quote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:27 schreef Inu het volgende:
[..]
Nee, die zijn dan allemaal weg, die zijn er in juli alleen volgens mij... maar de eigenaresse heeft het hostel, de bioscoop en de bakkerij op het eiland en het hostel heeft ze volgestouwd met foto's, knuffels en beeldjes van die beesten
Ik geloof best dat het iets comfortabeler is, maar met een klein autootje is dat ook prima te doen hoor! In het begin vereist het wat oefening om erachter te komen hoe hard je daar kan rijden ik scheurde iets te hard en kwam ineens in 2 'gootjes' terecht ivm grote wagens die daar hadden gereden, en raakte toen de onderkant van de autoquote:Op vrijdag 22 mei 2009 23:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wij hebben hem toen ook via askja geboekt en die hadden toen ook 4x4's. Voor dit soort wegen toch best lekker
[ afbeelding ]
Daarom ga ik dat dus te paard doenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kwam er al snel achter dat het comfortabeler is als je harder rijdt. Rond de 70 op die wegen was het prettigst ivm putten en hobbels.... Totdat je een put tegenkomt die ECHT diep is.
Overigens had ik op weg naar de detifoss toch regelmatig dat die 4x4 zelfs wilde gaan glijden. Niet alleen maar overbodige luxe!
Bedankt, maar ik heb toch besloten dat de tour iets te duur is en ga daardoor wel op de goede dag weg ipv een week eerderquote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:39 schreef PAA-053 het volgende:
Ik wil hem wel, dus als het voor jou handiger kan....Laat het me weten ajb!
Ik ga van de zomer naar de USA, maar ga het zo regelen dat ik eerst nog 8 á 9 dagen naar IJsland kan. Helemaal fantastisch. Zo enorm veel zin in. Heb daar ook gewoond dus het wordt 1 grote emotionele bende, alle vrienden weer terugzien, lekker de dingen doen die ik deze zomer niet kon, zoals het binnenland doorkruisen, puffins zien, enz. Ik mis het zo, dus ik kijk hier enorm naar uit. Heerlijk
Wat ik zo snel heb gezien voor mijn reis met Askja scheelt 't niet/nauwelijks om nu hier of tijdens de reis daar te boeken. Nadeel van vooraf boeken is dat je alleen bij erg slecht weer je geld terugkrijgt. Mocht je op dat moment bijvoorbeeld niet zo'n zin hebben om de zee op te gaan, dan krijg je je geld niet terug. Dat probleem heb je natuurlijk bij ter plekke boeken nietquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:24 schreef Forza het volgende:
Ik ben benieuwd waar je goede excursies in ijsland kan boeken. ik neem aan dat het goedkoper is wanneer je het in ijsland (of een ijslandse website) boekt, dan wanneer je dat bij een nederlandse touroperator doet.
Ja, daar gaan die walvissen ook niet doorheen zwemmen natuurlijkquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb huskavik gewoon bij het loketje afgerekend. Geen moer gezien trouwens en welmijn chocomel overboord.
En je kreeg je geld niet terug? BIj de tours in Reykjavik krijg je een refund of een nieuwe tour als je niks zietquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb huskavik gewoon bij het loketje afgerekend. Geen moer gezien trouwens en welmijn chocomel overboord.
Paar mensen beweerde een rug gezien te hebbenquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:37 schreef Inu het volgende:
[..]
En je kreeg je geld niet terug? BIj de tours in Reykjavik krijg je een refund of een nieuwe tour als je niks ziet
Oh, dat zuigt ja...quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Paar mensen beweerde een rug gezien te hebben
Heb ik terplekke aan het loket betaald.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:24 schreef Forza het volgende:
Ik ben benieuwd waar je goede excursies in ijsland kan boeken. ik neem aan dat het goedkoper is wanneer je het in ijsland (of een ijslandse website) boekt, dan wanneer je dat bij een nederlandse touroperator doet.
- boottocht bij Vatnakjoll (Jokusarlon)
quote:Op zondag 7 juni 2009 22:50 schreef Detroit het volgende:
Wie kan mij trouwens vertellen wat je in IJsland kwijt bent voor een biertje? Is het qua prijsniveau vergelijkbaar met Noorwegen of is het nóg wat duurder?
quote:Stór dćlubjór
750 kr.
Lítill dćlubjór
550 kr.
Stella Artois
750 kr.
Heineken 750 kr.
Erdinger dökkur 950 kr.
Erdinger ljós
950 kr.
Miller Genuine Draft
750 kr.