Leuk hè?quote:Op zondag 11 januari 2009 07:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... volledig vertieft, maar HK was erg gaaf.
Met de airport expres naar HK CS. Toen naar de pieren gewandeld. Met de ferry naar kowloon. Daar een bakkie gedaan. Terug met het bootje. Taxi gepakt naar The Peak. Gelunched. Toen met het trammetje naar beneden, taxi naar Station en nu weer door alle douane checks heen in de Cathay lounge beetje bijkomen en zo even skypen met de famile als die wakker worden.
Dan om 6 uur de vlucht naar Taipei en morgen vol aan de bak
Heb je nog foto's gemaakt?quote:
Ja, heb al e.e.a. geproefd; maar toen ik een lolly van varkensbloed kreeg moest ik toch even denkbeeldig kokhalsen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:12 schreef ASSpirine het volgende:
Static, wat zijn de culinaire hoogtepunten tot nu toe? Heb je al wat geproefd?
Wat eet je gedurende de middag eigenlijk? Brood in HK is niet lekker, is zo'n wonderbread... Bah.
De meeste mensen gaan gedurende de middag naar een cha chaan teng, goedkoop en lekker eten.
Heb je al eens gehad dat je gewoon tussen andere mensen aan een tafel moet zitten? Wanneer het druk is en je in zo'n kleine eetplaats gaat, dan moet je met vreemden aan één tafel zittenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:30 schreef static het volgende:
[..]
Ja, heb al e.e.a. geproefd; maar toen ik een lolly van varkensbloed kreeg moest ik toch even denkbeeldig kokhalsen.
Brood is prima te doen, je moet alleen weten waar je het koopt.
Ik vries het in en maak er toast van als ontbijt.
En inderdaad, ben een paar keer met de locals meegeweest naar enorm grote restaurants (lijken wel hallen) voor lunch. Als je binnenkomt aanwijzen wat je wilt hebben en dan een tafel zoeken.
Nope, heb via de GVK website een afspraak gemaakt, ben naar het lokale gemeentehuis in Kowloon gegaan; formuliertje ingevuld, vingerafdrukken laten nemen, ook pasfoto, paspoort moeten laten zien ivm met visum en over twee weken kan ik mijn 'smart' HK ID ophalen.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:28 schreef ASSpirine het volgende:
Het zal dan wel een voorlopige zijn denk ik
Want voor zover ik het weet, moest je vroeger 7 jaar werken voordat je een permanente had. Dan kon je er ook blijven wonen zonder te werken. En dan zou je er ook voordelen aan hebben (voor sommigen dan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |