abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63515799
In navolging van het topic 'Joran heeft Natalee verkocht' is er vandaag nog meer opmerkelijk nieuws. Een documentairemaakster die niet inzoomt op de fantast Joran van der Sloot, maar op de moeder van het vermeende slachtoffer: Beth Holloway
quote:
Documentairemaakster schijnt nieuw licht op zaak
'Beth Holloway had contacten in Witte Huis'
AMSTERDAM - 'Beth Holloway had banden met het Witte Huis.' Dat zegt documentairemaakster Renee Gielen in haar documentaire. Gielen beet zich net als Peter R. de Vries jarenlang vast in de zaak en richt haar pijlen niet op Joran, maar op Natalee's moeder...

Gielen richt zich - in tegenstelling tot haar collega's - niet op de rol van Joran van der Sloot. De documentairemaakster doet vooral onderzoek naar de rol van Beth Holloway. "Aan de zaak zit een kant die de wereld drieëneenhalf jaar lang niet gezien heeft", zegt ze tegen het AD.

Natalee braaf?
Zo betwist zij dat Natalee het brave 18 jaar oude meisje was, zoals haar moeder de wereld doet geloven, toen zijn in 2005 op Aruba verdween. "Haar verdwijning is een wegloop-scenario. Maar dat beeld mocht nooit naar voren komen omdat dat niet paste in de Amerikaanse droom."

Dompig
In haar documentaire, die 'te Amerikaans' was voor de VPRO en 'te duur' voor RTL, komt de voormalig Arubaanse onderzoeksleider Gerold Dompig uitvoerig aan het woord over de beperkingen in zijn onderzoek.

Witte Huis
Dompig uit zijn kritiek over de moeilijk lopende samenwerking met de familie Holloway. Van de FBI zou hij alle ruimte hebben gekregen, maar Beth wilde niet meewerken. De moeder van Natalee zou letterlijk van hem hebben geeist dat wanneer Natalee's lichaam zou worden gevonden, het niet medisch onderzocht mocht worden. Ook had Beth Holloway volgens Dompig banden tot in het Witte huis.

Verslavingen
Volgens de onderzoeksleider wilde de vrouw kost wat kost haar verslavingen verdoezelen. "Als de moeder zich zo had gedragen als de ouders van Marlies van der Kouwe waren er allang antwoorden gekomen." Gielen hoopt met haar documentaire, die ze nu zelf op DVD uitbrengt en zal verspreiden via Internet, opnieuw 'iets los te maken'.

'Joran onschuldig'
Zelf gelooft Gielen dat de waarheid steeds dichterbij komt. Ze gelooft niet in de schuld van Joran, en evenmin in de rol die zijn vader zou hebben gespeeld.

Obsessie
Ook uit Gielen felle kritiek op Peter R. de Vries, die volgens de televisiemaakster een hetze tegen haar zou voeren. 'Joran is een obsessie geworden voor hem'.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)e_Huis___.html?p=1,2

Een opmerkelijk standpunt, zeker in het licht van alles wat Joran van der Sloot al heeft losgelaten...
  dinsdag 25 november 2008 @ 19:31:18 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63515886
Het zou me ergens niet eens verbazen. Ik heb die Nathalee altijd net even te perfect om waar te zijn gevonden uit de verhalen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_63516238
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:28 schreef Elfletterig het volgende:

Een opmerkelijk standpunt, zeker in het licht van alles wat Joran van der Sloot al heeft losgelaten...
wat Joran heeft losgelaten..............

Dat is toch niet zoveel, een hoop verhalen, waar weinig mee te doen is.

Het zou me echt niet verbazen als hij er niets mee te maken heeft.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_63516463
Het spreekt niet tegen wat Joran verteld heeft. Kan zelfs verklaren waarom ze opeens ging schudden Sowieso was al bekend dat ze geen braaf meisje was.
pi_63516496
Ik vind die Beth zo'n smerig wijf. Zal me niks verbazen als ze er inderdaad iets mee te maken heeft.
De geruchten gaan al heel lang rond.
pi_63516610
Het was toch ook al bekend dat ze bevriend met Bush is (ofzo ) ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:28:26 #7
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63517832
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:48 schreef Specularium het volgende:
Ik vind die Beth zo'n smerig wijf.
Is ze nu al veroordeeld? Wat heeft ze precies gedaan?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:29:58 #8
226255 ES57
pi_63517884
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:51 schreef elcastel het volgende:
Het was toch ook al bekend dat ze bevriend met Bush is (ofzo ) ?
Ik wist wel dat Natalee een sletje was en dat moeder Beth dat beeld wanhopig trachtte te verdoezelen.
pi_63518117
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:41 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

wat Joran heeft losgelaten..............

Dat is toch niet zoveel, een hoop verhalen, waar weinig mee te doen is.

Het zou me echt niet verbazen als hij er niets mee te maken heeft.
voor iemand die er niks mee te maken heeft kan hij zich ook gedragen als een gewone gemiddelde burger die alleen maar met vraagtekens zit..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_63518163
Ik kan me nog herinneren helemaal in het begin dat het OM van Aruba graag de klasgenoten van NH wilde interviewen in de states. Die kreeg dus geen toestemming!
Vraag me af of NH niet stiekem een junkie was...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63518199
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:36 schreef kawotski het volgende:

[..]

voor iemand die er niks mee te maken heeft kan hij zich ook gedragen als een gewone gemiddelde burger die alleen maar met vraagtekens zit..
Maar das toch niet strafbaar? Hij mag zich gedragen zoals hij wil, zolang ie de wet maar niet overtreedt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63518410
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:38 schreef capricia het volgende:
Ik kan me nog herinneren helemaal in het begin dat het OM van Aruba graag de klasgenoten van NH wilde interviewen in de states. Die kreeg dus geen toestemming!
Vraag me af of NH niet stiekem een junkie was...
Er waren toch ook verhalen over dat NH net uit een afkickkliniek kwam voor ze naar Aruba ging?
pi_63518496
Het was al lang bekend dat die Natalee zich als een sletje gedroeg daar op dat eiland.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:27:57 #14
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_63519729
Goh, ik zat eerder deze dag net te bedenken dat het wel een stunt zou zijn indien NH ineens springlevend ergens op zou duiken en Joran haar slechts geholpen had (om welke redenen dan ook) een ander leven te krijgen ofzo. Wat voor beeld zouden wij dan ineens van hem hebben? Hoe kan je anders zo arrogant verder gaan met je leven met zoiets op je geweten. Joran weet gewoon (en zo richt hij zijn leven ook in) dat ze haar lichaam nooit zullen vinden.
Hmmm.... ik heb wel interesse in die docu .
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:43:46 #15
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_63524440
Sterke reactie van Petertje
pi_63525105
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:43 schreef Klummie het volgende:
Waar doel je op?
pi_63525880
Ik geloof ook niet in de onschuld van de familie Holloway-Twitty eigenlijk.

Die Renee Gielen is trouwens niet de enige journalist die de andere kant van het verhaal onderzoekt.

Er was al veel eerder een verhaal de wereld in gebracht door twee (voormalige?) privé-detectives van Beth Twitty, die ze in 2005 had ingehuurd om de zaak te onderzoeken.

Dat deden ze, maar niet zoals Beth wilde. Ze onderzochten namelijk de familie en kwamen tot schokkende ontdekkingen.

Deze twee figuren kregen enige aandacht begin 2008 maar blijkbaar vloog de aandacht weer snel voorbij. De anti-Joran lobby van de Amerikanen is toch te groot waarschijnlijk.

Ik heb even snel wat forums gezocht en links geplaatst.

http://zapruder.nl/forums/viewthread/10219/

http://www.nwo-info.nl/20(...)n-onschuldig-blijkt/
Als je bij deze link een stuk naar beneden scrolt, krijg je een video te zien van ruim 27 minuten waarin deze twee privé-detectives het een en ander uit de doeken doen.

Grofweg is de strekking dat Natalee Holloway misbruikt werd door haar stiefvader en wellicht zelfs zwanger van hem was, en dat ze daarom niet haar huis wilde komen en zich na die nacht met Joran heeft weten te verstoppen met behulp van wat personen. Volgens de detectives is ze twee weken later alsnog overleden aan een overdosis.

Lees ook de reacties onder het artikel (8 pagina's ofzo), en merk dan trouwens dat ene Renee (dé Renee van deze documentaire!) ook meediscussieerd.
Je ziet verder vele links naar andere pagina's op het net. Een ervan bevat een hele lange "open brief" van een of andere Amerikaanse dame aan het adres van Beth Twitty, waarin ze alle feiten opnoemt die Beth heeft verzwegen of waar ze over heeft gelogen (zoals aankomsttijdstip op Aruba, de posters, het "lieve" karakter van Natalee en de zogenaamde scholarschip die N helemaal niet kreeg).

Ik heb vanavond naar wat feiten en zogenaamd bewijsmateriaal gekeken en geluisterd en ik moet zeggen dat dit verhaal me aannemelijker lijkt dan het gangbare verhaal (Joran als dader). Die hele Beth Twitty figuur komt heel naar op me over, het zou me niets verbazen als ze zelf wat te maken heeft met deze tragedie zoals deze figuren impliceren. Dat die Beth allerlei feiten in haar boek heeft verzonnen maakt het er natuurlijk niet beter op voor haar.

Laten we hopen dat deze andere, "duistere" familiekant van het verhaal nog verder aan het licht wordt gebracht.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63525897
De open brief heb ik ook gevonden.

http://www.refugeesunleashed.net/about3849.html
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63526142
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:43 schreef Klummie het volgende:
Ik heb even wat gesnuffeld en ik neem aan dat je dit bedoelt?
quote:
'Joran is fantast'
Joran van der Sloot heeft in een interview met Fox verkondigd Natalee Holloway verkocht te hebben. Peter R. de Vries geeft in RTL Boulevard zijn mening over het interview.

Volgens Peter gaat het om een 6 maanden oud interview. "Joran had er alle belang bij om zich toen te manifesteren als pathologische leugen. Hij wordt liever gezien als fantast, dan als moordenaar."

Peter heeft wel weer contact opgenomen met de moeder van Natalee. Beth was aangedaan en zei dat Joran nog slechter is dan ze dacht. "Het is gewetenloos dat hij doet alsof ze nog bestaat."

Peter zelf heeft nog geen verdere stappen geplanned staan om Joran achter slot en grendel te krijgen. Het is afwachten wat justitie doet. Over de kritiek die Peter op zijn heksenjacht krijgt zegt hij: "Deze jongen heeft gezicht gekregen, daardoor krijgt hij een underdog-rol."
Bron: RTL.nl
pi_63526369
De waarzegster van Man bijt hond had het in februari al voorspeld, dat ze verkocht is.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63526424
quote:
Over de kritiek die Peter op zijn heksenjacht krijgt zegt hij: "Deze jongen heeft gezicht gekregen, daardoor krijgt hij een underdog-rol.
Zonder ook maar enige sympathie te hebben voor Joran komt die Peter op mij over als een smeerlap. Die Joran en Beth trouwens ook...

Alle drie een ander type smeerlap, maar wel drie smeerlappen...

Ik zie een patroon in deze zaak!
Krekker is de bom!
pi_63526448
quote:
Op woensdag 26 november 2008 01:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb even wat gesnuffeld en ik neem aan dat je dit bedoelt?
[..]

Bron: RTL.nl
Ik heb het nog niet gezien, maar ik vermoed dat hij de hieronder beschreven reactie van Peter bedoelt:
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef scanman01 het volgende:
De Vries is weer knap asociaal bezig bij Boulevard. Eerst wil hij de kijkers nogmaals duidelijk maken dat Joran echt niet gelogen heeft toen hij zijn bekentenis deed tegen Van Eem. Vervolgens krijgt De Vries het uit zijn strot dat hij zo goed als zeker weet dat Joran Natalee vermoord heeft. HUH ???
Inderdaad best tegenstrijdig, als dat werkelijk zo gegaan is. Eerst haalt Peter 4 deskundigen erbij, om aan te tonen dat Joran in zijn (eerste) uitzending de waarheid sprak. En vervolgens gaat-ie daar weer aan twijfelen
  woensdag 26 november 2008 @ 06:01:00 #23
226255 ES57
pi_63527218
quote:
Op woensdag 26 november 2008 02:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zonder ook maar enige sympathie te hebben voor Joran komt die Peter op mij over als een smeerlap. Die Joran en Beth trouwens ook...
Aan elke zaak zitten twee kanten. Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat Joran van der Sloot een verwerpelijk mannetje is die nooit zal deugen. Als mens is hij nu al totaal mislukt. Hij vindt zichzelf geweldig (narcistisch) en dat hebben zijn ouders in hun verblindheid flink gestimuleerd.
pi_63527243
Je vraagt je af of in deze zaak ooit de ware gang van zaken nog aan het licht komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63527259
Mensen die denken dat Joran er niets mee te maken heeft, en de V ries een slechte journalist is
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')