Jij denkt dat er benzine uit de bovenleidingen van de treinen stroomt ?quote:Op woensdag 26 november 2008 08:01 schreef KlappernootatWork het volgende:
Ik ben vorige week een aantal dagen in Limburg geweest en ging eens voor het gemak "treinen"
Het kaartje kostte mij 42 euro, en tijdens die lange reis had ik gezelschap van iemand die dagelijk dit traject moet afleggen.
Normaliter pleeg ik mijn reisjes per auto af te leggen en heb gemerkt dat door de dalende brandstofprijzen het bedrag bij de pomp ruwweg 20 % minder is dan voorheen.
Volgens mijn reisgenoot is dit niet te merken in het openbaar vervoer en zijn de kaartjes net zo duur als normaal en willen ze zelfs nog de tarieven verhogen.
Als bij de benzinepomp zo makkelijk de prijzen aangepast kunnen worden gaat dit natuurlijk ook op voor treinen die dezelfde brandstof gebruiken.
Nu is mijn vraag: Waarom onderneemt niemand (reizigersvereniging ROVER bijv.) iets tegen dit soort diefstal??![]()
ik krijg toch wel een beetje medelijden met de treinreiziger zo langzamerhand..
Ja, dat mag. Als meer mensen de auto laten staan voor de trein, zijn er minder files en minder ongelukken.quote:Op woensdag 26 november 2008 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bovendien worden de subsidies voor de treinkaartjes mede betaald uit de accijnsopbrengsten. De automobilist bloedt al jaren voor dat kut-OV, mogen zij ook eens een voordeeltje hebben tov datzelfde kut-OV?
Bij afstanden van >50 km met 1 of meer overstappen gaat dit echt niet op.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij denkt dat er benzine uit de bovenleidingen van de treinen stroomt ?![]()
Naast dat voor 2 passagiers de trein nogsteeds goedkoper is dan de auto, is vaak je reistijd korter, je kan gewoon lekker een boek lezen of slapen, en de kans op ongelukken is veel kleiner. Dus opzich is je medelijden onterecht
Juist op grote afstanden is de trein sneller; relatief weinig stops (je zal met een auto meer stoplichten tegenkomen dan dat je met de trein stations tegen komt), trein rijdt 140; trein rijdt behoorlijk recht-toe-recht-aan, daarnaast geen files.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Bij afstanden van >50 km met 1 of meer overstappen gaat dit echt niet op.
Verder kan ik geen muziek luisteren in de trein (ik heb het niet zo op oordopjes, etc) en kan je niet roken.
Dat ik wat duurder uit ben neem ik voor lief voor de luxe die ik er voor terug krijg
Trein Leeuwarden - Amsterdamquote:Op woensdag 26 november 2008 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Juist op grote afstanden is de trein sneller; relatief weinig stops (je zal met een auto meer stoplichten tegenkomen dan dat je met de trein stations tegen komt), trein rijdt 140; trein rijdt behoorlijk recht-toe-recht-aan, daarnaast geen files.
Overigens mag je in lease/huur auto's ook niet roken("dit is een rookvrijewerkplek-stickers")
Ga maar na: Amersfoort Zwolle is ca. 70? kilometer. De trein doet dit in 40 minuten. In de spits zal je er met de auto een uurtje of 2/3 over doen. Ook buiten de spits zal je reistijd nog meer dan een uur bedragen.
Dat is dan diefstal de andere kant opquote:Op woensdag 26 november 2008 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
Jij reist niet zo heel veel?quote:Op woensdag 26 november 2008 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Juist op grote afstanden is de trein sneller; relatief weinig stops (je zal met een auto meer stoplichten tegenkomen dan dat je met de trein stations tegen komt), trein rijdt 140; trein rijdt behoorlijk recht-toe-recht-aan, daarnaast geen files.
