Een tijdje geleden (anderhalve maand bijna) besloten wij onze BMW 520i in te ruilen voor een auto met meer ruimte en betere onderhoudsstaat, omdat de BMW nogal wat kosten zou gaan maken in de komende maanden, hij kwam ook niet door de APK. We hebben flink bijgelegd en deze Ford Mondeo gekocht.
De auto is een fijne, maar ik begin enorm spijt te krijgen van mijn aankoop en mis mijn oude BMW enorm. Rijgedrag, voorkomen en die 6-cylinder waren/zijn ongeevenaard. De dealer waar hij is ingeruild heeft hem alleen al weer doorverkocht, dus terugruilen gaat sowieso niet meer. Ik wil nu ook nooit meer FWD, achterwiel vind ik veeel fijner.
De auto mag dus in de verkoop, mits hij genoeg opbrengt om alsnog een BMW te gaan halen. Ruilen is voor mij ook een optie, mits deze BMW in minstens dezelfde staat is als de Mondeo. Ik ben dan in de markt voor een 3 of een 5 serie, bij voorkeur E30 (316 tot 325) of E34 (520 of 525). Kilometerstand niet echt een issue, mits de onderhoudstaat goed en/of bekend is, en een Touring (station) is voor ons een enórme pré.
De Mondeo heeft:
Kenteken NL-DZ-83
ABS
Airbags voorin
Luxe stoelen
Stuurbekrachtiging
APK tot 25 oktober 2009
1.8i 16v 4cylinder met ergens rond de 109pk)
Airco (!)
CV
Veel ruimte (station)
Nieuwe voorspeakers van Pioneer (220w, zelf vervangen)
nog de oude achterspeakers (origineel)
In minte staat zijnde donkerblauwe metallic lak
goed, roestvrij onderstel
relatief nieuwe banden (goodyear voorop, merk achter onbekend) op 14 inch staal
Bekende problemen:
Achterruitverwarming heeft een paar dode lijnen
Airco moet waarschijnlijk bijgevuld worden
V-snaar piept, maar alleen als het nat weer is
De kilometerstand is ongeveer 325.000, maar de teller vermeldt 145.xxx, waarschijnlijk vanwege een blokwissel, of de dealer heeft de stand teruggedraaid voor ik hem kocht.
Samenvattend, de auto is ondanks de kmstand prima in orde, ik heb hem uiterlijk en vanonder goed bekeken en alles ziet er spik en span uit. Interieur is mooi, stoelen niet beschadigd, pook ook niet (bak is ook niet losjes, geen rare bijverschijnselen bij schakelen) alleen de kofferbak is gehavend door veel gebruik.
Ik heb zelf de olie alweer afgevuld, de ruitenwisservloeistof, en heb er een onderhoudsboek bij gekocht (komt binnenkort binnen) voor dit type mondeo van Haynes.
Ik heb er uiteraard ook de APK formulieren bij, geen historie, wél de NAP uitdraai waar netjes alle standen en
dealers opstaan. Aankoopkeuring is geen probleem, proefrit uiteraard mogelijk.
Mijn vraagprijs is
1500 750 euro.
De foto's, zoals beloofd! Als je vind dat hij te duur is, doe dan een bod, bieden staat vrij. De kilometerstand moet je je niet op verkijken, het is geen instapmodelletje, en voorzover ik uit de NAP gegevens kan halen is hij grotendeels bij dezelfde dealer geweest.
![]()
![]()
[ Bericht 5% gewijzigd door NanKing op 03-02-2009 20:33:36 ]