abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 23:35:45 #1
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494194
Ik heb een vraagje over de volgende situatie.

In juli heeft mijn vriendin een hartslagmeter besteld bij een Belgische zaak. De hartslagmeter zou opgestuurd worden via koeriersdienst. Na 2 maanden gezeik is het pakketje uiteindelijk zoekgeraakt en is er een nieuw pakketje verzonden. Hiervoor is ook een verklaring opgesteld met dagtekening waarin mijn vriendin verklaard het pakketje niet ontvangen te hebben zodat de verzender de kosten terug kon claimen (18-09-2008).

Maar nu komt het. In oktober zijn wij op vakantie geweest en toen wij thuiskwamen lag daar een totaal verfrommeld pakketje bij ons thuis. Dit bleek de hartslagmeter te zijn die oorspronkelijk zoekgeraakt was. Nu hebben we dus 2 hartslagmeters (wat helemaal niet erg is, want ik wilde er op zich ook wel één). In de verklaring die mijn vriendin ondertekend heeft staat het volgende:
quote:
Ik ben me er terdege van bewust dat een valse verklaring van mijnentwege kan leiden tot gerechterlijke stappen tegen mijn persoon.
Ik begrijp uiteraard dat als ze erachter komen we die 2de hartslagmeter moeten betalen. Maar kunnen ze ook gerechterlijke stappen ondernemen vanwege het feit dat wij niks hebben laten horen over het tweede pakketje?
  maandag 24 november 2008 @ 23:39:23 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_63494268
Als je nou eens gewoon opbelt, zegt dat ie alsnog is gekomen en vraagt naar een retouradres?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 24 november 2008 @ 23:42:39 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63494359
De koeriersdienst zal echt wel terugmelden dat het pakketje bezorgd is, zeker als ze er al gezeik over hebben gehad.

Waarom praat je over stappen ondernemen en stuur je het niet gewoon terug? Het is toch niet van jou?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 24 november 2008 @ 23:46:49 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494469
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:42 schreef soylent het volgende:
De koeriersdienst zal echt wel terugmelden dat het pakketje bezorgd is, zeker als ze er al gezeik over hebben gehad.

Waarom praat je over stappen ondernemen en stuur je het niet gewoon terug? Het is toch niet van jou?
Als je wist wat voor gezeik wij hebben gehad met de verzender zou je begrijpen dat ik niet happig ben om het op te sturen

En ik heb het niet over zelf stappen ondernemen. De vraag is of er stappen ondernomen kunnen worden door de verzender als wij niks van ons laten horen? M.a.w. zijn wij verplicht om aan te geven dat we het eerste pakketje alsnog ontvangen hebben
  maandag 24 november 2008 @ 23:51:06 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494567
En tuurlijk ben ik me er van bewust dat het niet echt netjes is, maar het topic gaat niet over wat jullie zouden doen.
pi_63494589
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je wist wat voor gezeik wij hebben gehad met de verzender zou je begrijpen dat ik niet happig ben om het op te sturen

En ik heb het niet over zelf stappen ondernemen. De vraag is of er stappen ondernomen kunnen worden door de verzender als wij niks van ons laten horen? M.a.w. zijn wij verplicht om aan te geven dat we het eerste pakketje alsnog ontvangen hebben
Je bent verplicht dat te melden want anders komt Jerommeke langs en als Jerommeke langs moet komen dan is het niet te best...

reken niet op een rechtzaak als je het niet meldt..
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63494614
meestal, als je het gewoon eerlijk aangeeft zal de winkel zeggen van hou het pakketje maar... heeft jullie al genoeg gezeik gekost....
I'm not the man you think I am!
pi_63494658
Wat kost zo'n apparaatje, een paar tientjes ofzo? Daar zal de verkoper, als die erachter komt dat het pakketje geleverd is, echt geen rechtzaak over gaan beginnen.
  maandag 24 november 2008 @ 23:57:35 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494717
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:55 schreef Dennis101 het volgende:
Wat kost zo'n apparaatje, een paar tientjes ofzo? Daar zal de verkoper, als die erachter komt dat het pakketje geleverd is, echt geen rechtzaak over gaan beginnen.
140 eurotjes
pi_63494744
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:57 schreef Blik het volgende:

[..]

140 eurotjes
Zozo niet mis, blijft mijn punt nog wel staan.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:01:38 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_63494803
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zozo niet mis, blijft mijn punt nog wel staan.
tis wel financiele crisis he
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63494818
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:52 schreef l3laster het volgende:
meestal, als je het gewoon eerlijk aangeeft zal de winkel zeggen van hou het pakketje maar... heeft jullie al genoeg gezeik gekost....
Jij bent zeker nog nooit buiten geweest in de grote boze wereld?

Blijkbaar wil TS het houden, ik hoop dat je dit doet en dan gepakt wordt en 'm alsnog mag betalen. Het is niet van jou dus terug laten sturen op hun kosten.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:04:59 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_63494887
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:02 schreef Bolter het volgende:

[..]

Jij bent zeker nog nooit buiten geweest in de grote boze wereld?

Blijkbaar wil TS het houden, ik hoop dat je dit doet en dan gepakt wordt en 'm alsnog mag betalen. Het is niet van jou dus terug laten sturen op hun kosten.
UIteraard wil ik het houden, het is een duur ding en erg handig voor bij het storten. Als ik goede ervaringen had gehad met het bedrijf had ik waarschijnlijk wel betaald, maar de service en communicatie was gewoon shit. Ruim 8 weken wachten op een hartslagmeter is gewoon slecht.

En als ik een e-mail of brief krijg over dat ik moet betalen zal ik dat gewoon zonder mokken doen.

maar ik hoop niet dat dat gebeurt
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:06:58 #14
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_63494937
Is de net aangekomen hartslagmeter na uit zo'n verfrommelde verpakking te komen uberhaupt nog in een fatsoenlijke staat ?
Als de verpakking behoorlijk beschadigd is zal de verzender minder interesse hebben hem retour te ontvangen lijkt me zo (niet verkoopbaar in de huidige staat).
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_63494971
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:06 schreef TallMan het volgende:
Is de net aangekomen hartslagmeter na uit zo'n verfrommelde verpakking te komen uberhaupt nog in een fatsoenlijke staat ?
Als de verpakking behoorlijk beschadigd is zal de verzender minder interesse hebben hem retour te ontvangen lijkt me zo (niet verkoopbaar in de huidige staat).
Nieuwe verpakking er omheen en weer klaar voor de verkoop.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:09:45 #16
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_63495011
Ja, de meeste winkels hebben voor hun producten extra verpakkingen liggen voor het geval dat er een beschadigd raakt. Moeten ze naar hun leverancier, teveel tijd en moeite al snel.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:11:26 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_63495054
De doos van de hartslagmeter was wel ingedeukt, het product zelf was in prima staat
pi_63495060
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:04 schreef Blik het volgende:

[..]

UIteraard wil ik het houden, het is een duur ding en erg handig voor bij het storten. Als ik goede ervaringen had gehad met het bedrijf had ik waarschijnlijk wel betaald, maar de service en communicatie was gewoon shit. Ruim 8 weken wachten op een hartslagmeter is gewoon slecht.

En als ik een e-mail of brief krijg over dat ik moet betalen zal ik dat gewoon zonder mokken doen.

maar ik hoop niet dat dat gebeurt
Als het zo'n slechte winkel is was dat ding ws. vrij goedkoop t.o.v. andere shops dus vind 't eerlijk gezegd nogal een slecht excuus.
pi_63495167
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:11 schreef Bolter het volgende:

[..]

Als het zo'n slechte winkel is was dat ding ws. vrij goedkoop t.o.v. andere shops dus vind 't eerlijk gezegd nogal een slecht excuus.
Wat zijn dit dan voor een geweldige aannames? Een slechte winkel staat gelijk aan goedkopere producten en dat 1 klant problemen met een bedrijf heeft is gelijk het hele bedrijf slecht? Vodafone/Bol.com en dergelijke hebben soms ook wel eens een probleem met een levering via internet.
pi_63495269
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:16 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat zijn dit dan voor een geweldige aannames? Een slechte winkel staat gelijk aan goedkopere producten en dat 1 klant problemen met een bedrijf heeft is gelijk het hele bedrijf slecht? Vodafone/Bol.com en dergelijke hebben soms ook wel eens een probleem met een levering via internet.
"De service en communicatie was shit", over 't algemeen beschrijft dit geen "goed" bedrijf toch.
pi_63495377
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:20 schreef Bolter het volgende:

[..]

"De service en communicatie was shit", over 't algemeen beschrijft dit geen "goed" bedrijf toch.
Net als ik zeg, bol.com en vodafone zijn over het algemeen ook goede bedrijven. Toch zijn er mensen die er problemen mee hebben.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:29:10 #22
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63495489
Belachelijk dat je het achterover drukt!!! Simpelweg diefstal.

Heb zelf keer gehad met DVD's uit Engeland. Ook niet aangekomen, nieuwe gekregen en opeens maand later kwamen de originele alsnog. Uiteraard even contact gehad met Play en ik mocht ze houden. Maar ik heb hen de keuze gelaten.

Het feit dat ze al zo coulant zijn om een 2e op te sturen, moet je genoeg zeggen. Ze hadden je ook de rambam kunnen laten krijgen.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_63495848
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:39 schreef ElisaB het volgende:
Als je nou eens gewoon opbelt, zegt dat ie alsnog is gekomen en vraagt naar een retouradres?
Dit dus.
pi_63495950
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:51 schreef Blik het volgende:
En tuurlijk ben ik me er van bewust dat het niet echt netjes is, maar het topic gaat niet over wat jullie zouden doen.
Nee, dit topic gaat enkel over hoe jij veilig iets achterover weet te drukken.

Het klopt niet wat je doet. Ookal is de communicatie volgens jou belabberd geweest, dan nog.
Het product wat je niet voor niets uit Belgie hebt gehaald is geleverd. Ik vind het ruk dat je het dubbel ontvangen product niet gewoon terugstuurt en hier op FOK! komt vragen of je kunt stelen.
pi_63496014
Je kan het bedrijf wel de schuld geven van de lange levertijd, maar zij zijn ook maar afhankelijk van de postbezorger. Ik heb het zelf ook al meermaals gehad, pakketten die er maanden over deden. Wat doe je eraan?
Sanity is (not) statistical
pi_63496277
Start bod van 50 euro.
............................
pi_63496465
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:29 schreef thaduck het volgende:
Het feit dat ze al zo coulant zijn om een 2e op te sturen, moet je genoeg zeggen. Ze hadden je ook de rambam kunnen laten krijgen.
Dat heeft niets met coulance te maken.
Dat bedrijf moet leveren wat de klant koopt.
Dat het bedrijf het per post levert moet de klant geen 'rambam' opleveren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 25 november 2008 @ 01:44:12 #28
225695 vaseline
bestaat uit aardolie
pi_63496485
gewoon je kop houden, beetje voorzichtig mee zijn. Mochten ze er achter aan willen gaan kun je hem altijd nog opsturen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 07:37:06 #29
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63497335
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:00 schreef Maeghan het volgende:
Je kan het bedrijf wel de schuld geven van de lange levertijd, maar zij zijn ook maar afhankelijk van de postbezorger. Ik heb het zelf ook al meermaals gehad, pakketten die er maanden over deden. Wat doe je eraan?
Dat dus!
Ik vind het apart dat jij het bedrijf iets aanrekent (een lange levertijd) terwijl zij daar geen enkele invloed op hebben! Zoals al meermalen hier gezegd wil jij blijkbaar dat wij je geweten schoonpraten ofzo en dat je zonder schuldgevoel iets achterover kan drukken wat niet aan jou toebehoort... Ik zou maar gewoon zo netjes zijn en ze vragen naar een retouradres, of gewoon aangeven dat het oorspronkelijk pakket alsnog is aangekomen en wat je er mee moet doen. Mochten ze dan (om de een of andere wazige reden) zeggen dat je hem mag houden dan heb je mazzel.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:24:13 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_63497707
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:37 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat dus!
Ik vind het apart dat jij het bedrijf iets aanrekent (een lange levertijd) terwijl zij daar geen enkele invloed op hebben! Zoals al meermalen hier gezegd wil jij blijkbaar dat wij je geweten schoonpraten ofzo en dat je zonder schuldgevoel iets achterover kan drukken wat niet aan jou toebehoort... Ik zou maar gewoon zo netjes zijn en ze vragen naar een retouradres, of gewoon aangeven dat het oorspronkelijk pakket alsnog is aangekomen en wat je er mee moet doen. Mochten ze dan (om de een of andere wazige reden) zeggen dat je hem mag houden dan heb je mazzel.
Geloof mij maar als ik zeg dat het voor zeker 50% hun schuld is dat de levertijd opliep tot meer dan 2 maanden. Dat de koeriersdienst vervolgens het pakketje vervolgens kwijt raakt kunnen hun ook niks aan doen, maar dat ze vervolgens daarna weer 4 weken wachten voordat een nieuw pakketje opgestuurd wordt is 100% fout van de verzender
pi_63497793
Dat jij het pakketje houdt is 100% fout van jou. Wat is je punt?
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:30:47 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_63497796
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 00:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, dit topic gaat enkel over hoe jij veilig iets achterover weet te drukken.

Het klopt niet wat je doet. Ookal is de communicatie volgens jou belabberd geweest, dan nog.
Het product wat je niet voor niets uit Belgie hebt gehaald is geleverd. Ik vind het ruk dat je het dubbel ontvangen product niet gewoon terugstuurt en hier op FOK! komt vragen of je kunt stelen.
Zoals ik al zei, ik weet dat het niet netjes is. Maar zolang ik geen bericht heb gekregen ben ik er van overtuigd dat de verzender het geld heeft terug gehad via de koeriersdienst. Het leek er namelijk ook niet echt op dat de koeriersdienst alles op orde had. De enige reden waarom we het in België hebben gehaald was omdat het daar 10 euro goedkoper was dan in Nederland , nou dat hebben we geweten.

En ik heb niks gestolen, het is niet mijn fout dat ik 2 keer hetzelfde pakketje ontvang. Uiteindelijk is er waarschijnlijk niemand slechter van geworden. En zoals ik al zei, als ze er wel achter komen dan betaal ik het pakketje gewoon.

Maar goed, ze kunnen ons in ieder geval niet gerechtelijk vervolgen ofzoiets dergelijks, dus hier kan wel een slotje op
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:36:58 #33
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63497873
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:00 schreef Maeghan het volgende:
Je mag als consument verwachten dat als een bestelling niet binnen een maand binnen is, dat de leverancier dan in gebreke is gebleven. Dat de koerier hierbij de onbetrouwbare partij is, heb je als consument niets mee te maken, dan had de leverancier maar voor een ander moeten kiezen. Dat is bedrijfsrisico die je als verkoper op kan lopen. De consument mag hier de verkoper ook zeker op aanspreken, die is eenmaal verantwoordelijk voor een correcte bezorging. Laat je daarom ook nooit wijsmaken dat als je de keus krijgt tussen verzekerd en onverzekerd je pakketje laten bezorgen, dan voor de verzekerde versie en dus duurdere optie kiet. De leverancier is verantwoordelijk en die moet maar zorgen voor een juiste aflevering. Anders hadden ze maar niet de goedkopere optie moeten tonen.

Het bedrijf de schuld geven voor een lange levertijd, is zeker van toepassing. Als ze goed bezorgen, is er ook een nette verzekering afgesloten. En zelfs zonder dat, wat is nu 140 euro voor een bedrijf? Dat is allemaal afgedekt met de overige verkopen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:50:38 #34
33954 ElisaB
pi_63498038
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:30 schreef Blik het volgende:
En ik heb niks gestolen, het is niet mijn fout dat ik 2 keer hetzelfde pakketje ontvang.
Dat je het 2 keer ontvangt, is niet jouw fout. Dat je de tweede houdt (en niet terugstuurt) is wel jouw fout.

Mal ding
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 november 2008 @ 08:59:01 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_63498157
Recht lullen wat krom is. Je hebt er geen recht op; dit is dus gewoon diefstal. Simpel.
Je loopt toch ook niet met een 2e tv naar buiten bij de mediamarkt als er levertijdproblemen zijn...

@ElisaB: Nuecken?
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:02:05 #36
33954 ElisaB
pi_63498207
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:59 schreef Kreator het volgende:
Misschien later een keer, maar nu vind ik het nog te vroeg
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:15:53 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_63501262
om toch even door te zeiken over het woord 'stelen', volgens Vandale:
quote:
iets dat van een ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden
Dus niet stelen, wel onrechtmatig in bezit houden
quote:
Recht lullen wat krom is. Je hebt er geen recht op; dit is dus gewoon diefstal. Simpel.
Je loopt toch ook niet met een 2e tv naar buiten bij de mediamarkt als er levertijdproblemen zijn...

Dat zou idd stelen zijn

ben trouwens benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk zo netjes zouden zijn om het terug te sturen, geloof er namelijk niks van dat bijna iedereen het zo terug zou sturen
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:42:47 #38
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63501937
Als een pakketje uit het buitenland moet komen kan het soms belachelijk lang duren.
En soms blijft iets ergens 'hangen'. Als dat bedrijf vaker naar het buitenland verstuurt, dan weten ze dat ook wel.
Veel bedrijven wachten daarom al iets van drie of vier weken voordat ze iets opnieuw willen sturen. En dan komt het nog wel voor dat het originele pakketje opeens opduikt.
pi_63502283
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:15 schreef Blik het volgende:
Voor dat soort definities kun je beter het wetboek openslaan (art. 310 Sr)
quote:
Zou het dan verduistering kunnen zijn?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_63502420
quote:
[..]

[..]

