Ja, maar de IJslanders douchen naakt vantevoren, net als in alle zwembaden.. is hygienischerquote:Op zondag 12 juli 2009 12:51 schreef liquid-orange het volgende:
[..]
O? Ik ben er ook geweest. We kregen bij het naar binnen gaan een handdoek mee. Daarna kon je je omkleden in de gezamenlijke kleedruimte en hup, zo de Blue Lagoon in. Ik heb geen shampoo of zeep gekregen. Na afloop kon je douchen en daarna hup, weer in de kleren. Ik vond het heeerlijk in dat warme water. We konden er maar een half uurtje in omdat we er langs gingen op weg van het vliegveld naar het hotel, dus het was helaas een beetje snel snel, maar ik had daar nog wel uren kunnen ronddoberen. We werden ook getrakteerd op een Blue Lagoon cocktail. Het was iets blauws en erug lekker.![]()
Prive kleedhokjes zul je er niet vinden, maar de Scandinaviërs schamen zich ook niet zo als ze naakt rondlopen. Dat is me in o.a. Denemarken ook wel opgevallen. Het maakt ze allemaal geen moer uit.
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
En...ik ben weer thuis (nah ja, nu even bij mijn ouders dan)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IJsland wasprachtig
Prachtige natuur (understatement) en zooo divers, fantastische rust/stilte, vriendelijke mensen, fijne huisjes met hotpots
, fijn lang licht nu en een erg gezellig Reykjavik met eigenzinnige inwoners. Erg bijzonder.
Leuk was ook dat ik nog de zanger van Sigur Ros tegen het lijf liep (of eigenlijk liep ik achter hem), maar deze schijterd durfde natuurlijk niet te zeggen hoe geweldig ik ze vind :s
Jullie begrijpen wel...ik wil terug![]()
Vind je Reykjavik echt bijzonder? Ik vind IJsland geweldig, maar Reykjavik niet bepaald.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:21 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wie heeft er trouwens ervaringen met Reykjavik met oud en nieuw???
Wel erg gezellig, zeker na de rust van 2 weken in huisjes waar je nauwelijks een medemens tegenkomtquote:Op maandag 27 juli 2009 23:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vind je Reykjavik echt bijzonder? Ik vind IJsland geweldig, maar Reykjavik niet bepaald.
Ik zeg ook niet dat het een vervelende stad isquote:Op maandag 27 juli 2009 23:18 schreef k_man het volgende:
Ik vind Reykjavik eigenlijk ook best een fijne stad.
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:
En...ik ben weer thuis (nah ja, nu even bij mijn ouders dan)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IJsland wasprachtig
Prachtige natuur (understatement) en zooo divers, fantastische rust/stilte, vriendelijke mensen, fijne huisjes met hotpots
, fijn lang licht nu en een erg gezellig Reykjavik met eigenzinnige inwoners. Erg bijzonder.
Leuk was ook dat ik nog de zanger van Sigur Ros tegen het lijf liep (of eigenlijk liep ik achter hem), maar deze schijterd durfde natuurlijk niet te zeggen hoe geweldig ik ze vind :s
Jullie begrijpen wel...ik wil terug![]()
De koers is iig nog gunstig: http://www.ijsland-enzo.nl/ijsland/actueel_koers.aspquote:
Ik ben vanaf 29 augustus twee weken daar (vlieg ernaartoe en heb daar auto gehuurd). Ben een vis-eter, dus dan neem ik dat vooralquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:11 schreef Gripper het volgende:
Roel, van wanneer tot wanneer ga je precies? Ik ben vanaf 13 augustus tot 3 september daar.
Ik heb altijd begrepen dat met name ingevoerde producten duur zijn, en verse groenten en fruit. Soms zelfs zo duur dat uit eten gaan niet heel veel meer kost. Eigenlijk net zoals Noorwegen.
Vis en lokaal vlees (lam) zijn dan wel weer goedkoop, want ze hebben er genoeg van![]()
Wij gaan met de auto (en veerboot) dus kunnen aardig wat eten meenemen. Dat scheelt weer als het daar duur blijkt te zijn.
Dat lijkt me sterk overdreven. Voor de crisis ben ik twee keer in IJsland geweest en ik zou zeggen dat het prijsniveau toen 1,5 à 2 keer zo hoog was als in Nederland.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er werd altijd geroepen dat IJsland 3-4 keer duurder dan Nederland is/was, maar als ik bijvoorbeeld die benzineprijs zie, valt dat nu mee.
Golden Circle (één dag), vervolgens in twee dagen heen en weer naar Höfn. Daar in de buurt inderdaad naar Jokulsarlon en de gletsjer op.quote:
Hm, denk niet dat we elkaar dan tegenkomen. Wij rijden een compleet rondje met de klok mee, als we op 3 september weer aan de oostkant in seydisfjordur moeten zijn voor onze veerboot terug naar huis, denk ik dat we reykjavik de 29e al wel voorbij zijn. Maar mocht je als eerste richting noorden gaan (dettifoss en myvatn enzo) : let op een zwarte toyota auris met NL kenteken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ben vanaf 29 augustus twee weken daar (vlieg ernaartoe en heb daar auto gehuurd). Ben een vis-eter, dus dan neem ik dat vooral. Had idd al gelezen dat ingevoerde producten relatief duur zijn. Vraag is natuurlijk wat de prijs in kronen heeft gedaan. Als daar het laatste jaar niet gigantisch veel in veranderd is (afgezien van de inflatie van 11%) zijn de prijzen voor ons als Euro-mensen natuurlijk veel betaalbaarder geworden. Zie het koersverloop @ http://www.ijsland-enzo.nl/ijsland/actueel_koers.asp . Er werd altijd geroepen dat IJsland 3-4 keer duurder dan Nederland is/was, maar als ik bijvoorbeeld die benzineprijs zie, valt dat nu mee
.
En mocht je dan nog tijd hebben: ga wandelen in skaftafell, aan de zuidrand van de vatnajokull.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Golden Circle (één dag), vervolgens in twee dagen heen en weer naar Höfn. Daar in de buurt inderdaad naar Jokulsarlon en de gletsjer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |