Weer en update: De revisiesetjes zijn retour gegaan. Over een paar weken (vakantie) krijg ik 4 andere setjes terug. Voor zowel de voorste remklauwen als de achterste remklauwen. Tevens heb ik van Emiel begrepen dat het DOT-remmenvet ook te gebruiken is voor LHM systemen. Toch handig, een bevriende monteur

Vandaag heb ik de remklauw rechts-achter los gehaald. De wartel van de leiding stond al een week ofzo in de kruipolie (IMAL) en ging na wat spelen met een brander vrij gemakkelijk los. Helaas draaide de leiding wel mee, dus toen heb ik de hele klauw maar los geschroefd (ik heb inmiddels wat stalen buizen als verlengstuk voor op mijn dopjes dus alles gaat moeiteloos los of kapot). Vervolgens heb ik de wartel + leiding vast gehouden en de remklauw rond gedraaid. Zo wil het ook los.
Toen die zooi los was heb ik nog even een vers stekkertje op een draadje geknepen zodat mijn kofferbakverlichting het ook weer doet. Het draadje was overigens aardig geoxideerd: toen ik het doorknipte kwam er allemaal groen poeder uit vallen.
Toen de draadjezooi zelf weer in orde was, bleek dat de schakelaar geen contact maken. Ik heb geprobeerd het ding open te slopen zodat ik bij eventuele geoxideerde contacten kon maar dat lukte niet zonder de schakelaar onherstelbaar te beschadigen. Onder het mom van 'hij doet het toch niet meer' zou ik die beschadigingen aanbrengen door het pennetje wat uit de schakelaar komt kapot te wringen, maar dat gaf een tikkend geluid alsof metalen delen over elkaar heen schoven. Dat bracht mij op het idee om dat wringen een paar keer te herhalen en toen deed de schakelaar het plotseling wel. Tadaa ! Probleem opgelost.
Vervolgens heb ik het zijpaneel waar het lampje van de kofferbakverlichting in zit terug gemonteerd evenals het linker achterlicht. Alles werkt weer !
De laatste stap was om de haak die de einddemper door middel van een oude dynamoriem omhoog houdt terug te schroeven (die haak gaat dwars door de zijkant van de kofferbak om uit te komen in de wielkas links achter) en nog even wat op te ruimen en ik ben weer klaar voor vandaag.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/