abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63539300
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom reageer jij met reistijden van jouw reis op mij met een reactie over de reis van Groningen naar woerden
[..]
Omdat die reis ook van deur naar deur is.
quote:
En waarom is dat fout? Dat ik de eerste 150 km van mijn reis veilig met hogere snelheden kan rijden lijkt mij niet echt fout, dat het niet mag van de wet is wat anders maar aangezien het aantal boete's van afgelopen jaar op 2 vingers te tellen is en de tijdwinst die het mij oplevert mij meer oplevert dan wat die boetes mij kosten lijkt het mij nog steeds geen domme fout.
[..]
[..]

Ik heb ook jarenlang op Rotterdam zuid gewoont en ging daar ook niet met mijn auto naar mijn werk op de Coolsingel, dat was gewoon slimmer op de fiets (en bij slecht weer de metro) maar op lange afstanden wint altijd de auto zeker van deur tot deur. Ook werkt en woont lang niet iedereen dicht bij een halte van het OV.
Juist op langere afstanden (enkele uitzonderingen zoals amsterdam>friesland daargelaten) zal de trein -zeker in de praktijk- winnen. Geen files, hogere gemiddelde snelheid, ...

Daarnaast kan je lekker je eigen ding doen, drinken, dronken zijn, ...

Het enige wat dus niet kan is roken Maar goed, das toch een uitstervende diersoort, rokers
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63539375
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Afsluitdijk is inderdaad een grote tijdswinst. In mn tijd dat ik in Rotterdam op school zat, en in Leusden woonde deed ik over die afstand dagelijks een uur en twintig minuten (huidige dienstregeling zal dat 5 a 10 min meer zijn)

In de tijd dat ik in Rotterdam woonde en in Amersfoort werkte, een uur en een kwartier. Deur naar deur. Beide tijden zijn onmogelijk met de auto te doen, zeker in de spits. Beide met overstap trouwens (metro en bus).

De paar keer dat ik met een vierwiellig voertuig van Amersfoort naar Zwolle ging, stond alles finaal vast. Het schijnt dat het daar een soort van gigafile is.

Daarnaast ben je met de auto van zo veel andere tijdsbepalende factoren afhankelijk; naast files dus stoplichten, rotondes, verkeersdoseringslichten, snelheidsbeperkingen (immers, een trein hoeft niet 30 tot 120 te rijden maar blaast gewoon met 140, sporadisch 110, door), ....
Jij gaat uit van de grotere plaatsen, maar wat als ik in een plaatje dicht bij Zwolle of Amersfoort woon en ik eerst met de bus naaar 1 van de respectievelijke opstapplaatsen voor de trein moet.

De trein gaat het in 90% van de gevallen gewoon afleggen tegen deur tot deur vervoer met de auto. Alleen de mensen die op loopafstand van de grotere stations wonen hebben voordeel.

Heel leuk dat jij uit blijft gaan van de grote steden, maar hoe zit het in de kleinere plaatsen of dorpen, degene die geen treinverbinding hebben, maar waar je afhankelijk
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63539477
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij gaat uit van de grotere plaatsen, maar wat als ik in een plaatje dicht bij Zwolle of Amersfoort woon en ik eerst met de bus naaar 1 van de respectievelijke opstapplaatsen voor de trein moet.

De trein gaat het in 90% van de gevallen gewoon afleggen tegen deur tot deur vervoer met de auto. Alleen de mensen die op loopafstand van de grotere stations wonen hebben voordeel.

Heel leuk dat jij uit blijft gaan van de grote steden, maar hoe zit het in de kleinere plaatsen of dorpen, degene die geen treinverbinding hebben, maar waar je afhankelijk
Zie mijn praktijkvoorbeeld leusden-rotterdam. Leusden ligt naast Amersfoort. En bezit enkel over een goederenspoor (sinds 1939 ofzo).
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63539524
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omdat die reis ook van deur naar deur is.
En hoe is dat te vergelijken met mijn reis
[..]
quote:
Juist op langere afstanden (enkele uitzonderingen zoals amsterdam>friesland daargelaten) zal de trein -zeker in de praktijk- winnen. Geen files, hogere gemiddelde snelheid, ...
Wat een onzin en totaal niet gebasseert op feiten. Treinen staan nooit stil, hebben geen vertraging enz?
Trein is nooit sneller, iets wat ook uitgebreid aan bod is gekomen in Top gear.

