Naja ik ben van mening dat we als ouders best onze eigen verantwoordelijkheid op ons kunnen nemen, we roepen allemaal dat we geen betutteling willen en regeltjes zijn er altijd teveel.
Maar zodra het om onze kinderen gaat schijnt er er een lijstje te moeten komen met hoe we alles moeten doen? zodat we de "perfecte baby" kunnen hebben en kunnen zeggen " kijk eens hoe netjes we het volgens de regeltjes doen" denk aan fles/borstvoeding, bijvoeding vanaf 6 maanden enz enz
Isa kreeg dus al papflessen bij de 4 maanden, ooooh wat slecht riep de ene vriendin de andere had weer precies hetzelfde als mij gedaan enz je krijgt dagelijks 100 en 1 adviezen en ook die volg ik niet allemaal braaf op hoor
Ik deed alles maar op gevoel en keek of dat een beetje aansloot met wat het CB adviseerde, was dat niet zo... naja jammer dan hoor, als ik zie dat het werkt dan zal het vast goed zijn toch?!
Ik zal echt niet ontkennen dat ik wel geteld 1 dag de regeltjes van Ria Blom het opgevolgd en jankend onder aan de trap stond en naar boven ben gestormd Isa uit bed heb gehaald en me super schuldig heb gevoeld.
Naja wijze les, dit was duidelijk niets voor mij. Vanaf dat moment ook altijd Isa uit bed gehaald en getroost zelfs nu nog, dat werkt hier namelijk veel beter, en na een tijdje hoor je het verschil in huilen ook wel het is
vooral die eerste onzekere weken op de tast alles doen.