abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63525588
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:26 schreef Wickedangel het volgende:

Weet je weet ik nou denk? Dit meisje heeft geen idéé wat ze 'aanricht'. Zij denkt waarschijnlijk: hartstikke leuk vriendje, ik heb het nu even druk, maar over een paar dagen zie ik 'm weer, gezellig.
Zit niks anders op dan erover te praten met haar. Of wil je je zo rot blijven voelen
Dat is dus precies wat ik denk WickedAngel, alleen ben ik bang haar te laten schrikken (of me té onderdanig opstel) als ik erover begin dat ik meer "aandacht" wil om het maar even dom te formuleren..
  woensdag 26 november 2008 @ 00:46:12 #27
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63525721
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:37 schreef elcomandante het volgende:
Dat is dus precies wat ik denk WickedAngel, alleen ben ik bang haar te laten schrikken (of me té onderdanig opstel) als ik erover begin dat ik meer "aandacht" wil om het maar even dom te formuleren..
Je kunt het ook anders brengen, bijvoorbeeld dat jullie het samen gezellig hebben, maar dat je het gek vindt dat ze verder zo weinig van zich laat horen. Misschien dat het kwartje dan valt?
Maar jij moet je sowieso afvragen of je verder wilt in een relatie waarbij jij je nu niet happy voelt. Succes ermee!
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_63525765
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:46 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders brengen, bijvoorbeeld dat jullie het samen gezellig hebben, maar dat je het gek vindt dat ze verder zo weinig van zich laat horen. Misschien dat het kwartje dan valt?
Maar jij moet je sowieso afvragen of je verder wilt in een relatie waarbij jij je nu niet happy voelt. Succes ermee!
klopt, ik denk dat ik het toch binnenkort eens voorzichtig ga aankaarten. Ik denk wel dat ik happy ben met haar, maar dat ik toch nog de "after shock" van mn vorige "relatie" moet verwerken. Het gaat met de dag wel iets beter met m'n gevoel, want enkele weken terug konden ze me echt opvegen. Bedankt allen voor jullie reacties, vooral WickedAngel
pi_63525779
Grappig, 2 maanden geleden zat ik in een soortgelijke situatie.
Ik raad je aan om met haar te praten over hoe je je voelt, zeg gewoon dat je je onprettig voelt.
Maak haar duidelijk dat je haar echt leuk vind, mischien is ze wat onzeker?
En niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, ik denk zelf dat je een beetje te hard van stapel loopt.
Bij mij heeft een klein gesprekje iig wonderen verricht, gewoon doen.
pi_63525826
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:50 schreef Latz het volgende:
Grappig, 2 maanden geleden zat ik in een soortgelijke situatie.
Ik raad je aan om met haar te praten over hoe je je voelt, zeg gewoon dat je je onprettig voelt.
Maak haar duidelijk dat je haar echt leuk vind, mischien is ze wat onzeker?
En niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, ik denk zelf dat je een beetje te hard van stapel loopt.
Bij mij heeft een klein gesprekje iig wonderen verricht, gewoon doen.
hmm, ik heb het er gisteren met een goede vriend van me over gehad en hij vertelde me dat hij een "perfect meisje" had ontmoet maar dat ze ook erg weinig van zich liet horen, ook niet via sms of wat dan ook. Scheen dat ze ook zoiets had van "misschien zit hij er helemaal niet op te wachten als ik hem zovaak sms", toen hij dit aangaf dat hij dit vervelend vond moesten ze samen wel ff lachen dat ze beiden hetzelfde dachten.

wellicht loop ik idd te hard van stapel, nu ik enkele dagen probeer te relativeren wordt het ook een stuk rustiger in mn hoofd en verminderd dat vreselijke gevoel ook..

Ik denk idd dat een luchtig gesprek hierover de beste oplossing is als ik haar weer zie.
pi_63527630
Lol, je bent gewoon superverliefd, dat is het probleem

Ik zou dankbaar zijn dat je nu geen vriendinnetje hebt die constant om je aandacht zeurt als jullie even niet bij elkaar zijn. Het feit dat ze je voorstelt aan vrienden en familie, en dat alles wel goed is als jullie samen zijn is genoeg. Je zegt zelf dat dit haar eerste relatie is, dus dat speelt waarschijnlijk ook mee.

Wat ik zou doen: gewoon even aankaarten hoe jij erover denkt en of er een reden is dat ze zo weinig van zich laat horen, dan wordt de reden vanzelf duidelijk. Ik gok op onzekerheid of afkeer tegen digitale communicatie (wat een heel gezond iets is, al zou ze dan wel kunnen bellen). Richtlijn: over alles communiceren in je relatie, dat werkt op de lange termijn het beste (tenzij je last van bepaalde dwangneuroses of overmatige jaloezie hebt natuurlijk ).
onzin?
pi_63531339
Je vindt haar koel via msn en sms, maar in real life is ze wél gewoon warm. Niet iedereen gaat het zelfde om met dingen als msn en sms en je kan elkaar snel verkeerd begrijpen. Zij is misschien gewoon niet zo handig er mee.

Dat ze niet zo veel initiatief toont qua afspreken kan zijn omdat ze onzeker is, of niet te klef over wil komen. Ik vind dat je erg snel negatieve conclusies trekt. Als ze je voorstelt aan familie enzo is er echt wel wat aan de hand. Het is voor haar nieuw toch? Dan moet ze toch wennen aan hoe ze om moet gaan met een vriendje?
pi_63531454
Zo te lezen vul je superveel voor haar in en heb je geen idee waarom ze bijvoorbeeld soms zo lang niets van zich laat horen en weinig initiatief neemt. Praat er met háár over en niet met ons .
pi_63531621
Moet ze niet gewoon heel erg wennen aan het 'vriendje-vriendinnetje' idee... kan ik me zo voorstellen als ze nog nooit een vriendje heeft gehad.
En om heel eerlijk te zijn denk ik dat ze niet zo heel erg verliefd is als jij. OF ze probeert het niet te laten merken om niet desperate over te komen...

Wat is (prille) liefde toch lastig!
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:56:35 #35
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_63532556
Mijn ex was een beetje als jouw nieuwe vriendin. Ik nam zelf al het initiatief, maar als we eenmaal afspraken was het tof. Het was na een maand uit, de relatie werkte voor mij zo gewoon niet. Ik vind dat als je een relatie hebt dat je dat altijd hebt, en niet alleen die ene dag in de week. Als je elkaar echt leuk vind, moet je ervoor gaan. Zo niet, kun je het net zo goed afbreken --> Zonde van je tijd.
Primum non nocere
pi_63533688
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze gewoon een bijzonder actief sociaal leven heeft en er (nog) niet klaar voor is daarop in te leveren voor jou. Ze hoeft zo i.i.g. niet bang te zijn dat als het misloopt ze geen vrienden meer over heeft!
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_63536312
Sommige mensen willen relaties rustig opbouwen. Uit het feit, dat ze hiervoor nooit echt relatie heeft gehad, zou je kunnen opmaken dat ze enige mate van bindingsangst heeft. Afhankelijk van of dit ook zo is en wat de reden ervan is, zullen jullie na enige tijd het contact naar elkaar toe op zo'n volume afstemmen dat het beide bevredigd.

Je moet beseffen dat er een leegte is ontstaan na het uitgaan van je vorige relatie, wordt er bewust van dat het krampachtig opvullen van die leegte met aandacht van je nieuwe vriendin, een potentiele relatie niet gaat helpen. Het aandacht tekort gevoel wordt vanzelf minder, hou even vol.
pi_63538069
Kan me ook voorstellen dat als je vorige ex zo enorm bovenop je zat, en waar je het middelpunt van haar leven was, dat het dan even wennen is om een meid met een eigen leven als vriendin te hebben.

Voor jou wennen, voor haar wennen...
Als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie.
pi_63555707
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:07 schreef elcomandante het volgende:

[..]

hmm ik kan uit de reacties opmaken dat dit toch een normale situatie is.. misschien toch wennen voor mij, ik hoop dat dit gevoel niet te lang duurt want af en toe krijg ik echt het gevoel eraan onderdoor te gaan..
Je bent verliefd en projecteerd de gebruikelijke aandacht van je vorige relatie op haar.
ze is een zelfstandig meisje/vrouw, wees blij dat je niet zo type hebt, die om de 5 min smst/vraagt, wat je aan het doen bent/gaat doen.
zeg anders dat initiatief een 2 richtingsverkeer is.
pi_63561296
Oplossing: Bij dit meisje blijven, en een sms sletje vinden voor de aandacht die je mist
Voele joekel!
pi_63561518
ik heb gisteravond met haar gepraat, en het heeft zeker geholpen. ze gaf aan dat ze idd niet altijd wie weet hoe ermee om te gaan omdat het nog allemaal 'nieuw' is voor haar.. ik weet ook wel wat het goedzit want als ze bij mij is wil ze niet meer weg (vanaf het begin al), ze vertelde me ook dat ze me érg leuk vond. triest genoeg was dat de bevestiging die ik ff nodig had Ik denk dat het dus gewoon een kwestie van trail and error is en afwachten. Iig erg bedankt voor jullie reacties!
pi_63561708
Misschien denk je, omdat je zelf in een situatie gezeten hebt waar iemand meer voor jou voelde dan andersom, dat zij nu minder voor jou voelt dan jij voor haar?
Beetje projectie van hoe je zelf in het verleden gehandeld hebt misschien?

Ik denk zomaar dat dit wat meer over hoe je relaties in het verleden gingen zegt, dan over dit meisje.

Pas als ze je afwimpelt als je wat wilt afspreken, zou ik me zorgen gaan maken. Misschien is ze gewoon niet zo'n initiatiefnemer, daarbij zeg je net dat het haar eerste relatie is.
Ik kan me voorstellen dat ze daarom een wat afwachtende houding heeft tegenover jou.
pi_63561748
Hmm, gezien jouw post voor die van mij had ik het een beetje goed, altijd leuk.
En was mijn post gedeeltelijk overbodig
pi_63563831
Niet alleen sommige vrouwen hebben dus moeite om alleen te zijn

Maar zonder gekheid, het lijkt erop dat je inderdaad moeite hebt om alleen te zijn. Dat je al vindt dat je niks van haar hoort als ze je 'maar' 1 sms-je per dag stuurt, spreekt al boekdelen. Ook dat je maar in die vervelende relatie bleef om je avonden te vullen. Kan je niet wat meer met vrienden afspreken? Dan zal je ook minder bezig zijn met het bijhouden van wie wanneer contact legt.
  donderdag 27 november 2008 @ 22:29:47 #45
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63580067
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:53 schreef elcomandante het volgende:
ik heb gisteravond met haar gepraat, en het heeft zeker geholpen. ze gaf aan dat ze idd niet altijd wie weet hoe ermee om te gaan omdat het nog allemaal 'nieuw' is voor haar.. ik weet ook wel wat het goedzit want als ze bij mij is wil ze niet meer weg (vanaf het begin al), ze vertelde me ook dat ze me érg leuk vond. triest genoeg was dat de bevestiging die ik ff nodig had Ik denk dat het dus gewoon een kwestie van trail and error is en afwachten. Iig erg bedankt voor jullie reacties!
Klinkt positief!
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')