In jouw geval is de trein wellicht sneller maar zoals al eerder gezegt wonen veel mensen niet zo dicht bij een station of ov halte en als je al een half uur kwijt bent om daar te komen dan is er van een voordeel voor het ov al geen sprake meer.

Maar ik heb even gekeken op 9292ov wat de reistijd zou zijn als ik met het OV op maandag naar mijn werk zou gaan en dan kom ik op een reistijd van 3:16 u (waarvan de reis naar groningen CS mij al 45 minuten kost), routenet geeft voor dezelfde reis maar dan met de auto 2:02 uur aan. Dan is de keuze toch wel heel erg makkelijk
quote:
Daarnaast kan je lekker je eigen ding doen, drinken, dronken zijn, ...
In de auto kan dat ook alleen is het niet zo verstandig om dronken te rijden maar in de auto kun je drinken, roken, muziek luisteren zonder irritante oordopjes en een normaal telefoongesprek voeren zonder dat je rekening hoeft te houden met medepassagiers.

In mijn auto hoef je ook nooit te staan gedurende de reis en zijn de zitplaatsen (ook achterin) veel beter dan de 1e klas in de trein.
]

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2008 16:27:07 ]
pi_63539700
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe is dat te vergelijken met mijn reis
[..]
[..]

Wat een onzin en totaal niet gebasseert op feiten. Treinen staan nooit stil, hebben geen vertraging enz?
Trein is nooit sneller, iets wat ook uitgebreid aan bod is gekomen in Top gear.
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).

En niet gebasseerd op feiten? Sneltreinen en intercity's rijden 140, stoptreinen 110 of 140, en hoeven niet continu te remmen/stoppen vanwege handelingen van medeweggebruikers. Ze rijden recht-toe recht aan, en zijn niet gehindert door stoplichten.

Een auto rijdt maximaal 80, 100 of 120 op de grotere wegen. Een auto moet met zijn snelheid rekening houden met weer en andere weggebruikers.

Dat lijken mij toch redelijke feiten.
quote:
In jouw geval is de trein wellicht sneller maar zoals al eerder gezegt wonen veel mensen niet zo dicht bij een station of ov halte en als je al een half uur kwijt bent om daar te komen dan is er van een voordeel voor het ov al geen sprake meer.
[..]

In de auto kan dat ook alleen is het niet zo verstandig om dronken te rijden maar in de auto kun je drinken, roken, muziek luisteren zonder irritante oordopjes en een normaal telefoongesprek voeren zonder dat je rekening hoeft te houden met medepassagiers.
]
Rijden onder invloed en drinken (alcohol) achter het stuur is volgens mij toch een beetje verboden. En met een Normaal telefoongesprek hoef je ook in de trein nergens rekening mee te houden. Zelfs niet met het feit dat je je telefoon in je handen vast hebt. (headset!)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63539879
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).
Ja van Nice naar Engeland heb je ook veel te maken met het engelse spoorsysteem
quote:
En niet gebasseerd op feiten? Sneltreinen en intercity's rijden 140, stoptreinen 110 of 140, en hoeven niet continu te remmen/stoppen vanwege handelingen van medeweggebruikers. Ze rijden recht-toe recht aan, en zijn niet gehindert door stoplichten.
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
quote:
Een auto rijdt maximaal 80, 100 of 120 op de grotere wegen. Een auto moet met zijn snelheid rekening houden met weer en andere weggebruikers.


Dat lijken mij toch redelijke feiten.

Welke feiten, jij denkt blijkbaar dat de trein van A naar B niet hoeft te stoppen op tussenliggende stations.
[..]
quote:
Rijden onder invloed en drinken (alcohol) achter het stuur is volgens mij toch een beetje verboden.
Dat zeg ik maar het kan wel
quote:
En met een Normaal telefoongesprek hoef je ook in de trein nergens rekening mee te houden.
Dus je bent gewoon asociaal?
quote:
Zelfs niet met het feit dat je je telefoon in je handen vast hebt. (headset!)
En dat betekend dat medepasagiers je opeens niet meer kunnen horen

nog even mijn edit van de vorige reactie

Maar ik heb even gekeken op 9292ov wat de reistijd zou zijn als ik met het OV op maandag naar mijn werk zou gaan en dan kom ik op een reistijd van 3:16 u (waarvan de reis naar groningen CS mij al 45 minuten kost), routenet geeft voor dezelfde reis maar dan met de auto 2:02 uur aan. Dan is de keuze toch wel heel erg makkelijk.

En dat zijn feiten, beide planner houden natuurlijk geen rekening met blaadjes op de rails, vertragingen en files.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2008 16:33:34 ]
pi_63540061
Ik blijf net als Chewie bij mijn standpunt dat in 90% van de gevallen je met de auto gewoon sneller bent en dan vooral op de langere stukken waarbij je in het OV vaak moet overstappen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63540413
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja van Nice naar Engeland heb je ook veel te maken met het engelse spoorsysteem
[..]

Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
[..]
Zwolle Amersfoort hadden we net al En Zwolle > verder naar het Noorden. Amersfoort Apeldoorn (en verder naar Enschede ook weer). Treinen van Eindhoven naar Limburg. Schiphol Amersfoort. Schiphol Rotterdam is volgens mij ook een recht stuk. Amsterdam Amersfoort. En dat zijn alleen de gene die ik zo 1,2,3 weet uit mn hoofd
quote:
Welke feiten, jij denkt blijkbaar dat de trein van A naar B niet hoeft te stoppen op tussenliggende stations.
Als je niet zo stom bent om voor een lange afstand in een stoptrein te stoppen
quote:
[..]
[..]

Dat zeg ik maar het kan wel
[..]
Ja en een standaard koploper kan ook 180 ipv 140.
quote:
Dus je bent gewoon asociaal?
[..]
Nee hoor. Niemand die er last van heeft als je een normaal gesprek voert.
quote:
En dat betekend dat medepasagiers je opeens niet meer kunnen horen

nog even mijn edit van de vorige reactie

Maar ik heb even gekeken op 9292ov wat de reistijd zou zijn als ik met het OV op maandag naar mijn werk zou gaan en dan kom ik op een reistijd van 3:16 u (waarvan de reis naar groningen CS mij al 45 minuten kost), routenet geeft voor dezelfde reis maar dan met de auto 2:02 uur aan. Dan is de keuze toch wel heel erg makkelijk.

En dat zijn feiten, beide planner houden natuurlijk geen rekening met blaadjes op de rails, vertragingen en files.
En hoe lang sta je werkelijk in de file die dag? Vertraging en blaadjes zal uitlopen op misschien een kwartier per week vertraging, gemiddeld gezien.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63540642
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zwolle Amersfoort hadden we net al En Zwolle > verder naar het Noorden. Amersfoort Apeldoorn (en verder naar Enschede ook weer). Treinen van Eindhoven naar Limburg. Schiphol Amersfoort. Schiphol Rotterdam is volgens mij ook een recht stuk. Amsterdam Amersfoort. En dat zijn alleen de gene die ik zo 1,2,3 weet uit mn hoofd
Dat is dus al vaker dan ik met de auto moet stoppen.
[..]
quote:
Als je niet zo stom bent om voor een lange afstand in een stoptrein te stoppen
Soms kun je niet anders
[..]
quote:
Ja en een standaard koploper kan ook 180 ipv 140.
En? heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien dat de trein gemiddeld genomen sneller is en nogmaals jouw situatie is niet gemiddeld.
[..]
quote:
Nee hoor. Niemand die er last van heeft als je een normaal gesprek voert.
Jij komt dus echt nooit buiten
[..]
quote:
En hoe lang sta je werkelijk in de file die dag? Vertraging en blaadjes zal uitlopen op misschien een kwartier per week vertraging, gemiddeld gezien.
Zeker geen 1:15 om de tijd van de trein goed te praten. Mijn nav leidt me over het algemeen om de files heen en daardoor plus een beetje file kost me dat hooguit een extra 20 minuten waardoor ik nog bijna een uur eerder ben dan met de trein of een uur langer kan slapen waardoor ik achter spits aanhobbel en helemaal geen last meer heb van files
pi_63540849
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is dus al vaker dan ik met de auto moet stoppen.
[..]
[..]

