abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 25 juni 2009 @ 22:52:49 #151
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70375844
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.

Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.

Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.

Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70393570
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef 2cv het volgende:
Gister en vandaag weer wat geprutst aan Criezel. De carterventilatieslangen waren niet aangesloten, de olievulpijp zat los en nog een ader slangetje zat ook niet goed vast. Dat was omdat ik Criezel vrij plotseling weer terug wou hebben, anders was het wel in orde geweest. Toch was de olielekkage niet zo hoog. Gister alle slangetjes weer aangesloten. Helaas bleek 1 slang te kort, dus die is nieuw besteld (Citroënslangen waar olie doorheen gaat wil je niet 2e hands monteren). Voor tijdelijk zit er nu een stukje antieke koelwaterslang tussen. Is echt een tijdelijke beun-oplossing. Ook heb ik een boutje besteld waarmee de luchtcollector (die plastic doos op het kleppendeksel) mee vast zit. Aangezien ik de Citroënboer inmiddels wel ken (Dijkstra in Emmeloord) stuurt hij het even op en zit er en rekening bij.

Ook heb ik gister de oude koppelingskabel er uit geprutst. Die was niet zo heel slecht (komt dus op de plank te liggen voor reserve) maar ik had er 1 die beter was. Gister heb ik aan de pedalenkant die kabel terug gezet en toen had ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik de kabel helemaal gemonteerd en aangesloten. Ook heb ik dat losse pennetje waarmee de ene hefboom de beweging overgeeft naar de andere hefboom voorzien van eene staalkabeltje. Als dat palletje er ooit uit valt, blijft het in de buurt hangen. Op het uiteinde van de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit heb ik een ringetje gemaakt zodat die er ook nooit af kan vallen. Die beveiligingen zijn misschien wat overdreven, maar ze kunnen geen kwaad en ik ben er blij mee.

Morgen de hoogte van het koppelingspedaal goed afstellen en alle luchtslangen weer terug schroeven, dan is dat ook weer klaar.

Nu even een heel andere vraag: mijn lichtverklikker doet het niet meer en als ik de bestuurdersdeur open gooi gaat de interieurverlichting niet (meer) branden. Natuurlijk ga ik de schakelaar voor de interieurverlichting doormeten/repareren/vervangen, maar als daarmee de lichtverklikker blijft zwijgen, wat kan er dan nog meer aan de hand zijn zodat ik wat gericht(er) kan zoeken ?
schakelaar kapot, deze gaat EN na de interieur verlichting en na de lichtverklikker
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2009 @ 13:16:53 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70393692
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70393956
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:16 schreef 2cv het volgende:
Mooi, ga ik met de schakelaar klooien. Toevallig heb ik er nog 1 liggen en anders sloop ik een schakelar bij een achterportier er uit.
da ken auk ja..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70413227
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal ) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 00:03:16 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70413332
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef flexster het volgende:
leuk om te lezen dit allemaal. Mijn ouders hebben heel lang een 19 TRD Turbo Evasion (zo stond dat ook op de klep, zo'n heel verhaal ) gehad totdat alles lekte en uit elkaar viel bij 360.000 km. Daarna een Xantia gehad en nu een nieuwe Avensis met heel wat meer pk's..maar ik zou graag nog eens in die BX hebben willen rijden.
Karakteristieke auto. tvp
In La France heten alle Breaks Evasion. Dus dat was of in Frankrijk of een importbak of er zat om 1 of ander curieuze reden een achterklep op van een Franse Evasion.

Vandaag heb ik het slangetje dat van de luchtcollector op het kleppendeksel naar de olievulpijp gaat vervangen door een vers exemplaar. Nieuw rubber + WD40 = snel gemonteerd.

De schakelaar in de portierstijl heb ik vervangen. Soms maakte hij wel contact, soms niet. Ik had nog een schakelaartje liggen dus waarom moeilijk doen ?

Ook heb ik nog ene los speakerdraadje met tiewraps vast gezet. Het hing een beetje vervelend boven mijn gaspedaal.

Als je de achterklep open trekt en via de open achterklep naar binnen kijkt zit er links onderin een lampje. Dat moet volgens mij aan gaan als de klep open gaat, maar dat gebeurt niet. Na veel meten en schoonkrabben vna contacten lijkt het er op dat de + van voren komt, maar dat er geen 'prik' op staat. Dan doet de lamp (die zelf overigens niet kapot is) het niet natuurlijk. Onder welke omstandigheden zou dat lampje waar ik het over heb moeten gaan branden ?

Tevens moet ik de hoogte van het koppelingspedaal afstellen. Ik weet op zich hoe dat moet, echter, ik kan in mijn vraagbaak van Olving niet terug vinden wat de juiste hoogte van het koppelingspedaal mot zijn. Als iemand mij op weg wil helpen: graag !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 01:57:03 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70416106
Ik heb het gevonden !



En lampje schijnt inderdaad nadeel te ondervinden van een nog niet exact gelocaliseerd electrotechnisch defect. Oftewel in de kabel die stroom van de voorkant naar de achterkant stuurt zit een breukje. Ik denk dat ik een ander draadje ga zoeken waar constant 12V op staat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 15:27:01 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70425090


Zo staat het barrel er nu bij overigens.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 18:37:42 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70430351
Affijn, vandaag koppeling gesteld + het onderste pookrubber vervangen. Helaas beloonde dat godsgloeiende teringwrak mij met een gebarsten pookknop en een lekkende remklauw. Het drup niet, het spuit er uit. Ik had de hoop dat het een vergeten ontluchtingsnippel was, maar helaas, dat was niet het geval. Met een steeksleutel kreeg ik de wartel waarmee de remleiding in de klauw zit niet los dus ik heb er eerst maar eens een flinke zooi WD40 over gespoten. Ik denk dat ik dinsdag weer in Berlikum ben, dan ga ik dan even een remklauw zoeken, reviseren en monteren. Alleen nog even uitvinden hoe ik die vervelende wartel los krijg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 27 juni 2009 @ 18:39:07 #160
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70430384
Jij hebt wel een haat-liefde verhouding met dat ding zeg
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 19:11:39 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70431326
Op dit moment is het voornamelijk haat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70432535
fransoosen auto :w
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2009 @ 20:13:57 #163
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70432939
Franse meuk
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70441568
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:13 schreef 2cv het volgende:
Franse meuk
Jouw Franse meuk! (voor het bedrag dat 2cv in onderhoud steekt, kan ik 2 Franse hokken onderhouden waarmee ik 10 x zoveel kilometers maak)
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 15:42:53 #165
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70448529
Ruilen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70448586
uitzetten naar t land van herkomst
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 15:47:41 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70448624
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70448752
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:47 schreef 2cv het volgende:
Ja doei ! Weet je wel wat het kost om een auto te laten transporteren
de fik er dan maar in? is vast goedkoper
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 17:04:11 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70450628
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452392
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:04 schreef 2cv het volgende:
Nee, is duurder als je een prent krijgt wegens milieuvervuiling.
dan bewaar je um tot oud jaar en dump je um bij wat hangjongeren !
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 18:12:38 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70452409
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452652
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:12 schreef 2cv het volgende:
Dan moet ik hem dus weer schorsen en stallen. Is ook weer duur.
hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 18:35:11 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70452841
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70452948
Wat een wrak, het wordt steeds erger.
Over twee jaar is dit topic er nog steeds.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70453241
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:35 schreef 2cv het volgende:
Ja doei, dan ga ik er zelf wel in rijden !
en dattie na 20 km uit elkaar klettert
  zondag 28 juni 2009 @ 18:58:40 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70453353
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm.. rijdbaar maken en dan verkopen aan jeugd die vakantie vieren gaat
Je hebt het over een BX he...
  zondag 28 juni 2009 @ 19:05:30 #177
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70453513
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
pi_70453527
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
dat kan je ook doen ja

een nieuwe BX kopen dan eheh :p
pi_70453952
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
.....goede auto kopen....
Ah, voor anderen weet je dus wel wat de beste keuze is!
  zondag 28 juni 2009 @ 20:35:10 #180
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70456041
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:23 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ah, voor anderen weet je dus wel wat de beste keuze is!
Ik zeg goede auto, niet dat ik weet wat er een is Anders had ik wel gezegd:
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een Dacia Sandero kopen zodra je weer mag rijden....
bijvoorbeeld
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:12:43 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70457390
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
slooppremie innen en een goede auto kopen zodra je weer mag rijden....
Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat kan je ook doen ja

een nieuwe BX kopen dan eheh :p
Waar kan je die krengen nieuw kopen dan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 28 juni 2009 @ 21:20:07 #182
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70457642
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:12 schreef 2cv het volgende:

[..]

Slooppremie krijg ik niet omdat ik deze auto niet lang genoeg bezit.
Tegen de tijd dat je weer mag rijden wel
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:33:48 #183
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70458194
Nee, dan had Criezel 2 al voor 1 maart 2008 op mijn naam moeten staan. Bron.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 28 juni 2009 @ 21:42:10 #184
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_70458513
Voor zover ik weet schuift die datum op, en moet de auto minstens een jaar op je naam staan....
  † In Memoriam † zondag 28 juni 2009 @ 21:54:52 #185
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70458974
Dat is voor mij geheel en al nieuwe informatie.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 00:44:47 #186
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70632334
Vandaag heb ik besteld:

- 4 revisiesets voor Xantia remklauwen. Prijzige zooi, ¤50,- per set. Maar 1 nieuwe volledige remklauw vóór kost ¤200,- dus dan zijn die revisiesetjes een stuk goedkoper
- Een berg remschijven voor een Xantia (2 links, 2 rechts, 2 voor, 2 achter en op elke hoek nog 1)
- Een berg remblokken voor een Xantia (4 links, 4 rechts, 4 voor, 4 achter en op elke hoek nog 2)
- Remmenvet om alles netjes te monteren
- Een open ringsleutel met een sleutelwijdte van 8mm en aan de binnen kant een zeskant in plaats van een twaalfkant
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70633302
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik besteld:

- 4 revisiesets voor Xantia remklauwen. Prijzige zooi, ¤50,- per set. Maar 1 nieuwe volledige remklauw vóór kost ¤200,- dus dan zijn die revisiesetjes een stuk goedkoper
- Een berg remschijven voor een Xantia (2 links, 2 rechts, 2 voor, 2 achter en op elke hoek nog 1)
- Een berg remblokken voor een Xantia (4 links, 4 rechts, 4 voor, 4 achter en op elke hoek nog 2)
- Remmenvet om alles netjes te monteren
- Een open ringsleutel met een sleutelwijdte van 8mm en aan de binnen kant een zeskant in plaats van een twaalfkant
2 schijven per wiel..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 01:40:16 #188
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70633391
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

2 schijven per wiel..??
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70633496
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

wtf..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 01:53:22 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70633589
Hoeveel remschijven heb jij onder je auto zitten ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70633706
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:53 schreef 2cv het volgende:
Hoeveel remschijven heb jij onder je auto zitten ?
2
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70633715
okee.. ik snap hem al, je wou grappig doen ik snapte het niet..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 16:27:34 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70643895


Ter info: Een BX heeft per wiel een remschijf
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70695923
Criezel zal straks goed remmen dus
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 15:11:59 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70701983
Jupz Er komen niet voor niets Xantia remmen onder
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70702755
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef 2cv het volgende:
Jupz Er komen niet voor niets Xantia remmen onder
nu nog een ander blokje er in zeker? anders heb je teveel rempaarden tegen over rijpaarden
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 16:25:33 #197
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70705004
Beter een overvloed aan rempaarden dan aan rijpaarden, dus niks geen ander blokje er in
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_70706168
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:25 schreef 2cv het volgende:
Beter een overvloed aan rempaarden dan aan rijpaarden, dus niks geen ander blokje er in
Ach met wat ductape een V10TDI met DSG bak er in proppen
Je hebt toch Xantia remmen, jeweet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 17:15:27 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70706966
Nah. Gedoe om niets. Motor is nog prima, remmen niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 18:58:48 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_70750382
Op dit moment staat Criezel aan de achterkant omhoog (assteunen onder de ronde buis van het subframe) en voor omlaag (laagste stand). Het wiel rechts achter is er af en daar wordt alles regelmatig ingespoten met IMAL kruipolie. Met de remmen ben ik verder nog niet echt bezig, ik wacht op de revisiesets en een open ringsleutel om de wartel los te draaien.

Ik ben wel bezig met de verlichting. Er staat geen spanning op een draad die van voor naar achter loopt. Dat is de draad die de het lampje links in de kofferbak voedt. Ik heb al gekeken naar een alternatieve draad waar toevallig wel 'prik' op staat, maar die is niet aanwezig. En om nou gelijk een hele nieuwe draad onder die auto door te rijgen lijkt mij ook zowat ...

Mijn doel is de 'dode' draad gewoon te gebruiken, maar dan moet ik weten waar die verbinding maakt met de accu. Ik heb de draad al gevolgd tot onder de achterbank en vanaf daar loopt het ding onder de bekleding door. En om nou alle bekleding er uit te trekken lijkt mij ook geen strak plan.

Oplossing is het electrisch schema. Maar daar kan ik ook niet veel mee. Ik kan met dat schema namelijk niet uitvinden waar alles ingeplugd zit en dus waar ik moet gaan zoeken. Wellicht dat iemand mij ken helpen ?





Blauw omcirkeld: de lamp die het wegens een gebrek aan stroom niet meer doet (de lamp zelf doet het nog wel, dat heb ik gecontroleerd)

Rood omcirkeld: De schakelaar (ook die doet het)

Groen omcirkeld: de draad die ergens onderbroken is (heb ik gecontroleerd, geen spanningsverschil tussen het uiteinde van de draad en een massapunt)

Overigens, ik heb de draad gemeten vanaf de eerste stekker die er op zit. Het kunnen dus geen gecorrodeerde stekkers zijn. Al bedenk ik me nu dat ik nog geen sneetje in de isolatie heb gemaakt om te controleren of de stekker wel goed op de draad zit ops:
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')