Dat zou idd stelen zijn

ben trouwens benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk zo netjes zouden zijn om het terug te sturen, geloof er namelijk niks van dat bijna iedereen het zo terug zou sturen
Wat ongevraagd per post in je brievenbus beland mag je houden
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:05:21 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_63502612
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:42 schreef blaatertje het volgende:
Als een pakketje uit het buitenland moet komen kan het soms belachelijk lang duren.
En soms blijft iets ergens 'hangen'. Als dat bedrijf vaker naar het buitenland verstuurt, dan weten ze dat ook wel.
Veel bedrijven wachten daarom al iets van drie of vier weken voordat ze iets opnieuw willen sturen. En dan komt het nog wel voor dat het originele pakketje opeens opduikt.
Ik had ook een T&T nummer, het pakketje was na 2 dagen al in Nederland. alleen bleek het daarna erg moeilijk om het bij mijn adres te bezorgen
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:06:32 #42
33954 ElisaB
pi_63502654
quote:
Ik wel in elk geval.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:08:47 #43
33954 ElisaB
pi_63502725
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat ongevraagd per post in je brievenbus beland mag je houden
Klopt, maar daar is hier geen sprake van.
pi_63503283
quote:

Zoals de waard is... .

Wat jij doet moet je allemaal lekker zelf weten maar ik zou het inderdaad gewoon even terugsturen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:56:54 #45
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63504097
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik had ook een T&T nummer, het pakketje was na 2 dagen al in Nederland. alleen bleek het daarna erg moeilijk om het bij mijn adres te bezorgen
Ik krijg regelmatig pakketjes uit Engeland en Frankrijk, en als het geen express post is, dan ga ik na vier weken eens op de deurmat liggen. Kom ik hem eerder tegen is het alleen maar mooi.
Het lijkt wel of ze dat spul eerst een poos in quarantaine zetten.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:19:42 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_63504692
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:56 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Ik krijg regelmatig pakketjes uit Engeland en Frankrijk, en als het geen express post is, dan ga ik na vier weken eens op de deurmat liggen. Kom ik hem eerder tegen is het alleen maar mooi.
het zou in 3 werkdagen op mijn deurmat liggen, volgens de verzender die regelmatig pakketjes naar Nederland stuurt
pi_63504808
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Klopt, maar daar is hier geen sprake van.
Want?

1.Hij besteld een pakje
2. Dat komt niet
3. Pakje herverzonden > komt aan
4. Hij blij
5. Er komt zomaar nog een pakje, hoe aardig
pi_63504853
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:56 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Van hier naar Griekenland deed er 2 a 3 weken over, maar voor de meer civilized landen hoop ik toch dat dat iets sneller gaat
pi_63505786
Te sad dat de TS probeert zijn diefstal goed te praten
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:09:58 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_63506137
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:56 schreef Scorpie het volgende:
Te sad dat de TS probeert zijn diefstal goed te praten
Ik heb zelf allang vermeld dat:
quote:
En tuurlijk ben ik me er van bewust dat het niet echt netjes is
pi_63610953
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:36 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Je mag als consument verwachten dat als een bestelling niet binnen een maand binnen is, dat de leverancier dan in gebreke is gebleven. Dat de koerier hierbij de onbetrouwbare partij is, heb je als consument niets mee te maken, dan had de leverancier maar voor een ander moeten kiezen. Dat is bedrijfsrisico die je als verkoper op kan lopen. De consument mag hier de verkoper ook zeker op aanspreken, die is eenmaal verantwoordelijk voor een correcte bezorging. Laat je daarom ook nooit wijsmaken dat als je de keus krijgt tussen verzekerd en onverzekerd je pakketje laten bezorgen, dan voor de verzekerde versie en dus duurdere optie kiet. De leverancier is verantwoordelijk en die moet maar zorgen voor een juiste aflevering. Anders hadden ze maar niet de goedkopere optie moeten tonen.

Het bedrijf de schuld geven voor een lange levertijd, is zeker van toepassing. Als ze goed bezorgen, is er ook een nette verzekering afgesloten. En zelfs zonder dat, wat is nu 140 euro voor een bedrijf? Dat is allemaal afgedekt met de overige verkopen.
De leverancier hééft toch ook voor een nieuw pakje gezorgd? Ik bedoelde slechts aan te geven dat de leverancier wat mij betreft gewoon netjes handelt - dat er wat zoek raakt gebeurt bij ieder normaal postbedrijf gewoon wel eens (zeer regelmatig zelfs, maar dat terzijde). Dat valt voor een bedrijf niet uit te sluiten. Het bedrijf heeft nu gewoon netjes en in goed vertrouwen nogmaals de bestelling verzonden. TS geeft aan dat hij het pakje wil houden omdat hij vindt dat het de schuld is van het bedrijf dat het mis is gegaan, terwijl het bedrijf m.i. helemaal niets fout doet. Snap je het nu?
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')