Soms kun je niet anders
[..]
[..]

En? heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien dat de trein gemiddeld genomen sneller is en nogmaals jouw situatie is niet gemiddeld.
[..]
[..]

Jij komt dus echt nooit buiten
[..]
[..]

Zeker geen 1:15 om de tijd van de trein goed te praten. Mijn nav leidt me over het algemeen om de files heen en daardoor plus een beetje file kost me dat hooguit een extra 20 minuten waardoor ik nog bijna een uur eerder ben dan met de trein of een uur langer kan slapen waardoor ik achter spits aanhobbel en helemaal geen last meer heb van files
Nee, de drievier reissituaties (laten we Rotterdam Zuid-Zwijndrecht niet vergeten!) die ik heb gehad voor werk (eerder studie) zijn geen van alle representatief natuurlijk En aangezien ik (minstens) 5 dagen in de week met het OV reis, kom ik ook nooit buiten, klopt helemaal
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63540994
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, de drievier reissituaties (laten we Rotterdam Zuid-Zwijndrecht niet vergeten!) die ik heb gehad voor werk (eerder studie) zijn geen van alle representatief natuurlijk En aangezien ik (minstens) 5 dagen in de week met het OV reis, kom ik ook nooit buiten, klopt helemaal
Daar lijkt het verdomd veel op, zelfs Amersfoort - Zwolle is met de auto sneller in de spits met file(dat stuk rij ik ook regelmatig aangezien mijn werkgever in Amersfoort zit en ook vandaar naar Groningen rij)

Aangezien jij nogal dicht bij OV mogelijkheden woon is het voor jou mogelijk dat het ov sneller is maar dat had ik ook al aangegeven maar de meeste mensen wonen niet zo dicht bij een station of ov halte.

Maar ik wil best wel een keertje met je uitproberen wie sneller is dan ga jij met de trein van Groningen naar Woerden of andersom en ik met de auto en dan zal ik me ook nog houden aan de snelheidslimieten, wedden dat ik sneller ben? Ik durf zelf die weddenschap aan te gaan op andere lange trajecten van 80 km of meer maar dan wel van deur tot deur.
pi_63541099
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar lijkt het verdomd veel op, zelfs Amersfoort - Zwolle is met de auto sneller in de spits met file(dat stuk rij ik ook regelmatig aangezien mijn werkgever in Amersfoort zit en ook vandaar naar Groningen rij)

Aangezien jij nogal dicht bij OV mogelijkheden woon is het voor jou mogelijk dat het ov sneller is maar dat had ik ook al aangegeven maar de meeste mensen wonen niet zo dicht bij een station of ov halte.

Maar ik wil best wel een keertje met je uitproberen wie sneller is dan ga jij met de trein van Groningen naar Woerden of andersom en ik met de auto en dan zal ik me ook nog houden aan de snelheidslimieten, wedden dat ik sneller ben? Ik durf zelf die weddenschap aan te gaan op andere lange trajecten van 80 km of meer maar dan wel van deur tot deur.
van mijn Woning in Rotterdam Zuid naar Groningen, vertrek om uur of vier smiddags. je bent dan al 20 minuten bezig voor je van de Dordtselaan op de snelweg bent (afstand: hemelsbreed 400 meter) en tegen die tijd ben ik al in CS met een warm kroketje in de trein aan het wachten op vertrek, om met 4? 5? tussenstops en 140km/u naar Grun te blazen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63541269
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

van mijn Woning in Rotterdam Zuid naar Groningen, vertrek om uur of vier smiddags. je bent dan al 20 minuten bezig voor je van de Dordtselaan op de snelweg bent (afstand: hemelsbreed 400 meter) en tegen die tijd ben ik al in CS met een warm kroketje in de trein aan het wachten op vertrek, om met 4? 5? tussenstops en 140km/u naar Grun te blazen
Van Rotterdam naar Groningen ga ik winnen, ik heb er gewoond weet je nog en ook regelmatig dat traject met de trein afgelegt, het probleem met de trein is de lange wachttijden op Utrecht, Amersfoort en Zwolle en de onlogische route (en destijds de rechtstreekse verbinding Rot - Gron een stoptrein werd vanaf Zwolle maar of dat nu nog zo is weet ik niet) terwijl je met de auto de meest logische route door de Flevopolder neemt.
  woensdag 26 november 2008 @ 18:34:59 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63542538
Nou als de trein eenmaal vertrokken is, probeer 'm maar eens in te halen per auto. Lukt je niet.
Groningen - Assen is 15 minuten met de trein. In de auto is dat echt minstens 20 minuten. En als je van station naar station moet red je het absoluut niet.
Groningen - Zwolle is met de auto 100km. De trein doet er een uur over. En met de auto moet je echt flink doorblazen wil je dat binnen een uur doen willen redden.
Het grootste probleem met reizen met de trein is het van en naar het station komen. Heb je een redelijke verbinding naar het treinstation dan is het echt zo gek nog niet, de trein.
pi_63543116
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Van Rotterdam naar Groningen ga ik winnen, ik heb er gewoond weet je nog en ook regelmatig dat traject met de trein afgelegt, het probleem met de trein is de lange wachttijden op Utrecht, Amersfoort en Zwolle
Resp. 9, 3 en 5 minuten als ik het goed herinner. Die 9 van Utrecht is wel absurd lang, dat is omdat vroegah de trein uit denhaag er aan gelijmt werd.
quote:
en de onlogische route (en destijds de rechtstreekse verbinding Rot - Gron een stoptrein werd vanaf Zwolle maar of dat nu nog zo is weet ik niet) terwijl je met de auto de meest logische route door de Flevopolder neemt.
Recht omhoog is inderdaad heel onlogisch Volgens mij gaat dat stoptrein verhaal om en om op.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63543213
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Resp. 9, 3 en 5 minuten als ik het goed herinner. Die 9 van Utrecht is wel absurd lang, dat is omdat vroegah de trein uit denhaag er aan gelijmt werd.
Dat is nog steeds zo. Plus dat de trein omgebouwd moet worden vanwege het kopmaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63543299
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is nog steeds zo. Plus dat de trein omgebouwd moet worden vanwege het kopmaken
In de spits iig niet meer, dan rijdt den haag los vanuit zwolle/amersfoort en komt hij ook los in Utrecht aan om los verder te rijden...
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63543357
Oh dat kan, ik reis niet in de spits

Maar blijkbaar is er voldoende spoorcapaciteit om juist in de spits als 2 treinen te gaan rijden ipv 1? Betaalt NS ook dubbele infraheffing....

Maar uit jouw woorden begrijp ik dat de punctualiteitswinst door het afzien van koppelen en splitsen zwaarder weegt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 november 2008 @ 08:34:54 #44
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_63556818
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:52 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Strippenkaart is inderdaad voor de BUS die wel weer op BRANDSTOF rijdt..
Dus wat is je punt?
Dat een trein niet op lucht reist..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_63557929
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat kan, ik reis niet in de spits

Maar blijkbaar is er voldoende spoorcapaciteit om juist in de spits als 2 treinen te gaan rijden ipv 1? Betaalt NS ook dubbele infraheffing....

Maar uit jouw woorden begrijp ik dat de punctualiteitswinst door het afzien van koppelen en splitsen zwaarder weegt
Wat ik er alleen totaal niet aan snap is dat in de spits de treinen rijden alsof gekoppeld. Dat betekend dus dat Rotterdam eerst aankomt in Utrecht, en pas na Den Haag vertrekt. Daarom sta je dus nogsteeds 9 minuten stil
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 29 november 2008 @ 03:42:59 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63614166
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef Chewie het volgende:
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
Amersfoort-Apeldoorn, pakweg 40 kilometer.

Wie is nu hier dom?
  zaterdag 29 november 2008 @ 03:48:59 #47
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63614185
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).
Je vergeet ook bij te vertellen dat de tarieven daar astronomisch hoog liggen en er gebruik wordt gemaakt van een ingewikkeld boekingssysteem. Een kaartje Londen-Birmingham kost bijvoorbeeld 250 pond als je op de bestellingsdag nog vertrekt, terwijl het in de voorverkoop niet eens een tiende kost.

Dit noem ik diefstal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')