Magnetron staat nog steeds in de kelder!quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:21 schreef AQuila360 het volgende:
Plus dat zowel Existenz als mijzelf Roeloef waarschijnlijk ook een kleine lening gaan verstrekken!
vooral met idee dat jij de eerste beta key zult krijgenquote:Op vrijdag 28 november 2008 22:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk!
Ik werd even bevangen door een vlaag van enthousiasme
De meeste mensen wel jaquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:09 schreef existenz het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben een hypotheek van ¤200000,-. En dat lukt men ook goed hoor...
En ik krijg een account met daarop al een vrijwel oneindige voorraad creditsquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
vooral met idee dat jij de eerste beta key zult krijgen
Een hypotheek heeft iets van waarde als onderpand, je huis nl.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:09 schreef existenz het volgende:
De meeste mensen hebben een hypotheek van ¤200000,-. En dat lukt men ook goed hoor...
Roelof heeft zijn spel. Als hij het niet af kan betalen, dan zal de bank de eigenaar van het spel worden en dan krijgen we een aantal nieuwe rassen in Roelof z'n game: SNS, Rabo, ABN, etc..quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een hypotheek heeft iets van waarde als onderpand, je huis nl.
Pak even een boek erbij en kijk hoe het zit met de woordjes "de" "het" en "een"quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Rustig Catbert. Heb ook nog wat andere dingen aan me hoofd.
Maar ik kan nu al een minimum lening van 40.000,- Euro. Zoals het ondernemers plan nu is.
Afhankelijk van wat de marketing bureau gaat voorleggen kan het bedrag nog verhoogd worden.
De inkomsten van de spel staat hier nog buiten. Als nodig kan er bij die tijd nog op de inkomen van het spel nog een FlexKrediet worden geopend. Van maximaal 25.000,- Euro.
Maar het is voor mij nu afwachten wat de marketing bureau gaat voorleggen.
Rkatier
Deze lening is op basis wat we (de 3 eigenaren) minimaal kunnen terugbetalen in 10 jaar.
Daarbij dat we de eerste 5 jaar geen betalingsverplichtingen hebben.
rc
Zou graag zelf meer advies willen over server/host.quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:30 schreef John.Milton het volgende:
TVP.
Zijn er nog gebieden waarbij je advies nodig hebt Roelof?
Spellingquote:Op zaterdag 29 november 2008 18:30 schreef John.Milton het volgende:
TVP.
Zijn er nog gebieden waarbij je advies nodig hebt Roelof?
idd, pm Tijn anders ffquote:Op zondag 30 november 2008 09:19 schreef Remake het volgende:
Ach regel wat linux fanatjes, doen het geheel gratis in naam der linux ofzo
waar zoek je naar dan? Want we kunnen natuurlijk niet alles vertellen. We moeten tenminste weten wat je precies wil.quote:Op zondag 30 november 2008 00:37 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Zou graag zelf meer advies willen over server/host.
Daar weten wij, na mijn mening eigenlijk nog te weinig over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
Dat is idd geswetsquote:Op zondag 30 november 2008 09:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor 40K kan je nog geen fatsoenlijke database driven zakelijke website bouwen, laats staan een enorm project zoals een interactieve webapplicatie.
quote:Op zondag 30 november 2008 17:55 schreef Ge4ce het volgende:
Dat ter zeide, ben ik een week (of twee?) geleden uit een soort gelijk project gestapt waar ze, naar mijn idee, al veel verder zijn. (Een project die nu net anderhalve maand bezig is.)
Hoewel ik uit het project ben gestapt (geen tijd, interesse verloren), wil ik er eigenlijk niets over kwijt. Vertrouwelijk....quote:Op zondag 30 november 2008 19:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kun je daar wat meer over vertellen?
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....quote:
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.quote:Voor 40k kun je prima websites bouwen... Dat lukt de detacheerders namelijk prima. Het is geen grote website, maar ook zeker geen kleintje.
quote:Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]
Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
De talen waar in werk hebben standaard multilingual support, dat stelt geen reet voor. Ook security stelt niets voor... Je kunt er prima grote applicaties voor bouwen. De vraag is alleen idd of het kan met wat Roelof wil, maar die geeft te weinig info daarover, al hoewel ik daar wel jouw mening indeel dat het voor 40k niet zal lukken zover dat nu in te schatten is.quote:Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.
Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
Daarvoor zijn we nu ook in overleg met een marketing bureau. Om meer informatie en onderzoek te plegen. En ook hopelijk een (verdien model) te maken. Dit zal waarschijnlijk meer investeerders trekken en de bank wordt ook wat makkelijker.quote:Op zondag 30 november 2008 23:22 schreef John.Milton het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de kosten voor het ontwikkelen en opzetten van een dergelijk spel hoog zijn. Op basis van de beschikbare informatie is het sowieso lastig om een indicatie te geven van de kosten.
Om die kosten te dekken moet je altijd een investeerder hebben of iemand die je een bedrag wil lenen. Het zijn sowieso vrij moeilijke tijden om geld vrij te krijgen van investeerders.
Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar een goed verdienmodel voor een dergelijk spel, zeker omdat de levensduur van zulke spellen toch beperkt is.
Ja ik weet dat ogame op 1 server begonnen is. Maar het heeft weinig zin om NU met een game te starten die minder diepgang heeft. Waarom zullen mensen dat nog willen spelen.quote:Op zondag 30 november 2008 23:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ge4ce
De concept van 25 bladzijde is exclusief de data gegevens van rassen schepen enz enz . Heel veel wordt verwezen naar het data document. Zo is na mijn mening de concept document veel overzichtelijker en beter te lezen.
Veel dingen zijn ook nog niet uitgewerkt. Alleen de basic is nu uitgetypt. De infra structuur van inkomen en uitgaven (wat je eigenlijk bij het eerste post van mij ziet). Welke opties er nog moeten komen (uitbouw mogelijkheden) en welke opties door mij als admin aangepast moeten worden. (zoals de rassen en schepen).
Het is ook hoe effectief je een document maakt. Staat er 10 het zelfde er in en hoeveel onzin staat er in.
Het document heeft ook een index en logies volgorde. Daar geen zorgen over.
En Swetsenegger wij willen helemaal niet op ogame lijken. totaal niet.
Er zijn wel overeenkomsten. Maar veel verschillen.
Laten we ook beginnen met 2 talen. Engels en Nederlands.
En er is rekening mee gehouden. Als we besluiten om het in meerdere talen uit te bouwen is het zeker mogelijk. En dat zijn we zeker van plan. Als het aanslaat.
En als het een inkomen geeft dat zal de bank ook een extra krediet geven. Zodat we het zo snel mogelijk kunnen uitbouwen naar meerdere servers en talen.
Dus misschien zal het uiteindelijk wel 200K of 300K kosten.
En zelf weet ik ook dat ogame met maar 1 server en 1 taal is begonnen.
Weet je wat o game heeft gekostveel minder. Ze hebben met de jaren het spel uitgebouwd. Grafisch en aantal servers/talen.
RC
Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites.quote:Op zondag 30 november 2008 23:21 schreef Resco het volgende:
Voor één tiende deel van dat lanceer ik een heel netwerk aan sites die meer zullen opbrengen dan jouw hele spel bij elkaar.
Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot postquote:Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites.
Zoals ik al eerder zei.. totdat we niks zien is alles gebakken luchtquote:Op maandag 1 december 2008 15:26 schreef Resco het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot post
Staat er al in.quote:Op maandag 1 december 2008 09:14 schreef Sjiep het volgende:
Hey Roelof,
Tipje voor je. Van wat ik nu heb begrepen, heb je vooral informatie over de rassen zelf. Heel goed, want als dat niet uitgedacht is, kom je nergens uiteindelijk.
Wat je nu moet doen is de "engine" uitdenken. Zorg ervoor dat je op papier hebt hoe het bouwen in z'n werk gaat, hoe de gevechten in z'n werk gaan, hoe de inkomsten uitgedacht zijn.
Daar heb ik al om gevraagd. En ook specifiek wat en hoe.quote:Zet vervolgens ook op papier hoe je het systeem wilt onderhouden, invoerformulieren over rassen (naam, omschrijving, achtergrondverhaal, plaatjes, etc) waarmee je simpel rassen kunt beheren (aanmaken, aanpassen en verwijderen).
Ook al aan gedacht.quote:Doe dit ook voor gebouwen en eenheden.
Sorry. Dat had ik ook al bedacht.quote:Als dat team van programmeurs het goed en modulair in elkaar zetten, kun je de engine zo houden en zelf de units en gebouwen invoeren, wat een hoop kosten (en mogelijke fouten) bespaart wat dat team aan programmeurs voor jou moet doen. Extra voordeel is dat je zelf het spel kunt uitbreiden.
Zoals artefact. En projecten. Ook al aan gedacht. Kan ook evenementen mee doen. En als beloning die projecten en artefact uitdelen.quote:Denk DAAR vooral goed over na... Wat kan JIJ doen en wat kan het team aan programmeurs doen, probeer daar onderscheid in te maken. Een beetje jammer als je hun betaalt voor dingen die jij in je hoofd hebt zitten en die jij zo uit je mouw kunt schudden.
Denk ook na over hoe je het spel wilt uitbreiden. Wat ik hierboven heb omschreven, is voor de units.. Dit zal niet lang boeiend zijn voor de meeste mensen. Ik weet niet wat je van plan bent, of je innovatief wilt blijven, of enkel een spel maken en dat een aantal "rondes" vol wilt houden. Denk daar alvast over na en kijk of dat team aan programmeurs daar rekening mee kunnen houden.
Bijvoorbeeld: (ik noem maar iets) items wat je kunt gebruiken om je units sterker te maken, dan kunnen de programmeurs daar alvast rekening mee houden. de programmatuur is dan "leeg", maar als jij items toevoegt in je beheersysteem, dan kan dat automatisch meegenomen worden.
... Thanks.quote:
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.quote:Ik ga zelf van uit dat een soort gelijke spel een levensduur heeft van 5 tot 10 jaar (als het een goed spel is).
Ook afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het spel.
Ok, netjesquote:
Counterstrrrrrrrrrrrrike.quote:Op maandag 1 december 2008 16:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.
Ultima onlinequote:Op maandag 1 december 2008 16:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.
ahh kijk.. jij noemt zonet even 90 % van de game industrie.. ik zat dus foutquote:Op maandag 1 december 2008 17:41 schreef Ge4ce het volgende:
Solitaire (18 jaar), Ultima Online (11 jaar), Lineage (10 jaar), Runescape (7 jaar), Warcraft 3 (6 jaar), Counter-Strike 1.6 (5 jaar), Lineage II (5 jaar)
Het concept van Worms gaat al 13 jaar mee.
World of Warcraft is op weg naar zijn 5de jaar... (volgend jaar November)
En nu nog de financiele cijvers ernaast zodat we dit soort ongein echt kunnen vergelijkenquote:Op maandag 1 december 2008 17:41 schreef Ge4ce het volgende:
Solitaire (18 jaar), Ultima Online (11 jaar), Lineage (10 jaar), Runescape (7 jaar), Warcraft 3 (6 jaar), Counter-Strike 1.6 (5 jaar), Lineage II (5 jaar)
Het concept van Worms gaat al 13 jaar mee.
World of Warcraft is op weg naar zijn 5de jaar... (volgend jaar November)
Je vergeet een grote game: starcraft (10 jaar)quote:Op maandag 1 december 2008 17:41 schreef Ge4ce het volgende:
Solitaire (18 jaar), Ultima Online (11 jaar), Lineage (10 jaar), Runescape (7 jaar), Warcraft 3 (6 jaar), Counter-Strike 1.6 (5 jaar), Lineage II (5 jaar)
Het concept van Worms gaat al 13 jaar mee.
World of Warcraft is op weg naar zijn 5de jaar... (volgend jaar November)
Jij vindt 5 tot 10 jaar levensduur voor een game _niet_ lang ?quote:Op maandag 1 december 2008 20:07 schreef Roelof_Kremer het volgende:
web browser games.?
5 tot 10 jaar mijn mening
Blijven meestal niet zo lang een hit.
Ahh, inderdaad. Goed opgemerkt.quote:Op maandag 1 december 2008 19:04 schreef Rkatier het volgende:
[..]
Je vergeet een grote game: starcraft (10 jaar)
Laten we dat zo houden.quote:
ik had je graag gelijk gegeven.quote:Op maandag 1 december 2008 21:59 schreef AQuila360 het volgende:
En over 10 jaar staat noemen we roelof's game in 1 moeite door met de rest!
RC Productions!
Je noemt hier games die 'vernieuwend' waren (ja, zelfs runescape, gewoon omdat het de eerste gratis 'MMO' is) en daarom een enorme userbase opgebouwd en vastgehouden hebben. Wel vind ik dat je geen games mee moet nemen waar een geld meer mee wordt verdiend. Het idee van de TS is als ik afga op wat ik tot nu toe heb gezien alles behalve 'uniek' of 'vernieuwend'.quote:Op maandag 1 december 2008 17:41 schreef Ge4ce het volgende:
Solitaire (18 jaar), Ultima Online (11 jaar), Lineage (10 jaar), Runescape (7 jaar), Warcraft 3 (6 jaar), Counter-Strike 1.6 (5 jaar), Lineage II (5 jaar)
Het concept van Worms gaat al 13 jaar mee.
World of Warcraft is op weg naar zijn 5de jaar... (volgend jaar November)
Het bestaat nog niet, da's redelijk uniekquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:44 schreef John.Milton het volgende:
Het lijkt me wel handig als je een unique selling point hebt. Iets waarmee je spel zich duidelijk onderscheid van de rest.
Gratiz spelllinggs kontroole !quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:44 schreef John.Milton het volgende:
Het lijkt me wel handig als je een unique selling point hebt. Iets waarmee je spel zich duidelijk onderscheid van de rest.
Wat bedoel je ik ben roetmof niet!quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:10 schreef Edwinuss het volgende:
AQuila360 doe eens normaal. Kap eens met die onzin. Ga je tijd en geld ergens anders in steken..
quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat bedoel je ik ben roetmof niet!
quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:31 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ff serieus. Ga je hier echt mee samen werken ? Ik dacht dat je nogal slim was...
Nou kennelijk niet.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:31 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ff serieus. Ga je hier echt mee samen werken ? Ik dacht dat je nogal slim was...
Hij zou ook wel mee update's willen geven maar hij is op het moment nog al druk met een aantal zaken in de prive sfeer en dat kost hem veel tijd en moeite nu!quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef witte_fantasie het volgende:
Hierbij een algemene opmerking Roelof.
Het is een beetje jammer waarop je de manier van Fok gebruikt om jezelf te verrijken.
Kijk, als je nu meer details zou geven en meer en vaker antwoord zou geven op onze vragen, dan zou je waarschijnlijk meer serieuze reacties van ons kunnen verwachten. Zoiets simpels als: hoe gaat de game heten, logo's etc etc etc... (voor meer vragen, scroll maar eens terug omhoog en naar vorige pagina's)
Hetzelfde geldt voor ons inlichten van de stand van zaken. We horen alweer een tijdje niks van je. Als jij enkel ons gebruikt om er zelf beter van te worden, doe je ding, maar dan loopt het hier leeg voorspel ik je (afgezien van de slow chat). Eenrichtingsverkeer houdt niemand van.
Kom weer eens met een update en doe dit af en toe, dan zul je zien dat er meer mensen bereid zullen zijn je te helpen.
Dat klopt, maar weet je wat het is met dit soort dingen. Vaak krijg je maar 1 kans en als je die niet volledig pakt dan blijft het waarschijnlijk een mooie droom. EN op dit moment doet hij het maar half half.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij zou ook wel mee update's willen geven maar hij is op het moment nog al druk met een aantal zaken in de prive sfeer en dat kost hem veel tijd en moeite nu!
Daar geen zorgen meer over. Het is uit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij zou ook wel mee update's willen geven maar hij is op het moment nog al druk met een aantal zaken in de prive sfeer en dat kost hem veel tijd en moeite nu!
Zou je denken?quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:38 schreef existenz het volgende:
AQ jongen, we moeten morgen es praten. Je hebt een nieuwe kloon nodig. Deze is niet meer geloofwaardig!
quote:Op woensdag 3 december 2008 18:17 schreef Rkatier het volgende:
AQuila waarom heb je het nu uitgemaakt? ging het niet meer lekker tussen jullie?
Er staan ook woorden bij dat plaatjequote:Op woensdag 3 december 2008 23:07 schreef Rkatier het volgende:
wat een verassing, als AQula zich niet kan verdedigen komt ie met plaatjes
Dat is gedaan met het oog op een uitbreiding naar het buitenland en dan klinkt R.C net even wat beter!quote:Op donderdag 4 december 2008 09:55 schreef Sjiep het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik zit al een tijdje te kijken hiernaar...
Roelof Kremer...
EN onder aan z'n posts staat steeds r.c.
uuuhhmmm....
Die 2de wint omdat die een kruising is tussen superman en een Ninja turtlequote:Op donderdag 4 december 2008 09:58 schreef L.Denninger het volgende:
Dit topic wordt een beetje een gevecht tussen
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
That's it. Het laatste beetje serieus nemen dat ik jullie nu nog deed, is bij deze verdwenenquote:Op donderdag 4 december 2008 09:57 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is gedaan met het oog op een uitbreiding naar het buitenland en dan klinkt R.C net even wat beter!
Jongen, je vergeet dat we een Kloon-checker hebben achter de schermen. We zijn er al lang achter dat je op 2 verschillende pc`s probeert te doen alsof je Roelof bent.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:33 schreef AQuila360 het volgende:
Sorry maar het is echt geen kloon!
Niemand kan op dat op zon goede manier doen
quote:
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55406&highlight=quote:Op donderdag 4 december 2008 10:33 schreef AQuila360 het volgende:
Sorry maar het is echt geen kloon!
Niemand kan op dat op zon goede manier doen
Misschien leeft Roelof in dezelfde flat waar ze allemaal 1 wifi verbinding delenquote:Op donderdag 4 december 2008 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jongen, je vergeet dat we een Kloon-checker hebben achter de schermen. We zijn er al lang achter dat je op 2 verschillende pc`s probeert te doen alsof je Roelof bent.
ff uitleg over mijn naam.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:55 schreef Sjiep het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik zit al een tijdje te kijken hiernaar...
Roelof Kremer...
EN onder aan z'n posts staat steeds r.c.
uuuhhmmm....
Roelof van Dam óf Roelof Kremer???quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
ff uitleg over mijn naam.
Mijn volledige naam is
Roelof Christiaan van Dam of Roelof Christiaan Kremer.
Mijn voor letters zijn R.C.
Jep?
R.C.K
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |