abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63524646
Nooit gedacht dat ik hier nog eens een relatieprobleem zou bespreken, maar ik ben toch benieuwd hoe jullie ertegenaan kijken. Ik heb de afgelopen 3 jaar een relatie gehad met een meisje, waarvan ik het eerste jaar eigenlijk erkende als echte relatie zijnde, mijn gevoelens voor haar namen dusdanig af dat de laatste twee jaar meer aankloten was.

Ik heb vorig jaar een andere vriendin gehad maar heb tijdens deze periode wel contact met haar gehouden. Toen het na een dik halfjaar uitging met deze vriendin begon ik wederom weer met haar verder te kibbelen, maar m'n gevoelens waren nu nog minder en het ging nu bijna alleen nog maar om het fysieke aspect en het vullen van de avonden. Dit meisje waar ik al zo lang mee was, voelde erg veel voor mij en zag mij ook als de ware.

De periode dat ik een halfjaar met dat andere meisje had was dan ook erg moeilijk voor haar en ze heeft dan ook vele malen in woede haar jaloezie geuit. Ik heb nu ongeveer anderhalve maand geleden besloten om nu helemaal een punt hierachter te zetten omdat ik gewoon zeker weet dat hier geen toekomst meer inzit, we liepen elkaar alleen maar kapot te maken. Het aparte is dat ze me de afgelopen drie jaar een stortvloed gaf van aandacht, ze had zelf niet echt een sociale kring dus ik was altijd haar middelpunt van aandacht.

-------------------------------------------------------

Nu heb ik sinds een maand een nieuw meisje leren kennen, iets jonger dan ik en het gaat wel goed (denk ik). Het vervelende is alleen dat ik erg slecht hoogte van haar kan krijgen. Als ze bij mij is wil ze het liefst niet meer naar huis gaan, ze is ook al meerdere keren bij me blijven slapen ondanks dat ze nog nooit een relatie heeft gehad, ze zegt dan ook dat ze zich op haar gemak voelt bij mij. Maar als ik haar niet zie dan hoor ik ook bijna niks van haar. Als ik aanbied om wat te gaan doen of af te spreken vind ze dit leuk zegt ze en maakt ze ook steeds tijd, maar ze heeft nog nooit uit zichzelf gevraagd om af te spreken.

Als ik zelf niks van me laat horen mag ik al blij zijn met een enkel smsje in de avond met een flauw verhaaltje. Als ik niet vraag om af te spreken dan gaan de dagen voorbij en plant ze haar avonden in met studie en vriendinnen. Ik ben nog steeds bezig met het verwerken van het beeindigen van mn vorige relatie en ik ben dan ook een stortvloed van aandacht gewend. Is het normaal dat een meisje (waarvan ik denk dat ze me toch wel heel leuk vind) zo koel doet of ligt dit puur aan mij? Het is moeilijk voor mij om te behappen dat ze een eigen agenda heeft maar ik snap ook wel dat dit erg logisch is. Ze stelt me ook voor aan haar vriendinnen en familie dus daar vanuit gaande neem ik aan dat ze serieus is. Maar is het normaal als ze geen kick geeft als je elkaar een kleine week niet meer hebt gezien?

Elke persoon is anders, mijn vrienden vertellen mij dat ook en dat ik de kat uit de boom moet kijken, maar ik vind het zo moeilijk. Als ik colleges heb kijk ik om de 5 minuten spastisch op mn telefoon of ik een berichtje heb, en moet ik steeds pijnlijk contstateren dat ik al een hele dag niks van haar heb gehoord. Is dit psycho :S? Ik denk zelf dat ik echt een goede manier moet vinden om afleiding te zoeken, als ik 's avonds afspreek met vrienden is mijn hoofd de hele tijd bij haar, overdag idem dito. Ik wil het ook niet tegen haar zeggen dat ik dit vervelend vind want dat komt best desperate over (vind ik zelf althans..)

Wat vinden jullie?
pi_63524819
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:52 schreef elcomandante het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met het verwerken van het beeindigen van mn vorige relatie
Zou je niet eerst die vorige relatie beeindigen/verwerken voordat je met een nieuwe begint?
pi_63524883
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:52 schreef elcomandante het volgende:
. Als ik colleges heb kijk ik om de 5 minuten spastisch op mn telefoon of ik een berichtje heb, en moet ik steeds pijnlijk contstateren dat ik al een hele dag niks van haar heb gehoord. Is dit psycho :S? Ik denk zelf dat ik echt een goede manier moet vinden om afleiding te zoeken, als ik 's avonds afspreek met vrienden is mijn hoofd de hele tijd bij haar, overdag idem dito. Ik wil het ook niet tegen haar zeggen dat ik dit vervelend vind want dat komt best desperate over (vind ik zelf althans..)

Wat vinden jullie?
Je bent verliefd . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_63524894
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:59 schreef Earry het volgende:

[..]

Zou je niet eerst die vorige relatie beeindigen/verwerken voordat je met een nieuwe begint?

bedankt voor je reactie. Ik heb die lange voortslepende "relatie" met dat meisje definitief verbroken anderhalve maand gelden. Ze ging toen weer zo door het lint dat ik sindsdien totaal geen contact meer met haar heb onderhouden. Daarbij voelde ik me nog veel ellendiger toen ik helemaal single was. deze nieuwe relatie help me wel om die pijn te verzachten.. in zekere mate
pi_63524917
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:02 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Je bent verliefd . . .
dat dacht ik ook. hoe kan het dan dat ik me elke dag al weken ellendig voel, zelfs als ik aan haar denk (vaak echt depressief..). En zou ik van haar dan niet een soortgelijke houding mogen verwachten als ze me echt ziet zitten?
  woensdag 26 november 2008 @ 00:06:17 #6
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63524953
Zij is een jonge vrouw met een eigen leven die het niet nodig vindt om haar vriendje constant te bellen of te sms'en. Jij bent verliefd en wilt een hoop aandacht. Dat is geen relatieprobleem, dat is jouw probleem, TS
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_63524967
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:06 schreef Wickedangel het volgende:
Zij is een jonge vrouw met een eigen leven die het niet nodig vindt om haar vriendje constant te bellen of te sms'en. Jij bent verliefd en wilt een hoop aandacht. Dat is geen relatieprobleem, dat is jouw probleem, TS
daar heb je een punt.
pi_63524969
je bent verliefd op die nieuwe lijkt het. En zij maakt het je moeilijker dan de vorige dames, dus dat maakt het lastig om de stoere man te blijven. Toch maar gewoon volhouden denk ik :p
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_63524993
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:06 schreef Ripley het volgende:
je bent verliefd op die nieuwe lijkt het. En zij maakt het je moeilijker dan de vorige dames, dus dat maakt het lastig om de stoere man te blijven. Toch maar gewoon volhouden denk ik :p
hmm ik kan uit de reacties opmaken dat dit toch een normale situatie is.. misschien toch wennen voor mij, ik hoop dat dit gevoel niet te lang duurt want af en toe krijg ik echt het gevoel eraan onderdoor te gaan..
pi_63525011
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:04 schreef elcomandante het volgende:

[..]

dat dacht ik ook. hoe kan het dan dat ik me elke dag al weken ellendig voel, zelfs als ik aan haar denk (vaak echt depressief..). En zou ik van haar dan niet een soortgelijke houding mogen verwachten als ze me echt ziet zitten?
Je voelt je zo omdat ze je geen aandacht geeft. Dat is als verliefdheid die niet wederzijds is, en dat is alles behalve leuk. En waarom ze zo doet? Geen idee. Grote kans dat ze je gewoon niet zo heel erg leuk vindt, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn, maar ik zou niet zo 1,2,3 weten wat dan.
  woensdag 26 november 2008 @ 00:08:43 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_63525015
Volgens mij bekijk jij het nu eens van de andere kant (ik bedoel dus dat de rollen dit keer zijn omgedraaid). Kan best leerzaam zijn.
pi_63525022
Even een serieuze vraag:
Jij bent toch geen kloon van NEUTE, he..?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 00:09:55 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_63525038
gebrek aan aandacht... pijnlijk herkenbaar...
:')
pi_63525088
wel vreemd dat ik dan wel word betrokken bij haar familie en vriendenkring... ik denk af en toe dat ze alleen van de aandacht geniet die bij een (beginnende) relatie komt kijken.. (hypothetisch)

ik probeer zelf dan ook af te houden door weinig te laten horen en hetzelfde gedrag te tonen als zij dat doet, dan is zij soms weleens degene die contact opneemt, zei het mondjesmaat. Meestal als ze "te lang" niks van me hoort. Maar afspreken ofzo biedt ze niet aan, blijkbaar is ff horen hoe mijn dag was genoeg om weer een paar dagen verder te kunnen
  woensdag 26 november 2008 @ 00:12:39 #15
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63525096
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:07 schreef elcomandante het volgende:
hmm ik kan uit de reacties opmaken dat dit toch een normale situatie is.. misschien toch wennen voor mij, ik hoop dat dit gevoel niet te lang duurt want af en toe krijg ik echt het gevoel eraan onderdoor te gaan..
Waarom geniet je er niet van als ze er wél is? En als zij andere plannen maakt, maak jij ook een afspraak met vrienden om een biertje te gaan drinken of te sporten of zo. Hoef je ook niet te kniezen als ze niets van zich laat horen. Jouw leven hangt niet van haar af, hè
pi_63525106
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:09 schreef capricia het volgende:
Even een serieuze vraag:
Jij bent toch geen kloon van NEUTE, he..?
uuhh, nee? ken geen NEUTE diegene heeft blijkbaar dezelfde issues als ik?
pi_63525178
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:12 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Waarom geniet je er niet van als ze er wél is? En als zij andere plannen maakt, maak jij ook een afspraak met vrienden om een biertje te gaan drinken of te sporten of zo. Hoef je ook niet te kniezen als ze niets van zich laat horen. Jouw leven hangt niet van haar af, hè
nee en daar leg je precies de vinger op de zere plek. Ik heb zat vrienden om de avonden mee te vullen, maar als ik bij m'n vrienden ben ben ik afwezig, ik voel me kut en zit de hele tijd naar m'n telefoon te staren. Dan beginnen er gedachten door m'n hoofd te spoken of ze vreemdgaat of iets anders aan het doen is, het is best slopend.

Als ze bij me is ben ik altijd (expres) degene die het initiatief neemt om weer te gaan. Ik wil niet mijn zwakte tonen dat ik veel meer voel dan zij dat doet. Klinkt stom maar het is iets om mijzelf te beschermen denk ik. Ik vind het ook vervelend om te gaan en mis haar al een uur nadat ik haar niet meer heb gezien. Af en toe vraag ik me af of ik de intense aandacht mis van een vrouwelijk persoon of echt dit meisje.

vreemd is ook dat als ik affectie toon naar haar toe, (in de vorm van koosnaampjes, zeggen hoe leuk ik haar vind, etc) via sms/chat ze dit eigenlijk amper of niet terugspeelt. Als ze bij me is echter wel. Dit verward me nog meer, ik kan namelijk echt niet opmaken hoe ze nu over ons denkt en of ze serieus is of niet.

misschien kost het toch tijd. maar god o god wat kun je je hierdoor ellendig voelen op vele momenten (zeg gerust de hele dag...)
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 00:17:02 #18
pi_63525182
Er is trouwens echt niks frustrerender dan een gebrek aan aandacht krijgen doordeweeks, de knobbel blijft en af en toe neigt het zelfs naar depressieve gevoelens.

Zit niks anders op om met haar erover te praten wat ze nou eigenlijk wil (vrouwen ) en vertel wat jijzelf wilt aan aandacht en liefde etc. Ik denk ook dat ze (nog) niet verliefd is, dus dring het niet op... of juist wel... damn dit is te herkenbaar
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 00:20:18 #19
pi_63525253
En bij die 'intense' aandacht van je vorige relatie, was het dan een situatie waar je zelf eigenlijk nauwlijks aandacht hoeft te geven en het allemaal wel vanzelf kwam? In dat geval is het gewoon een kwestie van wennen denk ik.
pi_63525256
Sorry maar ik denk dat je nieuwe chick niet heel erg gek op je is. Een kleine week niks horen in de 'verliefde fase ' is niet echt een goed teken.
pi_63525281
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Er is trouwens echt niks frustrerender dan een gebrek aan aandacht krijgen doordeweeks, de knobbel blijft en af en toe neigt het zelfs naar depressieve gevoelens.

Zit niks anders op om met haar erover te praten wat ze nou eigenlijk wil (vrouwen ) en vertel wat jijzelf wilt aan aandacht en liefde etc. Ik denk ook dat ze (nog) niet verliefd is, dus dring het niet op... of juist wel... damn dit is te herkenbaar
ik zit er idd over te denken om met haar hierover te praten maar ik ben bang dat ik dan toch dingen kapot ga maken omdat ik wellicht wanhopig overkom (we zien elkaar ook pas sinds een week of 5..). ik moet wel meenemen dat dit haar eerste serieuze (poging tot) relatie is. Wellicht speelt dit ook mee. ik ben zelf al wat ervarener wat relaties betreft, dat maakt het des te moeilijker omdat mijn vorige vriendinnen toch wat warmer waren naar mij toe.
pi_63525299
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:20 schreef cesareborgia het volgende:
Sorry maar ik denk dat je nieuwe chick niet heel erg gek op je is. Een kleine week niks horen in de 'verliefde fase ' is niet echt een goed teken.
ik hoor wel wat van haar, en als ik 1 of 2 dagen niks van me laat horen zoekt ze me ook wel op via chat/sms, maar echt warm komt ze niet over, en afspreken begint ze dan ook niet over. Dat zit me dwars.
pi_63525326
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
En bij die 'intense' aandacht van je vorige relatie, was het dan een situatie waar je zelf eigenlijk nauwlijks aandacht hoeft te geven en het allemaal wel vanzelf kwam? In dat geval is het gewoon een kwestie van wennen denk ik.
Ja mn lange relatie was een meisje waarvan ik echt het middelpunt was in haar leven, tot in het extreme. Dit was ook de reden dat het na een jaar vastliep want ik "mocht" eigenlijk niet meer naar m'n vrienden. Later is dit wel wat soepeler gaan lopen maar als het aan haar lag bleef het altijd zo en zat ik elke avond bij haar. 8 telefoontjes per dag en 10smsjes op een dag was dan ook geen schokkende uitzondering. Alleen maar om te vragen hoe het was ofzo.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2008 @ 00:25:49 #24
pi_63525370
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:21 schreef elcomandante het volgende:

[..]

ik zit er idd over te denken om met haar hierover te praten maar ik ben bang dat ik dan toch dingen kapot ga maken omdat ik wellicht wanhopig overkom. ik moet wel meenemen dat dit haar eerste serieuze (poging tot) relatie is. Wellicht speelt dit ook mee. ik ben zelf al wat ervarener wat relaties betreft, dat maakt het des te moeilijker omdat mijn vorige vriendinnen toch wat warmer waren naar mij toe.
Je bent natuurlijk gewend om altijd al een vaste relatie te hebben, en de beginfase voor iemand die nog geen ervaring met een relatie heeft gehad is heel wat anders. Die 3 jaar dat jij een vriendin had heeft zij haar eigen dingen gedaan zonder ergens aan vast te zitten. Hebben jullie eigenlijk wel iets vasts?

Je hart 100% luchten kan misschien afschrikkend werken, misschien even alles van je af schrijven en dan proberen 50% van het verhaal naar haar over te brengen. Deze poging was bij mij zelf nogal fail maar misschien werkt het bij jou wel.
  woensdag 26 november 2008 @ 00:26:03 #25
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63525371
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:16 schreef elcomandante het volgende:
Af en toe vraag ik me af of ik de intense aandacht mis van een vrouwelijk persoon of echt dit meisje.
Je hebt net gepost dat je je vorige relatie nog niet helemaal hebt verwerkt, ik kan niet in je hoofd kijken, maar waarschijnlijk het eerste.
quote:
vreemd is ook dat als ik affectie toon naar haar toe, (in de vorm van koosnaampjes, zeggen hoe leuk ik haar vind, etc) via sms/chat ze dit eigenlijk amper of niet terugspeelt. Als ze bij me is echter wel. Dit verward me nog meer, ik kan namelijk echt niet opmaken hoe ze nu over ons denkt en of ze serieus is of niet.
Weet je weet ik nou denk? Dit meisje heeft geen idéé wat ze 'aanricht'. Zij denkt waarschijnlijk: hartstikke leuk vriendje, ik heb het nu even druk, maar over een paar dagen zie ik 'm weer, gezellig.
Zit niks anders op dan erover te praten met haar. Of wil je je zo rot blijven voelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')