Hoe kom je aan deze wijsheid/onzin? Meeste huurbedrijven hebben inderdaad een rookverbod in hun auto's maar leasemaatschappijen niet zo mag ik gewoon roken in mijn auto.quote:Overigens mag je in lease/huur auto's ook niet roken("dit is een rookvrijewerkplek-stickers")
Ga eens achter je pc vandaan en kom eens buiten.quote:Ga maar na: Amersfoort Zwolle is ca. 70? kilometer. De trein doet dit in 40 minuten. In de spits zal je er met de auto een uurtje of 2/3 over doen. Ook buiten de spits zal je reistijd nog meer dan een uur bedragen.
Afsluitdijk is inderdaad een grote tijdswinst. In mn tijd dat ik in Rotterdam op school zat, en in Leusden woonde deed ik over die afstand dagelijks een uur en twintig minuten (huidige dienstregeling zal dat 5 a 10 min meer zijn)quote:Op woensdag 26 november 2008 15:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Trein Leeuwarden - Amsterdam
trein 2 uur en drie kwartier
auto 1 uur en een kwartier
Eindhoven groningen
trein +/- 3 uur
auto 2 uur 30 minuten
Dan reken ik wel buiten de spits om
Verder zei ik toch ook duidelijk 1 of meer keer overstappen: Amersfoort Zwolle hoef je niet over te stappen. Verder ben jij nooit in 40 minuten van je plaats van vertrek in Amersfoort op je plaats van bestemming in Zwolle. Je hebt namelijk daarvoor en daarna ook reistijd nodig. En als jij er 2 tot 3 uur over doet in de spits vraag ik me serieus af of je niet gewooon hebt liggen pitten
Juist wel.quote:
Routeplanners zeggen:quote:Zelfs iin de spits ben ik sneller met de auto van Groningen naar Woerden dan met de trein.
[..]
De mooie stickers, vaak op de airbag aan de bijrijderskantquote:Hoe kom je aan deze wijsheid/onzin? Meeste huurbedrijven hebben inderdaad een rookverbod in hun auto's maar leasemaatschappijen niet zo mag ik gewoon roken in mijn auto.
[..]
quote:Ga eens achter je pc vandaan en kom eens buiten.
Ja ik snap hier het idee ook niet helemaal achter.. Neemt overigens niet weg dat de prijzen veel te hoog zijn, maar dit heeft weinig met elkaar te maken lijkt me.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
En nu van deur tot deur op het station van Woerden hoef ik namelijk niet te zijn, overigens doe ik er nog geen 2 uur over, deur tot deur, van mijn huis in Groningen naar kantoor in Woerden op maandagochtend.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Juist wel.
[..]
Routeplanners zeggen:
Trein: 2 uur en 24 minuten.
Auto: 2 uur en 36 minuten.
Dat is dus zonder file.
En waar heb je het nu over, huur of lease? Mijn bedrijf werkt met 3 leasemaatschappijen en geen enkele heeft een rookverbod.quote:De mooie stickers, vaak op de airbag aan de bijrijderskant![]()
Je geeft nog steeds geen blijk van veel buiten te komen. Routeplanners kan ik ook vinden op internet, het probleem alleen is dat die een indicatie geven gebasseerd op een veel te lage snelheid, ik haal op lange afstanden snelweg ook makkelijk een half uur van de geschatte reistijd die mijn nav aangeeft af.quote:
Peijs verhoogt tarieven strippenkaart met 2,6 procentquote:Op woensdag 26 november 2008 14:58 schreef BasEnAad het volgende:
Als de benzineprijzen stijgen, stijgen de treinkaartjes toch ook niet?
Wat een gelul.
Strippenkaart is inderdaad voor de BUS die wel weer op BRANDSTOF rijdt..quote:Op woensdag 26 november 2008 15:46 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Peijs verhoogt tarieven strippenkaart met 2,6 procent
Nieuwsbericht | 22-09-2005
Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft de tarieven voor het stads- en streekvervoer vastgesteld die per 1 januari 2006 ingaan. Gemiddeld stijgen ze met 2,6 procent. Behalve de reguliere compensatie van de algemene kostenstijging voor de vervoersbedrijven, omvat de tariefsverhoging ook een gedeeltelijke tegemoetkoming in de gestegen brandstofkosten.
De minister van Verkeer en Waterstaat bepaalt elk jaar rond deze tijd de tarieven voor vervoerbewijzen in het stads- en streekvervoer als strippenkaarten, kortingskaarten en abonnementen. Dit jaar kreeg de vaststelling van de tarieven een extra dimensie door de hoge brandstofprijzen waar de vervoersbedrijven onder lijden. Minister Peijs heeft een roep om compensatie gedeeltelijk gehonoreerd door 1,4 procent van de tariefsverhoging te bestemmen voor de compensatie van de gestegen brandstofkosten. Dat komt neer op een kwart van de totale extra kosten voor de vervoersbedrijven als gevolg van de gestegen brandstofprijzen.
De gemiddelde stijging is gelijk aan vorig jaar en lager dan in de twee jaar daarvoor. De prijzen van vervoerbewijzen in het stad- en streekvervoer stijgen over de hele linie. De prijs van een 15-strippenkaart gaat bijvoorbeeld voor vol-tarief van ¤ 6,50 naar ¤ 6,70 en met korting van ¤ 4,30 naar ¤ 4,40. Alleen de strippenkaarten die reizigers in de bus of tram kopen, blijven in prijs gelijk.
Minister Peijs heeft haar besluit genomen na overleg met vervoerbedrijven, decentrale overheden en consumentenorganisaties. Hun adviezen liepen uiteen. Het uiteindelijke besluit houdt het midden tussen de adviezen, omdat Peijs de last van de hoge brandstofprijzen op deze manier eerlijk wil verdelen over de vervoerbedrijven, de overheden die hun opdrachtgever zijn, en de reizigers.
Zoals ik aangaf, mn reizen van/naar Leusden en Rotterdam en Rotterdam-Amersfoort.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
En nu van deur tot deur op het station van Woerden hoef ik namelijk niet te zijn, overigens doe ik er nog geen 2 uur over, deur tot deur, van mijn huis in Groningen naar kantoor in Woerden op maandagochtend.
[..]
Ah het zou best kunnen dat dit nog in zn huur auto was (3 maanden huurauto voordat er een lease auto kwam)quote:[..]
En waar heb je het nu over, huur of lease? Mijn bedrijf werkt met 3 leasemaatschappijen en geen enkele heeft een rookverbod.
[..]
quote:[..]
Je geeft nog steeds geen blijk van veel buiten te komen. Routeplanners kan ik ook vinden op internet, het probleem alleen is dat die een indicatie geven gebasseerd op een veel te lage snelheid, ik haal op lange afstanden snelweg ook makkelijk een half uur van de geschatte reistijd die mijn nav aangeeft af.
Waarom reageer jij met reistijden van jouw reis op mij met een reactie over de reis van Groningen naar woerdenquote:Op woensdag 26 november 2008 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf, mn reizen van/naar Leusden en Rotterdam en Rotterdam-Amersfoort.
quote:En dat jij continu te hard rijdt, is je eigen stomme fout.
Ik heb ook jarenlang op Rotterdam zuid gewoont en ging daar ook niet met mijn auto naar mijn werk op de Coolsingel, dat was gewoon slimmer op de fiets (en bij slecht weer de metro) maar op lange afstanden wint altijd de auto zeker van deur tot deur. Ook werkt en woont lang niet iedereen dicht bij een halte van het OV.quote:Ik leg nu dagelijks in 40 minuten een stuk af van Metrostation Rotterdam Maashaven (vrijwel voor mn deur, 3 minuten lopen) naar Forepark Denhaag (vanaf daar nog 5 minuten lopen). Dat zie ik niemand na doen met de auto in de ochtend en avondspits.
Omdat die reis ook van deur naar deur is.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom reageer jij met reistijden van jouw reis op mij met een reactie over de reis van Groningen naar woerden![]()
[..]
Juist op langere afstanden (enkele uitzonderingen zoals amsterdam>friesland daargelaten) zal de trein -zeker in de praktijk- winnen. Geen files, hogere gemiddelde snelheid, ...quote:En waarom is dat fout? Dat ik de eerste 150 km van mijn reis veilig met hogere snelheden kan rijden lijkt mij niet echt fout, dat het niet mag van de wet is wat anders maar aangezien het aantal boete's van afgelopen jaar op 2 vingers te tellen is en de tijdwinst die het mij oplevert mij meer oplevert dan wat die boetes mij kosten lijkt het mij nog steeds geen domme fout.
[..]
[..]
Ik heb ook jarenlang op Rotterdam zuid gewoont en ging daar ook niet met mijn auto naar mijn werk op de Coolsingel, dat was gewoon slimmer op de fiets (en bij slecht weer de metro) maar op lange afstanden wint altijd de auto zeker van deur tot deur. Ook werkt en woont lang niet iedereen dicht bij een halte van het OV.
Jij gaat uit van de grotere plaatsen, maar wat als ik in een plaatje dicht bij Zwolle of Amersfoort woon en ik eerst met de bus naaar 1 van de respectievelijke opstapplaatsen voor de trein moet.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Afsluitdijk is inderdaad een grote tijdswinst. In mn tijd dat ik in Rotterdam op school zat, en in Leusden woonde deed ik over die afstand dagelijks een uur en twintig minuten (huidige dienstregeling zal dat 5 a 10 min meer zijn)
In de tijd dat ik in Rotterdam woonde en in Amersfoort werkte, een uur en een kwartier. Deur naar deur. Beide tijden zijn onmogelijk met de auto te doen, zeker in de spits. Beide met overstap trouwens (metro en bus).
De paar keer dat ik met een vierwiellig voertuig van Amersfoort naar Zwolle ging, stond alles finaal vast. Het schijnt dat het daar een soort van gigafile is.
Daarnaast ben je met de auto van zo veel andere tijdsbepalende factoren afhankelijk; naast files dus stoplichten, rotondes, verkeersdoseringslichten, snelheidsbeperkingen (immers, een trein hoeft niet 30 tot 120 te rijden maar blaast gewoon met 140, sporadisch 110, door), ....
Zie mijn praktijkvoorbeeld leusden-rotterdam. Leusden ligt naast Amersfoort. En bezit enkel over een goederenspoor (sinds 1939 ofzo).quote:Op woensdag 26 november 2008 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gaat uit van de grotere plaatsen, maar wat als ik in een plaatje dicht bij Zwolle of Amersfoort woon en ik eerst met de bus naaar 1 van de respectievelijke opstapplaatsen voor de trein moet.
De trein gaat het in 90% van de gevallen gewoon afleggen tegen deur tot deur vervoer met de auto. Alleen de mensen die op loopafstand van de grotere stations wonen hebben voordeel.
Heel leuk dat jij uit blijft gaan van de grote steden, maar hoe zit het in de kleinere plaatsen of dorpen, degene die geen treinverbinding hebben, maar waar je afhankelijk
En hoe is dat te vergelijken met mijn reisquote:Op woensdag 26 november 2008 16:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat die reis ook van deur naar deur is.
Wat een onzin en totaal niet gebasseert op feiten. Treinen staan nooit stil, hebben geen vertraging enz?quote:Juist op langere afstanden (enkele uitzonderingen zoals amsterdam>friesland daargelaten) zal de trein -zeker in de praktijk- winnen. Geen files, hogere gemiddelde snelheid, ...![]()
In de auto kan dat ook alleen is het niet zo verstandig om dronken te rijden maar in de auto kun je drinken, roken, muziek luisteren zonder irritante oordopjes en een normaal telefoongesprek voeren zonder dat je rekening hoeft te houden met medepassagiers.quote:Daarnaast kan je lekker je eigen ding doen, drinken, dronken zijn, ...![]()
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).quote:Op woensdag 26 november 2008 16:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe is dat te vergelijken met mijn reis![]()
[..]
[..]
Wat een onzin en totaal niet gebasseert op feiten. Treinen staan nooit stil, hebben geen vertraging enz?
Trein is nooit sneller, iets wat ook uitgebreid aan bod is gekomen in Top gear.
Rijden onder invloed en drinken (alcohol) achter het stuur is volgens mij toch een beetje verboden. En met een Normaal telefoongesprek hoef je ook in de trein nergens rekening mee te houden. Zelfs niet met het feit dat je je telefoon in je handen vast hebt. (headset!)quote:In jouw geval is de trein wellicht sneller maar zoals al eerder gezegt wonen veel mensen niet zo dicht bij een station of ov halte en als je al een half uur kwijt bent om daar te komen dan is er van een voordeel voor het ov al geen sprake meer.
[..]
In de auto kan dat ook alleen is het niet zo verstandig om dronken te rijden maar in de auto kun je drinken, roken, muziek luisteren zonder irritante oordopjes en een normaal telefoongesprek voeren zonder dat je rekening hoeft te houden met medepassagiers.
]
Ja van Nice naar Engeland heb je ook veel te maken met het engelse spoorsysteemquote:Op woensdag 26 november 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.quote:En niet gebasseerd op feiten? Sneltreinen en intercity's rijden 140, stoptreinen 110 of 140, en hoeven niet continu te remmen/stoppen vanwege handelingen van medeweggebruikers. Ze rijden recht-toe recht aan, en zijn niet gehindert door stoplichten.
quote:Een auto rijdt maximaal 80, 100 of 120 op de grotere wegen. Een auto moet met zijn snelheid rekening houden met weer en andere weggebruikers.
Dat lijken mij toch redelijke feiten.
Dat zeg ik maar het kan welquote:Rijden onder invloed en drinken (alcohol) achter het stuur is volgens mij toch een beetje verboden.
Dus je bent gewoon asociaal?quote:En met een Normaal telefoongesprek hoef je ook in de trein nergens rekening mee te houden.
En dat betekend dat medepasagiers je opeens niet meer kunnen horenquote:Zelfs niet met het feit dat je je telefoon in je handen vast hebt. (headset!)
Zwolle Amersfoort hadden we net alquote:Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja van Nice naar Engeland heb je ook veel te maken met het engelse spoorsysteem![]()
[..]
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
[..]
Als je niet zo stom bent om voor een lange afstand in een stoptrein te stoppenquote:Welke feiten, jij denkt blijkbaar dat de trein van A naar B niet hoeft te stoppen op tussenliggende stations.
Ja en een standaard koploper kan ook 180 ipv 140.quote:[..]
[..]
Dat zeg ik maar het kan wel
[..]
Nee hoor. Niemand die er last van heeft als je een normaal gesprek voert.quote:Dus je bent gewoon asociaal?
[..]
En hoe lang sta je werkelijk in de file die dag?quote:En dat betekend dat medepasagiers je opeens niet meer kunnen horen![]()
nog even mijn edit van de vorige reactie
Maar ik heb even gekeken op 9292ov wat de reistijd zou zijn als ik met het OV op maandag naar mijn werk zou gaan en dan kom ik op een reistijd van 3:16 u (waarvan de reis naar groningen CS mij al 45 minuten kost), routenet geeft voor dezelfde reis maar dan met de auto 2:02 uur aan. Dan is de keuze toch wel heel erg makkelijk.
