abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63535313
Een tijdje geleden (anderhalve maand bijna) besloten wij onze BMW 520i in te ruilen voor een auto met meer ruimte en betere onderhoudsstaat, omdat de BMW nogal wat kosten zou gaan maken in de komende maanden, hij kwam ook niet door de APK. We hebben flink bijgelegd en deze Ford Mondeo gekocht.

De auto is een fijne, maar ik begin enorm spijt te krijgen van mijn aankoop en mis mijn oude BMW enorm. Rijgedrag, voorkomen en die 6-cylinder waren/zijn ongeevenaard. De dealer waar hij is ingeruild heeft hem alleen al weer doorverkocht, dus terugruilen gaat sowieso niet meer. Ik wil nu ook nooit meer FWD, achterwiel vind ik veeel fijner.

De auto mag dus in de verkoop, mits hij genoeg opbrengt om alsnog een BMW te gaan halen. Ruilen is voor mij ook een optie, mits deze BMW in minstens dezelfde staat is als de Mondeo. Ik ben dan in de markt voor een 3 of een 5 serie, bij voorkeur E30 (316 tot 325) of E34 (520 of 525). Kilometerstand niet echt een issue, mits de onderhoudstaat goed en/of bekend is, en een Touring (station) is voor ons een enórme pré.

De Mondeo heeft:

Kenteken NL-DZ-83
ABS
Airbags voorin
Luxe stoelen
Stuurbekrachtiging
APK tot 25 oktober 2009
1.8i 16v 4cylinder met ergens rond de 109pk)
Airco (!)
CV
Veel ruimte (station)
Nieuwe voorspeakers van Pioneer (220w, zelf vervangen)
nog de oude achterspeakers (origineel)
In minte staat zijnde donkerblauwe metallic lak
goed, roestvrij onderstel
relatief nieuwe banden (goodyear voorop, merk achter onbekend) op 14 inch staal

Bekende problemen:

Achterruitverwarming heeft een paar dode lijnen
Airco moet waarschijnlijk bijgevuld worden
V-snaar piept, maar alleen als het nat weer is
De kilometerstand is ongeveer 325.000, maar de teller vermeldt 145.xxx, waarschijnlijk vanwege een blokwissel, of de dealer heeft de stand teruggedraaid voor ik hem kocht.

Samenvattend, de auto is ondanks de kmstand prima in orde, ik heb hem uiterlijk en vanonder goed bekeken en alles ziet er spik en span uit. Interieur is mooi, stoelen niet beschadigd, pook ook niet (bak is ook niet losjes, geen rare bijverschijnselen bij schakelen) alleen de kofferbak is gehavend door veel gebruik.
Ik heb zelf de olie alweer afgevuld, de ruitenwisservloeistof, en heb er een onderhoudsboek bij gekocht (komt binnenkort binnen) voor dit type mondeo van Haynes.

Ik heb er uiteraard ook de APK formulieren bij, geen historie, wél de NAP uitdraai waar netjes alle standen en
dealers opstaan. Aankoopkeuring is geen probleem, proefrit uiteraard mogelijk.

Mijn vraagprijs is 1500 750 euro.

De foto's, zoals beloofd! Als je vind dat hij te duur is, doe dan een bod, bieden staat vrij. De kilometerstand moet je je niet op verkijken, het is geen instapmodelletje, en voorzover ik uit de NAP gegevens kan halen is hij grotendeels bij dezelfde dealer geweest.







[ Bericht 5% gewijzigd door NanKing op 03-02-2009 20:33:36 ]
pi_63535680
tvp
  woensdag 26 november 2008 @ 14:05:48 #3
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_63535908
quote:
We hebben flink bijgelegd en deze Ford Mondeo gekocht.
Hoeveel was die bmw dan waard? 100 euro?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_63535991
misschien handig fotos te plaatsen en de plaats van bezichtiging te vermelden
pi_63535993
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:05 schreef FB14 het volgende:

[..]

Hoeveel was die bmw dan waard? 100 euro?
A little bit hateful
pi_63536211
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:08 schreef morpheus_at_work het volgende:
misschien handig fotos te plaatsen en de plaats van bezichtiging te vermelden
Breda. Foto's, zoals reeds vermeld, volgen vanavond.

FB14 en Liquidootje, ga ergens anders leuk doen aub, jullie zijn hier niet om een bod uit te brengen of iets zinnigs toe te voegen.
pi_63544954
Voor dat geld koop je er 1 bij de dealer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63545345
sorry de prijs is echt veels te hoog , heb een jongere luxere uitvoering gezien met evenveel km voor 1245 bij de dealer.
pi_63549897
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:25 schreef morpheus_at_work het volgende:
sorry de prijs is echt veels te hoog , heb een jongere luxere uitvoering gezien met evenveel km voor 1245 bij de dealer.
Ga die dan maar gauw halen

Zoals beloofd, de foto's staan er nu bij. Aankoopkeuring, proefrijden, ik vind het allemaal best, de auto heeft bij mij bekend geen issues buiten de genoemde, en die zijn vrij triviaal. Stuur maar een PM als je interesse hebt, of doe een bod.
pi_63557335
Dagkickje. Hij staat er nog steeds, ben er zojuist weer mee naar kantoor gereden, en gisteravond op en neer naar Antwerpen voor de film. We hebben uitgerekend, sinds aanschaf hebben we er zo'n 3500km in gereden, verbruik is gemiddeld 1 op 11~11.5 bij gemiddelde rijstijl (als hij warm is durf ik nog wel eens wat meer gas te geven).
pi_63562908
Eh, foutje in mijn topictitel, zie ik nu. De auto is uit 1996, niet 1993, kan iemand dat aanpassen?
pi_63563002
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:49 schreef Wiebelkont het volgende:
Eh, foutje in mijn topictitel, zie ik nu. De auto is uit 1996, niet 1993, kan iemand dat aanpassen?
Het is ook een 2.0 ipv 1.8

Edit 88 ipv 83 ingetypt.
pi_63564169
Voor dit geld MOET de auto gewoon goed zijn (Airco & V-snaar problemen moeten zijn opgelost).
Daarbij is de kilometerstand erg hoog en met een 'raar/eng' verhaal (vertrouwen).
Ter vergelijking: ik heb ook een 1.8 gehad uit mid-96. Ongeveer dezelfde als deze (alleen groen) met trekhaak en goed functionerende airco, met historie en 200K km...die heeft met moeite ¤ 1.000 opgebracht... (juni '07)
Deze auto's worden bij de vleet aangeboden, de keuze is er reuze zeg maar... Voor ¤ 1500 ga je hem niet kwijt raken. Succes met de verkoop.
Groeten, BB
pi_63564585
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:34 schreef bredabounce het volgende:
Voor dit geld MOET de auto gewoon goed zijn (Airco & V-snaar problemen moeten zijn opgelost).
Daarbij is de kilometerstand erg hoog en met een 'raar/eng' verhaal (vertrouwen).
Ter vergelijking: ik heb ook een 1.8 gehad uit mid-96. Ongeveer dezelfde als deze (alleen groen) met trekhaak en goed functionerende airco, met historie en 200K km...die heeft met moeite ¤ 1.000 opgebracht... (juni '07)
Deze auto's worden bij de vleet aangeboden, de keuze is er reuze zeg maar... Voor ¤ 1500 ga je hem niet kwijt raken. Succes met de verkoop.
Begrijp ik. Het is dat ik er zelf de moeite niet in wil steken, eventueel is die V-Snaar en Airco natuurlijk simpel te doen. De reden dat ik het nu niet doe is omdat ik alleen maar lange ritten maak en de snaar dus gewoon altijd droog wordt en dus alles goed werkt, en ik de Airco toch pas in de zomer weer nodig zou hebben. Dat jij er met moeite 1000 voor kreeg kan natuurlijk ook liggen aan aanbod toentertijd, regio, de koper in kwestie, het hoeft niet te betekenen dat die auto ook zo weinig waard was.

Het vertrouwen, tja, ik ben zelf ook altijd voorzichtig als ik van een particulier iets koop. Vandaar dat ik mensen complete inzage geef en eerlijke opgaaf van feiten. Ik vind het zelf ook niet leuk om voor verrassingen te staan.

Nogmaals, bieden staat vrij, ruilen ook. Kom maar met een verhaal c.q. aanbod
pi_63567135
aanbod was toen hoog, net zoals nu (alleen nu liggen de prijzen fors lager vanwege de dreigende recessie). Regio Breda. (nb: post is niet aanvallend bedoelt of zo, alleen ter bevordering van de verkoop... TIP: Kijk ff rond op Marktplaats / Mondeo: Helaas voor de mondeo is de marktwaarde gewoon laag.)
Groeten, BB
pi_63588972
Dagkick. Nog steeds te koop!
pi_65704698
En weer te koop.

Update:

Ik kan voor een leuke prijs een bijna oldtimer BMW'tje krijgen, dus de Mondeo mag nu voor een lage prijs weg. Wijzigingen sinds TS:

- De airco werkt nu naar behoren
- Nieuwe Vsnaar gekocht, ligt er nog niet op
- Scheurtje in de bumper linksachter
- Nieuwe Pioneer speakers wil ik eruit halen voor in de BMW, maar daar is de prijs ook naar
- Olie is bijgevuld
- Hij heeft sinds aanschaf nu volkomen probleemloos 10.000km gelopen


Mijn nieuwe vraagprijs is 750 euro. Ik heb aanstaande maandag de hele dag vrij (standplaats Breda) voor een proefrit en/of overschrijving bij Postkantoor. Des te sneller hij weg is, des te beter, want de BMW staat er waarschijnlijk donderdag al.
pi_65704986
Da's niet duur. Hij's mij te groot, maar succes met de verkoop!
pi_65721136
Dagkickje mensen. Ik laat er nog een bijna nieuwe philips radio/casette in zitten voor dat bedrag, en de standaard Ford achterspeakers. Je hebt een complete, harde auto voor dat geld, nog met nog een lange APK erop. Ideaal als je wat te verhuizen hebt ofzo?
pi_65722482
Ik zou graag van TS willen weten welke van de 3 codes er in het motorblok staat:

-code 1107897
-code 1180216
-code 1160598

Bedankt.
pi_65728068
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:45 schreef Sloper het volgende:
Ik zou graag van TS willen weten welke van de 3 codes er in het motorblok staat:

-code 1107897
-code 1180216
-code 1160598

Bedankt.


ik heb je nooit uitgelegd waarom ik die vraag stelde hè

De V8 motor uit een 530i is in 3 series geproduceerd (vandaar 3 codes) en 2 van de 3 hadden een probleem, wat wel onder (beperkte) garantie gedekt werd, maar niet door iedereen werd opgelost. Ik wilde zeker weten dat dit een blok betrof zonder dit probleem, maar helaas was hij al verkocht.
quote:
[edit] The Nikasil problem
BMW used Nikasil, an aluminium, nickel, and silicon alloy, to line the cylinders of the M60 engines. The cross-hatched Nikasil linings react with the high sulfur content found in lower-quality gasoline, such as that used in parts of the United States. This reaction causes damage to the very top of the cylinder bore, where there is the most contact of the burning mixture and the cylinder lining. The damage prevents a good seal from forming between the piston and the cylinder wall, causing a loss of compression in the combustion chamber. This "leak down" will cause M60s with worn linings to exhibit a rough idle, and if the problem continues unchecked, the engine will not start.

The only permanent fix for this problem is the replacement of the short block with the equivalent block composed of Alusil, which do not exhibit this corrosion problem. After the problem was found, BMW issued an extended six-year, 100,000-mile (160,000 km) warranty to cover these engines at no cost to the owner.

The composition of the engine can be found by checking the serial number stamped into the engine block:

M60B30:

1 725 970 - Nikasil
1 741 212 - Nikasil
1 745 871 - Alusil
pi_65739607
Niemand? Doe maar een bod? Als je flink moet verhuizen en je moet 2 of 3 weken een grote auto huren, kom je al gauw aan een paar honderd euro... niemand met verhuisplannen?
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:30:47 #23
155557 divided
for rental use only
pi_65739952
jammer dat die zo zwaar is
de wegenbelasting wordt hier door echt er duur
pi_65740673
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef divided het volgende:
jammer dat die zo zwaar is
de wegenbelasting wordt hier door echt er duur
Ik vind het wel meevallen, maar ik kwam dan ook van iets nog duurders. Ik betaal 130 euro per kwartaal, dus omgerekend 43 per maand, wat op zich goed te doen is. Je rijdt er wel luxe en ruimte voor, en hij is nog best vlot ook! (11.5sec naar de honderd, je komt iig goed mee)
pi_65744985
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 12:49 schreef Wiebelkont het volgende:

[..]



ik heb je nooit uitgelegd waarom ik die vraag stelde hè
Hehe, ik had wel een vermoeden, maar ff stangen is altijd leuk

Mijn (ex)-auto had inderdaad een Nikasil blok, maar bij 98dkm is het onderblok onder garantie vervangen door een Alusil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')