Omdat die reis ook van deur naar deur is.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom reageer jij met reistijden van jouw reis op mij met een reactie over de reis van Groningen naar woerden![]()
[..]
Juist op langere afstanden (enkele uitzonderingen zoals amsterdam>friesland daargelaten) zal de trein -zeker in de praktijk- winnen. Geen files, hogere gemiddelde snelheid, ...quote:En waarom is dat fout? Dat ik de eerste 150 km van mijn reis veilig met hogere snelheden kan rijden lijkt mij niet echt fout, dat het niet mag van de wet is wat anders maar aangezien het aantal boete's van afgelopen jaar op 2 vingers te tellen is en de tijdwinst die het mij oplevert mij meer oplevert dan wat die boetes mij kosten lijkt het mij nog steeds geen domme fout.
[..]
[..]
Ik heb ook jarenlang op Rotterdam zuid gewoont en ging daar ook niet met mijn auto naar mijn werk op de Coolsingel, dat was gewoon slimmer op de fiets (en bij slecht weer de metro) maar op lange afstanden wint altijd de auto zeker van deur tot deur. Ook werkt en woont lang niet iedereen dicht bij een halte van het OV.
Jij gaat uit van de grotere plaatsen, maar wat als ik in een plaatje dicht bij Zwolle of Amersfoort woon en ik eerst met de bus naaar 1 van de respectievelijke opstapplaatsen voor de trein moet.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Afsluitdijk is inderdaad een grote tijdswinst. In mn tijd dat ik in Rotterdam op school zat, en in Leusden woonde deed ik over die afstand dagelijks een uur en twintig minuten (huidige dienstregeling zal dat 5 a 10 min meer zijn)
In de tijd dat ik in Rotterdam woonde en in Amersfoort werkte, een uur en een kwartier. Deur naar deur. Beide tijden zijn onmogelijk met de auto te doen, zeker in de spits. Beide met overstap trouwens (metro en bus).
De paar keer dat ik met een vierwiellig voertuig van Amersfoort naar Zwolle ging, stond alles finaal vast. Het schijnt dat het daar een soort van gigafile is.
Daarnaast ben je met de auto van zo veel andere tijdsbepalende factoren afhankelijk; naast files dus stoplichten, rotondes, verkeersdoseringslichten, snelheidsbeperkingen (immers, een trein hoeft niet 30 tot 120 te rijden maar blaast gewoon met 140, sporadisch 110, door), ....
Zie mijn praktijkvoorbeeld leusden-rotterdam. Leusden ligt naast Amersfoort. En bezit enkel over een goederenspoor (sinds 1939 ofzo).quote:Op woensdag 26 november 2008 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gaat uit van de grotere plaatsen, maar wat als ik in een plaatje dicht bij Zwolle of Amersfoort woon en ik eerst met de bus naaar 1 van de respectievelijke opstapplaatsen voor de trein moet.
De trein gaat het in 90% van de gevallen gewoon afleggen tegen deur tot deur vervoer met de auto. Alleen de mensen die op loopafstand van de grotere stations wonen hebben voordeel.
Heel leuk dat jij uit blijft gaan van de grote steden, maar hoe zit het in de kleinere plaatsen of dorpen, degene die geen treinverbinding hebben, maar waar je afhankelijk
En hoe is dat te vergelijken met mijn reisquote:Op woensdag 26 november 2008 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat die reis ook van deur naar deur is.
Wat een onzin en totaal niet gebasseert op feiten. Treinen staan nooit stil, hebben geen vertraging enz?quote:Juist op langere afstanden (enkele uitzonderingen zoals amsterdam>friesland daargelaten) zal de trein -zeker in de praktijk- winnen. Geen files, hogere gemiddelde snelheid, ...![]()
In de auto kan dat ook alleen is het niet zo verstandig om dronken te rijden maar in de auto kun je drinken, roken, muziek luisteren zonder irritante oordopjes en een normaal telefoongesprek voeren zonder dat je rekening hoeft te houden met medepassagiers.quote:Daarnaast kan je lekker je eigen ding doen, drinken, dronken zijn, ...![]()
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).quote:Op woensdag 26 november 2008 16:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe is dat te vergelijken met mijn reis![]()
[..]
[..]
Wat een onzin en totaal niet gebasseert op feiten. Treinen staan nooit stil, hebben geen vertraging enz?
Trein is nooit sneller, iets wat ook uitgebreid aan bod is gekomen in Top gear.
Rijden onder invloed en drinken (alcohol) achter het stuur is volgens mij toch een beetje verboden. En met een Normaal telefoongesprek hoef je ook in de trein nergens rekening mee te houden. Zelfs niet met het feit dat je je telefoon in je handen vast hebt. (headset!)quote:In jouw geval is de trein wellicht sneller maar zoals al eerder gezegt wonen veel mensen niet zo dicht bij een station of ov halte en als je al een half uur kwijt bent om daar te komen dan is er van een voordeel voor het ov al geen sprake meer.
[..]
In de auto kan dat ook alleen is het niet zo verstandig om dronken te rijden maar in de auto kun je drinken, roken, muziek luisteren zonder irritante oordopjes en een normaal telefoongesprek voeren zonder dat je rekening hoeft te houden met medepassagiers.
]
Ja van Nice naar Engeland heb je ook veel te maken met het engelse spoorsysteemquote:Op woensdag 26 november 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.quote:En niet gebasseerd op feiten? Sneltreinen en intercity's rijden 140, stoptreinen 110 of 140, en hoeven niet continu te remmen/stoppen vanwege handelingen van medeweggebruikers. Ze rijden recht-toe recht aan, en zijn niet gehindert door stoplichten.
quote:Een auto rijdt maximaal 80, 100 of 120 op de grotere wegen. Een auto moet met zijn snelheid rekening houden met weer en andere weggebruikers.
Dat lijken mij toch redelijke feiten.
Dat zeg ik maar het kan welquote:Rijden onder invloed en drinken (alcohol) achter het stuur is volgens mij toch een beetje verboden.
Dus je bent gewoon asociaal?quote:En met een Normaal telefoongesprek hoef je ook in de trein nergens rekening mee te houden.
En dat betekend dat medepasagiers je opeens niet meer kunnen horenquote:Zelfs niet met het feit dat je je telefoon in je handen vast hebt. (headset!)
Zwolle Amersfoort hadden we net alquote:Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja van Nice naar Engeland heb je ook veel te maken met het engelse spoorsysteem![]()
[..]
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
[..]
Als je niet zo stom bent om voor een lange afstand in een stoptrein te stoppenquote:Welke feiten, jij denkt blijkbaar dat de trein van A naar B niet hoeft te stoppen op tussenliggende stations.
Ja en een standaard koploper kan ook 180 ipv 140.quote:[..]
[..]
Dat zeg ik maar het kan wel
[..]
Nee hoor. Niemand die er last van heeft als je een normaal gesprek voert.quote:Dus je bent gewoon asociaal?
[..]
En hoe lang sta je werkelijk in de file die dag?quote:En dat betekend dat medepasagiers je opeens niet meer kunnen horen![]()
nog even mijn edit van de vorige reactie
Maar ik heb even gekeken op 9292ov wat de reistijd zou zijn als ik met het OV op maandag naar mijn werk zou gaan en dan kom ik op een reistijd van 3:16 u (waarvan de reis naar groningen CS mij al 45 minuten kost), routenet geeft voor dezelfde reis maar dan met de auto 2:02 uur aan. Dan is de keuze toch wel heel erg makkelijk.
En dat zijn feiten, beide planner houden natuurlijk geen rekening met blaadjes op de rails, vertragingen en files.
Dat is dus al vaker dan ik met de auto moet stoppen.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zwolle Amersfoort hadden we net alEn Zwolle > verder naar het Noorden. Amersfoort Apeldoorn (en verder naar Enschede ook weer). Treinen van Eindhoven naar Limburg. Schiphol Amersfoort. Schiphol Rotterdam is volgens mij ook een recht stuk. Amsterdam Amersfoort. En dat zijn alleen de gene die ik zo 1,2,3 weet uit mn hoofd
![]()
Soms kun je niet andersquote:Als je niet zo stom bent om voor een lange afstand in een stoptrein te stoppen![]()
En? heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien dat de trein gemiddeld genomen sneller is en nogmaals jouw situatie is niet gemiddeld.quote:Ja en een standaard koploper kan ook 180 ipv 140.
quote:Nee hoor. Niemand die er last van heeft als je een normaal gesprek voert.
quote:En hoe lang sta je werkelijk in de file die dag?Vertraging en blaadjes zal uitlopen op misschien een kwartier per week vertraging, gemiddeld gezien.
Nee, de drievier reissituaties (laten we Rotterdam Zuid-Zwijndrecht niet vergeten!) die ik heb gehad voor werk (eerder studie) zijn geen van alle representatief natuurlijkquote:Op woensdag 26 november 2008 16:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is dus al vaker dan ik met de auto moet stoppen.
[..]
[..]
Soms kun je niet anders
[..]
[..]
En? heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien dat de trein gemiddeld genomen sneller is en nogmaals jouw situatie is niet gemiddeld.
[..]
[..]
Jij komt dus echt nooit buiten
[..]
[..]
Zeker geen 1:15 om de tijd van de trein goed te praten. Mijn nav leidt me over het algemeen om de files heen en daardoor plus een beetje file kost me dat hooguit een extra 20 minuten waardoor ik nog bijna een uur eerder ben dan met de trein of een uur langer kan slapen waardoor ik achter spits aanhobbel en helemaal geen last meer heb van files
Daar lijkt het verdomd veel op, zelfs Amersfoort - Zwolle is met de auto sneller in de spits met file(dat stuk rij ik ook regelmatig aangezien mijn werkgever in Amersfoort zit en ook vandaar naar Groningen rij)quote:Op woensdag 26 november 2008 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, de drievier reissituaties (laten we Rotterdam Zuid-Zwijndrecht niet vergeten!) die ik heb gehad voor werk (eerder studie) zijn geen van alle representatief natuurlijkEn aangezien ik (minstens) 5 dagen in de week met het OV reis, kom ik ook nooit buiten, klopt helemaal
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar lijkt het verdomd veel op, zelfs Amersfoort - Zwolle is met de auto sneller in de spits met file(dat stuk rij ik ook regelmatig aangezien mijn werkgever in Amersfoort zit en ook vandaar naar Groningen rij)
Aangezien jij nogal dicht bij OV mogelijkheden woon is het voor jou mogelijk dat het ov sneller is maar dat had ik ook al aangegeven maar de meeste mensen wonen niet zo dicht bij een station of ov halte.
Maar ik wil best wel een keertje met je uitproberen wie sneller is dan ga jij met de trein van Groningen naar Woerden of andersom en ik met de auto en dan zal ik me ook nog houden aan de snelheidslimieten, wedden dat ik sneller ben? Ik durf zelf die weddenschap aan te gaan op andere lange trajecten van 80 km of meer maar dan wel van deur tot deur.
Van Rotterdam naar Groningen ga ik winnen, ik heb er gewoond weet je nog en ook regelmatig dat traject met de trein afgelegt, het probleem met de trein is de lange wachttijden op Utrecht, Amersfoort en Zwolle en de onlogische route (en destijds de rechtstreekse verbinding Rot - Gron een stoptrein werd vanaf Zwolle maar of dat nu nog zo is weet ik niet) terwijl je met de auto de meest logische route door de Flevopolder neemt.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
van mijn Woning in Rotterdam Zuid naar Groningen, vertrek om uur of vier smiddags. je bent dan al 20 minuten bezig voor je van de Dordtselaan op de snelweg bent (afstand: hemelsbreed 400 meter) en tegen die tijd ben ik al in CS met een warm kroketje in de trein aan het wachten op vertrek, om met 4? 5? tussenstops en 140km/u naar Grun te blazen
Resp. 9, 3 en 5 minuten als ik het goed herinner. Die 9 van Utrecht is wel absurd lang, dat is omdat vroegah de trein uit denhaag er aan gelijmt werd.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Van Rotterdam naar Groningen ga ik winnen, ik heb er gewoond weet je nog en ook regelmatig dat traject met de trein afgelegt, het probleem met de trein is de lange wachttijden op Utrecht, Amersfoort en Zwolle
Recht omhoog is inderdaad heel onlogischquote:en de onlogische route (en destijds de rechtstreekse verbinding Rot - Gron een stoptrein werd vanaf Zwolle maar of dat nu nog zo is weet ik niet) terwijl je met de auto de meest logische route door de Flevopolder neemt.
Dat is nog steeds zo. Plus dat de trein omgebouwd moet worden vanwege het kopmakenquote:Op woensdag 26 november 2008 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Resp. 9, 3 en 5 minuten als ik het goed herinner. Die 9 van Utrecht is wel absurd lang, dat is omdat vroegah de trein uit denhaag er aan gelijmt werd.
In de spits iig niet meer, dan rijdt den haag los vanuit zwolle/amersfoort en komt hij ook los in Utrecht aan om los verder te rijden...quote:Op woensdag 26 november 2008 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo. Plus dat de trein omgebouwd moet worden vanwege het kopmaken
Dat een trein niet op lucht reist..quote:Op woensdag 26 november 2008 15:52 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Strippenkaart is inderdaad voor de BUS die wel weer op BRANDSTOF rijdt..
Dus wat is je punt?
Wat ik er alleen totaal niet aan snap is dat in de spits de treinen rijden alsof gekoppeld. Dat betekend dus dat Rotterdam eerst aankomt in Utrecht, en pas na Den Haag vertrekt. Daarom sta je dus nogsteeds 9 minuten stilquote:Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat kan, ik reis niet in de spits![]()
Maar blijkbaar is er voldoende spoorcapaciteit om juist in de spits als 2 treinen te gaan rijden ipv 1?Betaalt NS ook dubbele infraheffing....
Maar uit jouw woorden begrijp ik dat de punctualiteitswinst door het afzien van koppelen en splitsen zwaarder weegt
Amersfoort-Apeldoorn, pakweg 40 kilometer.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef Chewie het volgende:
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
Je vergeet ook bij te vertellen dat de tarieven daar astronomisch hoog liggen en er gebruik wordt gemaakt van een ingewikkeld boekingssysteem. Een kaartje Londen-Birmingham kost bijvoorbeeld 250 pond als je op de bestellingsdag nog vertrekt, terwijl het in de voorverkoop niet eens een tiende kost.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |