abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 23:35:45 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494194
Ik heb een vraagje over de volgende situatie.

In juli heeft mijn vriendin een hartslagmeter besteld bij een Belgische zaak. De hartslagmeter zou opgestuurd worden via koeriersdienst. Na 2 maanden gezeik is het pakketje uiteindelijk zoekgeraakt en is er een nieuw pakketje verzonden. Hiervoor is ook een verklaring opgesteld met dagtekening waarin mijn vriendin verklaard het pakketje niet ontvangen te hebben zodat de verzender de kosten terug kon claimen (18-09-2008).

Maar nu komt het. In oktober zijn wij op vakantie geweest en toen wij thuiskwamen lag daar een totaal verfrommeld pakketje bij ons thuis. Dit bleek de hartslagmeter te zijn die oorspronkelijk zoekgeraakt was. Nu hebben we dus 2 hartslagmeters (wat helemaal niet erg is, want ik wilde er op zich ook wel één). In de verklaring die mijn vriendin ondertekend heeft staat het volgende:
quote:
Ik ben me er terdege van bewust dat een valse verklaring van mijnentwege kan leiden tot gerechterlijke stappen tegen mijn persoon.
Ik begrijp uiteraard dat als ze erachter komen we die 2de hartslagmeter moeten betalen. Maar kunnen ze ook gerechterlijke stappen ondernemen vanwege het feit dat wij niks hebben laten horen over het tweede pakketje?
  maandag 24 november 2008 @ 23:39:23 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_63494268
Als je nou eens gewoon opbelt, zegt dat ie alsnog is gekomen en vraagt naar een retouradres?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 24 november 2008 @ 23:42:39 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63494359
De koeriersdienst zal echt wel terugmelden dat het pakketje bezorgd is, zeker als ze er al gezeik over hebben gehad.

Waarom praat je over stappen ondernemen en stuur je het niet gewoon terug? Het is toch niet van jou?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 24 november 2008 @ 23:46:49 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494469
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:42 schreef soylent het volgende:
De koeriersdienst zal echt wel terugmelden dat het pakketje bezorgd is, zeker als ze er al gezeik over hebben gehad.

Waarom praat je over stappen ondernemen en stuur je het niet gewoon terug? Het is toch niet van jou?
Als je wist wat voor gezeik wij hebben gehad met de verzender zou je begrijpen dat ik niet happig ben om het op te sturen

En ik heb het niet over zelf stappen ondernemen. De vraag is of er stappen ondernomen kunnen worden door de verzender als wij niks van ons laten horen? M.a.w. zijn wij verplicht om aan te geven dat we het eerste pakketje alsnog ontvangen hebben
  maandag 24 november 2008 @ 23:51:06 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494567
En tuurlijk ben ik me er van bewust dat het niet echt netjes is, maar het topic gaat niet over wat jullie zouden doen.
pi_63494589
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je wist wat voor gezeik wij hebben gehad met de verzender zou je begrijpen dat ik niet happig ben om het op te sturen

En ik heb het niet over zelf stappen ondernemen. De vraag is of er stappen ondernomen kunnen worden door de verzender als wij niks van ons laten horen? M.a.w. zijn wij verplicht om aan te geven dat we het eerste pakketje alsnog ontvangen hebben
Je bent verplicht dat te melden want anders komt Jerommeke langs en als Jerommeke langs moet komen dan is het niet te best...

reken niet op een rechtzaak als je het niet meldt..
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63494614
meestal, als je het gewoon eerlijk aangeeft zal de winkel zeggen van hou het pakketje maar... heeft jullie al genoeg gezeik gekost....
I'm not the man you think I am!
pi_63494658
Wat kost zo'n apparaatje, een paar tientjes ofzo? Daar zal de verkoper, als die erachter komt dat het pakketje geleverd is, echt geen rechtzaak over gaan beginnen.
  maandag 24 november 2008 @ 23:57:35 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494717
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:55 schreef Dennis101 het volgende:
Wat kost zo'n apparaatje, een paar tientjes ofzo? Daar zal de verkoper, als die erachter komt dat het pakketje geleverd is, echt geen rechtzaak over gaan beginnen.
140 eurotjes
pi_63494744
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:57 schreef Blik het volgende:

[..]

140 eurotjes
Zozo niet mis, blijft mijn punt nog wel staan.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:01:38 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_63494803
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zozo niet mis, blijft mijn punt nog wel staan.
tis wel financiele crisis he
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63494818
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:52 schreef l3laster het volgende:
meestal, als je het gewoon eerlijk aangeeft zal de winkel zeggen van hou het pakketje maar... heeft jullie al genoeg gezeik gekost....
Jij bent zeker nog nooit buiten geweest in de grote boze wereld?

Blijkbaar wil TS het houden, ik hoop dat je dit doet en dan gepakt wordt en 'm alsnog mag betalen. Het is niet van jou dus terug laten sturen op hun kosten.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:04:59 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494887
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

Jij bent zeker nog nooit buiten geweest in de grote boze wereld?

Blijkbaar wil TS het houden, ik hoop dat je dit doet en dan gepakt wordt en 'm alsnog mag betalen. Het is niet van jou dus terug laten sturen op hun kosten.
UIteraard wil ik het houden, het is een duur ding en erg handig voor bij het storten. Als ik goede ervaringen had gehad met het bedrijf had ik waarschijnlijk wel betaald, maar de service en communicatie was gewoon shit. Ruim 8 weken wachten op een hartslagmeter is gewoon slecht.

En als ik een e-mail of brief krijg over dat ik moet betalen zal ik dat gewoon zonder mokken doen.

maar ik hoop niet dat dat gebeurt
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:06:58 #14
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_63494937
Is de net aangekomen hartslagmeter na uit zo'n verfrommelde verpakking te komen uberhaupt nog in een fatsoenlijke staat ?
Als de verpakking behoorlijk beschadigd is zal de verzender minder interesse hebben hem retour te ontvangen lijkt me zo (niet verkoopbaar in de huidige staat).
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_63494971
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:06 schreef TallMan het volgende:
Is de net aangekomen hartslagmeter na uit zo'n verfrommelde verpakking te komen uberhaupt nog in een fatsoenlijke staat ?
Als de verpakking behoorlijk beschadigd is zal de verzender minder interesse hebben hem retour te ontvangen lijkt me zo (niet verkoopbaar in de huidige staat).
Nieuwe verpakking er omheen en weer klaar voor de verkoop.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:09:45 #16
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_63495011
Ja, de meeste winkels hebben voor hun producten extra verpakkingen liggen voor het geval dat er een beschadigd raakt. Moeten ze naar hun leverancier, teveel tijd en moeite al snel.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:11:26 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_63495054
De doos van de hartslagmeter was wel ingedeukt, het product zelf was in prima staat
pi_63495060
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:04 schreef Blik het volgende:

[..]

UIteraard wil ik het houden, het is een duur ding en erg handig voor bij het storten. Als ik goede ervaringen had gehad met het bedrijf had ik waarschijnlijk wel betaald, maar de service en communicatie was gewoon shit. Ruim 8 weken wachten op een hartslagmeter is gewoon slecht.

En als ik een e-mail of brief krijg over dat ik moet betalen zal ik dat gewoon zonder mokken doen.

maar ik hoop niet dat dat gebeurt
Als het zo'n slechte winkel is was dat ding ws. vrij goedkoop t.o.v. andere shops dus vind 't eerlijk gezegd nogal een slecht excuus.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_63495167
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef Bolter het volgende:

[..]

Als het zo'n slechte winkel is was dat ding ws. vrij goedkoop t.o.v. andere shops dus vind 't eerlijk gezegd nogal een slecht excuus.
Wat zijn dit dan voor een geweldige aannames? Een slechte winkel staat gelijk aan goedkopere producten en dat 1 klant problemen met een bedrijf heeft is gelijk het hele bedrijf slecht? Vodafone/Bol.com en dergelijke hebben soms ook wel eens een probleem met een levering via internet.
pi_63495269
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat zijn dit dan voor een geweldige aannames? Een slechte winkel staat gelijk aan goedkopere producten en dat 1 klant problemen met een bedrijf heeft is gelijk het hele bedrijf slecht? Vodafone/Bol.com en dergelijke hebben soms ook wel eens een probleem met een levering via internet.
"De service en communicatie was shit", over 't algemeen beschrijft dit geen "goed" bedrijf toch.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_63495377
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:20 schreef Bolter het volgende:

[..]

"De service en communicatie was shit", over 't algemeen beschrijft dit geen "goed" bedrijf toch.
Net als ik zeg, bol.com en vodafone zijn over het algemeen ook goede bedrijven. Toch zijn er mensen die er problemen mee hebben.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:29:10 #22
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63495489
Belachelijk dat je het achterover drukt!!! Simpelweg diefstal.

Heb zelf keer gehad met DVD's uit Engeland. Ook niet aangekomen, nieuwe gekregen en opeens maand later kwamen de originele alsnog. Uiteraard even contact gehad met Play en ik mocht ze houden. Maar ik heb hen de keuze gelaten.

Het feit dat ze al zo coulant zijn om een 2e op te sturen, moet je genoeg zeggen. Ze hadden je ook de rambam kunnen laten krijgen.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63495848
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:39 schreef ElisaB het volgende:
Als je nou eens gewoon opbelt, zegt dat ie alsnog is gekomen en vraagt naar een retouradres?
Dit dus.
pi_63495950
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:51 schreef Blik het volgende:
En tuurlijk ben ik me er van bewust dat het niet echt netjes is, maar het topic gaat niet over wat jullie zouden doen.
Nee, dit topic gaat enkel over hoe jij veilig iets achterover weet te drukken.

Het klopt niet wat je doet. Ookal is de communicatie volgens jou belabberd geweest, dan nog.
Het product wat je niet voor niets uit Belgie hebt gehaald is geleverd. Ik vind het ruk dat je het dubbel ontvangen product niet gewoon terugstuurt en hier op FOK! komt vragen of je kunt stelen.
pi_63496014
Je kan het bedrijf wel de schuld geven van de lange levertijd, maar zij zijn ook maar afhankelijk van de postbezorger. Ik heb het zelf ook al meermaals gehad, pakketten die er maanden over deden. Wat doe je eraan?
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')