abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63633631
Ik had een vraagje aan jullie..

Donderdag was mijn laatste Menstruatie dag en vrijdag heb ik sex met me vriend gehad.
Niet de echte sex.. maar hij is wel een stuk in mij klaar gekomen omdat ik op hem zat.. Het deed een beetje pijn waardoor ik me zelf elke keer terug trok.. ben ik nou ontmaagd of bijna ontmaagd? er kwam zoiezo geen bloed uit maar dat hoeft niet persee te gebeuren..

en nog een vraagje.. Vandaag was ik de hele dag door misselijk?? Kan het zijn dat ik zwanger ben??
(we hebben geen voorbehoedsmiddelen ofso iets gebruikt en ik slik ook niks)

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes Moi..
pi_63633954
Topic opgeruimd.. Achterlijke reacties verwijderd.. Niet iedereen weet wat sex is (al zou je er dan niet aan moeten beginnen maar oke)..

Hoe oud ben je TS?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_63633985
Je kan niet bijna ontmaagd zijn. Je bent het of je bent het niet.
pi_63634007
voor de zekeregeit ff een zwangerschapstest halen en n morning afterpil dan maar
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_63634329
quote:
Op zondag 30 november 2008 01:50 schreef swarmahoer het volgende:
voor de zekeregeit ff een zwangerschapstest halen en n morning afterpil dan maar
Zwangerschapstest is een goed idee ja.
Morning after pil is ze een beetje te laat mee als ze vrijdag seks gehad heeft... Dat had ze dan meteen moeten doen.

Maar een tip voor de toekomst; gebruik een condoom, ga aan de pil, lees de gebruiksaanwijzing van beiden aandachtig door, ga ermee naar iemand die je vertrouwt als je er niks van snapt of, veel verstandiger voor iemand die een dergelijk topic opent; wacht nog even lekker een paar jaartjes met seks.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zondag 30 november 2008 @ 02:02:23 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63634348
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:01 schreef Janetje het volgende:

[..]

Zwangerschapstest is een goed idee ja.
Morning after pil is ze een beetje te laat mee als ze vrijdag seks gehad heeft... Dat had ze dan meteen moeten doen.

Maar een tip voor de toekomst; gebruik een condoom, ga aan de pil, lees de gebruiksaanwijzing van beiden aandachtig door, ga ermee naar iemand die je vertrouwt als je er niks van snapt of, veel verstandiger voor iemand die een dergelijk topic opent; wacht nog even lekker een paar jaartjes met seks.
Morning after pill is toch tot na 72 uur werkzaam?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_63634384
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:02 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Binnen 3 dagen moet je hem slikken dus inderdaad binnen de 72 uur..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_63634411
Als je niet slikt kan je ook niet zwanger worden.
pi_63634420
Had net even gezocht.
Ik zat met de verkeerde dag in m'n hoofd (ik dacht dat het nu zondag op maandag-nacht was)
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:02 schreef LasTeR het volgende:

[..]

quote:
Hoe werkt de morning-afterpil?

De morning-afterpil bevat een hormoon (levonorgestrel) dat het innestelen van een bevruchte eicel in de baarmoeder voorkomt. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt hoe beter, uiterlijk binnen 72 uur na het onbeschermde vrijen
bron
quote:
Norlevo neem je in nadat je seks hebt gehad zonder voorbehoedmiddel en je bang bent zwanger te worden.

Dat kan zijn doordat je de pil bent vergeten in te nemen, of door een ongelukje met een condoom.

Norlevo bestaat uit één klein pilletje dat je inneemt met een half glaasje water.

Je doet dat zo gauw mogelijk nadat het gebeurd is, liefst meteen al de andere dag (´the morning after´), maar in elk geval binnen 3 dagen (= 72 uur).
bron
  zondag 30 november 2008 @ 02:05:26 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63634433
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Kijk, ik kan wel nuttige dingen bijdragen!
pi_63634441
quote:
Op zondag 30 november 2008 01:49 schreef zarGon het volgende:
Je kan niet bijna ontmaagd zijn. Je bent het of je bent het niet.
En is ze het?
  zondag 30 november 2008 @ 02:08:41 #12
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63634536
Hey TS ik ben geen vrouw maar heb biologieles gehad dat dan weer wel

De vruchtbare periode van een vrouw is toch ca 2 weken na de laatste dag van de menstruatie

En als hij niet helemaal bij je naar binnen is geweest ben je waarschijnlijk niet ontmaagd al ligt het er een beetje aan hoe diep puntje van zijn eikel erin dan hoef je niet ontmaagd te zijn maar ligt ook aan zijn "formaat"

En bloeden hoeft volgens mij ook niet perse want bij veel vrouwen is het maagdenvlies al ingescheurd door andere oorzaken zoals sport of menstruatie.

Niet slecht voor een man hé?

Nu ga ik bier halen
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_63634553
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo vroeg mogelijk is wel het beste:
quote:
De morning-after pil is niet één pil, maar twee pillen die je samen slikt om te voorkomen dat je in verwachting raakt.
(...)
· De 2 pillen moet je zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact innemen, uiterlijk binnen 72 uur. Het tijdstip van inname maakt veel verschil voor de effectiviteit. Neem je de eerste dosis binnen 24 uur dan is de kans dat het zwangerschap voorkomt veel groter dan wanneer je 2 dagen wacht.
Na drie dagen kun je echter nog een 'pech-spiraaltje' gebruiken:
quote:
Als je zonder voorbehoedsmiddel hebt geneukt of als het condoom is gescheurd, kun je binnen 5 dagen na het onbeschermde seksuele contact alsnog een spiraaltje laat plaatsen.
· Op die manier voorkom je zwangerschap: een bevruchte eicel kan zich hierdoor niet in je baarmoeder nestelen.
· Dit spiraaltje wordt een pech-spiraaltje of nood-spiraaltje genoemd, vanwege de omstandigheden waaronder het wordt geplaatst. Maar het is een gewoon spiraaltje, dat eventueel nog jaren kan blijven zitten.
Bron
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 30 november 2008 @ 02:11:25 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63634591
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:08 schreef Superfast het volgende:
Hey TS ik ben geen vrouw maar heb biologieles gehad dat dan weer wel

De vruchtbare periode van een vrouw is toch ca 2 weken na de laatste dag van de menstruatie

En als hij niet helemaal bij je naar binnen is geweest ben je waarschijnlijk niet ontmaagd al ligt het er een beetje aan hoe diep puntje van zijn eikel erin dan hoef je niet ontmaagd te zijn maar ligt ook aan zijn "formaat"

En bloeden hoeft volgens mij ook niet perse want bij veel vrouwen is het maagdenvlies al ingescheurd door andere oorzaken zoals sport of menstruatie.

Niet slecht voor een man hé?

Nu ga ik bier halen
Jézus, jij hebt blijkbaar niet opgelet in de les.
pi_63634639
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:09 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

[..]

Na drie dagen kun je echter nog een 'pech-spiraaltje' gebruiken:
[..]

Bron
daar had ik dus echt nooit van gehoord, weer wat geleerd over wat ik nooit nodig zal hebben
  zondag 30 november 2008 @ 02:14:33 #16
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63634660
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:11 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Jézus, jij hebt blijkbaar niet opgelet in de les.
Want?

De eisprong

Hoe zat het ook alweer? Even terug naar de biologieles. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. Er komt dan een rijpe eicel vrij. De eisprong zelf gaat heel snel. In vijftien seconden is het gebeurd.

bron: http://www.predictor.nl/content.asp?page=271

In een cyclus van 28 dagen is toch 14 dagen ongeveer op de helft van je cyclus weet niet waar jij verder je school hebt gevolgd
  zondag 30 november 2008 @ 02:15:57 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63634693
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:14 schreef Superfast het volgende:

[..]

Want?

De eisprong

Hoe zat het ook alweer? Even terug naar de biologieles. Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, ook wel ovulatie genoemd, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. Er komt dan een rijpe eicel vrij. De eisprong zelf gaat heel snel. In vijftien seconden is het gebeurd.

In een cyclus van 28 dagen is toch 14 dagen ongeveer op de helft van je cyclus weet niet waar jij verder je school hebt gevolgd
Zwanger kun je altijd wel worden, ongeacht de 'vruchtbare periode'.
  zondag 30 november 2008 @ 02:18:45 #18
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63634760
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:15 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Euhm nee dus!

Als een vrouw ongesteld is kan ze onmogelijk zwanger worden dus je theorie gaat niet op
  zondag 30 november 2008 @ 02:20:05 #19
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63634792
Overigens OT dus TS de kans dat je daags na je menstruatie zwanger geraakt bent is uitgesloten.
pi_63634817
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:20 schreef Superfast het volgende:
Overigens OT dus TS de kans dat je daags na je menstruatie zwanger geraakt bent is uitgesloten.
  zondag 30 november 2008 @ 02:24:30 #21
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63634886
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:18 schreef Superfast het volgende:

[..]

Euhm nee dus!

Als een vrouw ongesteld is kan ze onmogelijk zwanger worden dus je theorie gaat niet op
Als ze aan het menstrueren was lijkt het me niet slim dat ze bovenop gaat zitten, dus die vlieger gaat waarschijnlijk niet op.
pi_63634919
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:21 schreef Janetje het volgende:

[..]

nihil dan
  zondag 30 november 2008 @ 02:28:08 #23
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_63634958
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:26 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

nihil dan
En als een vrouw het niet met je eens is verander je van standpunt. Wat ben je voor een kerel.
  zondag 30 november 2008 @ 02:30:31 #24
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63635011
Het kan wel zo zijn dat TS een zeer onregelmatige cyclus heeft maar de dag na je laatste menstruatie zwanger worden in een normale cyclus is wel uitgesloten maar daar moet een vrouw haar licht maar over laten schijnen.
pi_63635304
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:28 schreef LasTeR het volgende:

[..]

En als een vrouw het niet met je eens is verander je van standpunt. Wat ben je voor een kerel.
zie ondertitel

Wat mij betreft staat de uitdaging nog steeds hoor. Ik ben geen gynaecoloog ofzo, dus wie ben ik, er gebeuren vast gekkere dingen dan spermacellen die twee weken in een vagina overleven. 0,01 promille kans?
Ik weet niet wat jij onder verandering van standpunt verstaat

En ik wilde haar ook uitlokken de smilie te voorzien van uitleg.
pi_63635444
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:28 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Uitgesloten of nihil is hetzelfde.
pi_63638344
quote:
Op zondag 30 november 2008 01:32 schreef Meenjedat het volgende:

en nog een vraagje.. Vandaag was ik de hele dag door misselijk?? Kan het zijn dat ik zwanger ben??
(we hebben geen voorbehoedsmiddelen ofso iets gebruikt en ik slik ook niks)

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes Moi..
Onmogelijk dat je nu zwanger bent. Menstruatie zijn de ontrekkingsverschijnselen van het endometriumslijmvlies uit de baarmoeder. Dit treedt op wanneer er geen bevruchting van de eicel heeft plaatsgevonden. De volgende eisprong (dus mogelijkheid tot zwangerschap) treedt pas over twee weken op. Spermacellen redden het niet zo lang. Maximaal drie dagen. Wees niet bang. Zwanger kan onmogelijk. Een kans op SOA is des te groter omdat je zonder condoom seks hebt gehad.

Veel plezier verder met die kerel, maar gebruik voortaan wel condooms.
  zondag 30 november 2008 @ 09:12:43 #28
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_63639210
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:15 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ga jij je biologieboeken nog eens door lezen man.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 30 november 2008 @ 10:29:10 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_63639601
Niet bij iedere vrouw komt de eisprong netjes volgens de boekjes. In de regel komt de eisprong 14 dagen na de 1e dag van de menstruatie, als de gemiddelde cyclus 28 dagen is. Maar er zijn genoeg uitzonderingen.

edit: en hoe kom ík hier verzeild? via het banmeldtopic kwam ik op het moderatortopic en vanuit daar hier
  zondag 30 november 2008 @ 15:36:38 #30
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_63644999
je kan niet zwanger zijn als je geen ovulatie hebt. aangezien je net ongesteld bent geweest lijkt me het onmogelijk om op dat moment ovulatie te hebben.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_63647684
Dank je wel allemaaal!!!

heb een beetje de antwoorde op mijn vragen kunne vinde!!
pi_63649387
En iedere vrouw heeft maar 20% tot 24% kans op een geslaagde zwangerschap.
  zondag 30 november 2008 @ 19:48:23 #33
92409 Twinky
Little star.
pi_63650208
Ik ben benieuwd welke conclusie je nu hebt getrokken uit de reacties.
De kans dat je zwanger bent is namelijk klein, maar niet afwezig. Zeker als je jong bent kan je menstruatiecyclus erg onregelmatig zijn, combineer dat met sperma dat even blijft leven en je bent de sjaak. . Zodra zijn penis in contact komt met jouw vagina loop je risico: zelfs in zijn voorvocht zitten spermazoiden, dus hij hoeft niet eens klaar te komen, laat staan in je.Het is dus vooral ontzettend dom en ik hoop dat je het nooit meer zo aan zal pakken. Als je denkt dat je oud genoeg bent voor seks ben je ook oud genoeg om aan SOA's en ongewenste zwangerschappen te denken en dus voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Verder over je ontmaagding. Je bent ontmaagd. Ondanks of je gebloed hebt of je maagdenvlies geirriteerd is heb je seks gehad. Hij is in je geweest dus dat is voldoende.
  zondag 30 november 2008 @ 22:42:59 #34
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_63655422
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:48 schreef Twinky het volgende:
en je bent de sjaak. .
pi_63656084
quote:
Op zondag 30 november 2008 02:14 schreef Superfast het volgende:

[..]

Want?

De eisprong

Je bent vruchtbaar 14 dagen na de EERSTE dag van je menustruatie, en niet NA je menustruatie.
Dan zit je, afhankelijk van de vrouw er 3 tot 7 dagen naast.(afhankelijk hoelang de vrouw menustrueert)
  maandag 1 december 2008 @ 02:07:49 #36
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_63658973
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:48 schreef Twinky het volgende:
Ik ben benieuwd welke conclusie je nu hebt getrokken uit de reacties.
De kans dat je zwanger bent is namelijk klein, maar niet afwezig. Zeker als je jong bent kan je menstruatiecyclus erg onregelmatig zijn, combineer dat met sperma dat even blijft leven en je bent de sjaak. . Zodra zijn penis in contact komt met jouw vagina loop je risico: zelfs in zijn voorvocht zitten spermazoiden, dus hij hoeft niet eens klaar te komen, laat staan in je.Het is dus vooral ontzettend dom en ik hoop dat je het nooit meer zo aan zal pakken. Als je denkt dat je oud genoeg bent voor seks ben je ook oud genoeg om aan SOA's en ongewenste zwangerschappen te denken en dus voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Verder over je ontmaagding. Je bent ontmaagd. Ondanks of je gebloed hebt of je maagdenvlies geirriteerd is heb je seks gehad. Hij is in je geweest dus dat is voldoende.
Dan nog zit ze vlak naar haar menstruatie en kan ze niet zwanger zijn omdat ze geen eisprong heeft . Spermacellen blijven niet zo lang in leven dat ze het uithouden tot de eisprong, gemiddeld genomen dus 2 weken. Ik meen dat 4-5 dagen maximum was? Maak dat kind toch niet zo bang
  maandag 1 december 2008 @ 02:36:59 #37
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63659115
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:06 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Je bent vruchtbaar 14 dagen na de EERSTE dag van je menustruatie, en niet NA je menustruatie.
Dan zit je, afhankelijk van de vrouw er 3 tot 7 dagen naast.(afhankelijk hoelang de vrouw menustrueert)
Dat staat er toch?

Eerste dag menstruatie + 14 dagen ben je in een normale regelmatige cyclus van 28 dagen op de helft?
Maar de kans is ZEER klein maar terecht door bovenstaande sjaak user die stelt dat je het zeker niet helemaal mag uitsluiten .
  maandag 1 december 2008 @ 10:18:28 #38
92409 Twinky
Little star.
pi_63662037
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:07 schreef Szura het volgende:

[..]

Dan nog zit ze vlak naar haar menstruatie en kan ze niet zwanger zijn omdat ze geen eisprong heeft . Spermacellen blijven niet zo lang in leven dat ze het uithouden tot de eisprong, gemiddeld genomen dus 2 weken. Ik meen dat 4-5 dagen maximum was? Maak dat kind toch niet zo bang
Ik heb lekker toch gelijk. En het lijkt mij nodig om 'dat kind bang te maken': ze weet er duidelijk niks van af en op deze manier probeer ik haar te beschermen zodat het de volgende keer niet zo gaat.
pi_63670932
quote:
Op maandag 1 december 2008 02:07 schreef Szura het volgende:

[..]

Toch riskant om gelijk na de laatste dag van je menustruatie onbeschermd gemeenschap te hebben.
Stel je hebt een menustruatie van 6 dagen, dan duurt het nog maar 8 dagen voordat je de volgende eisprong hebt.

Een zaadcel kan in de vagina/baarmoeder 1 tot 7 dagen overleven. De zwakke cellen zullen na 1 dag afsterven, maar de goede cellen een dag of 4-5, met een uischieter naar 6-7 dagen.
Stel dat je eisprong een paar dagen eerder valt, heb je toch een kans dat de eicel bevrucht word. Al is de kans natuurlijk minimaal.

Feit is dat je gewoonweg altijd beschermd moet vrijen.
pi_63673309
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:11 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Feit is dat je gewoonweg altijd beschermd moet vrijen.
Niet als je kids en/ of soa's wil hebben
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 december 2008 @ 17:51:09 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_63673755
TS hoe lang duurde je laatste menstruatie?
  maandag 1 december 2008 @ 18:05:46 #42
92409 Twinky
Little star.
pi_63674074
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:51 schreef Szura het volgende:
TS hoe lang duurde je laatste menstruatie?
Ach, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Feit blijft dat er een kleine kans is en dat ze daar rekening mee moet houden.
  maandag 1 december 2008 @ 18:22:45 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_63674423
quote:
Op maandag 1 december 2008 16:11 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Toch riskant om gelijk na de laatste dag van je menustruatie onbeschermd gemeenschap te hebben.
Stel je hebt een menustruatie van 6 dagen, dan duurt het nog maar 8 dagen voordat je de volgende eisprong hebt.

Een zaadcel kan in de vagina/baarmoeder 1 tot 7 dagen overleven. De zwakke cellen zullen na 1 dag afsterven, maar de goede cellen een dag of 4-5, met een uitschieter naar 6-7 dagen.
Stel dat je eisprong een paar dagen eerder valt, heb je toch een kans dat de eicel bevrucht wordt. Al is de kans natuurlijk minimaal.
Zo is het maar net!
pi_63696146
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:46 schreef Meenjedat het volgende:
Dank je wel allemaaal!!!

heb een beetje de antwoorde op mijn vragen kunne vinde!!
ja, en ben je nu aan de pil of wat? anders blijf je bezig... en als je het trouwens echt wil weten, doe ff een zwangerschapstest.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tally op 02-12-2008 14:50:12 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_64019814
Zwanger ==> nee
Ontmaagd ==> ja
pi_64123747
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:06 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij op school hebt gezeten hoor maar er moet tuurlijk wel iets te bevruchten zijn wil het lukken.. en als ze gemiddeld na 14 dagen een eisprong heeft, hoe kan ze dan de eerste 14 dagen vruchtbaar zijn?? dat moet dus de laatste 14 dagen zijn he slimmerik

ben ik nou echt de tweede persoon die hier via via verzeild is geraakt??
pi_64124196
@ TS: misschien moet je gewoon sowieso even een condoom dragen, niet alleen voor zwangerschap, maar ook voor SOA's en veel grotere kans op baarmoederhalskanker door infecties?

En nee, de volgende dag kan je nog niet misselijk zijn van de zwangerschap, waarschijnlijk ben je gewoon geschrokken en daardoor nerveus. Daar kan je soms misselijk van worden.
[For every problem, there is a solution that's both simple and efficient.... and that solution is wrong]
  donderdag 18 december 2008 @ 16:41:27 #48
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_64124210
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:28 schreef 314 het volgende:

[..]

ik weet niet waar jij op school hebt gezeten hoor maar er moet tuurlijk wel iets te bevruchten zijn wil het lukken.. en als ze gemiddeld na 14 dagen een eisprong heeft, hoe kan ze dan de eerste 14 dagen vruchtbaar zijn?? dat moet dus de laatste 14 dagen zijn he slimmerik

ben ik nou echt de tweede persoon die hier via via verzeild is geraakt??
Nee.. Je bent vruchtbaar als je de eisprong hebt. Deze is ongeveer 14 dagen na het begin van de menstruatie. Een zaadcel blijft ong 4 dagen leven in de baarmoeder. Je bent dus vanaf 4 dagen voor de eisprong tot 1 dag erna vruchtbaar ongeveer. Een vrouw is dus ongeveer 5 dagen tussen 2 menstruaties in vruchtbaar.

Maar dit is hier al eens uitgelegd.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_64168429
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:41 schreef Kasper79 het volgende:
@ TS: misschien moet je gewoon sowieso even een condoom dragen, niet alleen voor zwangerschap, maar ook voor SOA's en veel grotere kans op baarmoederhalskanker door infecties?

En nee, de volgende dag kan je nog niet misselijk zijn van de zwangerschap, waarschijnlijk ben je gewoon geschrokken en daardoor nerveus. Daar kan je soms misselijk van worden.
In principe is een vrouw maar 3 tot hooguit twaald uur vruchtbaar. Hierna sterft de eicel af.
Echter weet je nooit precies(sommige vrouwen wel) wanneer de eisprong plaats zal vinden.
Dus dit kan op zowel de twaalfde dag, als op de 16e dag zijn. Tel daarbij de dagen dat een zaadcel kan overleven in de baarmoeder. Het aller uiterste is 7 dagen.
Dus in principe is er een kans dat een vrouw zwanger raakt nadat ze ongesteld is geweest altijd aanwezig.
Wanneer je dan toch persé onveilig wilt vrijen, doe dat dan pas na de eisprong.
Veel vrouwen voelen(buikpijn) exact wanneer de eisprong plaats vind. Ook kan je het zien aan de afscheiding van de vagina.(witte vloed)

Maar wanneer je vriendin geen pil slikt, behoor je eigenlijk altijd beschermd te vrijen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:20:34 #50
92409 Twinky
Little star.
pi_64173635
Het is niet de afscheiding avn je vagina waar je het aan ziet maar het slijm rond de baarmoedermond, mucus. Is dit wit en stug zit je in een onvruchtbare periode maar wanneer het doorzichtig en slijmerig is - soepel, dan zou je wel eens in de buurt van een eisprong kunnen zitten. Dit geldt echter alleen als je géén pil slikt of andere hormonale anticonceptie gebruikt.

De eicel overleeft trouwens wel 2 dagen, zo'n 48 uur. En inderdaad, tel daarbij de dagen op dat de zaadcellen overleven en de variatie in de cyclus, en zo lang is de vrouw vruchtbaar.

En er is geen periode waarin je het beste onveilig kunt seksen. Er zijn systemen (oa NFP) waar je bijhoudt wanneer je vruchtbaar of niet bent, hetgeen maanden voorwerk kost voordat je daarin zeker van jezelf kunt zijn. Zeker op jonge leeftijd is het gewoon vrij veilig of vrij niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')