En dat zijn feiten, beide planner houden natuurlijk geen rekening met blaadjes op de rails, vertragingen en files.
Dat is dus al vaker dan ik met de auto moet stoppen.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zwolle Amersfoort hadden we net alEn Zwolle > verder naar het Noorden. Amersfoort Apeldoorn (en verder naar Enschede ook weer). Treinen van Eindhoven naar Limburg. Schiphol Amersfoort. Schiphol Rotterdam is volgens mij ook een recht stuk. Amsterdam Amersfoort. En dat zijn alleen de gene die ik zo 1,2,3 weet uit mn hoofd
![]()
Soms kun je niet andersquote:Als je niet zo stom bent om voor een lange afstand in een stoptrein te stoppen![]()
En? heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien dat de trein gemiddeld genomen sneller is en nogmaals jouw situatie is niet gemiddeld.quote:Ja en een standaard koploper kan ook 180 ipv 140.
quote:Nee hoor. Niemand die er last van heeft als je een normaal gesprek voert.
quote:En hoe lang sta je werkelijk in de file die dag?Vertraging en blaadjes zal uitlopen op misschien een kwartier per week vertraging, gemiddeld gezien.
Nee, de drievier reissituaties (laten we Rotterdam Zuid-Zwijndrecht niet vergeten!) die ik heb gehad voor werk (eerder studie) zijn geen van alle representatief natuurlijkquote:Op woensdag 26 november 2008 16:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is dus al vaker dan ik met de auto moet stoppen.
[..]
[..]
Soms kun je niet anders
[..]
[..]
En? heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien dat de trein gemiddeld genomen sneller is en nogmaals jouw situatie is niet gemiddeld.
[..]
[..]
Jij komt dus echt nooit buiten
[..]
[..]
Zeker geen 1:15 om de tijd van de trein goed te praten. Mijn nav leidt me over het algemeen om de files heen en daardoor plus een beetje file kost me dat hooguit een extra 20 minuten waardoor ik nog bijna een uur eerder ben dan met de trein of een uur langer kan slapen waardoor ik achter spits aanhobbel en helemaal geen last meer heb van files
Daar lijkt het verdomd veel op, zelfs Amersfoort - Zwolle is met de auto sneller in de spits met file(dat stuk rij ik ook regelmatig aangezien mijn werkgever in Amersfoort zit en ook vandaar naar Groningen rij)quote:Op woensdag 26 november 2008 17:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, de drievier reissituaties (laten we Rotterdam Zuid-Zwijndrecht niet vergeten!) die ik heb gehad voor werk (eerder studie) zijn geen van alle representatief natuurlijkEn aangezien ik (minstens) 5 dagen in de week met het OV reis, kom ik ook nooit buiten, klopt helemaal
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar lijkt het verdomd veel op, zelfs Amersfoort - Zwolle is met de auto sneller in de spits met file(dat stuk rij ik ook regelmatig aangezien mijn werkgever in Amersfoort zit en ook vandaar naar Groningen rij)
Aangezien jij nogal dicht bij OV mogelijkheden woon is het voor jou mogelijk dat het ov sneller is maar dat had ik ook al aangegeven maar de meeste mensen wonen niet zo dicht bij een station of ov halte.
Maar ik wil best wel een keertje met je uitproberen wie sneller is dan ga jij met de trein van Groningen naar Woerden of andersom en ik met de auto en dan zal ik me ook nog houden aan de snelheidslimieten, wedden dat ik sneller ben? Ik durf zelf die weddenschap aan te gaan op andere lange trajecten van 80 km of meer maar dan wel van deur tot deur.
Van Rotterdam naar Groningen ga ik winnen, ik heb er gewoond weet je nog en ook regelmatig dat traject met de trein afgelegt, het probleem met de trein is de lange wachttijden op Utrecht, Amersfoort en Zwolle en de onlogische route (en destijds de rechtstreekse verbinding Rot - Gron een stoptrein werd vanaf Zwolle maar of dat nu nog zo is weet ik niet) terwijl je met de auto de meest logische route door de Flevopolder neemt.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
van mijn Woning in Rotterdam Zuid naar Groningen, vertrek om uur of vier smiddags. je bent dan al 20 minuten bezig voor je van de Dordtselaan op de snelweg bent (afstand: hemelsbreed 400 meter) en tegen die tijd ben ik al in CS met een warm kroketje in de trein aan het wachten op vertrek, om met 4? 5? tussenstops en 140km/u naar Grun te blazen
Resp. 9, 3 en 5 minuten als ik het goed herinner. Die 9 van Utrecht is wel absurd lang, dat is omdat vroegah de trein uit denhaag er aan gelijmt werd.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Van Rotterdam naar Groningen ga ik winnen, ik heb er gewoond weet je nog en ook regelmatig dat traject met de trein afgelegt, het probleem met de trein is de lange wachttijden op Utrecht, Amersfoort en Zwolle
Recht omhoog is inderdaad heel onlogischquote:en de onlogische route (en destijds de rechtstreekse verbinding Rot - Gron een stoptrein werd vanaf Zwolle maar of dat nu nog zo is weet ik niet) terwijl je met de auto de meest logische route door de Flevopolder neemt.
Dat is nog steeds zo. Plus dat de trein omgebouwd moet worden vanwege het kopmakenquote:Op woensdag 26 november 2008 19:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Resp. 9, 3 en 5 minuten als ik het goed herinner. Die 9 van Utrecht is wel absurd lang, dat is omdat vroegah de trein uit denhaag er aan gelijmt werd.
In de spits iig niet meer, dan rijdt den haag los vanuit zwolle/amersfoort en komt hij ook los in Utrecht aan om los verder te rijden...quote:Op woensdag 26 november 2008 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog steeds zo. Plus dat de trein omgebouwd moet worden vanwege het kopmaken
Dat een trein niet op lucht reist..quote:Op woensdag 26 november 2008 15:52 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Strippenkaart is inderdaad voor de BUS die wel weer op BRANDSTOF rijdt..
Dus wat is je punt?
Wat ik er alleen totaal niet aan snap is dat in de spits de treinen rijden alsof gekoppeld. Dat betekend dus dat Rotterdam eerst aankomt in Utrecht, en pas na Den Haag vertrekt. Daarom sta je dus nogsteeds 9 minuten stilquote:Op woensdag 26 november 2008 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat kan, ik reis niet in de spits![]()
Maar blijkbaar is er voldoende spoorcapaciteit om juist in de spits als 2 treinen te gaan rijden ipv 1?Betaalt NS ook dubbele infraheffing....
Maar uit jouw woorden begrijp ik dat de punctualiteitswinst door het afzien van koppelen en splitsen zwaarder weegt
Amersfoort-Apeldoorn, pakweg 40 kilometer.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:32 schreef Chewie het volgende:
Ben je nu echt zo dom? Hoelang rijdt een trein continue 140? Er is in Nederland geen enkel stuk spoor waar de trein langer dan 35 km door kan rijden.
Je vergeet ook bij te vertellen dat de tarieven daar astronomisch hoog liggen en er gebruik wordt gemaakt van een ingewikkeld boekingssysteem. Een kaartje Londen-Birmingham kost bijvoorbeeld 250 pond als je op de bestellingsdag nog vertrekt, terwijl het in de voorverkoop niet eens een tiende kost.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Engeland heeft een veel brakker spoorsysteem dan wij in Nederland, met verschillende, niet samenwerkende spoormaatschappijen en een veel lagere maximumsnelheid op het spoor. Treinen staan stil op de stations, en vertraging is miniem, dat gaat misschien een sporadische keer om 5, soms tien minuten. Enkel bij grote ongevallen langer, maar dat heb je met de auto ook (lees: vaker).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |