Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Huis___.html?p=1,2quote:Documentairemaakster schijnt nieuw licht op zaak
'Beth Holloway had contacten in Witte Huis'
AMSTERDAM - 'Beth Holloway had banden met het Witte Huis.' Dat zegt documentairemaakster Renee Gielen in haar documentaire. Gielen beet zich net als Peter R. de Vries jarenlang vast in de zaak en richt haar pijlen niet op Joran, maar op Natalee's moeder...
Gielen richt zich - in tegenstelling tot haar collega's - niet op de rol van Joran van der Sloot. De documentairemaakster doet vooral onderzoek naar de rol van Beth Holloway. "Aan de zaak zit een kant die de wereld drieëneenhalf jaar lang niet gezien heeft", zegt ze tegen het AD.
Natalee braaf?
Zo betwist zij dat Natalee het brave 18 jaar oude meisje was, zoals haar moeder de wereld doet geloven, toen zijn in 2005 op Aruba verdween. "Haar verdwijning is een wegloop-scenario. Maar dat beeld mocht nooit naar voren komen omdat dat niet paste in de Amerikaanse droom."
Dompig
In haar documentaire, die 'te Amerikaans' was voor de VPRO en 'te duur' voor RTL, komt de voormalig Arubaanse onderzoeksleider Gerold Dompig uitvoerig aan het woord over de beperkingen in zijn onderzoek.
Witte Huis
Dompig uit zijn kritiek over de moeilijk lopende samenwerking met de familie Holloway. Van de FBI zou hij alle ruimte hebben gekregen, maar Beth wilde niet meewerken. De moeder van Natalee zou letterlijk van hem hebben geeist dat wanneer Natalee's lichaam zou worden gevonden, het niet medisch onderzocht mocht worden. Ook had Beth Holloway volgens Dompig banden tot in het Witte huis.
Verslavingen
Volgens de onderzoeksleider wilde de vrouw kost wat kost haar verslavingen verdoezelen. "Als de moeder zich zo had gedragen als de ouders van Marlies van der Kouwe waren er allang antwoorden gekomen." Gielen hoopt met haar documentaire, die ze nu zelf op DVD uitbrengt en zal verspreiden via Internet, opnieuw 'iets los te maken'.
'Joran onschuldig'
Zelf gelooft Gielen dat de waarheid steeds dichterbij komt. Ze gelooft niet in de schuld van Joran, en evenmin in de rol die zijn vader zou hebben gespeeld.
Obsessie
Ook uit Gielen felle kritiek op Peter R. de Vries, die volgens de televisiemaakster een hetze tegen haar zou voeren. 'Joran is een obsessie geworden voor hem'.
wat Joran heeft losgelaten..............quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
Een opmerkelijk standpunt, zeker in het licht van alles wat Joran van der Sloot al heeft losgelaten...
Is ze nu al veroordeeld? Wat heeft ze precies gedaan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:48 schreef Specularium het volgende:
Ik vind die Beth zo'n smerig wijf.
Ik wist wel dat Natalee een sletje was en dat moeder Beth dat beeld wanhopig trachtte te verdoezelen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:51 schreef elcastel het volgende:
Het was toch ook al bekend dat ze bevriend met Bush is (ofzo ) ?
voor iemand die er niks mee te maken heeft kan hij zich ook gedragen als een gewone gemiddelde burger die alleen maar met vraagtekens zit..quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
wat Joran heeft losgelaten..............
Dat is toch niet zoveel, een hoop verhalen, waar weinig mee te doen is.
Het zou me echt niet verbazen als hij er niets mee te maken heeft.
Maar das toch niet strafbaar? Hij mag zich gedragen zoals hij wil, zolang ie de wet maar niet overtreedt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:36 schreef kawotski het volgende:
[..]
voor iemand die er niks mee te maken heeft kan hij zich ook gedragen als een gewone gemiddelde burger die alleen maar met vraagtekens zit..
Er waren toch ook verhalen over dat NH net uit een afkickkliniek kwam voor ze naar Aruba ging?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:38 schreef capricia het volgende:
Ik kan me nog herinneren helemaal in het begin dat het OM van Aruba graag de klasgenoten van NH wilde interviewen in de states. Die kreeg dus geen toestemming!
Vraag me af of NH niet stiekem een junkie was...
Ik heb even wat gesnuffeld en ik neem aan dat je dit bedoelt?quote:
Bron: RTL.nlquote:'Joran is fantast'
Joran van der Sloot heeft in een interview met Fox verkondigd Natalee Holloway verkocht te hebben. Peter R. de Vries geeft in RTL Boulevard zijn mening over het interview.
Volgens Peter gaat het om een 6 maanden oud interview. "Joran had er alle belang bij om zich toen te manifesteren als pathologische leugen. Hij wordt liever gezien als fantast, dan als moordenaar."
Peter heeft wel weer contact opgenomen met de moeder van Natalee. Beth was aangedaan en zei dat Joran nog slechter is dan ze dacht. "Het is gewetenloos dat hij doet alsof ze nog bestaat."
Peter zelf heeft nog geen verdere stappen geplanned staan om Joran achter slot en grendel te krijgen. Het is afwachten wat justitie doet. Over de kritiek die Peter op zijn heksenjacht krijgt zegt hij: "Deze jongen heeft gezicht gekregen, daardoor krijgt hij een underdog-rol."
Zonder ook maar enige sympathie te hebben voor Joran komt die Peter op mij over als een smeerlap. Die Joran en Beth trouwens ook...quote:Over de kritiek die Peter op zijn heksenjacht krijgt zegt hij: "Deze jongen heeft gezicht gekregen, daardoor krijgt hij een underdog-rol.
Ik heb het nog niet gezien, maar ik vermoed dat hij de hieronder beschreven reactie van Peter bedoelt:quote:Op woensdag 26 november 2008 01:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb even wat gesnuffeld en ik neem aan dat je dit bedoelt?
[..]
Bron: RTL.nl
Inderdaad best tegenstrijdig, als dat werkelijk zo gegaan is. Eerst haalt Peter 4 deskundigen erbij, om aan te tonen dat Joran in zijn (eerste) uitzending de waarheid sprak. En vervolgens gaat-ie daar weer aan twijfelenquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef scanman01 het volgende:
De Vries is weer knap asociaal bezig bij Boulevard. Eerst wil hij de kijkers nogmaals duidelijk maken dat Joran echt niet gelogen heeft toen hij zijn bekentenis deed tegen Van Eem. Vervolgens krijgt De Vries het uit zijn strot dat hij zo goed als zeker weet dat Joran Natalee vermoord heeft. HUH ???
Aan elke zaak zitten twee kanten. Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat Joran van der Sloot een verwerpelijk mannetje is die nooit zal deugen. Als mens is hij nu al totaal mislukt. Hij vindt zichzelf geweldig (narcistisch) en dat hebben zijn ouders in hun verblindheid flink gestimuleerd.quote:Op woensdag 26 november 2008 02:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zonder ook maar enige sympathie te hebben voor Joran komt die Peter op mij over als een smeerlap. Die Joran en Beth trouwens ook...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |