abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63723781
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:04 schreef Ge4ce het volgende:

[..]

Stoer ding.

Kunnen mensen hier overigens Japans?!
Ik studeer Talen & Culturen van Japan in Leiden, zit nu in m'n eerste jaar. Er zijn pas 3 maanden voorbij, maar ik kan toch al aardig wat.
pi_63723979
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:17 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Ik studeer Talen & Culturen van Japan in Leiden, zit nu in m'n eerste jaar. Er zijn pas 3 maanden voorbij, maar ik kan toch al aardig wat.
wow, wat ben ik jaloers.. maar ik mocht me niet inschrijven omdat ze niet aan part-time doen werd mij verteld Ik heb mazzel dat ik iemand ken die mij les geeft en ik heb wat boeken.

Oh trouwens ik kan het "spel" "My japanese coach" voor Nintendo DS aanraden. Echt heel cool en het helpt definitief!! Ik weet niet of ie ook in NL uit is maar ik heb hem op amazon.co.uk gekocht. Als je japans wilt leren en een DS hebt, kopen!

edit: deze (als je de engelse versie koopt moet je wel engels kunnen, maar ik neem aan dat de meeste dat ook kunnen, fansubs zijn meestal toch ook in het engels, toch? )
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
pi_63725410
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:25 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

(als je de engelse versie koopt moet je wel engels kunnen, maar ik neem aan dat de meeste dat ook kunnen, fansubs zijn meestal toch ook in het engels, toch? )
Alleen maar, toch?
Ik ken tenminste geen NLse fansun groep.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_63725469
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:26 schreef Ge4ce het volgende:

[..]

Alleen maar, toch?
Oh, die zijn er. Duits, spaans, etc.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 3 december 2008 @ 14:29:20 #125
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63725480
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:25 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

wow, wat ben ik jaloers.. maar ik mocht me niet inschrijven omdat ze niet aan part-time doen werd mij verteld Ik heb mazzel dat ik iemand ken die mij les geeft en ik heb wat boeken.

Oh trouwens ik kan het "spel" "My japanese coach" voor Nintendo DS aanraden. Echt heel cool en het helpt definitief!! Ik weet niet of ie ook in NL uit is maar ik heb hem op amazon.co.uk gekocht. Als je japans wilt leren en een DS hebt, kopen!

edit: deze (als je de engelse versie koopt moet je wel engels kunnen, maar ik neem aan dat de meeste dat ook kunnen, fansubs zijn meestal toch ook in het engels, toch? )
Zou dat er ook zijn voor de PSP? Is een Japans apparaat
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:26 schreef Ge4ce het volgende:

[..]

Alleen maar, toch?
Er is zelfs een fansub die Russisch doet Zoek maar eens op Russian-subs in tokyotosho
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_63725503
Er is wel iets soortgelijks voor de PSP geloof ik.
  woensdag 3 december 2008 @ 14:32:21 #127
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63725552
Heb je een linkje Quir?
pi_63726252
Gister even wat afleveringen van Tales of the Abyss ingehaald.

Toffe serie, al valt het wel behoorlijk op dat het (vrij getrouw) naar een spel is. Het gaat een beetje van hak op tak, maar de rode draad is interessant.

Ook erg goeie OP van Bump Of Chicken, trouwens:

("HD"-versie)

Gewoon Twee volle minuten non-stop zang .

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 03-12-2008 19:08:13 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 3 december 2008 @ 15:13:28 #129
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63726468
Op de terugweg van vandaag staat Tales of the Abyss 10 op de lijst om te kijken
(vanmorgen gingen bleach en skip beat voor )
pi_63726803
Helaas alleen voor de DS want je kan ermee ook hiragana en katakana leren schrijven dus je hebt de stylos nodig. Ik vind het tot nu toe geweldig. Je hebt verschillende manieren om te leren. Met flash cards, met spelletjes, en mijn favo: je krijgt een engels woord en je moet het in het japans in hiragana schrijven. Zo onthoud ik ze het beste. Ben pas in les 21 dus er zit nog geen kanji bij maar volgens mij komt dat ook nog ergens . Er zit ook een dictionary bij en een "phrasebook" voor als ze eten wilt bestellen in japan. Je kan het spel zelfs laten praten zodat je het zelf niet hoeft te zeggen xD.

Ik heb ook nog kanji "games" uit japan (via ebay) daar kan je dus de kanji schrijven en dan krijg je een engelse vertaling ervoor. maar het is verder volledig in het japans dus ik snap hem nog niet helemaal. Is volgens mij beter als je de eerste 300 kanji kent ^^ (ben pas bij tachtig en dan pas bij het herkennen en de betekenis maar noch niet bij het uitspreken en zelf schrijven...) ^_^
pi_63726807
quote:
Op woensdag 3 december 2008 14:32 schreef wdn het volgende:
Heb je een linkje Quir?
Heb ik niet, heb er alleen 's over gelezen dacht ik.
  woensdag 3 december 2008 @ 15:35:19 #132
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63726948
Dan ga ik maar een DS kopen
pi_63727399
Er is een PSP mod: linkje

Ik heb ook een PSP én een DS. Voor bepaalde games vind ik toch de PSP beter. Echt graaf in het vliegtuig of in de trein tenchu te spelen of shinobido ^_^ En je kan ermee op internet
pi_63727459
Ik ben een inhaalslag ouwe meuk aan het doen... Nils Holgersson helemaal gezien, ben nu met Transformers Generation 1 bezig. Daarna nog even de Tovenaar van Oz en Captain Future kijken en dan is mijn jeugd sentiment periode weer voorbij. Over Captain Future ben ik toch een beetje aan het twijfelen want die is ganz deutsch.
pi_63727632
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:54 schreef Reuzenpanda het volgende:

Ik heb ook een PSP én een DS. Voor bepaalde games vind ik toch de PSP beter. Echt graaf in het vliegtuig of in de trein tenchu te spelen of shinobido ^_^ En je kan ermee op internet
Dat is voor PSP's met custom firmwares.
  woensdag 3 december 2008 @ 16:05:09 #136
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63727636
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:54 schreef Reuzenpanda het volgende:

Daar moet ik mijn psp voor hacken
pi_63727673
Je moet er wat voor over hebben.
pi_63727746
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:17 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Oef.. Kanji's instampen
なんだっけ
pi_63727944
Hihi downloaden gaat.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 3 december 2008 @ 16:38:36 #140
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_63728461
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:57 schreef NutKees het volgende:
Ik ben een inhaalslag ouwe meuk aan het doen... Nils Holgersson helemaal gezien, ben nu met Transformers Generation 1 bezig. Daarna nog even de Tovenaar van Oz en Captain Future kijken en dan is mijn jeugd sentiment periode weer voorbij. Over Captain Future ben ik toch een beetje aan het twijfelen want die is ganz deutsch.
Is de kwaliteit van Transformers nog goed dan? Ik had namelijk 2 jaar terug ofzo best een "slechte" kwaliteit torrent. Was wel bekijkbaar though, maar ik denk dat je waarover ik het heb.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_63729222
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:05 schreef wdn het volgende:

[..]

Daar moet ik mijn psp voor hacken

なんだっけ
pi_63730161
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef rakotto het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van Transformers nog goed dan? Ik had namelijk 2 jaar terug ofzo best een "slechte" kwaliteit torrent. Was wel bekijkbaar though, maar ik denk dat je waarover ik het heb.
De kwaliteit is prima. Ik heb deze set namelijk:

http://www.amazon.com/TRA(...)ondary/dp/B000BP80ZQ
pi_63730609
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:08 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Oef.. Kanji's instampen
Jup. Over 2 weken kanji-tentamen, met zo'n 200 kanji. Herkennen lukt wel, alleen het schrijven nog even flink oefenen.
  woensdag 3 december 2008 @ 18:49:35 #144
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63731732
quote:
In 1855 stelde de Universiteit Leiden de eerste hoogleraar Japans en Chinees aan. Koning Willem III betaalde het salaris uit eigen zak, zo belangrijk vond men in Nederland toen al de kennis van het Verre Oosten.
Dat is een leuk feit om te weten

Succes met je studie sinaasappelsapje. Ik studeer thuis wat uit boeken in mijn vrije tijd, ik leg de lat dan ook niet te hoog hoor. Als ik na een paar maanden mensen kan begroeten ben ik blij
AFC AJAX
pi_63732150
Ik heb zelf een torrent met alles wat je nodig hebt om Japans te leren, en nu dat ding op mn psp.
Maar ik zie er tegenop om te beginnen. Want een ander schrift met zoveel karakters
Maar ik wil wel alles ooit willen volgen zonder subs en nog steeds naar de TGS.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 3 december 2008 @ 19:10:51 #146
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63732356
Ja heb zelf ook zo'n pakket gedownload. Iets van 20 Gig groot of zo, maar dat komt dan ook voornamelijk door o.a. de Rosetta Stone en Pimsleur bestanden.

Afijn dit is het anime topic, ik ga niet nog langer offtopic bazelen. Ik heb de afgelopen maand o.i.d een groot assortiment aan anime opgeslagen (H264 (MKV) en XVID (AVI) formaten). Het grappige is, daar sta je dan met 1.5 TB aan afleveringen maar geen tijd om het te bekijken

Denk dat ik eerst meet de on-going series begin zoals Clannad - After Story, Xam'd etc. Xam'd lijkt mij trouwens erg leuk. Krijg dat OP liedje niet uit mijn hoofd ^^

Ik ben op dat gebied dan ook een gigantische meeloper . Het liedje komt voor in de OP van een leuke anime serie, dus ik download maar meteen alle albums van die band Nou ja, je kunt het ook zo zien, als het niet in de OP voor kwam had ik er ook nooit van gehoord!

Ohja sorry. Ik zie nu pas dat ik een verkeerde link heb gelinkt. Deze bevat geen info omtrent de artiest. Dat is dus Boom Boom Sattelites met het liedje Shut Up & Explode (naja google had ook gekunt natuurlijk ).

[ Bericht 14% gewijzigd door msnk op 03-12-2008 19:36:37 ]
AFC AJAX
  woensdag 3 december 2008 @ 19:27:24 #147
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63732928
Iedere keer als ik de naam "Aishiteruze Baby" voorbij zie komen lig ik in een deuk

Lijkt me wel een leuke serie daarnietvan.
AFC AJAX
pi_63732966
Shut Up And Explode!

De opening trekt mij helemaal aan, thanks voor de tip.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_63733250
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:27 schreef msnk het volgende:
Iedere keer als ik de naam "Aishiteruze Baby" voorbij zie komen lig ik in een deuk

Lijkt me wel een leuke serie daarnietvan.
heb hem zelf gezien , is inderdaad wel een leuke serie
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  woensdag 3 december 2008 @ 19:39:56 #150
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63733341
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:37 schreef DJ_ het volgende:

[..]

heb hem zelf gezien , is inderdaad wel een leuke serie
Welk groep heb jij gevolgd? De twee die het af hebben gemaakt zijn Lunar en AonE. AonE is normaal gesproken beter dan Lunar, maar in dit geval nijg ik erg naar Lunar.

http://ultima.hafio.info/(...)Aishiteruze_Baby.php
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')