet niet waar jij op school hebt gezeten hoormaar er moet tuurlijk wel iets te bevruchten zijn wil het lukken.. en als ze gemiddeld na 14 dagen een eisprong heeft, hoe kan ze dan de eerste 14 dagen vruchtbaar zijn?? dat moet dus de laatste 14 dagen zijn he slimmerik
ben ik nou echt de tweede persoon die hier via via verzeild is geraakt??
In principe is een vrouw maar 3 tot hooguit twaald uur vruchtbaar. Hierna sterft de eicel af.quote:Op donderdag 18 december 2008 16:41 schreef Kasper79 het volgende:
@ TS: misschien moet je gewoon sowieso even een condoom dragen, niet alleen voor zwangerschap, maar ook voor SOA's en veel grotere kans op baarmoederhalskanker door infecties?
En nee, de volgende dag kan je nog niet misselijk zijn van de zwangerschap, waarschijnlijk ben je gewoon geschrokken en daardoor nerveus. Daar kan je soms misselijk van worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |