abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 22:52:49 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70375844
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.

Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.

Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.

Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70393570
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef 2cv het volgende:
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.

Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.

Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.

Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
schakelaar kapot, deze gaat EN na de interieur verlichting en na de lichtverklikker
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 13:16:53 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70393692
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70393956
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
da ken auk ja..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70413227
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal ) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 00:03:16 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70413332
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef flexster het volgende:
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal ) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
In La France heten alle Breaks Evasion. Dus dat was of in Frankrijk of een importbak of er zat om 1 of ander curieuze reden een achterklep op van een Franse Evasion.

Vandaag heb ik het slangetje dat van de luchtcollector op het kleppendeksel naar de olievulpijp gaat vervangen door een vers exemplaar. Nieuw rubber + WD40 = snel gemonteerd.

De schakelaar in de portierstijl heb ik vervangen. Soms maakte hij wel contact, soms niet. Ik had nog een schakelaartje liggen dus waarom moeilijk doen ?

Ook heb ik nog ene los speakerdraadje met tiewraps vast gezet. Het hing een beetje vervelend boven mijn gaspedaal.

Als je de achterklep open trekt en via de open achterklep naar binnen kijkt zit er links onderin een lampje. Dat moet volgens mij aan gaan als de klep open gaat, maar dat gebeurt niet. Na veel meten en schoonkrabben vna contacten lijkt het er op dat de + van voren komt, maar dat er geen 'prik' op staat. Dan doet de lamp (die zelf overigens niet kapot is) het niet natuurlijk. Onder welke omstandigheden zou dat lampje waar ik het over heb moeten gaan branden ?

Tevens moet ik de hoogte van het koppelingspedaal afstellen. Ik weet op zich hoe dat moet, echter, ik kan in mijn vraagbaak van Olving niet terug vinden wat de juiste hoogte van het koppelingspedaal mot zijn. Als iemand mij op weg wil helpen: graag !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 01:57:03 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70416106
Ik heb het gevonden !



En lampje schijnt inderdaad nadeel te ondervinden van een nog niet exact gelocaliseerd electrotechnisch defect. Oftewel in de kabel die stroom van de voorkant naar de achterkant stuurt zit een breukje. Ik denk dat ik een ander draadje ga zoeken waar constant 12V op staat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 15:27:01 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70425090


Zo staat het barrel er nu bij overigens.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 18:37:42 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70430351
Affijn, vandaag koppeling gesteld + het onderste pookrubber vervangen. Helaas beloonde dat godsgloeiende teringwrak mij met een gebarsten pookknop en een lekkende remklauw. Het drup niet, het spuit er uit. Ik had de hoop dat het een vergeten ontluchtingsnippel was, maar helaas, dat was niet het geval. Met een steeksleutel kreeg ik de wartel waarmee de remleiding in de klauw zit niet los dus ik heb er eerst maar eens een flinke zooi WD40 over gespoten. Ik denk dat ik dinsdag weer in Berlikum ben, dan ga ik dan even een remklauw zoeken, reviseren en monteren. Alleen nog even uitvinden hoe ik die vervelende wartel los krijg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:39:07 #160
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70430384
Jij hebt wel een haat-liefde verhouding met dat ding zeg
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:39 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70431326
Op dit moment is het voornamelijk haat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70432535
fransoosen auto :w
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 20:13:57 #163
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70432939
Franse meuk
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70441568
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:13 schreef 2cv het volgende:
Franse meuk
Jouw Franse meuk! (voor het bedrag dat 2cv in onderhoud steekt, kan ik 2 Franse hokken onderhouden waarmee ik 10 x zoveel kilometers maak)
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 15:42:53 #165
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70448529
Ruilen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70448586
uitzetten naar t land van herkomst
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 15:47:41 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70448624
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70448752
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:47 schreef 2cv het volgende:
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
de fik er dan maar in? is vast goedkoper
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 17:04:11 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70450628
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452392
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef 2cv het volgende:
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
dan bewaar je um tot oud jaar en dump je um bij wat hangjongeren !
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 18:12:38 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70452409
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452652
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:12 schreef 2cv het volgende:
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 18:35:11 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70452841
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452948
Wat een wrak, het wordt steeds erger.
Over twee jaar is dit topic er nog steeds.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70453241
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:35 schreef 2cv het volgende:
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
en dattie na 20 km uit elkaar klettert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')